تزریق وریدی به چه معناست؛ در منزل یا درمانگاه؟

زیبایی و سلامتپزشکی و پرستاری

می‌دانید تزریق وریدی به چه معناست؟ در تزریق وریدی، مواد دارویی و مکمل، از طریق رگ به بدن وارد می‌شوند. برای این منظور برخی تجهیزات پزشکی مانند سوزن سرم یا آنژیوکت به رگ وصل می‌شوند. در تزریق IV، مواد دارویی یا غذایی به طور مستقیم وارد جریان خون می‌شوند؛ سرعت انتقال مواد مورد نظر پزشک به سیستم گردش خون، در این روش بسیار بالاست. با این اوصاف بیایید در ادامه با این روش تزریقات در منزل یا درمانگاه، بیشتر آشنا شویم.

تزریق وریدی به چه معناست

تزریق وریدی یعنی چه؟

در روش تزریق وریدی، مواد دارویی یا مکمل غذایی با سوزن سرنگ یا آنژیوکت، به طور مستقیم، وارد رگ بیمار می‌شوند.

مزایای تزریق وریدی چیست؟

برای تزریق وریدی لازم نیست، پزشک منتظر بماند تا مواد مورد تجویزی به تدریج از عضله به روش انتشار وارد خون شوند. این تزریق در موارد اورژانسی یا وقتی بیمار شرایط حیاتی مطلوبی ندارد؛ بسیار پرکاربرد است. مزایای تزریق وریدی را به طور فهرست‌وار عبارتند از:

  • سرعت اثر گذاری بالا
  • درد کم‌تر
  • انتقال میزان دقیق دوز مصرفی به خون

مزایای تزریق وریدی چیست

تزریق وریدی را باید کجا انجام دهیم؟

حالا که فهمیدیم تزریق وریدی به چه معناست؛ باید بدانیم که چطور می‌توان این تزریق را به صورت اصولی و بی‌خطر انجام دهیم. برای تزریق وریدی باید حتما نزد یک پرستار حرفه‌ای بیمار بروید. درنتیجه تزریق وریدی باید در درمانگاه یا منزل انجام شود.

برای تزریق وریدی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تزریق وریدی در درمانگاه یا منزل؟

بسیاری افراد تصور می‎‌کنند که برای انجام کوچک‌ترین خدمات پزشکی و پرستاری باید به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه کنند؛ در صورتی‌که اگر فرد در خانه دچار مشکلی جسمی شود؛ کادر درمان می‌توانند در اسرع وقت به او رسیدگی کنند. درباره تزریق وریدی در منزل یا درمانگاه هم این روند، صادق است.

تزریق وریدی به چه معناست و باید کجا انجام شود؟

مزایای تزریق وریدی در درمانگاه

برای تزریق وریدی در درمانگاه یا بیمارستان، باید خودتان یا با یک همراه، مراجعه کنید. اگر هم بیماری در بیمارستان بستری است؛ پرستاران خودشان بسته به داروهای تجویزی، برای او تزریق وریدی را به بهترین روش انجام می‌دهند. با این‌حال گاهی فرد در خانه است و پزشک برای او یک تزریق وریدی تجویز کرده است. بنابراین بیمار باید تصمیم بگیرد که برای تزریق این دارو یا مکمل، درمانگاه را انتخاب کند یا تزریق وریدی را در منزل انجام دهد. اگر بخواهید تزریق وریدی را در بیمارستان یا کلینیک انجام دهید؛ از این مزایا بهره‌مند می‌شوید:

  • وجود کادر درمان به شما قوت قلب می‌دهد.
  • اگر چکاپ‌های دیگری داشته باشید، می‌توانید به کلینیک‌های مجاور مراجعه کنید.
  • پرستاران حرفه‌ای مراقب‌اند که این تزریق به درستی انجام شود.
  • تکنسین تزریقات یا پرستار، در روز چندین باز تزریق وریدی انجام داده است و می‌داند چطور آن را انجام دهد.

تزریق وریدی چیست در درمانگاه انجام دهیم یا منزل

تزریق وریدی در منزل چگونه است؟

با توجه به مزایایی که درباره تزریق وریدی در درمانگاه گفتیم؛ شاید از خودتان بپرسید  که تزریق وریدی در منزل دیگر به چه معناست؟ این روزها برای رفاه و آسایش حال بیماران، کادر درمانن، می‌توانند خدمات خود را در خانه خود بیمار هم انجام دهند. دیگر لازم نیست بیمار با اوضاع نامناسبی که دارد؛ تا در درمانگاه یا بیمارستان بیاید. از پرستار یا تکنسین وفت می‌گیرد؛ آنها هم هر تجهیزاتی که نیاز دارند را با خود بر می‌دارند و به خانه بیمار می‌روند. مثلا درباره تزریق وریدی یک پرستار با تمام سوزن‌ها، سرنگ‌ها، انواع آنژیوکت و سرم مورد نیاز به منزل بیمار می‌آید؛ تمام لوازم ضدعفونی و ضد درد را همراه دارد؛ در کمتر از 15 دقیقه تزریق وریدی انجام می‌شود و بیمار به استراحتش ادامه می‌دهد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا