بررسی علت روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران

لوازم خانگیچرخ خیاطی

در این مقاله قصد داریم به علت روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران و برخی مشکلات و ایرادات دیگری که هنگام استفاده از این چرخ خیاطی ممکن است با آن‌ها روبرو شوید، بپردازیم و راهکارهایی برای عیب یابی و رفع این مشکلات به شما ارائه دهیم.

چنانچه شما جزو دسته افراد دوستدار هنر خیاطی هستید و به دلیل این علاقه خود با چرخ خیاطی سر و کار دارید و یا جزو آن دسته از افرادی هستید که به دلیل شغلی که دارید، روزانه با چرخ خیاطی کار می‌کنید، مطمئنا متوجه این مسئله شده‌اید که هنگام کار با چرخ خیاطی ممکن است با برخی مشکلات روبرو شوید که در صورت داشتن کمی مهارت و مطالعه احتمالاً بتوانید، بیشتر آنها را خودتان در منزل بدون نیاز به تکنسین حل کنید. بنابراین اگر دوست دارید راجع به ایرادات رایجی که چرخ خیاطی دچار آن می‌شود و علل و روش حل کردن این مشکلات را از جمله علل روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران بدانید.

کار با چرخ خیاطی کاچیران

به طور کلی کار با چرخ خیاطی نسبتاً ساده است، اما به شرطی که شما دقت و آموزش‌های لازم در این زمینه را داشته باشید. اصولا هنگام خرید یک چرخ خیاطی دفترچه راهنمای آن که شامل اطلاعات مربوط به نحوه کار کرد دستگاه چرخ خیاطی است به شما ارائه می‌شود، این دفترچه شما را  در زمینه اطلاعات راجع به قطعات چرخ خیاطی و رفع برخی ایرادات آن همراهی می‌کند. ما نیز در ادامه لیستی از ایرادات رایج و احتمالی چرخ‌های خیاطی و همچنین راه‌های عیب یابی و رفع این مشکلات مانند علت روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران، کار کردن همراه با سروصدای زیاد و …  را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

مطالعه بیشتر: اتو کردن شلوار مردانه

علت روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران

اگر چرخ خیاطی شما روشن نشده است، بهتر است به این فکر نکنید که چرخ خیاطی شما خراب شده و عمر آن به پایان رسید و آخرین دوخت خود را انجام داده! چرا که ممکن است، برای رفع این مشکل راه حلی بسیار ساده وجود داشته باشد که بتوانید با انجام آن چرخ خیاطی خود را دوباره روشن کنید.  بروز این  مشکل یعنی روشن نشدن چرخ خیاطی می‌تواند، علل مختلفی داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  1. پریز برق: بله پریز برق می‌تواند علت روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران شما باشد. برای عیب یابی و رفع این مشکل باید مطمئن شوید که پریز برق شما مشکلی ندارد و برق در آن جریان دارد. برای مثال می‌توانید دستگاه الکترونیکی دیگر به جز چرخ خیاطی خود را به پریز وصل کنید تا ببینید آیا دستگاه کار می‌کند و یا خیر. اگر دستگاه کار کرد،  متوجه می‌شوید که پریز دارای مشکل است و باید دنبال علت دیگری برای روشن شدن چرخ خیاطی خود بگردید، اما اگر دستگاه دیگر نیز کار نکرد می‌توانید مطمئن شوید که پریز برق شما به مشکل خورده است.
  2. اطمینان از اتصال سیم برق: اگر چرخ خیاطی خود را همواره در یک کابینت خاص و یا روی میز خاصی می‌گذارید و یکباره سیم آن را به برق متصل کرده و دسترسی آسان به سیم آن ندارید توصیه می‌کنیم، یک بار دیگر  اتصال سیم برق چرخ خیاطی به پریز را بررسی کنید، چرا که چرخ خیاطی هنگام دوخت می‌لرزد و تکان میخورد و این مسئله به آسانی موجب می‌شود که سیم برق از پریز کشیده شود؛ بنابراین این موضوع را نیز می‌توان به موارد علت روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران به شمار آورد.
  3. سیم اتصال برق چرخ خیاطی شما آسیب دیده است: اصولاً کابل و سیم‌های برق چرخ‌های خیاطی قوی هستند، اما این به معنی غیرقابل تخریب بودن آن‌ها نیست؛ بنابراین سعی کنید روی سیم‌های برق چرخ‌ خیاطی خود وسیله و مبلمان سنگین قرار ندهید و آن‌ها را بی جهت خم نکرده و تا نکنید. برای اینکه مطمئن شوید علت روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران شما آسیب دیدن سیم آن است یا خیر؟ باید سیم چرخ خیاطی خود را از نظر وجود هرگونه آسیب روی آن بررسی کنید، چرا که در صورت مشاهده هرگونه خرابی روی آن احتمالاً به یک سیم جدید نیاز خواهید داشت.
  4. کار نکردن چرخ خیاطی: بروز این مشکل نیز می‌تواند بنابر دلایل مختلفی از جمله، نحوه نادرست نخ شدن چرخ خیاطی، وجود مشکل در سوزن چرخ خیاطی، قرار نگرفتن پارچه در جای درست خود و یا جمع شدن پارچه. برای رفع هر کدام از این مشکلات باید علل بروز آن‌ها را شناسایی کرد.
  5. گیر کردن و از حرکت ایستادن چرخ در حین کار: این مورد می‌تواند به خاطر دلایلی همچون پیچیده شدن نخ در ماکو، گیر کردن نخ در ماسوره و یا تمام شدن روغن چرخ به وجود آید.
  6. دوخت ناقص: وجود این ایراد در عملکرد چرخ خیاطی اصولاً به دلیل سوزن کج و نامناسب است که مسلما برای رفع مشکل فقط نیاز به تعویض سوزن دارید. عواملی از جمله، نخ کردن نادرست سوزن، استفاده از سوزن غیر استاندارد، وجود گرد و غبار روی ماسوره و ماکو و شل شدن  فنر پایه منجر به بروز این مشکل می‌شود و با رفع موارد گفته شده این ایراد نیز بر طرف می‌شود.

ایجاد دوخت های بزرگ و کوچک

علت کار کردن چرخ خیاطی کاچیران همراه با سر و صدای زیاد

    • اگر چرخ خیاطی شما هنگام فعالیت سروصدای غیر معمولی مانند کوبیدن و ضربه زدن تولید می‌کند، به این معنی است که چرخ خیاطی شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. در صورتی که به طور مداوم از چرخ خیاطی خود استفاده می‌کنید پرز‌های پارچه‌ها داخل آن جمع می‌شود که باید با استفاده از قلمو و یا موچین آن‌ها را از میان بردارید.
    • علاوه بر این چرخ خیاطی شما باید هر چند وقت یکبار روغن کاری شود.
    • تعمیر و سرویس و نگهداری دوره‌ای از چرخ خیاطی عمر چرخ خیاطی شما را افزایش خواهد داد.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

علت ایجاد دوخت نامناسب در چرخ خیاطی

بروز این ایراد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. برای مثال اگر بر روی پارچه شما سوراخ‌های دوخت بسیار بزرگ ایجاد شود، به این معنی است که سوزن شما برای جنس پارچه‌ای که استفاده می‌کنید، مناسب نیست و به نسبت جنس پارچه از سوزن بزرگ استفاده کرده‌اید و برای رفع مشکل کافیست از سوزنی با سایز کوچک‌تر استفاده کنید.چرخ خیاطی کاچیران

کلام آخر

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با برخی از ایرادات رایج چرخ خیاطی کاچیران آشنا کنیم و راه‌های عیب‌یابی و رفع این ایرادات و علل و دلایل آن‌ها از جمله علت روشن نشدن چرخ خیاطی کاچیران و سر و صدای زیاد حین کار و … را با شما به اشتراک بگذاریم، امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید خودتان مشکل چرخ خیاطی‌تان را رفع کنید. در غیر این‌صورت بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا