تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت بوق زدن یخچال جنرال

لوازم خانگییخچال و فریزر

همه می‌دانیم که وقتی زیاد در یخچال باز می‌ماند، شروع می‌کند به بوق زدن! اما گاهی بوق زدن دلایل دیگری دارد و هیچ ارتباطی با باز نگه داشتن آن ندارد. ما در این مقاله قصد داریم که علت بوق زدن یخچال جنرال را با هم بررسی کنیم تا اگر یخچال شما هم بوق می‌زند، بتوانید آن را عیب‌یابی کنید و اگر توانستید، مشکل را رفع کنید. تا انتهای این مقاله با ما باشید.

آیا بوق زدن یخچال جنرال نشانه خطر است؟

همه‌مان با صدای بوق زدن یخچال کاملا آشنا هستیم. گاهی وقت‌ها که جلوی یخچال ایستاده‌ایم و فکر می‌کنیم که چه چیزی از آن خارج کنیم یا دنبال چیز خاصی می‌گردیم، یخچال بوق می‌زند چون زیادی باز مانده است و زیاد باز ماندن درب یخچال برای عملکرد آن خوب نیست و با بوق زدن، به شما هشدار می‌دهد که در را ببندید. ولی گاهی اوقات، بدون این‌که سر یخچال باشید، یخچال بوق می‌زند. این مسئله اصلا نشانه خوبی نیست و می‌تواند دلیل ساده‌ای مانند درست بسته نشدن در داشته باشد، یا مشکل جدی‌تر باشد و یکی از اجزای برقی درون آن خراب شده باشد. refrigrator beeping

بررسی دلایل مختلف بوق زدن یخچال جنرال

شنیدن بوق زدن یخچال، اگر به علت باز ماندن در نباشد، می‌تواند شما را نگران کند و اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، هزینه‌های احتمالی‌ای است که یخچال قرار است روی دستتان بگذارد. پیش از این که نگران شوید،شما را با ۶ دلیل آشنا می‌کنیم که احتمالا یکی از این دلیل‌ها، باعث بوق زدن یخچالتان شده است.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

 ۱. یخچال زیادی پر است!

این مشکل یکی از رایج‌ترین دلایلی است که منجر به بوق زدن یخچال می‌شود. یخچال را خوب بررسی کنید. ممکن است ظرفی یا چیزی به در فشار بیاورد و نگذارد لاستیک‌های در به خوبی بچسبند و بسته نشود. برای حل این مشکل، کمی مواد داخل یخچال را جابجا کنید و آن‌ها را عقب بزنید تا فضای کافی میان درب یخچال و مواد داخل آن ایجاد شود و به‌خوبی بسته شود. این‌طوری صدا نیز قطع خواهد شد. پر بودن یخچال بد است؟

۲. لاستیک درب یخچال خراب شده است

دلیل دیگری که صدای یخچال قطع نمی‌شود، این است که لاستیک‌ها خراب شده‌اند. اگر این اتفاق افتاد، بررسی کنید و ببینید که لاستیک تمیز است یا نه. اگر جرم یا چربی سطح لاستیک درب یخچال را پوشانده باشد، نمی‌تواند به‌خوبی کار کند. ببینید با تمیز کردن لاستیک می توانید مشکل را حل کنید یا نه. به غیر از آن، لاستیک را می‌توانید عوض کنید. اگر یخچالتان جدید است و همچنان تحت ضمانت‌نامه است، می‌توانید از نمایندگی بخواهید که به رایگان این کار را انجام دهند. 

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
علت بوق زدن یخچال

۳. یخدان یخ زده است

اگر قیافه یخدان یخچال شبیه قطب جنوب شده، تعجبی ندارد که صدای بوق از یخچال می‌شونید. یخچال‌های امروزی اکثرا برفک نمی‌بندند اما مدل‌های قدیمی‌تر یخچال باید هر چند وقت یکبار برفک‌زدایی شوند تا عملکرد درستی داشته باشند. برای برفک زدایی یخدان یخچال و قطع کردن صدای بوق، یخچال را از برق بکشید و تمامی مواد خوراکی را از آن بیرون بیاورید. باید چند ساعتی به یخچال اجازه دهید تا برفک‌هایش آب شوند. بهتر است فرش زیر یخچال را هم جمع کنید و حواستان باشد سیم برقی آن اطراف نباشد. زیر یخدان حتما تشتی قرار دهید که آب توی آن بریزد. می‌توانید با کمک سشوار پروسه آب شدن یخ‌ها را سریعتر کنید. وقتی یخ‌زدایی تمام شد، همه جا را خوب خشک کنید، مواد را به یخچال برگردانید و دوشاخه را به برق بزنید. اگر مشکل از یخ زدن یخدان بوده، حال دیگر باید رفع شده باشد. این کار را هر چند ماه یکبار، پیش از این که حجم برفک زیاد شود انجام دهید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال! برفک زدن یخچال نشانه چیست

۴. یخچال تعادل ندارد

علت بوق زدن یخچال GENERAL، می‌تواند نامتعادل بودن آن باشد. حواستان به تراز بودن یخچال باشد. پایه‌هایی زیر بدنه یخچال قرار دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید یخچال را متعادل کنید. اگر یخچال مایل به جلو باشد، تمام پایه‌های آن روی زمین نیستند و همین مسئله موجب فعال شدن صدا می‌شود. اگر یخچالتان پایه ندارد، می‌توانید از بازار پایه جداگانه تهیه کنید و زیر آن قرار دهید. برای حل مشکل می‌توانید از راهنمایی‌های مقاله آموزش تصویری تراز کردن یخچال استفاده کنید.

۵. خراب بودن آلارم درب یخچال جنرال

اگر چهار روش قبلی مشکل بوق زدن یخچال جنرال را حل نکرد، ممکن است ایراد از خراب شدن آلارم در باشد. در صورت خراب بودن آلارم، اول از همه گارانتی یخچال را چک کنید. اگر همچنان یخچال شما تحت گارانتی باشد، می‌توانید از نمایندگی بخواهید تا کسی را برای تعمیر یخچال بفرستد تا به رایگان مشکل یخچال را حل کند. اگر هم یخچال تحت گارانتی نبود، حتما از متخصص بخواهید مشکل را بررسی کند و خودتان به هیچ عنوان به آن دست نزنید. تعمیر یخچال امری تخصصی است و ممکن است با دست زدن شما خرابتر شود. بیشتر بخوانید: علت صدای فن یخچال ال جی

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

۶. خراب بودن مدار الکتریکی

خراب بودن مدار الکتریکی نیز یکی دیگر از آن کارهایی است که توصیه می‌کنیم به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیرش نکنید و اگر یخچال تحت گارانتی نبود، از یک متخصص کمک بگیرید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
فن یخچال دوو

جمع بندی

در این مقاله ۶ علت بوق زدن یخچال جنرال را با هم بررسی کردیم. اگر مشکل یخچال با دلایل ابتدایی که ذکر شدند، رفع نشد، یعنی مشکل جدی‌تر است و متخصص باید به آن رسیدگی کند. خودتان به هیچ عنوان سر وقت تعمیر یخچال نروید چون دقیق نمی‌دانید مشکل از کجاست و اگر به‌خوبی دستگاه عیب‌یابی نشود، هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد. اگر خواستید متخصصی کاربلد و حرفه‌ای مشکل یخچال را حل کند، کافی است که به سایت آچاره مراجعه، و سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. متخصصین ما در زمان مشخص شده به محل مراجعه کرده و در زمانی کوتاه، مشکل یخچال را رفع می‌کنند.

در آچاره علاوه بر تهران، امکان ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان نیز وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید