تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آیا تبدیل مانیتور به تلویزیون امکان‌پذیر است؟

لوازم خانگیتلویزیون

امروزه اکثر افراد به دنبال این هستند که از مانیتورهای قدیمی خود استفاده‌های دیگر بکنند. یکی از این استفاده‌ها، تبدیل مانیتور به تلویزیون است. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد؛ مثل استفاده بهینه از مانیتور‌های نسل قدیم، نبود فضا در اتاق شخصی و محیط کار، تماشا کردن برنامه‌های دلخواه و …
این روش هزینه پایینی دارد؛ به نوعی می‌توان گفت، هزینه تبدیل مانیتور به تلویزیون، از خرید یک تلویزیون جدید کمتر است. به احتمال قوی در خانه‌های بسیاری از ما یک مانیتور بلااستفاده وجود دارد که گوشه اتاق خاک می‌خورد. پس چرا از آن‌ها استفاده نکنیم؟ خیلی وقت‌ها از همین وسایل قدیمی می‌توان استفاده زیادی کرد. اگر می‌خواهید مطالب بیش‌تری درمورد مبدل مانیتور به تلویزیون بدانید، مطالب این بخش را از دست ندهید.

چگونه مانیتور کامپیوتر را به تلویزیون تبدیل کنیم؟

 تبدیل مانیتور به تلویزیون یک استفاده کاملا بهینه از مانیتورهایی است که مورد استفاده ما نیستند. چون وقتی شما لپ‌تاپ یا یک دیوایس جدید بگیرید، کامپیوتر شما تقریبا هیچ استفاده‌ای نخواهد داشت. اما می‌توانید درطی چندین روش، از این مانیتور‌های قدیمی به‌عنوان یک تلویزیون استفاده کنید.

تبدیل مانیتور به تلویزیون

  • از وجود تمام موارد لازم اطمینان حاصل کنید

ابتدا برای استارت زدن باید مطمئن شوید که گیرنده شما یکی از خروجی‌های DVI یا   HDMI را ارائه می‌دهد. در این فرایند، اسپیکر یکی از وسایل مورد‌نیاز شما است. همان‎طور که می‎دانید برای تبدیل مانیتور به تلویزیون روش‌های زیادی وجود دارد؛ ولی باید از کابل‌های صوتی RCA پشتیبانی کنند. درصورتی که گیرنده شما دارای خروجی HDMI است، پس شما به DVI احتیاج  دارید. ولی اگر مانیتور شما ورودی HDMI داشته باشد، شما به DVI نیازی نخواهید داشت.تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

  • انتخاب مانیتور مناسب

انتخاب یک نمایش‌گر مناسب از مهم‎ترین کارهایی است که باید انجام دهید. البته قبل از آن لازم است که چندین نکته را یادآور شویم. اول اینکه برای تبدیل مانیتور به تلویزیون، مانیتور شما باید با HDCP سازگار باشد و به‌نوعی از آن پشتیبانی کند. دومین نکته این است که مانیتور شما باید یکی از ورودی‎های DVI یا  ‌ HDMIرا داشته باشد. و در آخر بهتر است که مانیتور یک صفحه بزرگ داشته باشد؛ چرا‌که داشتن صفحه بزرگ برای نمایش‌گر یک مزیت به حساب می‌آید.

انتخاب مانیتور مناسب

  • انجام کارهای تنظیمات

اکثر اوقات تنظیماتی که شما برای تبدیل مانیتور به تلویزیون انجام می‌دهید، از تنظیماتی که بقیه انجام می‎دهند متفاوت است. گاهی وقت‌ها پیش می‌آید که وقتی دارید مانیتور را راه‌اندازی می‌کنید، هیچ تصویری در نمایش‌گر، نشان داده نمی‌شود. البته نیازی نیست که نگران باشید چون هیچ مشکلی رخ نداده است. ممکن است که جعبه کابل شما بخواهد رزولوشن تصویری را نشان دهد که از عهده مانیتور خارج است.

مطلب پیشنهادی بهترین محل قرارگیری بلندگو و مانیتور استودیو 

شما باید راهنمای ورود به حالت تنظیمات HD یا تغییر ماکسیمم وضوح را پیدا کنید. می‌توانید گیرنده دیجیتال را نیز خاموش کرده و سراغ دفترچه راهنما بروید و دستورالعمل‌ها را مطالعه کنید تا بیش‌ترین رزولوشن را به وضوح صفحه نمایش تغییر دهید. شاید با این پیام گیرنده مواجه شوید که مانیتورتان با HDCP سازگار نیست یا مانیتور اشتباهی را انتخاب کرده‌اید.

انجام کارهای تنظیمات

عملکرد مبدل مانیتور به تلویزیون چگونه است؟

 مبدل مانیتور به تلویزیون که همه آن را با نام tv box می‌شناسند، بدون نیاز به کیس کار می‌کند. این مبدل برای تبدیل مانیتور به تلویزیون به‌کار می‌رود. دستگاه‌هایی نظیر ماهواره، دوربین مداربسته، ویدئو، دستگاه DVR، دوربین فیلم‌برداری و موارد دیگر را می‌توان بدون به‌کاربردن کیس، به مانیتور وصل کرد. اگر از زاویه دیگر این  دستگاه را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که دستگاه، دقیقا به تبدیل RCA به VGA شباهت دارد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

مطلب پیشنهادی تنظیم کانال تلویزیون در برندهای مختلف

این دستگاه دارای ورودی AV و RF است و کانال‌های آنالوگ تلویزیون، که دارای 8 کانال است را می‌توان از طریق این دستگاه تماشا کرد. این دستگاه، یک ریموت کنترل برای انتخاب کردن شبکه‌های تلویزیون و تعویض بین ویدئو و تلویزیون و کیس دارد.

TV Box تنها با متصل‌شدن به مانیتور کار می‌کند و مخصوص تلویزیون و مانیتور است. به همراه مبدل مانیتور به تلویزیون، یک کنترل کامل و آداپتور هم به شما داده می‌شود که قدرت این آداپتور، 5 ولت 1 آمپر است. هم‌چنین این دستگاه امکان دریافت کردن شبکه‌های تلویزیونی با کیفیت بالا را دارد.

مبدل مانیتور به تلویزیون

ویژگی‌ها و مزایای مبدل مانیتور به تلویزیون بدون‌‌‌کیس

  • دارای ورودی AV به‌علاوه بلندگوی داخلی
  • امکان استفاده از آن بدون کامپیوتر و با کامپیوتر وجود دارد
  • وضوح تصویر 900 در 1440 /1280 در XGA 1024
  • دارای کنترل از راه دور، کابل‌های رابط و آداپتور تغذیه
  • قابلیت دریافت و پخش‌کردن تمامی شبکه‌های آنالوگ به وسیله مانیتور به تلویزیون بدون نیاز به کیس

اتصال گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور با استفاده از مبدل

استفاده از مبدل مانیتور به تلویزیون یکی از روش‌های رایج و قدیمی، برای تبدیل مانیتور به تلویزیون است. این روش با استفاده از مبدل HDMI برای اتصال گیرنده‌های دیجیتال و تلویزیونی ستاپ‌باکس به مانیتور است. وسایل مورد‌نیاز برای شما در این روش، یک مبدل و یک گیرنده دیجیتال تلویزیون است. گیرنده‌های دیجیتالی که امروزه در بازار وجود دارند، دارای خروجی HDMI و آنالوگ Component یا Composite هستند.

روش‌های اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون

شما باید خروجی که متناسب با مانیتور خود هست، استفاده کنید. مثلا فرض کنید که مانیتور شما خروجی VGA دارد؛ در این‌صورت شما باید از تبدیل HDMI به VGA یا تبدیل AV به VGA برای متصل‌کردن گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور استفاده کنید. استفاده از مبدل‌ HDMI به VGA به علت کیفیت بالای آن، توصیه می شود.

اگر بخواهید مبدل مانیتور به تلویزیون HDMI به VGA را انتخاب کنید، باید مبدلی را انتخاب کنید که به‌جز خروجی VGA، خروجی صدای آنالوگ هم داشته باشد. این کار باعث می‌شود علاوه بر امکان منتقل‌کردن تصویر، خروجی صدا را نیز به اسپیکر متصل کنید. استفاده از مبدل کیفیت بالا و پشتیبانی کامل با همه مانیتور‌ها، انتخاب بسیار مناسبی است. 

قابلیت‌های مبدل مانیتور به تلویزیون مدل 2830

  • دارا بودن قابلیت pip
  • دارای خاصیت ضد‌نویز تصویر
  • این دستگاه امکان پشتیبانی از مانیتور‌های‌Wide – screen را دارد. هم‌چنین از روزلوشن‌های 1920 * 1200 و 1680 * 1920 پشتیبانی می‌کند.

مبدل مانیتور به تلویزیون بدون استفاده از کیس

مزایای تبدیل رایانه به تلویزیون چیست؟

قطعا تبدیل مانیتور به تلویزیون دارای مزایایی است که هنگام استفاده از آن متوجه خواهید شد. ضبط کردن برنامه‌های موردعلاقه خود، از بهترین ویژگی‌های این‌کار است. شما می‌توانید با بهره‌گرفتن از یک‌سری نرم‌افزار‌های موجود، تمامی فیلم‌ها را با بهترین کیفیت تجربه کنید. با این قابلیت شما می‌توانید حتی در خوابگاه‌های دانشجویی، این برنامه را روی لپ‌تاپ خودتان بریزید و از آن به‌عنوان یک تلویزیون استفاده کنید.

مزایای تبدیل مانیتور به تلویزیون

نکات مهم تبدیل لپ‌تاپ یا کامپیوتر به تلویزیون چیست؟

برای  انجام هرکاری یک‌سری نکات وجود دارد که رعایت آن‌ها باعث می‌شود کار شما به بهترین شکل انجام بشود. در این‌جا می‌خواهیم چند نکته در‌خصوص تبدیل مانیتور به تلویزیون یا تبدیل لپ‌تاپ به تلویزیون را به شما آموزش دهیم. اولین نکته این است که شما به‌جای گیرنده دیجیتال می‌توانید از کارت آنتن استفاده کنید. انتخاب مدل گیرنده و نوع آن، کاملا به کیفیت کامپیوتر شما بستگی دارد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

به این ترتیب شما صاحب یک جعبه آنتن تلویزیون خواهید شد. از این نکته هم غافل نشوید که حتی الامکان نصب کارت آنتن را، به یک متخصص کامپیوتر بسپارید. اگر فردی کم‌تجربه این کار را تقبل کند، ممکن است در کیفیت تصاویر مشکلی به وجود بیاید.

تبدیل مانیتور به تلویزیون

نکته دیگر این‌که، برای نصب نرم‌افزار حتما به یک سایت معتبر مراجعه کرده و آن‌جا دانلود کنید. این‌کار باعث می‌شود که خیال‌تان از بابت ورود هر‌گونه ویروسی به سیستم راحت شود. با رعایت این نکات در تبدیل مانیتور به تلویزیون، می‌توانید با لذت تمام، به تماشای فیلم و سریال بنشینید.

 نتیجه‌گیری

تبدیل مانیتور به تلویزیون، یکی از بهترین روش‌های ممکن برای دیدن فیلم و سریال است. شما با این روش می‌توانید لذت تماشای فیلم را تجربه کنید. روش‌های زیادی برای این‌کار وجود دارد؛ مبدل مانیتور به تلویزیون و گیرنده دیجیتال تلویزیون یکی از این روش‌هاست.

هدف از این مطالب این بود که شما را با مزایای تبدیل مانیتور به تلویزیون آشنا کنیم. امیدواریم مفید واقع شود. اگر سوالی دارید در بخش نظرات بپرسید تا به آن پاسخ دهیم.

3.6/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید