شستن پرده توری با دست در 6 مرحله ساده!

نظافت و شستشو

تا به حال شده که به پرده توری منزلتان نگاه کنید و متوجه شوید که مقدار زیادی غبار و دوده روی آن نشسته است و دیگر مثل قبل زیبا نیست؟ اگر جوابتان مثبت است، نگران نباشید. در این مقاله به بررسی روش‌ شستن پرده توری می‌پردازیم تا تمام غبار و دوده داخل آن خارج شود و مثل روز اول برق بزند. روش شش مرحله‌ای مورد استفاده در این نوشتار ساده و موثر است و می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید و از فکر خرید پرده نو بیرون بیایید.

شما می‌توانید برای انجام تمام کارهای خانه مانند شستن پرده توری از نظافتچیان خانم و آقای آچاره کمک بگیرید. برای مشاهده قیمت خدمات نظافت منزل و اطلاع از جزئیات خدمات کلیک کنید.

شستن پرده توری با دست در 6 مرحله

مرحله اول: مرحله اول شستن پرده‌های توری با دست، جدا کردن پرده‌های توری از قلابشان است. بعد از جدا کردن پرده‌ها، آن‌ها را در جایی پهن کنید. بهتر است قبل از شستن پرده گیره پرده‌ها را جدا کنید مخصوصا اگر از نوع فلزی هستند چون ممکن است زنگ بزنند و پرده را لک کنند.

البته پیشنهاد ما این است که گیره‌های پلاستیکی را هم جدا کنید چون ممکن است در حین شستشو بشکنند و دست و پاگیر شوند.

گیره پرده

مرحله دوم: برای شستن پرده‌های توری با دست، یک لگن آب گرم بردارید، اما اگر بتوانید خنکی آب را تحمل کنید و پرده‌ها را با آب خنک بشویید بهتر است.
جدا کردن پرده توری از قلاب

مرحله سوم: یک شوینده ملایم انتخاب کنید و به آب اضافه کنید، سپس یک یا دو قاشق آمونیاک نیز می‌توانید به آن اضافه کنید. پودر ماشین لباسشویی نیز گزینه مناسبی است که پرده توری را حسابی سفید می‌کند. یادتان باشد هرگز از سفید کننده استفاده نکنید چون پرده را کدر می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شستن پرده توری در ماشین لباسشویی را مطالعه کنید. 

مرحله چهارم: در این مرحله پرده را داخل لگن بگذارید و اجازه دهید که مواد ترکیب شده به همه قسمت‌های پرده برسد و اصطلاحا پرده خیس بخورد.

مرحله پنجم: بهتر است بعد از 10 تا 15 دقیقه پرده را در آورده و آن را زیر شیر آب به مدت چند دقیقه نگه دارید. بیش از حد با خشونت پرده را چنگ نزنید زیرا ممکن است باعث پاره شدن پرده شود. برای شستن بهتر پرده‌های توری با دست می‌توانید از یک مسواک تمیز قدیمی برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید.

در صورتی که روی پرده توری شما لکه‌ای وجود داشت، ابتدا آن‌ها را حدود 30 دقیقه باید با مقدار کمی سرکه خیس کنید تا از بین بروند. نسبت ماده شوینده و سرکه باید یکسان باشد. سرکه یک پاک‌کننده خانگی قوی و ارزان است که هیچ آسیبی به پرده نمی‌زند.

در پرده‌های خیلی کثیف و چرب می‌توانید کمی جوش شیرین به لگن شستشو اضافه کنید. اجازه دهید پرده خیس بخورد و چند دقیقه آن را چنگ بزنید. این روش برای شستن پرده‌های دود زده و چرک مرده بسیار مناسب است.

برای تمیزی کامل، می‌توانید پرده‌های توری خود را ابتدا داخل آب سرد بگذارید. سپس مقداری صابون یا مواد شوینده لباسشویی به اندازه کافی داخل آن بریزید. پس از کمی خیس خوردن شروع به شستن پرده با مسواک و دست کنید . این کار باعث می‌شود کثیفی که در طول زمان ایجاد شده از بین برود.

شستن پرده توری با دست

مرحله ششم:  زمانی که شستن شما به پایان رسید به خوبی آب‌های اضافی پرده را بگیرید و آن را روی بند پهن کنید تا به طور کامل خشک شود. در محله آخر پرده توری را بین دو حوله قرار دهید و به آرامی آب اضافی آن را بگیرید و در انتها پرده را روی طناب مقابل آفتاب پهن کنید تا خشک شود.

اگر اتوکشی پرده برایتان سخت است می‌توانید هنگام پهن کردن آن دقت کنید که روی طناب جمع و چروکیده نشود و وقتی هنوز کمی نم دارد آن را نصب کنید تا صاف و بدون نیاز به اتوکشی شود.

میزان مواد شوینده هنگام شستن پرده‌های توری با دست

برای تنظیم میزان استفاده از مواد شوینده هنگام شستن پرده‌های توری با دست بهتر است به ازای هر دو گالن آب از یک فنجان شوینده استفاده کنید. هر گالن آب تقریبا 4 لیتر است.

محاسبه رایگان هزینه دوخت و نصب انواع پرده!

شستشوی پرده توری

چند بار در سال باید پرده‌های توری خود را بشوئید؟

  • شما می‌توانید پرده‌های توری را هر سه ماه یا بیشتر بشورید. بسته به اینکه چقدر کثیف هستند و اینکه آیا یکی از اعضای خانواده شما آلرژی دارد تا خیر این بازه متغیر است.
  •  اگر پرده‌های توری به اندازه کافی شسته نشوند، گرد و غبار و کثیفی روی آنها تثبیت می‌شود و تمیز کردن آن در آینده دشوارتر خواهد شد. بنابراین هر زمان که حس کردید پرده شما کمی گرد و غبار گرفته یا کثیف شده، بهتر است نسبت به شستن آن اقدام کنید.

نکات پایانی

    اگر قرار است پرده توری خود را با ماشین لباس‌شویی بشورید از یک چرخه شستشوی ملایم استفاده کنید.

  • پرده‌های توری را با ماشین لباسشویی با آب سرد و با صابون ملایم بشویید.
  • در صورت وجود لکه، ابتدا آنها را به مدت 30 دقیقه خیس کنید و سپس طبق معمول با همان چرخه شستشو دهید.
  • اگر بعد از شستشو با دست از تمیزی پرده راضی نبودید می‌توانید پرده را داخل لباسشویی بیاندازید تا برق بیفتد. این روش یکی از بهترین راه‌ها برای شستشوی پرده توری خیلی کثیف و  دود زده است.

اگر نمی‌خواهید خودتان اقدام به شستن پرده‌های توری منزلتان کنید، می‌توانید از نیروهای متخصص پرده‌شویی آچاره کمک بگیرید.

3.8/5 - (37 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا