تعمیر پمپ آب تعمیر پمپ آب

6 علت خاموش شدن پمپ آب

ساختمانپمپ

تمامی مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های پرتراکم که مصرف آبشان بالاست، به پمپ آب احتیاج دارند تا تمام مدت به آب دسترسی داشته باشند. پمپ آب، وسیله‌ای پر استفاده است که نبود آن، ساکنین را به مشکل می‌اندازد. پمپ آب از اجزای مختلفی همچون دیافراگم و برد الکتریکی تشکیل شده که خرابی هر یک از این قطعات و از کار افتادنشان می‌تواند علت خاموش شدن پمپ آب خانگی باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم علت خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب را بررسی کنیم؛ پس اگر شما هم با این مشکل دست به گریبان هستید، برای عیب یابی پمپ آب همراه ما تا پایان این مقاله باشید.

علت خاموش شدن پمپ آب خانگی

1. خرابی ست کنترل

اولین دلیل بروز این مشکل، خرابی ست کنترل است. متاسفانه، حتی بعد از تعویض هم امکان خرابی پمپ آب وجود دارد. پس اگر ست کنترل را به‌تازگی تعویض کرده‌اید، نباید فکر کنید که امکان خرابی آن وجود ندارد.

علت خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی

2. هوا گرفتن لوله‌ها

اگر در لوله‌کشی پمپ هوا وجود دارد، آب به‌راحتی نمی‌تواند از لوله عبور کند و نتیجتا، شاهد خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خواهیم بود. برای رفع این مشکل، باید شیر هواگیری شود. 

چه عواملی منجر به هواگرفتن پمپ آب می‌شوند؟

  • خراب بودن واشر پمپ
  • تمام شدن آب مخزن
  • شکستگی لوله‌ها
  • یخ زدن پمپ
  • عیب داشتن اتصالات پمپ
  • تنظیم نبودن ارتفاع پمپ

تعمیر پمپ آب
تعمیر پمپ آب

3. وجود نشتی در لوله‌ها یک علت خاموش شدن پمپ آب است!

حتی اگر میزان نشتی کوچک باشد هم تاثیر منفی خود را بر فشار آب می‌گذارد و می‌تواند یک علت خاموش شدن پمپ آب، یا صرفا علت دیر روشن شدن پمپ آب خانگی باشد. برای پیدا کردن نشتی لازم است تمامی لوله‌ها را به‌خوبی بررسی کنید و پس از پیدا کردن آن، پارگی لوله را ببندید.

خاموش شدن اتوماتیک پمپ آب

نشتی لوله چگونه پمپ را خاموش می‌کند؟

اگر پیش از آن‌که آب به لوله‌ها برسد، لوله نشت کند، کل فضای پمپ از هوا پر می‌شود. این مسئله، به مشکل قبلی یعنی هوا گرفتن کامل لوله‌ها منجر می‌شود.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر پمپ آب!

4. توان زیاد موتور

پمپ‌ها انواع مختلفی دارند که آن‌ها را برای کارکرد در مناطق مختلف آماده می‌کند. با توجه به میزان آب مصرفی ساختمانتان، لازم است که پمپ مناسب را انتخاب کنید. چنانچه پمپ انتخابی شما توان کافی برای مقابله با آب صرفی ساختمان را نداشته باشد، به پمپ فشار می‌آید و نتیجتا، مدام خاموش و روشن می‌شود.

5. گرفتگی فیلتر؛ علت خاموش شدن پمپ آب

در صورتی که فیلتر بگیرد، آب به پمپ نمی‌رسد و در نتیجه پمپ هم نمی‌تواند آب را به بخش‌های منتقل ساختمان پمپاژ کند. فیلتر را عوض کنید و کارتریج جدیدی کار بگذارید. این روش، مشکل عبور آب را برطرف می‌کند.

مطلب پیشنهایدی:روش صحیح لوله کشی پمپ آب

6. تنظیم نبودن پرشر سوییچ

یک علت دیگر خاموش شدن اتوماتیک پمپ آب، تنظیم نبودن پرشر سوییچ است. پرشر سوییچ در اصل سنسور قطع و وصل پمپ آب است. زمانی که فشار آب در پمپ زیاد شود، پرشر سوییچ موظف است پمپ را برای مدتی قطع کند تا فشار آب کم شود. بهم خوردن تنظیمات، می‌تواند کاری کند که پمپ بی‌دلیل خاموش و روشن شود. برای تنظیم مجدد آن، ضروری است که از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

تعمیرات انواع پمپ آب با تیم آچاره

اگر برای بررسی وضعیت پمپ و تعمیر مشکلات آن نیاز به نیروهای متخصص دارید، تیم تعمیرکاران آچاره آماده خدمت‌رسانی هر روزه و در در تمامی ساعات هستند. برای ثبت سفارش خود جهت تعمیر پمپ آب، کافیست که به وبسایت و یا اپلیکیشن آچاره مراجعه کنید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نصب و تعمیر پمپ آب

درخواست تعمیر و عیب یابی انواع پمپ آب!

 

کلیک کنید