WDR در دوربین مدار بسته چیست و چه کاربردی دارد؟

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

شاید شما هم در هنگام خرید دوربین مدار بسته اصطلاح wdr به گوشتان خورده باشد. اگر اطلاع کاملی از این موضوع ندارید، نگران نباشید. ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم. تا انتها با ما همراه باشید تا در نهایت به درک درستی از این اصطلاح برسید و ابهامات شما راجع به این محصول برطرف شود. به‌طور خلاصه می‌توان گفت، قابلیت WDR، در دوربین مداربسته یک مکانیزم بهبود دهنده کیفیت تصویر در شرایط نوری خاص (تفاوت میزان روشنایی و نور در محیط) است. با این تعریف مختصر در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

بررسی مفهوم عبارت WDR (Wide Dynamic Range)

دامنه داینامیک به معنای محدوده اختلاف نور میان دو بخش روشن و تاریک در تصویر است. این مفهوم یعنی میزان توانایی یک دوربین مداربسته جهت دریافت تصویر در زمانی که شرایط نوری متفاوت است. هر چه قدر این دامنه زیاد باشد یعنی کیفیت دوربین مداربسته بالا است و دوربین توانایی زیادی در دیدن تصویر با اختلاف نور در یک فضا را دارد. در اکثر دوربین‌ها این دامنه حدود 50db است اما برای چشم انسان دامنه داینامیکی حدود 100db است.

با تکنولوژی WDR؛ تصاویر با کیفیت‌تری ببینید!

این تکنولوژی، دوربین مدار بسته را قادر می‌سازد در شرایط نوری سخت که اختلاف مقدار نور در بخش‌های مختلف تصویر وجود دارد هم عکس‌هایی با کیفیت و نور متناسب بگیرد. این ویژگی هم در دوربین‌های مدار بسته IP و هم در دوربین‌های مداربسته آنالوگ وجود دارد. DB واحد اندازه‌گیری WDR است. WDR بالا مانند 120DB، دوربین مدار بسته را قادر می‌سازد عکس‌هایی با تناسب سطح روشنایی بهتری بگیرد.

wdr در دوربین مدار بسته

ضبط پویا؛ بهترین ویژگی دوربین‌های مدار بسته با قابلیت WDR

یکی دیگر از توانایی‌های دوربین‌های مدار بسته با قابلیت WDR، این است که، چندین عکس را در یک توالی سریع ثبت می‌شود و با استفاده از سطح نوردهی متفاوت برای هر تصویر و در نهایت این تصاویر پس از آنکه ترکیب شدند در نهایت، درخشان‌ترین و تاریک‌ترین قطعات حفظ شده است و بهترین خروجی را به شما ارائه می‌دهد.

اهمیت استفاده از تکنولوژی WDR

اگر بخواهید، امنیت محیط اطرافتان را به حد زیادی کنترل کنید، احتیاج به دوربینی دارید که کیفیت مطلوبی را به شما ارائه دهد و از هر نظر برای شما مناسب باشد. بر این اساس بهتر است که از دوربین‌هایی با تکنولوژی wdr استفاده کنید. همچنین اگر در محلی که قصد استفاده از دوربین مداربسته را دارید، تضاد نور زیاد است یا زاویه لنز دوربین به سمت فضای باز، از داخل تونل و یا پارکینگ منزل می‌باشد، فقط و فقط دوربین WDR پاسخگوی نیازتان است. این دوربین‌ها می‌توانند تا حد مقبولی مشکل عدم تشخیص تصویر و تیره بودن آن را رفع کنند.

برای نصب و تعمیر دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

wdr در دوربین مدار بسته

قابلیت WDR چگونه عمل می‌کند؟

با استفاده از تکنولوژی WDR، تعادلی در میزان روشنایی تصویر ایجاد می‌شود، بعضی از نقاط تصویر روشن‌تر و نقاط دیگر کم نورتر می‌شود. سنسور در این دوربین نور دریافت شده از بیرون را کنترل می‌کند تا به تصویر اصلاح شده‌ای دست یابد. در مناطق پرنور و روشن‌تر از سرعت شاتر بالاتری استفاده می‌شود و جزئیات این ناحیه را ثبت می‌کند. بدین ترتیب سنسور در مدت زمان کمتری در معرض نور قرار می‌گیرد. در نواحی کم نورترو تاریک، سرعت شاتر کمتر و کندتر است تا جزئیات این نواحی ثبت شود. در این هنگام سنسور برای مدت زمان بیشتری نور بیشتری دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای تنظیمات دوربین مداربسته

به این ترتیب از یک تصویر دو فریم تولید می‌گردد. سپس این دو تصویر برای دست یابی به تصویر نهایی با نورپردازی میانی با یکدیگر ترکیب می‌شوند. تصویر حاصل از این ترکیب دارای روشنایی یکنواخت در نقاط مختلف آن است.

مکان‌های مناسب استفاده از دوربین مدار بسته با قابلیت wdr

در نگاه کلی، می‌توان گفت، اگر شما دوربینی بدون قابلیت WDR تهیه کنید، ممکن است، بخشی از تصویر بسیار تاریک و بخشی دیگر بسیار روشن شود. این موضوع منجر به از بین رفتن بسیاری از جزئیات تصویر خواهد شد. از دست دادن جزئیات تصویر در عملکرد دوربین مداربسته به‌عنوان دوربین نظارتی و حفاظتی چندان مطلوب نیست. چرا که وقایع رخ داده شده در بخش تاریک به نوعی ثبت نخواهد شد. فناوری WDR در دوربین مداربسته با ایجاد تعادل و سطح نوری یکنواخت کمک زیادی به ثبت این بخش از تصاویر می‌کند و در نهایت تصاویر زیبا و با کیفیتی به شما ارائه می‌دهد.

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده باشید که با توجه به تعدد مکان‌هایی که استفاده از دوربین‌های مدار بسته برای آنها ضروری است، بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته کجا است، در ادامه به بررسی مختصر از مکان‌هایی که استفاده دوربین برای آنها ضروری است، می‌پردازیم.

  • درهای ورودی که به سمت فضای بیرون پرنور قرار دارند.
  • پارکینگ‌ها که در داخل فضای کم نور دارند اما در بیرون به سمت نور قرار می‌گیرند.
  • اتاق‌هایی که دارای پنجره به سمت نور هستند.

Wdr in CCTV

قیمت دوربین‌هایی با ویژگی WDR

بر اساس ویژگی‌هایی که تا اینجا به آنها اشاره شد، WDR نیاز شما را برای ثبت تصاویر با کیفیت و زیبا برطرف می‌کند. لازم به ذکر است، دوربین‌های مداربسته با قابلیت True WDR برای رسیدن به تصویر نهایی با نتیجه مطلوب 60 فریم در ثانیه را ضبط می‌کنند.

برای انجام چنین کاری آنها به ظرفیت بیشتری برای پردازش تصویر نیاز دارند. به همین دلیل، دوربین با قابلیت WDR واقعی گرچه گران ترند، اما نتایج بهتری را برای مالکان دوربین مداربسته ارائه خواهند کرد. به‌دلیل فناوری به کار رفته در دوربین‌های WDR دار قیمت تمام شده این دوربین بالاتر از دوربین‌های معمولی است. قیمت دوربین WDR از قیمت دوربین DWDR بالاتر است چرا که این دو قابلیت یکسان نیستند. بر این اساس اگر کسب و کاری دارید که نیاز به ثبت و تصاویر با کیفیت و مطلوب دارید در خرید این دوربین‌ها تردید نکنید و با جستجو سعی کنید، بهترین گزینه را انتخاب کنید و از استفاده آن لذت ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی موضوع قابلیت wdr در دوربین‌های مدار بسته پرداختیم. بر اساس آنچه که در مسیر نوشتار این مقاله به آنها اشاره کردیم، قیمت این دوربین‌ها نسبت به محصولات دیگر در این زمینه بیشتر است. اما توجه داشته باشید با خرید این دوربین‌ها امنیت و کیفیت را در یک زمان برای خود و کسب‌وکارتان فراهم می‌کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا