روش صحیح شستن پرده‌های توری در لباسشویی

نظافت و شستشوخانه‌داری

پرده‌های توری به علت زیبایی منحصر به فرد خود، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند؛ اما به علت تماس نزدیکی که با پنجره دارند، گرد و غبار را به سرعت به خود جذب می‌کنند و گاهی حتی بعد از شست و شو نیز به رنگ اصلی خود بر نمی‌گردند. در این مقاله روش صحیح شستن پرده‌های توری در لباسشویی را شرح خواهیم داد تا از دغدغه‌ی تمیز کردن پرده‌های توری رهایی یابید، و پرده‌های منزلتان همیشه نو و تمیز به نظر برسد.

اگر قصد دارید پرده‌های منزل را با دست بشویید پیشنهاد می‌کنیم مقاله شستن پرده توری با دست را مطالعه کنید.

مراحل شستن پرده‌های توری در لباسشویی

شستن پرده‌های توری در لباسشویی در دو مرحله انجام می‌شود که اگر این مراحل با دقت انجام گیرد، علاوه بر آنکه پرده به خوبی تمیز می‌شود به دوام و طول عمر آن نیز افزوده می‌شود.

شما می‌توانید برای شستن پرده خود درخواست اعزام نظافتچی آچاره به منزل را از طریق دکمه زیر ثبت کنید.

روش شستن پرده‌های توری در لباسشویی

1. خیس کردن پرده‌ها قبل از شست و شو

قبل از آنکه پرده در ماشین لباسشویی انداخته شود، باید حسابی خیس بخورد تا غبار و دوده‌های آن از بین برود. ابتدا پرده‌‌ها را در یک وان یا تشت آب سرد بی‌اندازید. در صورتی که پرده‌هایتان از جنس کتان نیست، می‌توانید یک لیوان سرکه، آب لیمو، نمک یا جوش شیرین نیز به آب شستشوی پرده اضافه کنید. 

یادتان باشد که حتی یکی از موارد ذکر شده هم برای سفید شدن پرده‌ها کفایت می‌کند. در صورتی که می‌خواهید سرکه اضافه کنید، حتما از سرکه سفید استفاده کنید تا پرده‌هایتان رنگ نگیرد. برای آنکه غبار از روی پرده برطرف شود، لازم است که پرده حداقل به مدت یک ساعت در آب خیس بخورد. در صورت امکان حتی توصیه می‌شود که اجازه دهید پرده یک شبانه‌روز در تشت آب خیس بخورد.   

خیس خوردن پرده‌ها و شستن پرده‌های توری در لباسشویی

2. شست و شوی پرده‌ها

پس از آنکه پرده‌ها به طور کامل خیس خوردند، نوبت به شست وشو در لباسشویی می‌رسد. اگر پرده شما جنس کتان یا پلی آستر دارد برای شستن آن می‌توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، اما اگر جنس آن ظریف است توصیه می‌شود که از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و پرده‌ها را با دست بشورید. 

در صورتی که تصمیم به شستن پرده‌های توری در لباسشویی دارید، پرده‌ها را کنار لباس‌های رنگ روشن سفید قرار دهید. این کار سطح درگیری پرده با اطراف ماشین را بیشتر می‌کند و به تمیز‌تر شدن پرده کمک می‌کند.   

3. خشک کردن پرده‌های توری

بعد از شستشوی پرده توری صبر کنید تا کمی خیسی آن بر طرف شود، سپس وقتی به مرحله نمدار رسید آن را آویزان کنید. آویزان کردن پرده توری در حالت نم دار، باعث می‌شود تا چروک‌های پرده در مدت زمانی که در حال خشک شدن است از بین برود. 

برای جلوگیری از چروک شدن پرده، هنگام شستن پرده‌های توری در لباسشویی، به جای پودر لباسشویی از پودر صابون استفاده کنید.  

4. آویزان کردن پرده‌های توری

پرده توری را از روی چوب آویزان کنید تا خشک شود. توصیه می‌شود که پرده را از روی طناب آویزان نکنید زیرا باعث چروک شدن آن می‌شود.

 5. کشیدن جارو بر روی پرده

بهتر است هر چند وقت یکبار با استفاده از سری مخصوص جارو برقی، گرد و غبار را از روی پرده‌های توری پاک کنید.  استفاده از سری‌های مخصوص جارو کمک می‌کند تا جارو، پرده را به داخل لوله نکشد.

علاوه بر آن، استفاده از بخارشو نیز برای تمیز کردن پرده‌های توری توصیه می‌شود. به طور کلی زدودن غبار از روی پرده هر چند وقت یکبار، علاوه بر آنکه شستشوی آن را آسان‌تر می‌کند، بر عمر و دوام پرده نیز می‌افزاید.     

6. شستن حلقه‌های زنگ زده پرده توری

گاهی پیش می‌آید که حلقه‌های فلزی پرده‌های توری زنگ می‌زنند و رنگ زنگ زدگی را به پرده‌ها انتقال می‌دهند. برای از بین بردن زنگ‌زدگی حلقه‌ها، یک محلول آب و سرکه آماده کنید و حلقه‌های پرده را داخل آن قرار دهید با این روش می‌توانید زنگ زدگی حلقه‌ها را از بین ببرید. با استفاده از صابون خشک نیز می‌توانید سطح داخلی حلقه‌های پرده را برای حرکت روی میله روان‌تر کنید.

از چه شوینده‌ای برای شستن پرده‌های توری در لباسشویی استفاده کنیم؟

حقیقت این است که شوینده یکسانی برای شستن تمام پرده‌های توری وجود ندارد. شما باید متناسب با جنس پرده خود، شوینده مناسب را انتخاب کنید. انتخاب شوینده مناسب متناسب با جنس پرده، عمر و دوام پرده‌های شما را بالا می‌برد.

جوش شیرین

بعد از آنکه شوینده مناسب را انتخاب کردید، می‌توانید همراه با آن، مقداری جوش شیرین نیز به ماشین لباسشویی اضافه کنید. کاربرد جوش شیرین در نظافت منزل شگفت انگیز است.

شستن پرده‌های توری در لباسشویی

سفید کننده

برای شستن پرده توری در لباسشویی، به هیچ عنوان از سفید کننده‌ها استفاده نکنید زیرا سفید کننده باعث کدر شدن رنگ پرده و خراب شدن بافت آن می‌شود. همان طور که در بالا ذکر کردیم، می‌توانید از 2 یا 3 قاشق غذا خوری جوش شیرین به جای سفید کننده استفاده کنید.   

نباید‌های شستن پرده‌های توری در لباسشویی!

برای شستن پرده‌های توری در لباسشویی از استفاده از این 3 مورد به شدت اجتناب کنید زیرا به بافت پرده به شدت آسیب می‌رسانند.    

  1. استفاده از اب گرم برای شست و شو
  2. مواد پاک کننده قوی
  3. خشک کن
3.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا