تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

چگونه می‌توان لباس‌ها را با بخار شست و خشک کرد؟

لوازم خانگیماشین لباسشویی

علی رغم چیزی که به نظر می‌رسد بخار آب کاربردهای زیادی دارد و بسیار مفید است. برای مثال در نیروگاه‌ها از بخار برای چرخاندن توربین‌ها و تولید الکتریسیته استفاده می‌شود و ابزاری مفید برای صاف کردن لباس‌های چروک است. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم درباره قدرت جادویی بخار آب در شستن و خشک کردن لباس‌ها صحبت کنیم که فراتر از استفاده از بخار برای صاف کردن چروک‌های لباس است.

نحوه عملکرد دستگاه‌های شستشو با بخار

همه می‌دانیم که بخار یک ضدعفونی‌کننده قوی است. برخلاف برخی از پاک‌کننده‌های ساینده، بخار در عین نافذ بودن ملایم است. بخار به‌طور مؤثری سطوح و لباس‌ها را ضدعفونی می‌کند زیرا تحت فشار می‌تواند به دمای بالاتر از نقطه‌جوش آب برسد و با آب‌رسانی مؤثر و شکستن پیوندهای کثیفی، در تمیز کردن لکه‌ها و از بین بردن بوی بد بسیار مؤثر است.

چگونه می‌توان لباس‌ها را با بخار شست و خشک کرد؟

بخار به‌قدری برای تمیز کردن پارچه مناسب است که جای تعجب است که چرا ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌ها قبلاً از آن استفاده نمی‌کردند! با درک مزایای فناوری شستشو با بخار، چندین برند لوازم‌خانگی مانند Maytag ،LG، Kenmore، Whirlpool و Samsung شروع به ساخت ماشین لباسشویی و بخارشوی (و حتی دستگاه‌های دو در یک) کرده‌اند.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

نحوه عملکرد دستگاه‌های شستشو با بخار

نکته جالب در این فناوری این است که از بخار برای خشک کردن لباس هم استفاده می‌شود. اینکه بخار آب اشیا را مرطوب ‌کند امری منطقی است اما این موضوع که می‌تواند لباس‌ها را خشک هم کند کمی عجیب به نظر می‌رسد! در ادامه توضیحات بیشتری در اینخصوص ارائه خواهیم داد.

در ماشین لباسشویی، بخار و آب یک ترکیب طلایی هستند. بخار، نقش آب را در فرآیند تمیز کردن و بدون چروک نگه‌داشتن پارچه‌ها تکمیل می‌کند. LG Electronics شرکتی که اولین ماشین لباسشویی خانگی را به بازار عرضه کرد، مزایای استفاده از بخار در سه مرحله چرخه‌ی شستشوی ماشین لباسشویی این چنین توضیح می‌دهد:

  • مرحله پیش شستشو: درحالی‌که آب وارد دیگ شستشوی ماشین لباسشویی می‌شود، بخار هم‌زمان با آب‌ ترکیب می‌شود تا به خیساندن پارچه‌ها کمک کند.
  • مرحله شستشو: اگر بخار در حین مخلوط شدن مواد شوینده با آب اضافه شود باعث بالا رفتن دمای دیگ لباسشویی می‌شود و قدرت پاک‌کنندگی افزایش می‌یابد. این فرایند به فعال شدن مواد شوینده نیز کمک می‌کند و با بهتر حل شدن آنها حداکثر بهره از مواد شوینده حاصل می‌شود.
  • فاز پس از شستشو: بخار اضافه‌شده پس از شستشو، دمای بالاتری را به وان می‌دهد تا لباس‌ها استریل شوند. همچنین لباس‌ها را نرم می‌کند تا چین‌وچروک‌های سختی که در حین شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی ایجاد شده‌اند از بین برود.

شستشو لباس با بخار

برخی از پارچه‌ها وقتی خیس و داغ می‌شوند، خواصشان تغییر می‌کند. اگرچه این حالت به آن‌ها کمک می‌کند تمیز شوند، اما ممکن است خشک و چروک شوند. اعمال بخار پس از شستشو این مشکل را حل می‌کند. ماشین‌های لباسشویی می‌توانند بخار را به چند روش مختلف در فرایند شستشو اعمال کنند. اگرچه برخی از ماشین‌ها آب را مستقیماً گرم می‌کنند تا بخار تولید کنند، مدل‌های دیگر از یک مولد بخار استفاده می‌کنند که آب را در یک محفظه جداگانه گرم می‌کند. مولد بخار پس از تبدیل آب به بخار، بخار را از طریق یک لوله به یک نازل می‌فرستد. نازل متعاقباً بخار خالص را در وان آزاد می‌کند. اینکه کدام روش بهتر عمل می‌کند به نیاز شما بستگی دارد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

مقاله پیشنهادی عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی + روش تعمیر

معمولاً ماشین‌ لباسشویی‌های بخار علاوه بر چرخه‌های خاصی که شامل استفاده از بخار در شستشو هستند، گزینه‌هایی برای اضافه کردن بخار به چرخه‌های معمولی نیز دارند. اگرچه بسیاری از مردم به تمیز کردن ماشین لباسشویی فکر نمی‌کنند، اما طبق دفترچه راهنمای ماشین‌های لباسشویی، توصیه می‌شود که حداقل یک‌بار در ماه از چرخه تمیزکننده دستگاه یا self-cleaning استفاده کنید.

ال‌جی ماشین لباسشویی‌های خاصی دارد که مخصوص کسانی است که آلرژی‌شدید دارند. این ماشین‌ها از چرخه «آلرژی» استفاده می‌کنند که از بخار برای ضدعفونی کردن استفاده می‌کند. این حالت می‌تواند به خاطر دمای بالای به‌طور مؤثری آلرژن‌ها را تجزیه کند.­­

شستن لباس با بخار

ماشین لباسشویی‌های بخار نسبت به مدل‌های معمولی، برق و آب کمتری مصرف می‌کنند. کمی آب می‌تواند بخار زیادی تولید کند که منبسط می‌شود و حجم زیادی اشغال می‌کند؛ بنابراین ماشین‌های بخار برای گرم کردن آب به‌اندازه مدل‌های دیگر به انرژی نیاز ندارند.

آیا خشک‌کن‌ بخار می‌تواند جایگزین خشک‌شویی شود؟

خشک‌کن‌های معمولی گرما روی لباس‌های خیس اعمال می‌کنند تا رطوبت آن تبخیر شود. پس چرا باید طراحان خشک‌کنی طراحی کنند که بخار بیشتری به لباس وارد کند؟

حتی اگر بخار محصول جانبی فرایند خشک‌کردن باشد، استفاده از بخار روی لباس‌های خیس یا لباس‌های خشک مزایایی دارد. بخار به لباس‌ها نفوذ کرده و عمیقاً آنها را مرطوب و نرم می‌کند و چین‌وچروک‌ها را کم می‌کند. همچنین، ازآنجایی‌که بخار می‌تواند به دمای بالایی برسد، لباس‌ها به‌طور مؤثرتری ضدعفونی می‌شوند که به از بین بردن بوی تند و زننده هم کمک می‌کند.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

کد های خطای انواع ماشین لباسشویی و تعمیر آن

بخار حتی می‌تواند مزایای مشابهی برای لباس‌های کاملاً خشک ارائه دهد. به‌عنوان مثال، اگر پیراهن موردعلاقه‌تان را شب قبل پوشیده‌اید و بوی خاصی به خود گرفته است که شما دوست ندارید و صبح روز بعد وقت شستشو ندارید، می‌توانید آن را در خشک‌کن بخار قرار دهید و چرخه سریع 20 دقیقه‌ای را انتخاب کنید. بدون استفاده از آب و مایع یا حتی مواد شوینده، بخار به‌تنهایی می‌تواند لباس را تمیز و تازه کند؛ اما قبل از اینکه این چرخه را انتخاب کنید، مطمئن شوید که هیچ لکه‌ای روی لباس نباشد، زیرا دمای بالای بخار ممکن است اثر لکه‌ها را روی لباس شما تثبیت کند.

آیا خشک‌کن‌ بخار می‌تواند جایگزین خشک‌شویی شود؟

خشک‌کن‌های بخار می‌توانند چین‌وچروک لباس‌های خشک ‌شده را کاهش دهند. به‌ویژه زمانی که چرخه خشک‌کن به پایان می‌رسد و شما فرصت نمی‌کنید لباس را سریع بیرون بیاورید و لباس‌ها چروک شده‌اند. کار کردن دوباره خشک‌کن با بخار می‌تواند چین‌وچروک‌ها را از بین ببرد.

همه خشک‌کن‌های بخار مکانیسیم یکسانی ندارند و بخار آب را به روش‌های مختلف روی لباس‌ها اعمال می‌کنند. بعضی از مدل‌ها به جای آزاد کردن جریانی از بخار خالص، غبار ریزی از آب به لباس‌ها می‌پاشند و دمای خشک‌کن را افزایش می‌دهد تا به بخار تبدیل شود. بعضی مدل‌ها هم از مولد بخار برای انتشار بخار خالص به لباس استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

نحوه شستن لباس ها با بخار

در خشک‌کن‌های بخار که تابه‌حال در مورد آن صحبت کردیم، بخار فقط عمل خشک‌کردن را انجام نمی‌دهد، بلکه باعث طراوت و کاهش چین‌وچروک لباس هم می‌شود. یک تکنیک پیشرفته برای خشک‌کردن شامل استفاده از بخار خشک فوق گرم است که بخاری است که حاوی آب مایع نیست. این نوع بخار برخلاف بخار مرطوب که شامل قطرات آب معلق است کاملاً گاز است و با چشم قابل دیدن نیست.

ماشین‌های لباسشویی با گرم کردن بخار خشک تا دمای بسیار بالا، می‌توانند از بخار برای خشک‌کردن لباس‌ها استفاده کنند. بخار بسیار داغ به‌طور مؤثر رطوبت را تا نقطه تبخیر گرم می‌کند. سپس، خشک‌کن رطوبت تبخیر شده حاصل را از سیستم خارج می‌کند و این فرآیند را تکرار می‌کند. هرچند که این فرایند در خشک‌کن‌های صنعتی بکار رفته است، ولی ممکن است فناوری خشک‌کن‌های بخار فوق گرم راه خود را به خشک‌کن‌های خانگی نیز باز کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید