5 مرحله مهم در استفاده از کتری استیل نو!

لوازم خانگی

اگر شما هم به‌تازگی کتری استیل خریده‌اید، احتمالاً می‌خواهید بدانید نحوه استفاده از کتری استیل نو چگونه است. بسیار خب! این مطلب دقیقاً برای شما نوشته شده است! در این مقاله می‌خواهیم نکات مهمی که در زمان استفاده باید در نظر بگیرید را بیان کنیم. زمانی که یک کتری جدید می‌خرید، ابتدا باید خصوصیات آن را بشناسید. در ادامه توضیحات کاملی در این خصوص داده‌ایم. با خواندن این مقاله از مجله آچاره تمام سوالات شما در خصوص نحوه استفاده از کتری استیلی که تازه خریداری شده و استفاده نشده است پاسخ داده خواهد شد.

در استفاده از کتری استیل نو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از استفاده از کتری استیل برای اولین بار باید برخی نکات را رعایت کنید. در غیر اینصورت ممکن است از کیفیت چای راضی نباشید!

در استفاده از کتری جدید پیش از هر چیز به نوع کتری توجه کنید. کتری‌ها دو نوع اصلی دارند: گازی و برقی.

  • کتری گازی: کتری‌های گازی مدرن از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند. (هر چند نمونه‌هایی از جنس مس، چدن، شیشه و سرامیک نیز وجود دارد)
  • کتری برقی: کتری‌های برقی بسیار محبوب هستند؛ زیرا به‌سرعت آب را جوش می‌آورند و ظاهری مدرن‌تر دارند. ویژگی‌های ایمنی آن‌ها نیز به‌روزتر است.استفاده از کتری استیل نو

روش استفاده از کتری‌های مختلف تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارد. در این مقاله بحث ما در مورد کتری‌های استیل است؛ بنابراین نحوه استفاده از این نوع کتری برای بار اول را آموزش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: روش‌های خانگی موثر برای رفع زنگ‌زدگی درون کتری برقی

مراحل استفاده از کتری استیل نو برای اولین بار

در استفاده از کتری استیل برای اولین بار اقدامات زیر را انجام دهید:

1. تمیز کردن کتری به‌طور کامل

اولین گام برای استفاده از کتری نو تمیز کردن کتری است. معمولاً کتری‌های نو حاوی برخی برچسب‌ها هستند. ابتدا باید آن‌ها را از کتری جدا کنید. اکثر کتری‌ها توسط سازندگانشان با مواد شیمیایی پوشانده می‌شوند تا از زنگ زدن آن‌ها جلوگیری شود. از طرفی نگهداری کتری‌ها در مغازه موجب تجمع گرد و غبار در سطح درونی و بیرونی آن‌ها می‌شود.

برای خلاص شدن از شر مواد شیمیایی و گرد و غبار، کتری را با مایع یا صابون ظرفشویی به‌خوبی تمیز کنید. دقت کنید که اگر کتری شما برقی است، کابل برق یا سایر قطعات الکتریکی آن را نشویید. همچنین کتری را در آب غرق نکنید؛ در صورت غوطه‌ور کردن کتری در آب ممکن است آب به اجزای الکتریکی آن نیز برسد. قسمت‌های الکتریکی نباید با آب برخوردی داشته باشند.

2. پر کردن کتری از آب و جوشاندن آن

در این قسمت با توجه به نوع کتری دو حالت وجود دارد:

  • اگر کتری گازی دارید، باید آن را تا جایی از آب پر کنید که آب تا نزدیکی دهانه کتری بیاید. اگر بیش از این مقدار کتری را پر کنید، خطر حباب زدن آب در زمان جوشیدن وجود دارد. نکته دیگر این است که زمان قرار دادن کتری روی اجاق گاز توجه کنید که پایه کتری به‌طور مستقیم بالای شعله یا صفحه داغ قرار گیرد. زمانی که آب جوشیده شد، صدایی شبیه سوت می‌شنوید. در این زمان باید شعله زیر کتری را خاموش کنید.
  • اگر کتری شما برقی است، کتری را تا جایی از آب پر کنید که حداکثر سطح آب را نشان می‌دهد. این سطح به دلیل رعایت مسائل ایمنی مشخص شده است، پس بهتر است از آن فراتر نروید! دقت کنید که کتری برقی زمانی درست کار می‌کند (و شروع به جوشاندن آب می‌کند) که به‌درستی روی پایه آن قرار گرفته باشد و دکمه پاور نیز روشن باشد. این نوع کتری پس از جوشیدن آب به‌طور خودکار خاموش می‌شود.پر کردن کتری از آب

3. دور ریختن آب جوشیده شده

اولین آبی که در کتری جوشانده می‌شود قابل استفاده نیست؛ زیرا مواد شیمیایی درون کتری با آب مخلوط می‌شوند. بنابراین باید آب را دور بریزید. وقتی آب را دور می‌ریزید، ممکن است متوجه شوید که رنگ پایه کتری تغییر کرده است. (مخصوصاً در کتری‌های گازی که از جنس مس هستند.) نگران نباشید! تغییر رنگ به دلیل ماده شیمیایی است. قبل از پر کردن مجدد کتری پایه را با یک پارچۀ تمیز پاک کنید.

4. مراحل 2 و 3 را 4 بار تکرار کنید!

در اکثر کتری‌ها مواد شیمیایی موجود درون کتری که باعث مزه بد آب می‌شوند، با یک بار جوشیدن از بین نمی‌روند. لازم است فرایند جوشاندن آب و دور ریختن آن چند بار انجام شود تا تمام مواد شیمیایی درون کتری از بین بروند.

5. شروع استفاده از کتری نو!

در این قسمت کتری شما آماده استفاده است. می‌توانید آب را در آن بجوشانید و مصرف کنید. اکنون که کتری شما براق و تمیز است، زمان خوبی برای استفاده از آن و درست کردن یک چای دلپذیر است!استفاده از کتری

رعایت نکات ایمنی در استفاده از کتری استیل نو

زمان استفاده از کتری استیل برای اولین بار باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنید.

کتری‌های گازی:

  • پایه کتری را به‌طور مستقیم روی شعله یا صفحه داغ قرار دهید.
  • اجازه ندهید شعله از اطراف کتری خارج شود. (برخورد شعله به کناره‌های کتری باعث آب شدن یا سوختن دسته کتری می‌شود.)
  • هنگام برداشتن کتری دقت کنید که دسته آن داغ نباشد. در صورت لزوم از پارچه یا حوله مخصوص استفاده کنید.

کتری‌های برقی:

  • کابل برق را نشویید.
  • قبل از اینکه کتری را به برق بزنید، از خشک بودن پایه آن مطمئن شوید.
  • بررسی کنید که آیا دوشاخه کار می‌کند و اینکه آیا سوراخ سوزنی مناسب برای وصل کردن آن دارید یا خیر.
  • کتری را به‌درستی روی پایه آن قرار دهید. (در غیر اینصورت کتری روشن نمی‌شود!)

آیا ممکن است در اولین استفاده از کتری استیل خرابش کنیم؟

در هنگام خرید کتری استیل باید به کیفیت آن نیز توجه داشته باشید و فقط زیبایی کتری را در نظر نگیرید. در صورتی که کتری شما کیفیت خوبی نداشته باشد، در اولین استفاده یا نهایت دفعات چندم استفاده خراب خواهد شد.

مورد بعد این است که باید از کتری به‌طور صحیح استفاده شود. ممکن است کتری شما باکیفیت بوده اما به دلیل عدم استفاده صحیح خیلی زود خراب شود. در واقع نحوه استفاده شما از کتری استیل ارتباط مستقیمی با طول عمر کتری خواهد داشت. برای کاهش ریسک خرابی کتری و اطمینان از طول عمر مناسب کتری از برندهای معتبر خرید کنید.

نکات مهم در نگهداری و استفاده از کتری (گازی و برقی)

برای افزایش عمر کتری باید برخی نکات را رعایت کنید. از جمله اینکه:

  • قبل از جوشاندن آب در کتری‌های گازی باید آن‌ها را تا حد معینی از آب پر کنید. این در حالی است که در کتری‌های برقی باید کتری را تنها به میزانی که نیاز دارید، از آب پر کنید. این کار باعث افزایش دوام المنت گرمایشی کتری می‌شود.
  • وقتی آب نیم جوش می‌خواهید، در مورد کتری‌های گازی می‌توانید بدون منتظر ماندن برای به صدا در آمدن سوت یا جوشیدن آب، اجاق را بعد از مدتی خاموش کنید. (این کار را نمی‌توان در مورد کتری‌های برقی انجام داد، زیرا ترموستات آن‌ها آسیب می‌بیند.)
  • هیچ‌گاه کتری خالی را روی شعله یا پایه قرار ندهید. (هم در مورد کتری‌های گازی و هم برقی)
  • هیچ‌گاه کتری را تا سر پر نکنید. این کار خطر ریختن آب در زمان جوشیدن را افزایش می‌دهد.افزایش عمر کتری استیل

سخن آخر

در این مطلب در مورد نحوه استفاده از کتری نو مطالبی بیان شد و سعی کردیم تمام ابهامات شما را در مورد چگونگی استفاده از کتری برطرف کنیم. بسیاری از نکاتی که هنگام استفاده از کتری استیل برای اولین بار باید رعایت کنید، با دیگر انواع کتری مشترک است. پس اگر کتری شما از جنس دیگری است، باز هم رهنمودهای این مقاله به دردتان خواهد خورد. امیدواریم از کتری خود به نحو احسن استفاده کرده و چای‌های خوشمزه درست کنید!

4.4/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا