چرا گوشی دیر شارژ می‌شود؟ راهکار حل مشکل چیست؟

لوازم دیجیتالموبایل

یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب تلفن همراه، سریع شارژ شدن باتری آن و دیر خالی شدن آن است. به دلایل مختلف گوشی دیر شارژ می‌شود و شما برای حل این موضوع باید دلیل اصلی را پیدا کرده و نسبت به حل آن اقدام کنید. گاهی اوقات مسئله ساده است و خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید اما گاهی باید آن را به دست یک تعمیرکار ماهر بسپارید. در این مقاله از مجله آچاره می‌خواهیم عوامل مختلف را به‌صورت جدا و تفکیک‌شده بررسی کنیم تا پاسخ این سوال که چرا گوشی دیر شارژ می‌شود را در اختیار شما قرار دهبم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل دیر شارژ شدن موبایل

استفاده از شارژر و کابل نامناسب

هنگامی که شما از یک کابل و شارژر نامناسب استفاده می‌کنید، به مرور زمان، هم به گوشی آسیب می‌زنید و هم باعث دیر شارژ شدن گوشی می‌شوید. برای مثال مواقعی پیش می‌آید که شما در مسافرت یا مهمانی هستید و مجبور می‌شوید که از شارژر دیگران استفاده کنید؛ برای پیشگیری از این موضوع سعی کنید هیچوقت این کار را انجام ندهید و اگر مجبور شدید، حتی‌الامکان دفعات استفاده از شارژر دیگران را محدود کنید.

نکته قابل توجه این است که اگر مجبور به استفاده از شارژری به‌جز شارژر خودتان شدید، مطمئن شوید ظرفیت کابلی که از آن استفاده می‌کنید با کابل اصلی گوشی شما یکسان است. اگر این ولتاژ کمتر باشد، باعث دیر شارژ شدن گوشی و اگر بالا باشد، موجب صدمه زدن به باتری گوشی شما خواهد شد.چرا گوشی دیر شارژ می‌شود

مشکل آسیب به پورت و برد فرعی

پورت به برد فرعی وصل است و اگر برد فرعی خراب باشد، گوشی به‌کندی شارژ می‌شود. این موضوع از اصلی‌ترین دلایلی است که پاسخ سوال چرا گوشی دیر شارژ می‌شود، خواهد بود. از جمله مواردی که می‌تواند به برد فرعی آسیب بزند، می‌توانیم به گرمای زیاد، شارژ کردن بیش ازحد و نوسانات ولتاژ‌ی اشاره کنیم.

همچنین گاهی اوقات به دلیل وجود مایع در زیر صفحه ال سی دی، باتری سریع خالی می‌شود. برای حل این مشکل شما باید گوشی را به یک تکنسین بدهید. در این شرایط بسته به نوع آسیب واردشده یا قطعه آسیب‌دیده، باتری گوشی شما تعمیر یا تعویض می‌شود. اما دقت داشته باشید که در هر صورت از یک قطعه اصلی استفاده کنید.

گرم شدن بیش از حد

از دیگر علت‌های دیر شارژ شدن گوشی می‌توان به داغ شدن تلفن همراه اشاره کرد. وقتی گوشی را به شارژر وصل می‌کنیم، ممکن است متوجه شویم که دستگاه بیشتر از حد نرمال داغ شده است. زمانی که این اتفاق میفتد، گوشی نمی‌تواند شارژ را به‌صورت صحیح دریافت کند و پس از خروج از شارژر، سریع خالی می‌شود.

برای رفع این مشکل ابتدا گوشی را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس فعالیت خود را ادامه دهید؛ البته مواظب باشید که اگر خیلی ادامه داشت، حتما گوشی را برای تعمیر به یک فرد دارای صلاحیت نشان دهید.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چرا گوشیم دیر شارژ میشه

استفاده از پریز برق نامناسب

این موضوع با این‌که یک علت ساده است، اما باید اولین موردی باشد که به ذهن شما می‌رسد. مطمئن باشید که همیشه از یک پریز مناسب استفاده می‌کنید تا به تلفن همراه آسیب نزنید.

برای تست این موضوع، شارژر خود را در چند پریز مختلف امتحان کنید. در این صورت به‌سادگی متوجه خواهید شد که آیا پریز مشکل دارد یا خیر. این‌ مورد از دیگر مواردی است‌ که به ما کمک می‌کند تا پاسخ این سوال که چرا ‌گوشی دیر شارژ می‌شود را پیدا کنیم.حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی

استفاده از پورت USB کامپیوتر

کامپیوتر اکثر مواقع نمی‌تواند ولتاژ مناسب و کافی برای شارژ تلفن همراه شما را تولید کند؛ بنابراین تلفن شما با استفاده از این روش دیر شارژ خواهد شد. شما باید برای حل این مشکل باید از پریز‌ها و سوکت‌های معمولی برای شارژ گوشی خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:آب رفتن زیر ال سی دی گوشی

قدیمی بودن گوشی

گوشی‌های جدیدی که طراحی می‌شوند، با قابلیت شارژ سریع تولید شده و دارای یک چیپ شارژ سریع هستند و امروزه، گوشی‌های پرچمدار آیفون، سامسونگ، شیائومی از این قابلیت برخوردارند. یکی از دیگر دلایلی که چرا گوشی دیر شارژ می‌شود، می‌تواند قدیمی بودن تلفن همراه شما باشد که دارای شارژ سریع نیست و باید حداقل 3 ساعت برای شارژ آن‌ زمان گذاشت.

فعال بودن برنامه در پس‌زمینه

هنگامی که شما تلفن را به شارژ وصل می‌کنید، ممکن است برنامه در پس‌زمینه فعال باشد. بیشترین مصرف شارژ در صفحه نمایش گوشی است و گاهی نیز برنامه مورد استفاده دارای باگ (اختلال) است که باعث استفاده بیش از حد از شارژ شده و جلوی شارژ شدن سریع آن را می‌گیرد.

برای رفع این مشکل، اپلیکیشن‌های باز را از طریق تسک منیجر گوشی ببندید. این کار برای حفظ باتری کمک زیادی به شما خواهد کرد.

فرسوده بودن باتری 

هنگامی که گوشی را می‌خریم، باتری در بهترین و پایدارترین حالت ممکن خود قرار دارد؛ اما به مرور زمان و به علت‌های متفاوتی مانند کار کردن در هنگام شارژ، استفاده زیاد از تلفن یا استفاده از شارژر نامناسب، باتری پایداری اولیه خود را از دست داده و فرسوده می‌شود.

یکی دیگر از علت‌های این‌که چرا گوشی دیر شارژ می‌شود، این موضوع است. برای حل این ایراد گوشی را به یک تکنسین قابل اطمینان بدهید و باتری آن را تعویض کنید. البته که تعویض باتری گوشی مزایا و معایبی نیز به همراه خود دارد که در یک مقاله به‌صورت کامل به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

علت دیر شارژ شدن گوشی

مسدود شدن یا آسیب دیدن پورت USB گوشی 

هنگامی که ما کابل Usb را در داخل کیف یا جیب خود قرار می‌دهیم، گردوخاک به داخل آن می‌رود و آن را مسدود می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که اتصال شارژر با گوشی به‌درستی انجام نشود.

گاهی ممکن است پین‌های داخلی به دلایل مختلف شکسته شده یا در اثر رطوبت و تعریق، دچار خوردگی شده باشند. برای رفع مسدود شدن پورت شارژ گوشی، داخل آن را با دقت نگاه کنید و اگر درون آن پرز بود، با یک شئ نازک آن را تمیز کنید. همچنین برای حل مشکل خوردگی و پوسیدگی، شما باید سوکت شارژ گوشی را تعویض کنید تا ایراد برطرف شود.علت زود خالی شدن باتری گوشی

کار کردن با گوشی در حین شارژ

همه ما اکثر کارهای خود را با تلفن همراه انجام می‌دهیم و گاهی ممکن است در مواقع ضروری مجبور باشیم که در حین شارژ از آن استفاده کنیم. این مورد یکی از رایج‌ترین دلیل‌هایی است که باعث دیر شارژ شدن تلفن همراه و آسیب جدی به آن می‌شود.

به شما توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از گوشی خود هنگامی که به شارژر متصل است، استفاده نکنید!

آپدیت کردن سیستم عامل گوشی

بروزرسانی کردن سیستم عامل گوشی بسیار کارآمد بوده و قابلیت‌های گوشی را دوچندان می‌کند. اما همین مسئله گاهی اوقات به برخی از کارکردهای گوشی آسیب وارد می‌کند، که از اساسی‌ترینِ این پیامد‌ها می‌توان به کاهش قدرت باتری اشاره کرد. به دلیل این‌ که بروز‌رسانی قدرت گوشی را بالا می‌برد.

در نتیجه دمای گوشی هنگام کار کردن به‌شدت بالا رفته و این امر سبب تضعیف باتری گوشی و خالی شدن زودهنگام آن می‌شود. برای این‌که تا حد ممکن از بروز این مشکل جلوگیری شود، توصیه می‌کنیم تا صرفا هنگام لزوم سیستم عامل گوشی خود را بروز‌رسانی کنید؛ چراکه با هر بار آپدیت کردن سیستم عامل موبایل، باتری ضعیف و ضعیف‌تر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:علت پرپر زدن دوربین آیفون

راهکارهای پییشگیری از خالی شدن باتری گوشی!

همان‌طور که در مطالب فوق بیان کردیم، دلایل و پاسخ‌های متعددی برای این سوال چرا گوشی دیر شارژ می‌شود، وجود دارد؛ اما در برخی مواقع افراد می‌توانند به‌راحتی و با بکارگیری چند روش ساده، احتمال بروز این مشکل را به حداقل رسانده و در مواردی نیز به‌طور کامل آن را برطرف کنند. در این قسمت چند مورد از این راهکارها را به سمع و نظر شما عزیزان می‌رسانیم:

1. ویروس‌کشی و حذف اپلیکیشن‌‌های مخرب و مضر موبایل

قطعا می‌دانید که وجود ویروس، موبایل را در بخش‌های مختلف، چه سخت‌افزار و چه نرم‌افزار، دچار مشکل می‌کند. یکی از دلایل متعددی که می‌تواند باتری گوشی را تضعیف کند، وجود ویروس در گوشی است.

در این شرایط شما باید در اولین فرصت گوشی خود را ویروس‌کشی کرده و تمام اپلیکیشن‌های غیر‌ضروری که مخرب گوشی هستند را پاک کنید. زیرا برخی از اپلیکیشن‌ها قابلیت این را دارند که گوشی را به‌طور کامل از پا در آورند.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. بهره‌گیری از حالت هواپیما تلفن همراه

متاسفانه اکثر افراد از این قابلیت ‌استفاده نمی‌کنند که همین مسئله باعث می‌شود، باتری در مدت زمان کوتاهی ضعیف شده و شارژ آن تخلیه شود. اما به این مسئله توجه داشته باشید، هنگامی که آنتن‌دهی تلفن همراه با مشکل مواجه می‌شود و گوشی به‌سختی سیگنال دریافت می‌کند، مصرف باتری دوچندان شده و هر چقدر این موضوع تکرار شود، باتری گوشی سریع‌تر ضعیف شده و در برخی مواقع امکان سوختن باتری نیز وجود دارد.

بهتر است هنگامی که تلفن همراه خود را نیاز ندارید، آن را برروی حالت هواپیما قرار دهید تا از بالا رفتن دمای گوشی جلوگیری کرده و مصرف آن را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

3. عدم استفاده از قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه

یکی از عواملی که در بالا رفتن دمای گوشی و ضعیف شدن باتری آن تاثیر زیادی دارد، بهره‌گیری از قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه است. این مسئله باعث می‌شود تا گوشی به‌طور خودکار میزان نور صفحه را بالا ببرد که این قضیه مشکلات متعددی را به وجود خواهد آورد. از این مشکلات می‌توان به تضعیف باتری تلفن همراه اشاره کرد. پس برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است تا نور صفحه گوشی خود را در حد وسط قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:لق شدن دوربین گوشی سامسونگ

چرا گوشی دیر شارژ می‌شود

کلام آخر

از مشکلاتی که افراد زیادی را درگیر کرده است، دیر شارژ شدن گوشی‌ هست؛ زیرا ما در اکثر مواقع برای انجام کارهای مختلف به آن نیاز داریم و اگر نباشد، کار ما با مشکل مواجه خواهد شد. در این مقاله از مجله آچاره ما تلاش کردیم تا پاسخ این سوال که چرا گوشی دیر شارژ می‌شود را برای شما مطرح کنیم تا با دانستن هر کدام از این دلایل احتمال، نسبت به حل مشکل اقدام کنید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا