خشکشویی چادر مسافرتی + راهنمای شستشو در 5 مرحله‌

نظافت و شستشوخشکشویی

آیا نحوه خشکشویی چادر مسافرتی را می‌دانید؟ تا چه اندازه درباره چگونگی تمیز کردن چادر مسافرتی اطلاعات دارید؟ شاید فکر کنید کار ساده‌ای است و تنها با آب و صابون می‌توانید چادر مسافرتی خودتان را تمیز کنید.
اما باید برای تمیز کردن چادر مسافرتی بدون آسیب رساندن به آن نکات مهمی را رعایت کنید. در این مقاله شما را با تمام روش‌های خشکشویی چادر مسافرتی آشنا می‌کنیم.

چه زمانی باید چادر مسافرتی را بشوییم؟

بعد از هر بار استفاده نیازی به نظافت و شستشوی کامل چادر مسافرتی خود ندارید اما در مواردی نیاز به خشکشویی چادر مسافرتی ضرورت پیدا می‌کند:

  • پس از قرار گرفتن در زیر نور خورشید – خورشید می‌تواند باعث کثیفی چادر شما شود به این معنی که با تابش خورشید آثار گل و لای یا کثیفی روی پارچه سفت می‌شود، بنابراین ممکن است پس از آن نیاز به شستشوی کامل داشته باشد.
  • اگر چادر مسافرتی شما کثیف شده است – ناگفته نماند، اما اگر چادر شما از نظر ظاهری کثیف یا پوشیده از گل است، وقت آن رسیده که آن را بشویید.
  • پس از کمپینگ در نزدیکی دریا – هوای اقیانوس و شن و ماسه می‌تواند باعث کثیف شدن چادر مسافرتی شما شود بنابراین اگر در نزدیکی دریا کمپ زده‌اید، ضرورت دارد که بعد از کمپ به فکر خشکشویی چادر مسافرتی خود باشید.
  • پس از قرار گرفتن در نزدیکی آتش کمپ – اگر در تمام هفته کنار آتش، کمپ داشته‌اید مهم است که چادر مسافرتی خود را بشویید تا باقی‌مانده بوی دود را از بین ببرید.

شتن چادر مسافرتی

اگر هر یک از این موارد در مورد چادر شما صدق می‌کند وقت آن است که آن را کاملاً تمیز کنید.

راهنمای 5 مرحله‌ای در مورد نحوه شستن چادر مسافرتی

در این بخش مراحل خشکشویی چادر مسافرتی را به تفصیل بیان خواهیم کرد:

  1. آماده کردن چادر
  2. تمیز کردن نقاط لکه شده
  3. خیساندن چادر در آب
  4. آبکشی کردن
  5. خشک کردن و بررسی نهایی

آنچه برای شستن چادر خود نیاز دارید به شرح زیر است:

راهنمای شستن چادر مسافرتی

  • صابون ملایم – می‌توانید از مایع ظرف‌شویی ملایم برای شستن چادر مسافرتی خود استفاده کنید یا می‌توانید صابونی را تهیه کنید که برای این کار طراحی شده است.
  • یک اسفنج نرم
  • وان حمام

زمانی که تمام موارد بالا را جمع‌آوری کردید وقت آن است که دست به کار شوید! در اینجا نحوه خشکشویی چادر مسافرتی را شرح می‌دهیم:

1. چادر را آماده کنید

بعد از بررسی وجود هرگونه زباله، گل شل یا سنگ چادر را برای شستشو آماده کنید. همچنین می‌توانید شن‌های خشک شده را تکان دهید یا پاک کنید. اگر کثیفی زیادی وجود دارد می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

آماده کردن چادر

2. تمیز کردن نقاط لکه شده

مناطق لکه شده و کثیف را پیدا کرده و آن‌ها را تمیز کنید. این کار ممکن است به کمی زور بازو نیاز داشته باشد چون بسته به شدت مناطق کثیف، فرآیند شستشو طولانی‌تر و سخت‌تری می‌شود.

اگرچه استفاده از برس وسوسه انگیز است و امکان شستشوی بهتری را ایجاد می‌کند اما سعی کنید در صورت امکان از یک پارچه نرم استفاده کنید. استفاده از وسیله‌ای ساینده می‌تواند باعث ساییدگی و پارگی چادر شود.

تمیز کردن نقاط لکه شده

3. خیساندن چادر در آب

چادر مسافرتی خود را در آب صابون در وان حمام خیس کنید. اجازه دهید برای مدت طولانی خیس بخورد. سپس هر قسمت از چادر را به آرامی تمیز کنید. بسته به میزان کثیفی پس از اولین شستشو، ممکن است مجبور شوید خشکشویی چادر مسافرتی را با استفاده از آب و صابون تازه دوباره و دوباره تکرار کنید.

همچنین اگر چادر بزرگی دارید ممکن است به مقدار بیشتری آب نیاز داشته باشید.

4. چادر مسافرتی خود را آبکشی کنید

چادر مسافرتی خود را بشویید و تا آنجا که ممکن است کف صابون را از بین ببرید. این کار ممکن است کمی طول بکشد و نیاز باشد خیساندن و شستشوی چادر در آب را چندین بار تکرار کنید.

خشکشویی چادر مسافرتی

5. خشک کردن و بررسی نهایی

چادر مسافرتی خود را روی رخت آویز در یک منطقه گرم و سایه‌دار آویزان کنید و آن را بررسی کنید تا ببینید آیا نقطه‌ای کثیف باقی مانده است یا خیر. اجازه دهید کاملاً خشک شود. این کار ضروری است زیرا مناطق مرطوب در صورت عدم مراقبت می‌توانند باعث ایجاد کپک شوند.

عیب یابی چادر مسافرتی

ممکن نیاز باشد مراقبت‌های بیشتری را برای چادر مسافرتی خود در نظر بگیرید. به همین دلیل بهتر است با برخی از اصول مراقبت از چادر آشنا شوید. در اینجا فهرستی از اقدامات مراقبتی را ذکر می‌کنیم که در صورت مواجهه با هر یک از مشکلات زیر باید انجام دهید.

چادر مسافرتی من کپک زده یا بدبو شده است

هر گونه رطوبت اضافی در چادر به سرعت باعث ایجاد کپک می‌شود. بنابراین مهم است که قبل از پخش شدن کپک به همه جای چادر آن را برطرف کنید. برای از بین بردن بوهای نامطبوع می‌توانید از پاک کننده‌های تخصصی مانند پاک کننده آنزیمی استفاده کنید.

کپک چادر مسافرتی

نکته مهم این که نباید این تمیز کننده‌ها را برای مدت طولانی‌تر از آنچه در دستورالعمل‌ها گفته شده استفاده کنید. این موضوع زمانی مهم‌تر می‌شود که چادر ضدآب دارید زیرا این پاک ‌کننده‌ها می‌توانند پوشش چادر شما را خراب کنند.

زیپ‌ها کثیف هستند

زیپ‌ها ممکن است کثیف شوند که این آلودگی مانع از عملکرد بهینه آن‌ها می‌شود. از مسواک برای پاک کردن هرگونه آلودگی استفاده کنید. برای پاک کردن هر گونه کثیفی سرسخت روی زیپ ممکن است نیاز باشد زیپ را در آب برای مدتی خیس کنید.

خشکشویی چادر مسافرتی

میله‌ها کثیف هستند

می‌توانید میله‌ها را به سادگی با یک پارچه نرم آغشته به آب و صابون تمیز کنید تا کثیفی‌ها پاک شوند. اکنون زمان مناسبی است که میله‌های چادر خود را از نظر خمیدگی یا آسیب قابل توجه مورد بررسی قرار دهید.

میله‌ها کثیف هستند

سوراخ‌هایی در چادر مسافرتی من وجود دارد

سوراخ‌ها ممکن است هر از گاهی ایجاد شوند. بنابراین دانستن نحوه تعمیر چادر امری ضروری است. می‌توانید از کیت مخصوص تعمیر چادر مسافرتی استفاده کنید. کیت تعمیر چادر مسافرتی باید متناسب با جنس چادر شما انتخاب شود.

سوراخ‌هایی در چادر مسافرتی

پوشش ضد آب چادر مسافرتی سائیده شده است

گاهی اوقات ممکن است پوشش ضد آب چادر مسافرتی شما از بین برود. می‌توانید از اسپری پوشش ضد آب استفاده کنید تا مناطق فرسوده چادر مسافرتی را بپوشانید. پوشش ضد آب روی چادر می‌تواند به جلوگیری از چکیدن باران کمک کند. مناطق فرسوده می‌توانند باعث نشتی در هنگام بارندگی شوند اما پوشش ضد آب می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

چادر خود را در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند باعث از بین رفتن پارچه چادر مسافرتی شما شود و تغییر رنگ ایجاد کند. همچنین نور خوشید پارچه را با گذشت زمان ضعیف می‌کند و در آینده آسیب‌پذیرتر می‌شود.

جمع‌بندی

اگر به تازگی در آب و هوای بد کمپینگ کرده‌اید ممکن است به فکر خشکشویی چادر مسافرتی خود بیفتید. کمپینگ به ویژه در مکان‌های کنار دریا و آب، معمولاً با گل و لای و در نتیجه کثیفی چادر مسافرتی شما همراه است.

تمیز نگه داشتن چادر می‌تواند کاری سریع و ساده باشد که باید به طور منظم انجام شود. تمیز کردن کامل چادر زمان بیشتری طول می‌کشد اما ارزش آن را دارد که هر از چند گاهی برای کمک به حفظ عملکرد چادر مسافرتی این کار را انجام دهید. چادر مسافرتی تمیز و بدون کثیفی مانع نفوذ رطوبت می‌شود در نتیجه احتمال کپک و فرسودگی چادر شما به صفر خواهد رسید.

شما می‌توانید برای شستن چادر مسافرتی خود از خدمات خشکشویی نیز بهره ببرید. شستن چادر مسافرتی در خشکشویی‌های مجهز آچاره باعث می‌شود آسیبی به آن وارد نشود و تمام لکه‌ها و کثیفی‌ها از بین برود.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا