تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو در 12 مرحله

لوازم خانگیماشین لباسشویی

دستگاه‌هایی همچون یخچال فریزر و یا ماشین لباسشویی به عضوی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و در صورتی که عملکرد این دستگاه‌ها با مشکل روبه‌رو شود، روند زندگی ما نیز با چالش مواجه خواهد شد. در این مواقع همه ما دوست داریم این مشکل غیرمنتظره، سریع و با کمترین هزینه ممکن حل شود بنابراین چه بهتر که یاد بگیرید خودتان مشکل را حل کنید.

این دستگاه امروزه به صورت وسیع و در مدل‌های مختلف در اختیار عموم مردم قرار داشته و اکثر افراد از آن در منزل خود استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم نحوه تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو را بررسی کنیم. اما گیربکس لباسشویی چیست؟ این قطعه چه وظیفه‌ای را در این سیستم برعهده دارد؟ آیا ساختار لباسشویی دوقلو نسبت به دیگر مدل‌ها متفاوت است؟ برای پاسخ به این سوالات و در نهایت آموزش نحوه تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو، بهتر است ابتدا بیشتر با این دستگاه و گیربکس آن آشنا شویم.

نحوه تعویض گیربکس ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دوقلو چیست؟ + مزایای آن نسبت به دیگر لباسشویی‌ها

اکثر ما با دو نوع ماشین لباسشویی آشنایی داشته و آن‌ها را به نام لباسشویی درب از بالا می‌شناسیم. نوع دیگری از این دستگاه که زیرمجموعه لباسشویی درب بالا محسوب می‌شود و شاید کمتر از دیگر مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماشین لباسشویی دوقلو نام دارد. این ماشین لباسشویی همان‌طور که از نام آن تا حدی پیداست، دارای دو مخزن بوده که هر کدام از آن‌ها یک وظیفه را بر عهده دارند.

به این صورت که لباس‌های شما در یک مخزن شسته شده و در مخزن دیگر خشک می‌شود. شما پس از اتمام چرخه شستشو، لباس‌ها را به صورت دستی از مخزن شستشو به مخزن خشک‌کن منتقل کرده و پس از آن لباس‌ها را خارج خواهید کرد. اما این دستگاه نسبت به دیگر مدل‌ها چه مزایایی دارد؟ شاید در ابتدا تصور کنید که جابه‌جایی دستی لباس‌ها کاری دشوار است و در واقعیت نیز ممکن است این فعالیت کمی سخت باشد اما مزایای این دستگاه ممکن است نظر شما را تغییر دهد.

مهم‌ترین مزیت لباسشویی دوقلو، صرفه‌جویی آن در مصرف آب است. این دستگاه یکی از کم مصرف‌ترین لباسشویی‌های موجود در بازار محسوب شده و شما با استفاده از آن به میزان زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی خواهید کرد. شما حتی قادر خواهید بود از آب برای بیش از یک مرتبه شستشو استفاده کرده و به عنوان مثال ابتدا لباس‌های نیمه کثیف را شسته و سپس با همان آب به شستشوی لباس‌های خیلی کثیف بپردازید. مزیت دیگر این دستگاه مخزن خشک‌کن آن بوده و شما می‌توانید مطمئن باشید که این مخزن لباس‌های شما را با سرعت بسیار بالایی خشک خواهد کرد. به این صورت شما در زمان هم صرفه‌جویی کرده‌اید. حالا که بیشتر با این لباسشویی آشنا شدیم، زمان بررسی گیربکس آن رسیده است.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

بیشتر بخوانید تعمیر و نگهداری آسان ماشین لباسشویی

گیربکس لباسشویی دوقلو چیست؟

اکثر ما این کلمه را در بحث‌های پیرامون خودرو شنیده‌ایم و شاید کمتر کسی از وجود گیربکس در لباسشویی دوقلو آگاه باشد. اما این قطعه در لباسشویی ما چه وظیفه‌ای را بر عهده دارد؟ برای این سوال باید نحوه چرخش مخزن لباسشویی را کمی بیشتر بررسی کنیم. همه می‌دانیم که لباسشویی با شروع به چرخش مخزن، روند شستشو را آغاز می‌کند. این چرخش به صورت مرسوم توسط یک موتور و یک تسمه در دستگاه شکل می‌گرفت تا اینکه از موتور گیربکسی در ساخت ماشین لباسشویی استفاده شد. اصلی‌ترین تفاوت این دو را می‌توان نداشتن تسمه موتور گیربکسی تلقی کرد. این نوع موتور که به آن دایرکت درایو (Direct Drive) یا انتقال مستقیم نیز گفته می‌شود، یکی از جالب‌ترین و در عین حال مهم‌ترین قطعات لباسشویی به حساب می‌آید.

این موتور پس از اتصال به برق و با واسطه آهنرباهایی که در ساخت آن استفاده شده، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند و با تکیه بر این میدان مغناطیسی، مخزن دستگاه یا درام توان چرخش را به دست می‌آورد. اما این موتور چه مزایایی نسبت به موتور تسمه‌ای داشته و آیا نسبت به آن انتخاب بهتری محسوب می‌شود؟ از مزایای این موتور می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم :

  • افزایش راندمان با حذف تسمه
  • لرزش کمتر ( کاهش سایش و اصطکاک )
  • عمر بالاتر
  • صدای کمتر به دلیل حذف تسمه
  • کاهش اشغال فضای داخلی
  • ظرفیت شستشوی بالاتر

با اینکه ساختار این موتور نسبت به موتور تسمه‌ای کمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد، اما تعویض آن را نمی‌توان خیلی دشوار دانست. در ادامه نحوه تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو را مرحله به مرحله مرور خواهیم کرد تا به طور کامل با روند آن آشنا شوید.

نحوه تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو

در این راهنمای گام به گام، نحوه تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو را به طور کامل مرور خواهیم کرد. توجه داشته باشید که تعمیر گیربکس لباسشویی دوقلو تنها در صورتی که با ساختار آن آشنایی داشته باشید، امکان‌پذیر است و بدون تجربه انجام کارهای فنی ممکن است در طول روند با مشکل مواجه شوید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر با این مقوله آشنایی قبلی ندارید، از تعمیرکاران برای رفع این چالش کمک بگیرید تا با هزینه اقتصادی مشکل ما سریعا حل شود. همچنین فراموش نکنید که در تمام مراحل از قطعات مورد تایید سازنده دستگاه خود استفاده کنیدو از به کار بردن قطعات غیراستاندارد خودداری کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

هشدار : انجام تعمیرات لوازم خانگی می‌تواند خطرناک باشد. حتما از ابزار مناسب و تجهیزات ایمنی مورد تایید استفاده کرده و دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید. در هر نقطه که احساس کردید قادر به تکمیل تعمیرات نیستید، توقف کرده و ادامه کار را به یک تکنسین ماهر بسپارید.

مرحله اول در تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو

سیم برق را از پریز جدا کرده و شیر تامین آب لباسشویی را ببندید. بهتر است برای محافظت از دست‌های خود در طول همه مراحل از دستکش استفاده کنید. پس از قطع آب و برق دستگاه، لباسشویی را از دیوار دور کنید.

مرحله 2 : شیلنگ‌ها را جدا کنید

قبل از جدا کردن اتصالات بر روی شیلنگ گرم و سرد با استفاده از برچسب علامت بگذارید. برای جدا کردن شیلنگ‌ها از یک آچار و یا انبر مناسب استفاده کنید و انتظار خروج کمی آب را داشته باشید.

  • آب نشستی را به وسیله یک حوله پاک کرده تا از لیز خوردن پیشگیری شود.

مرحله 3 : پنل بالای لباسشویی را جدا کنید

با استفاده از پیچ گوشتی پیچ‌های درپوش را باز کنید. بهتر است قبل از جدا کردن پنل، درب لباسشویی را ببندید تا در طول جابه‌جایی به آن آسیب نرسد. پس از جدا کردن پیچ‌ها پنل را بلند کرده و در نقطه‌ای امن قرار دهید.

مرحله 4 تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو : پروانه مخزن را بردارید

ابتدا با استفاده از پیچ گوشتی، کلاهکی که در مرکز پروانه قرار دارد را جدا کنید. سپس با یک آچار پیچ و مهره‌ای که پروانه را به محور موتور متصل کرده است، باز کنید. در نهایت پروانه را از لباسشویی خارج کنید.

مرحله 5 : زمان جدا کردن مخزن چرخشی رسیده است

به وسیله یک پیچ گوشتی گیره نگهدارنده مخزن را به سمت بیرون کشیده و جدا کنید. بعد از جدا کردن گیره، مخزن را مستقیما به سمت بالا کشیده و از لباسشویی خارج کنید.

بیشتر بخوانید آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی

مرحله 6 : به آرامی لباسشویی را بخوابانید

با رعایت احتیاط، لباسشویی را از سمت پنل جلو روی زمین قرار داده و اصطلاحا آن را بخوابانید. برای محافظت از دستگاه زیر آن مقداری حوله و یا کارتن قرار دهید.

مرحله 7 : گیربکس را جدا کنید

اگر در دستگاه شما در قسمت موتور از درپوش استفاده شده، آن را با استفاده از پیچ گوشتی جدا کنید در غیر این صورت پوشش پلاستیکی گیربکس را از روی موتور بردارید. سپس زبانه‌های قفل اتصالات گیربکس را که شکلی فیش مانند دارد، جدا کنید. کانکتور آن را از خازن بیرون بکشید و گیره‌های آن را از محفظه گیربکس آزاد کنید. در نهایت پیچ‌ها را از محفظه گیربکس خارج کرده و گیربکس را بیرون بکشید.

آموزش تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو

مرحله 8 : گیربکس جدید را جایگزین کنید

پس از خارج کردن گیربکس قدیمی، آن را با گیربکس جدید تعویض کنید. توجه داشته باشید که حتما از گیربکس مورد تایید سازنده برای دستگاه خود استفاده کرده و از به کار بردن قطعات غیراستاندارد بپرهیزید. پس از قرار دادن گیربکس جدید در موقعیت خود، اتصالات را برعکس ترتیبی که جدا کردید، دوباره متصل کنید و گیربکس را به صورت ایمن در محفظه خود قرار دهید. نهایتا محافظ و یا درپوش را دوباره متصل کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

مرحله 9 : مخزن چرخشی را متصل کنید

دستگاه خود را از حالت خوابیده درآورده و در موقعیت اصلی قرار دهید. سپس مخزن چرخشی را بر روی میله مخصوص آن قرار داده و اتصالات را به صورت ایمن برقرار کنید. از محکم بودن مخزن در موقعیت خود اطمینان حاصل کنید.

مراحل تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو

مرحله 10 : پروانه را به داخل مخزن برگردانید

پروانه را در مخزن قرار داده و پیچ و مهره آن را ببندید. فراموش نکنید که در نهایت کلاهک پیچ و مهره را بر روی آن‌ها گذاشته و محکم کنید.

مرحله 11 : پنل بالای لباسشویی را نصب کنید

پنل را بر روی دستگاه قرار داده و اتصالات آن را به صورت ایمن دوباره برقرار کنید. در این مرحله حتما سالم بودن تمام اتصالات را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را اصلاح کنید.

مرحله  آخر تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو

پس از متصل کردن شیلنگ‌ها می‌توانید آب و برق را وصل کرده و پس از بررسی موفقیت روند تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو، با خیال راحت به استفاده از آن پرداخته و لذت ببرید.

  • نکته : ممکن است پس از تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو، دستگاه به کالیبره شدن نیاز داشته باشد.

در این مطلب تلاش کردیم که مراحل تعویض گیربکس لباسشویی دوقلو را به طور کامل در اختیار شما گذاشته و در طول این روند به شما کمک کنیم. دوباره یادآور می‌شویم که در صورت عدم آشنایی با ساختار دستگاه بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید. شما می‌توانید برای تعمیر گیربکس لباسشویی دوقلو خود به رایگان از تعمیرکاران آچاره قیمت بکیرید. کافی است درخواست خود را ثبت کنید و بدون پرداخت هزینه با تعمیرکاران درباره تعمیر لباسشویی خود صحبت کنید.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید