جرم گیری اتو پرس در منزل و از بین بردن رسوبات اتو پرس

خانه‌دارینظافت و شستشو

اتوی کثیف می­تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد، مخصوصاً اگر لباس­های زیادی برای اتو کردن داشته باشید! پس از مدتی استفاده از اتو پرس یا سایر اتوهای خانگی، متوجه ایجاد رسوب در سوراخ های بخار آن می­شوید. یا ممکن است سوختگی‌­های قهوه­ای رنگ روی صفحه کف اتو تشکیل شود.

با جرم گیری اتو پرس می­توانید با خیال راحت چروک­های لباس خود را از بین ببرید و از آراسته بودن لذت ببرید. در ادامه این مطلب به بررسی روش­های مختلف جرم گیری اتو پرس و اتوهای خانگی می­پردازیم، پس با مجله آچاره همراه باشید.

چه زمانی باید اتو پرس را جرم گیری کرد؟

با دیدن نشانه­‌های زیر می‌­توانید بفهمید که زمان جرم گیری اتو پرس فرا رسیده است:

  • کاهش قدرت بخار اتو
  • خروج قطره­های آب از منافذ بخار
  • باقی ماندن مواد چسبنده قهوه­ای رنگ روی سطح فلزی اتو یا لباس
  • راحت سر نخوردن فلز بر روی لباس (برای اتوهای دستی)

آموزش جرم گیری اتو پرس

اهمیت جرم گیری اتو پرس به صورت منظم

پیش از آن که روش­های جرم گیری اتو پرس و سایر اتوهای خانگی را بررسی کنیم، بهتر است با اهمیت تمیز کردن منظم آن­‌ها در راستای نظافت خانه آشنا شویم. تمیز کردن منظم اتو به دلایل زیر اهمیت زیادی دارد:

  1. جرم گیری اتو پرس به طور منظم، از تجمع رسوبات آهکی گچی و مسدود شدن منافذ بخار آن جلوگیری می‌­کند و برای باز شدن سوراخ های اتو بخار توصیه می‌شود.
  2. میزان بالای بخار، اتو کردن لباس­ها را آسان‌تر می­‌کند و به راحت­تر سر خوردن اتو روی لباس­ها و پارچه­ها کمک می­‌کند.
  3. اگر اتوی خود را به طور منظم تمیز نکنید، به دلیل تجمع مواد چسبنده روی کفی، ممکن است خطر آسیب دیدن لباس‌های ظریف یا لکه‌دار شدن آن­ها را به همراه داشته باشد.
  4. تجمع رسوبات ممکن است طول عمر مفید دستگاه را کاهش دهد و هزینه خرید مجدد اتو را به بار آورد.
  5. چند دقیقه زمان گذاشتن برای رسوب زدایی و تمیز کردن اتو، در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان و کاهش دردسرهای پیش روی شما می­شود.

روش­‌های پیشگیری از ایجاد رسوب در اتو پرس

  1. برای پر کردن اتو پرس و اتو بخار خود از آب غیر معدنی یا مقطر استفاده کنید. این آب تصفیه شده بنابراین رسوبی ایجاد نخواهد کرد.
  2. گرد و غبار و بقایای پرز لباس­هایی که اتو می­کنید به کفی اتو می­چسبند و سوراخ­های بخار اتو را مسدود می­کنند. همچنین، آب در سوراخ­های بخار باقی می­ماند و باعث ایجاد رسوب می­شود. به همین دلیل تمیز نگه داشتن کفی اتو بسیار مهم است. بقایای گرد و غبار و آلودگی­ها را با یک اسفنج نرم از روی کفی اتو پاک کنید. این کار را زمانی انجام دهید که اتو خنک شده است.
  3. لباس­های خود را با دمای مناسب اتو کنید. هر لباس برچسبی دارد که دمای مناسب برای اتو کردن روی آن نوشته شده است. اگر لباس‌ها را با دمای بالا اتو کنید، تکه‌های کوچک گرد و غبار و پرزهای لباس روی کفی اتو ذوب می­شوند و منافذ بخار اتو را مسدود می­کنند. همچنین ممکن است دمای بسیار بالا لباس را ذوب کند و به اتو بچسبد. هنگام اتو کردن چاپ لباس­ها نیز دقت داشته باشید که اکثر آنها از مواد مصنوعی هستند که به راحتی ذوب می­شوند.
  4. پس از پایان هر بار اتوکش، مخزن آب اتو را خالی کنید. آب راکد در مخزن به آرامی تبخیر می­شود و رسوبات آهکی درون مخزن باقی می­مانند. بنابراین با خالی کردن مخزن آب اتو، مدت زمان بیشتری آن را بدون آهک و رسوب نگه دارید.

روش های جرم گیری اتو پرس در منزل

برای جرم گیری اتو پرس و برای باز شدن سوراخ های اتو بخار در منزل می­‌توانید از مواد قابل دسترس مانند سرکه، نمک و جوش شیرین استفاده کنید. در ادامه به توضیح این روش‌ها می­پردازیم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با عنوان اتو کردن شلوار مردانه را مطالعه کنید.

1. جرم گیری اتو پرس با سرکه

مقدار مساوی سرکه سفید و آب را در مخزن آب اتو بریزید تا یک سوم آن پر شود. آن را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و اجازه دهید محلول درون مخزن اتو حدود 5 تا 10 دقیقه داغ شود. سپس یک لباس غیرقابل استفاده نخی یا حوله را درون اتوپرس قرار دهید و دکمه بخار را چند بار تا تبخیر شدن کامل سرکه و آب فشار دهید.

در ادامه محفظه را دوباره با آب تازه پر کنید و اتو را روشن کنید و روی آخرین درجه حرارت قرار دهید. سپس مثل قبل دکمه بخار را فشار دهید تا زمانی که همه آب تبخیر شود. در نهایت آثار خروج رسوبات و تبخیر سرکه را از روی اتو و منافذ بخار با دستمال تمیز پاک کنید. برای جرم گیری اتو پرس با سرکه و آب، بهتر است از آب مقطر استفاده کنید که رسوب جدید تولید نکنید.

برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. جرم گیری اتو پرس با جوش شیرین

برای پاک کردن آثار سوختگی از کفی اتو و از بین بردن رسوبات منافذ بخار اتو پرس، می­توانید از جوش شیرین به روش زیر استفاده کنید:

به نسبت 1 به 2 آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید (به عنوان مثال: 1 قاشق آب و 2 قاشق جوش شیرین)، سپس خمیر به دست آمده را با دقت روی سطح اتوی سرد بمالید و با اسفنج نرم آلودگی­ها را پاک کنید. یک لباس یا حوله تمیز را نمدار کنید و خمیر جوش شیرین را از روی سطح اتو و منافذ بخار پاک کنید.

برای پاک کردن دقیق منافذ می­توانید از مسواک، خلال دندان و یا گوش پاک کن نمدار نیز استفاده کنید. برای تأثیر بیشتر جرم گیری اتو پرس با جوش شیرین، بهتر است به جای آب، آن را با سرکه سفید ترکیب کنید.

جوش شیرین برای جرم گیری اتو

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

هر چند وقت یکبار باید اتو پرس را جرم گیری کرد؟

اگر از اتو پرس خود زیاد استفاده می­‌کنید، بهتر است هر ماه یکبار یا هر دو هفته یکبار در راستای نظافت منزل آن را تمیز کنید. اگر زیاد از اتو استفاده نمی‌کنید، دو یا سه ماه یکبار با استفاده از روش­هایی که توضیح دادیم اتوی خود را تمیز کنید. همچنین با رعایت مواردی که برای پیشگیری از ایجاد رسوب گفته شد، می‌توانید فاصله بین هر بار جرم گیری اتو پرس خود را افزایش دهید.

در راستای نظافت منزل می‌توان مقاله خشکشویی چادر مسافرتی را مطالعه کنید.

سوالات متداول

روش های خانگی جرم گیری اتو پرس چیست؟

برای از بین بردن رسوبات، سرکه سفید و آب مقطر را به نسبت ۲ به ۱ با هم ترکیب کنید و درون مخزن بخار اتو پرس بریزید. یک حوله تمیز را درون اتو قرار داده و دکمه بخار را فشار دهید تا محلول کاملاً تبخیر شود. یک بار دیگر مخزن را با آب مقطر پر کنید و مراحل قبل را تکرار کنید.

لکه های قهوه­ای روی اتو را چگونه از بین ببریم؟

جوش شیرین و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید تا به حالت خمیر درآید. خمیر را روی اتوی سرد بمالید و با یک اسفنج نرم روی تمام سطح فلزی اتو بکشید تا لکه‌ها پاک شوند و در نهایت با حوله نمدار اتو را تمیز کنید. برای تمیز کردن منافذ بخار از گوش پاک کن نمدار استفاده کنید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا