رنگ کردن مو بدون اکسیدان

زیبایی و سلامترنگ مومو

رنگ کردن مو بدون اکسیدان یکی از مواردیست که معمولا آدم‌ها درباره آن حرف می‌زنند در این مطلب از مجله آچاره به این موضوع می‌پردازیم.

رنگ کردن مو بدون اکسیدان

رنگ کردن موها در خانه همیشه سرگرم کننده به نظر می‌رسد. چه کسی نمی‌خواهد به راحتی در اتاق خود کمی آرایش کند؟ کسانی که برای اولین بار در خانه موهای خود را  رنگ می‌کنند، از این که بفهمند رنگ کردن موها به سادگی استفاده از رنگ و پخش کردن آن بر موها نیست، شگفت زده خواهند شد.

یکی از مهم ترین مراحلی که مردم معمولاً با آن آشنا نیستند، واکنش‌دهنده‌ها یا اکسیدان است، که باید آن را با رنگ مخلوط کنید تا روی تارهای موی شما اثر کند.

اما اگر اکسیدانی در خانه نداشته باشید (یا تصمیم آگاهانه بگیرید که از استفاده از آن به دلیل آسیبی که می‌تواند به موهای شما وارد کند اجتناب کنید)، آیا ماموریت شما برای رنگ کردن موهایتان در خانه همچنان جواب می‌دهد؟

اکسیدان چه کاری انجام می‌دهد؟

رنگ و اکسیدان در ایجاد زیباترین رنگ در موهای شما دست به دست هم می‌دهند. آن‌ها کارهای متفاوتی انجام می‌دهند اما برای کمک به شما در رسیدن به رنگ رویاهایتان گرد هم می‌آیند. به نوعی یکی بدون دیگری نمی‌تواند کار کند.

در حال حاضر، رنگ اغلب “رنگ” نامیده م‌ شود زیرا رنگدانه واقعی است که به تارهای موهای شما رنگ دیگری می‌دهد. اما نمی‌توانید به سادگی موهای خود را در رنگ اشباع کنید و انتظار داشته باشید که رنگ روی آن بماند. رنگدانه‌ها به راحتی از موهای شما شسته خواهند شد.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که راهی برای باز کردن کوتیکول‌های مو پیدا کنید تا بتوانند رنگدانه‌های رنگ را جذب کنند.

اکسیدان همان چیزی است که رنگ شما را با تغییر ساختار موهای شما فعال می‌کند. این محصول که با پراکسید هیدروژن ساخته شده است، کوتیکول مو را تحریک می‌کند تا شکاف‌ها و سوراخ‌های کوچکی در موهای شما ایجاد کند و آن را متخلخل‌تر کند و رنگدانه راحت‌تر به قشر موی شما نفوذ کند. مولکول‌های رنگ به طور یکنواخت در سراسر تار موی شما پخش می‌شوند و به آن رنگ جدیدی می‌دهند.

این روش رنگ مو، ماندگاری رنگ شما را افزایش می‌دهد به طوری که می‌تواند ماه‌ها دوام بیاورد.

یکی از نکات مهمی که باید هنگام رنگ کردن موهای خود با رنگ دائمی در نظر بگیرید این است که اکسیدان می‌تواند تا حدی به موهای شما آسیب برساند.

به یاد داشته باشید، این یک فرآیند شیمیایی است و هر فرآیند شیمیایی که روی موهای شما انجام شود می‌تواند منجر به خشکی و آسیب شود.

پراکسید هیدروژن بسیار خشک کننده است، بنابراین می‌تواند موهای شما را کمی زبر و خشن کند. اما از آن‌جایی که شما تخلخل موهای خود را تغییر می‌دهید، حفظ رطوبت برای موهای جدید نیز دشوار است.

یک اسفنج را در نظر بگیرید هرچه کوتیکول سوراخ‌های بیشتری داشته باشد، رطوبت راحت‌تر به بیرون نشت می‌کند.

پس از رنگ کردن موهای خود با رنگ دائمی، باید هر کاری که لازم است برای ترمیم آسیبی که به موهای شما وارد کرده انجام دهید.

از ماسک مو و نرم‌کننده یا روغن‌های مغذی مانند نارگیل یا آرگان استفاده کنید تا لطافت به موهای شما بازگردد.

آیا بدون اکسیدان می‌توانیم موهای خود را رنگ کنیم؟

نه، شما نمی‌توانید از رنگ موی دائمی برای رنگ کردن موهای خود بدون اکسیدان استفاده کنید.

رنگ موی دائمی برای تغییر رنگ موهای شما طراحی نشده است، مگر اینکه با یک اکسیدان ترکیب شود تا کوتیکول موهای شما را باز کند و فضا را برای ورود رنگدانه به ساقه موهای شما آماده کند.

اگر از رنگ روی موهای خود بدون اکسیدان استفاده کنید، به موهای شما نفوذ نمی‌کند و به جای آن فقط به طور موقت موهای شما را رنگ می‌کند.

همچنین می‌تواند رنگ را به صورت تکه تکه پخش کند و با شست و شو، همه‌ی رنگ به راحتی از بین برود.

به طور خلاصه، موهای شما نمی‌توانند رنگ را بدون اکسیدان، هنگام استفاده از رنگ دائمی جذب کنند، مگر اینکه از یک اکسیدان برای باز کردن کوتیکول استفاده کنید.

چگونه می‌توانم موهایم را رنگ کنم؟

قبلاً در مورد رنگ‌های دائمی صحبت کردیم رنگ دائمی نوعی از رنگ مو است که به یک اکسیدان نیاز دارد تا به کمک آن به تارهای مو نفوذ کند.

این نوع رنگ مو به گونه‌ای طراحی شده است که فقط در صورت ترکیب با یک اکسیدان کار کند. بنابراین اگر می‌خواهید یکنواخت‌ترین و طولانی ترین رنگ مو را داشته باشید از رنگ دائمی استفاده کنید.

اما اگر به دلیل ترس از آسیب مو، نمی‌خواهید از اکسیدان استفاده کنید، باید ذکر کنیم سایر انواع رنگ مو برای تاثیرگذاری روی موهای شما نیازی به استفاده از اکسیدان ندارند.

رنگ دائمی می‌تواند یکنواخت ترین توزیع رنگ، طولانی ترین طول عمر را در موهای شما به ارمغان بیاورد اما چیزی به نام رنگ‌های نیمه دائمی نیز وجود دارد که عمر کمی دارند.

رنگ نیمه دائمی برای فعال شدن نیازی به اکسیدان ندارد. به این دلیل که هدف آن نفوذ به تار موی شما نیست، بلکه صرفاً لکه‌دار کردن قسمت خارجی ساقه موی شما است.

این فرآیند نیازی به باز شدن کوتیکول ندارد، بنابراین شما به پراکسید هیدروژن نیاز ندارید.

این رنگ‌ها فقط رنگ را روی سطح تارهای موی شما اثر می‌گذارند، بنابراین ساختار موهای شما را تغییر نمی‌دهند. فقط یک پوشش بیرونی از خود باقی می‌گذارد.

این بدان معناست که استفاده از آن بسیار ایمن تر از رنگ موی دائمی است. رنگ نیمه دائمی اغلب بسیار مغذی است، زیرا فرمول های این رنگ‌ها غنی شده با مواد مرطوب کننده مانند روغن آرگان، روغن جوجوبا و غیره است.

مقاله پیشنهادی ترندهای آرایش بهار 2022 

رنگ نیمه دائمی نیز معایب خود را دارد. به طور مثال رنگ به راحتی از روی موهای شما پاک می‌شود. یا ممکن است موهای شما رنگ نگیرند. وقتی از رنگ نیمه دائمی استفاده می‌کنید نمی توانید موهای خود را روشن کنید. تنها راه برای روشن کردن مو استفاده از دکلره ها برای خارج کردن رنگدانه از موهاست اما می‌توانید از رنگ‌های تیره در طیف‌های رنگی متفاوت استفاده کنید.

استفاده از شامپو رنگ‌ها برای ایجاد رنگ های موقت بر روی موها همیشه گزینه‌ای راحت و مقرون به صرفه است.

4.2/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام. اگر به رنگ هایی که نیاز به اکسیدان ندارن، اکسیدان اضافه کنیم چه عوارضی میتونه داشته باشه؟

    1. سلام وقت بخیر. دستور عمل محصولات از طرف كمپاني توليد كننده محصول مشخص ميشه رنگهاي بدونه اكسيدان قليايي بالايي دارند و فلس مو رو بدونه اكسيدان باز ميكنند تا مو تناژ رنگ رو بگيره اكسيدان هم قليايي بالايي داره استفاده هم زمان از اين دو محصول باعث خشكي شديد مو در طول زمان ميشه بهتره با دستور عملي كه پشت محصول درج شده از اون محصول استفاده كرد. می‌تونید از سرویس‌های آچاره در ارتباط با مو و زیبایی هم استفاده کنید. برای ثبت خدمات می‌تونید به صفحه قیمت اکستنشن مو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا