تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

بررسی 5 علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون!

تلویزیونلوازم خانگی

یکی از بدترین چالش‌هایی که ممکن است هنگام تماشای تلویزیون اتفاق بیفتد، کم و زیاد شدن نور تلویزیون است. فرض کنید در پایان روز کاری، جلوی تلویزیون نشسته‌اید و فیلم تماشا می‌کنید، یا بازی تیم‌های موردعلاقه‌تان را می‌بینید اما مدام نور تلویزیون کم می‌شود و علاوه‌بر بهم زدن تمرکز شما، چشمان‌تان را هم اذیت می‌کند.

اگر هنوز علت کم نور شدن صفحه تلویزیون را نمی‌دانید، با ما همراه باشید تا بگوییم این مشکل از کجا آب می‌خورد.

نکات کلیدی

  • برای رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه در اکثر تلویزیون‌ها، باید الگوی مشخصی را طی کنید.
  • این مشکل می‌تواند صرفا یک دلیل جزئی مانند بهم خوردن تنظیمات داشته باشد، یا به‌علت خرابی یک از قطعات ایجاد شده باشد.
  • خرابی بک لایت یکی از مشکلات رایج تلویزیون‌هاست که معمولا به‌علت زیاد شدن تلویزیون‌های بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت در بازار ایجاد می‌شود.

۵ علت اصلی کم و زیاد شدن نور تلویزیون

دلیل کم نور شدن تلویزیون هرچه که باشد، بسیار آزاردهنده است و هیچ‌موقع نمی‌توانید به آن عادت کنید. پس لازم است که حتما ریشه این مشکل پیدا شده و اقدام به رفع آن شود.

احتمالا وقتی برای اولین‌بار با این مشکل روبه‌رو شدید، فکر کردید که ری‌استارت کردن تلویزیون مشکل را رفع می‌کند؛ اما بعد از خاموش و روشن کردن آن، دیدید که این مشکل همچنان پابرجاست. لابد تلویزیون را از برق هم کشیدید اما باز هم دردی دوا نشد.

برای این مشکل، ۵ دلیل وجود دارد:

  1. بهم خوردن تنظیم نور تلویزیون
  2. خراب شدن بک لایت
  3. خراب شدن پنل تلویزیون
  4. بهم خوردن تنظیم سنسور eco
  5. سوختن پیکسل‌های تلویزیون

حال این ۵ مورد را به‌ترتیب بررسی می‌کنیم تا بتوانید مشکل تلویزیون خودتان را در بین آن‌ها پیدا کنید. توجه داشته باشید که فرق نمی‌کند برند تلویزیون شما چه باشد. علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی یا علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگری، یکی از همین مواردی است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

رفع مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون

1. کم و زیاد شدن نور تلویزیون به‌علت خراب شدن تنظیمات

اگر به‌صورت پیش‌فرض، تنظیمات تلویزیون روی حالت صرفه‌جویی در انرژی یا energy saving رفته باشد، دستگاه نور خود را در حالت کم نگه می‌دارد یا دچار نوسان می‌شود؛ پس بهتر است سری به منوی تنظیمات بزنید و ببینید قابلیت صرفه‌جویی فعال است یا خیر.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

پس از آن، تمامی نورهای صفحه یعنی نور زمینه، میزان روشنایی و هر گزینه‌ی دیگری مربوط به نور تلویزیون است را بررسی و به دلخواه تنظیم کنید.

2. خراب شدن بک لایت

دیگر علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون می‌تواند به بک لایت برگردد. خرابی بک لایت یک ایراد فنی است که توصیه می‌کنیم برای تعمیر آن به‌هیچ‌عنوان خودتان آچار به دست نشوید و قصد تعمیر آن به سرتان نزند! این مشکل را حتما باید تعمیرکاران تلویزیون بررسی و رفع کنند.

اگر نمی‌دانید بک لایت چیست، باید گفت بک لایت، نور پس زمینه است. این نور در تلویزیون‌های LED وجود دارد و کیفیت تصویر نمایشگر را تضمین می‌کند. در صورت نبود بک لایت در این تلویزیون‌ها یا خراب شدن آن‌ها، تصاویر بی‌کیفیت و بی‌روح نمایش داده می‌شوند و حتی ممکن است نتوانید رنگ‌ها را به‌درستی تشخیص دهید.

خرابی بک لایت تلویزیون

جلوگیری از خراب شدن بک لایت

  • تلویزیون را طولانی‌مدت روشن نگذارید.
  • دستگاه را روی نور زیاد تنظیم نکنید.

متاسفانه به دلیل زیاد شدن تلویزیون‌های فیک و بی‌کیفیت در بازار، می‌توان گفت خراب شدن بک لایت یکی از مشکلات رایج تلویزیون‌هاست.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

3. کم و زیاد شدن نور تلویزیون به‌علت خرابی پنل

در صورتی که تلویزیون زمان زیادی روشن مانده باشد، ممکن است شاهد کم و زیاد شدن نور تلویزیون باشید. این مسئله می‌تواند به‌خاطر وارد شدن فشار به دستگاه باشد که پنل تلویزیون را خراب کرده است.

برای تعمیر پنل تلویزیون، توصیه می‌کنیم خودتان این کار را انجام ندهید و از یک تکنسین بخواهید مشکل را رفع کند.

علت کم نور شدن قسمتی از صفحه تلویزیون

4. بهم خوردن تنظیم سنسور اکو

با پیشرفته‌تر شدن تلویزیون‌ها، سنسورها و قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود. یکی از این سنسورهای جدید که در برخی تلویزیون‌ها وجود دارد، سنسور اکو است. این سنسور به‌طور خودکار نور تلویزیون را تنظیم می‌کند.

معیارهایی که سنسور اکو برای تنظیم نور در نظر می‌گیرد، نور محیط است؛ پس اگر تلویزیون شما در یک اتاق پرنور است، صفحه احتمالا روشن‌تر خواهد شد و اگر اتاق کم‌نور است، صفحه تلویزیون هم مات‌تر با روشنایی کمتر خواهد بود. بهتر است سنسور اکو را غیرفعال کنید تا خودتان هرطور دوست دارید نور را فیکس کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

نحوه خاموش کردن سنسور eco

اگر مدل دستگاه شما متعلق به قبل از 2016 است طبق مراحل ذیل عمل کنید:

  • System > Eco solution > Eco sensor > on or off

اگر مدل آن به 2017 یا بعد از آن تعلق دارد، دستورات ذیل را دنبال کنید:

  • General > Ambient light detection > turn on or off

5. سوختگی پیکسل

یک علت کم نور شدن قسمتی از صفحه تلویزیون، می‌تواند نشانگر سوختن پیکسل‌ها باشد.

پیکسل‌ها رنگ و کیفیت تصویر را کنترل می‌کنند. چنانچه مشکل و ایرادی در پیکسل‌ها وجود داشته باشد، شاهد کم‌نور شدن بخشی از صفحه یا تمام آن می‌شوید.

متاسفانه گاها در بازار تلویزیون‌هایی به‌عنوان تلویزیون سالم فروخته می‌شوند که یک یا چند پیکسل سوخته دارند. در این شرایط احتمال پخش شدن این پیکسل‌ها در تلویزیون و سوزاندن پیکسل‌های دیگر وجود دارد و نباید این مشکل را دست کم گرفت.

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

جمع‌بندی

حال که هم با علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون و هم رفع مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون آشنا شدید، می‌توانید این مشکل اعصاب خردکن را برطرف کنید. اگر مشکل از بک لایت یا پنل بود و خواستید از یک تعمیرکار کاربلد بخواهید تا در زمانی کوتاه مشکل را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به وب‌سایت آچاره بزنید تا با بهترین تعمیرکاران تلویزیون آشنا شوید. امتیازاتی که دیگر کاربران به این تعمیرکاران داده‌اند، به شما در انتخاب هوشمندانه کمک می‌کند.

4.6/5 - (47 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید