علت پرپر زدن دوربین آیفون

لوازم دیجیتالموبایل

یکی از مشکلاتی که برای گوشی‌های اندرویدی و ios پیش می‌آید و می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، پرپر زدن دوربین است. دوربینی که دچار چنین مشکلی شود، شبیه تلویزیون‌های قدیمی، مدام می‌پرد و می‌لرزد. اما چه اتفاقی می‌افتد که چنین مشکلی برای دوربین پیش می‌آید؟ در این مقاله با ما باشید تا علت پرپر زدن دوربین آیفون را بررسی کنیم. 

پرپر زدن دوربین آیفون یعنی چه و چرا این اتفاق می‌افتد؟

پرپر زدن دوربین یا پرش تصویر، یعنی نور صفحه ثابت نمی‌ماند و کم و زیاد می‌شود. تلویزیون‌های قدیمی را به یاد دارید که تصاویرشان می‌لرزید و می‌پرید؟ برای دوربین‌های آیفون هم می‌توانید چنین وضعی را تصور کنید.

دلیل اصلی بروز این مشکل، مشکلات سخت‌افزاری است و مسائلی مانند افتادن گوشی و ضربه خوردن، یا خیس شدن آن، می‌تواند منجر به بروز این اتفاق شود.

پرپر زدن دوربین آیفون

خط خطی شدن دوربین آیفون به خاطر ضربه و خیس شدن

گوشی‌ها، حتی اگر ضدآب باشند، چنانچه داخل آب بیوفتند، بخش سخت افزاری‌شان آسیب می‌بیند و دوربین دچار مشکل می‌شود. برخورد سخت گوشی با زمین یا جسم سخت هم چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. در چنین مواقعی، تنها چاره این است که گوشی را برای عیب‌یابی و تعمیر به متخصصین بسپارید و هر کاری که شما انجام دهید، ممکن است صدمات بیشتری به گوشی وارد کند. 

پرپر زدن دوربین و مشکلات نرم افزاری

با این که اصلی‌ترین علت پرپر زدن دوربین آیفون، به سخت‌افزار آن برمی‌گردد، اما گاهی اوقات، این مشکل، یک باگ نرم افزاری است و به‌خاطر نصب یک برنامه اشتباه ایجاد شده است. این مشکل با یک بار روشن و خاموش کردن موبایل، رفع می‌شود. بنابراین اگر صفحه گوشی می‌لرزید یا پرش داشت، حتما یکبار آن را خاموش و روشن کنید. 

علت لرزش و پرپر زدن دوربین آیفون بعد از آپدیت

در حالی که شرکت اپل مدام در حال درست کردن باگ‌ها، بالا بردن کیفیت موبایل‌ها و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به محصولاتش است، گاهی وقت‌ها همین آپدیت‌ها مشکل‌ساز می‌شوند. در چنین مواقعی، بهترین کار این است که صبر کنید تا آپدیت جدیدی بیرون بیاید و مشکل قبلی رفع شود، اما اگر دارند به گوشی آسیب می‌رسانند، لازم است که اصلاحشان کنید. همین آپدیت‌های مشکل‌دار، گاهی به دوربین گوشی صدمه می‌زنند و باعث لرزش، پرش و پرپر زدن دوربین می‌شوند.

بررسی مشکلات رایج دوربین گوشی

چند روش برای رفع لرزش دوربین

در ادامه، چند روش را به شما آموزش می‌دهیم تا اگر دوربین گوشی لرزش دارد، بتوانید آن‌ها را برطرف کنید.

مطلب پیشنهادی:نصب دوربین مداربسته روی گوشی

۱. استفاده از مگنت

ممکن است پرپر دوربین به علت دیسیبل شدن دوربین باشد. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، استفاده از تکه‌ای مگنت یا آهنربا است که ژیروسکوپ را به تعادل برساند. می‌توانید تکه‌ای مگنت را پشت قاب گوشی بچسبانید و ببینید مشکل رفع می‌شود یا نه.

۲. آپدیت آیفون از آیتونز

ری‌استور کردن آیفون، خیلی از مشکلات نرم‌افزاری را رفع می‌کند. اگر موبایل آیفون شما عملکرد ضعیفی دارد، تاچ گوشی مشکل دارد، یا صفحه سیاه مانده، یعنی نرم‌افزار گوشی مشکل پیدا کرده است. 

لرزش دوربین آیفون، یکی دیگر از این مشکلات نرم‌افزاری است که می‌توانید آن را از طریق iTunes رفع کنید. برای این کار، اقدامات بعدی را پیش بگیرید.

  • آیتونز را باز، و موبایل را به کامپیوتر متصل کنید.
  • پس از این‌که آیتونز موبایل شما را شناسایی کرد، روی آیکون آیتونز کلیک کنید.
  • گزینه restore را انتخاب کنید تا جدیدترین ورژن ios روی گوشیتان نصب شود.
برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

۳. گوشی را ریست کنید

پیش از ریست کردن، توصیه می‌کنیم که حتما از اطلاعات گوشی بک‌آپ بگیرید تا اطلاعاتتان پاک نشود. اگر پرپر کردن دوربین آیفون، با یک روشن خاموش کردن ساده رفع نشده، می‌توانید آن را ریست کنید. جهت ریست کردن:

  • به setting گوشی بروید.
  • گزینه general را انتخاب کنید.
  • روی گزینه reset کلیک، و سپس erase all content and setting را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه آخری، تمام دیتای موبایلتان پاک خواهد شد. بنابراین، بک‌آپ‌گیری را فراموش نکنید.

پایان

مشکل پرپر زدن دوربین آیفون یا هر گوشی دیگری، می‌تواند خیلی ترسناک و نگران‌کننده باشد. برای رفع این مشکل، اگر نیاز به نیروهای متخصص داشتید تا گوشی را بررسی و عیب‌یابی کنند، فراموش نکنید که می‌توانید روی کمک نیروهای آچاره حساب کنید. برای ارتباط با ما کافیست وارد سایت شده، و سفارش خود را ثبت نمایید.

مطلب پیشنهادی:بهترین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا