تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش تعمیر فریزر پارس + بررسی مشکلات رایج یخچال فریزر پارس

یخچال و فریزرلوازم خانگی

تعمیر فریزر پارس و عیب‌یابی آن مستلزم شناخت کامل سیستم برودتی این دستگاه است. امروزه در فناوری طراحی و تولید یخچال فریزرها پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است. مسلما هرچه سیستم یک دستگاهی پیچیده‌تر و تخصصی‌تر باشد، تعمیر یخچال و عیب‌یابی آن نیز به همان اندازه دشوار خواهد بود.

تعبیه امکاناتی مانند انواع فیلترهای تصفیه آب، سنسور‌های دما و کنترلر دیجیتالی دما، انواع دستگاه یخ‌ساز، پیچیدگی سیم‌کشی کمپرسور و … همگی از پارامترهایی هستند که موضوع تعمیرات را بیش از گذشته چالش‌برانگیز می‌کنند.

اگرچه بعضی از مشکلات یخچال فریزرها مشترک بوده و فارغ از هر برند و مدلی امکان بروز این مشکلات وجود دارد. اما هر یخچالی با توجه به سیستم و طراحی خاص خود، عیب‌یابی شده و تعمیر می‌شود. تعمیر فریزر پارس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای انجام آن باید سیستم کلی فریزرهای پارس را به خوبی شناخت.

یخچال فریزر پارس را بهتر بشناسیم!

شرکت تولیدی پارس یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان یخچال فریزر ایرانی است که قدمتی بیش از 50 سال دارد. این شرکت از زمان تاسیس تا سال 1381 به صورت اختصاصی یخچال فریزر تولید می‌کرد و سپس محصولات دیگری را به خط تولید خود افزود.

در طراحی یخچال فریزرهای پارس سعی شده است از تکنولوژی پیشرفته دنیا استفاده شود. تنوع مدل‌های تولیدی پارس و بهره‌مندی از امکانات جانبی مانند نمایشگر ال ای دی لمسی، سیستم سرمایش سریع، سیستم گردش هوای فراگیر و هشدار باز ماندن در و عیب یابی خودکار موجب شده است که تعمیر فریزر پارس نیازمند دانش الکترونیکی و مهارت بالایی باشد.

در این میان عیب‌یابی خودکار و اعلام ارورهای هشدار می‌تواند کمک بزرگی برای تعمیر این وسیله پرکاربرد باشد. اما مسلم است که با وجود مشاهده ارورهای یخچال فریزر پارس باز هم نیازمند کمک تکنسین‌هایی خواهیم بود که تبحر کافی در امر تعمیر فریزر پارس دارند.

تعمیر فریزر پارس

مشکلات رایج فریزر پارس

همانگونه که اشاره شد بعضی از مشکلات در بین یخچال فریزرها رایج هستند.  اما تعمیر این مشکلات با توجه به سیستم هر یخچالی به شیوه‌ خاصی انجام می‌شود. در ادامه به چند مشکل شایع فریزرهای پارس می‌پردازیم. علت سرد نکردن یخچال پارس از مشکلات رایج است.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

1. فریزر پارس به حد کافی سرد نبوده و مواد غذایی را منجمد نمی‌کند

ممکن است بعد از مدتی متوجه کاهش برودت در فریزرهای پارس شوید. در این صورت انجماد مواد غذایی به کندی شکل می‌گیرد و این مشکل خطر فاسد شدن مواد غذایی را به همراه خواهد داشت. برای عیب‌یابی این مشکل می‌توان چند فرضیه را در نظر داشت؛

  • در ابتدا لازم است به میزان حجم مواد غذایی داخل فریزر توجه کنید. معمولا حجم مواد داخل فریزر یکی از عوامل مهم در تولید هوای گرم و یا کاهش برودت آن می‌باشد. کم یا زیاد بودن حجم مواد غذایی و عدم رعایت حد استاندارد آن موجب می‌شود که جریان هوای سرد به خوبی در داخل محفظه فریزر به گردش درنیاید. در نتیجه ممکن است دمای فریزر افزایش یافته و سرمای آن کاهش یابد.
  • عامل دیگری که ممکن است در بروز این مشکل تاثیرگذار باشد، خرابی ترموستات یخچال است. ترموستات قطعه‌ای است که دمای داخل محفظه فریزر را اندازه‌گیری کرده و در زمان برودت مطلوب یخچال، موجب خاموشی موقت کمپرسور می‌شود. سپس بعد از اینکه دمای داخل محفظه فریزر بالا می‌رود مجددا با راه‌اندازی کمپرسور زمینه تولید هوای سرد را فراهم می‌کند. چنانچه ترموستات معیوب شده باشد، دمای داخل فریزر با مشکل مواجه خواهد شد.

مطلب پیشنهادی آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

تعمیر فریزر پارس

2. نشتی آب از یخچال فریزر پارس

دلایل متعددی می‌توانند موجب نشتی آب از فریزر پارس شوند؛

  • پر شدن سینی تخلیه
  • مسدود شدن لوله‌های ورودی یا تخلیه آب
  • یخ‌زدگی اواپراتور یخچال
  • عدم کارکرد صحیح هیتر یخچال
  • نصب نادرست شیرهای ورودی
  • تراز نبودن مکان قرارگیری یخچال

با بررسی هر یک از این موارد می‌توان علت نشتی آب را برای تعمیر فریزر پارس شناسایی و برطرف کرد.

3. از کارافتادن ناگهانی و خاموش شدن فریزر پارس

این مشکل معمولا به دلیل مختل شدن جریان برق یخچال رخ می‌دهد. زمانی که انرژی لازم بنا به دلایل مختلف به موتور نمی‌رسد دستگاه به یکباره خاموش می‌شود.

برای عیب‌یابی و رفع این مشکل به چند مورد مهم باید توجه کرد؛

  • اتصالی برق یخچال به دلیل نوسانات شدید ولتاژ برق
  • خرابی کابل یخچال یا پریز
  • سوختن موتور یخچال به دلیل نوسانات برق یا اختلال در سیم‌کشی کمپرسور
  • خرابی ترموستات یخچال

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

4. صدای بلند فریزر پارس

معمولا یخچال فریزرها به دلیل روشن و خاموش شدن کمپرسور و نیز کارکرد فن یخچال برای گردش هوای سرد در محفظه، صداهای ملایمی تولید می‌کنند. اما اگر صدای فریزر پارس شما کمی غیرمعمول بوده و یا بیش از حد بلند است این امر نشاندهنده نقص کارکرد یکی از قطعات است. دلایلی که موجب تولید صدای بلند می‌کند عبارتند از؛

  • کاهش گاز یخچال
  • فرسودگی لوله‌‌های کمپرسور
  • شل بودن پایه‌های کمپرسور
  • خرابی رله استارت یخچال
  • خرابی یا کثیف بودن فن کندانسور یا فن یخچال

5. برق داشتن بدنه یخچال فریزر پارس

ممکن است در مواقعی با دست زدن به بدنه یخچال فریزر پارس دچار برق‌گرفتگی خفیفی شوید. از آنجا که یخچال فریزر یک دستگاه الکترومکانیک است و انرژی آن از یک منبع الکتریکی تامین می‌شود، ایجاد اتصال در مدار الکتریکی آن ممکن است موجب چنین مشکلاتی شود.

عواملی که موجب این مشکل می‌شوند ممکن است مربوط به مدار داخلی دستگاه باشد و یا اتصالی برق خارج دستگاه باعث تولید برق در بدنه یخچال نماید. (7 دلیل برقدار شدن بدنه یخچال و راهکار حل آنها) بنابراین عوامل مهم این مشکل را می‌توان چنین عنوان کرد:

  • اتصالی سیم‌کشی مدار الکتریکی داخلی یخچال فریزر پارس
  • اتصالی سیم‌کشی لامپ داخل محفظه یخچال فریزر
  • اتصالی پریز و کابل یخچال

تعمیر فریزر پارس

معنای ارورهای یخچال فریزر پارس و راهکارهای آن

فناوری جدید یخچال فریزرها امروزه بر پایه عیب‌یابی خودکار و اعلام ارورهای هشدار می‌باشد. شرکت تولیدی پارس نیز در راستای دستیابی به این فناوری، یخچال فریزرهای خود را مجهز به این قابلیت نموده است. ارورهایی که در صفحه نمایشگر ال ای دی لمسی یخچال فریزر پارس نمایان می‌شود، کار عیب‌یابی و تعمیر فریزر پارس را آسان‌تر کرده است. به این ترتیب تکنسین‌ها با مشاهده کد ارورهای هشدار می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان قطعه معیوب را شناسایی و مشکل را برطرف نمایند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

این کدهای اخطار ممکن است در مدل‌های مختلف یخچال فریزرهای پارس مشترک باشند؛ اما معنای مشابهی نداشته باشند. در ادامه به چند کد مهم یخچال فریزرهای پارس می‌پردازیم؛

1. کد خطا HI  در یخچال فریزر پارس

دمای مناسب برای فریزر دمای  18- می‌باشد. چنانچه دمای فریزر از این دما فراتر رود مشکل انجماد و سرمازایی پیش خواهد آمد. در اینصورت دستگاه کد خطا HI را نشان خواهد داد. اگر شما دمای فریزر را تنظیم کردید اما مجددا شاهد افزایش دمای داخل محفظه فریزر بودید، لازم است گاز دستگاه و قطعه کمپرسور مورد بررسی قرار گیرد.

2. کد خطا HI یخچال فریزر پارس نوفراست

زمانی که دمای داخل یخچال فریزر پارس نوفراست به بالای دمای 24 درجه برسد این کد خطا در نمایشگر دستگاه نشان داده می‌شود. عوامل متعددی در افزایش دمای داخل کابین یخچال دخیل هستند. به همین دلیل تعمیرکار با بررسی تمامی جوانب مشکل دستگاه را شناسایی و برطرف خواهد کرد. از جمله مواردی که موجب نمایان شدن این کد خطا در یخچال فریزر پارس نوفراست می‌شود عبارتند از؛

  • نشتی گاز مبرد
  • کاهش گاز و نیاز به شارژ مجدد
  • باز ماندن درب یخچال به مدت طولانی و کاهش گاز
  • اختلال در کارکرد کمپرسور

3. کد خطا HI 

در این نوع از یخچال فریزرهای پارس نیز اخطار افزایش دما با کد خطا HI نمای داده می‌شود.

4. کد خطای FF

این کد اخطار به معنای ایراد در قطعه سنسور دمای فریزر است. برای برطرف کردن این کد اخطار تکنسین باید چند قطعه را مورد بررسی قرار دهد.

  • چک کردن ترموفیوز
  • چک کردن سنسور دما
  • بررسی عملکرد برد کنترل دستگاه

5. کد خطای FF یخچال فریزر پارس نوفراست

در نوع نوفراست یخچال فریزر پارس نیز این کد خطا به معنای خرابی سنسور داخل کابین دستگاه است. در این حالت معمولا تکنسین با استفاده از اهم‌متر سنسور را بررسی می‌نماید. در این حالت نیز چک کردن ترموفیوز و برد کنترل دستگاه از جمله مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

6. کد خطای LO 

زمانی که درجه سرمای فریزر به درستی تنظیم نشده باشد کد خطای LO در صفحه نمایشگر مشاهده خواهد شد. این عدم تنظیم دما ممکن به دلیل اشباع بیش از حد گاز در داخل دستگاه باشد. به همین دلیل تکنسین با بررسی میزان گاز موجود در مدار یخچال این مشکل را برطرف خواهد کرد.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

سخن پایانی

همانگونه که عنوان شد تعمیر فریزر پارس نیاز به شناخت کافی از سیستم و کدهای اخطار این دستگاه دارد. در این مجال سعی شد به مهم‌ترین مشکلات و راهکارهای آن اشاره شود. در صورت تعمیر این دستگاه توسط افراد غیرکارشناس احتمال آسیب رسیدن به سیستم وجود دارد.

چنانچه در این خصوص نیاز به تعمیرکار مجرب داشتید می‌توانید با آچاره تماس بگیرید. آچاره در اسرع وقت بهترین تعمیرکاران حاذق را به شما معرفی خواهد کرد. قابل ذکر است که تعمیر فریزر پارس در محل انجام می‌شود و به این ترتیب در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید