سمپاشی سمپاشی

سمپاشی خانه برای رفع شپش

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

شپش‌ها حشرات ریزی هستند که از خون پوست سر انسان تغذیه می‌کنند. این حشره به رنگ خاکستری یا برنزه است که اندازه آن در حد دانه‌های سیاه رنگ توت فرنگی می‌باشد. هجوم شپش سر، اغلب کودکان را درگیر می‌کند. همیشه آلودگی به شپش، نشانه‌ای از بهداشت فردی ضعیف یا محیط زندگی ناپاک نیست.

این حشره معمولاً، از انتقال مستقیم از موهای یک فرد به موی شخص دیگر ناشی می‌شود. این موجود زنده فورا به هر چیزی می‌چسبد و ممکن است کل خانه را آلوده کند. سمپاشی خانه برای رفع شپش یک راه حل معقول است. در ادامه این مطلب بیشتر در این‌ مورد صحبت خواهیم کرد.

راه‌های انتقال شپش

قبل از آنکه بخواهیم از روش‌های سمپاشی خانه برای رفع شپش با شما صحبت کنیم، بهتر است راه‌های انتقال این حشره را بیان کنیم. دانستن این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا حد ممکن، از شیوع و پخش شدن آن در خانه جلوگیری کنید.

شپش سر می‌خزد، اما نمی تواند بپرد یا پرواز کند. انتقال شپش سر از فردی به فرد دیگر اغلب از طریق تماس مستقیم سر به سر، در یک خانواده یا بین کودکانی که در مدرسه یا بازی با هم تماس نزدیکی دارند، انجام می‌شود. با اینکه انتقال غیرمستقیم آن به افراد غیرمعمول است، اما شپش ممکن است توسط موارد زیر نیز از فردی به فرد دیگر سرایت کند:

  1. کلاه و روسری
  2. برس و شانه
  3. لوازم جانبی مو
  4. هدفون
  5. بالش و رختخواب
  6. حوله و لوازم شخصی مربوط به سر
  7. اثاثه یا لوازم داخلی

به غیر از این موارد، انتقال غیرمستقیم شپش می‌تواند در میان اقلام لباسی که با هم نگهداری می‌شوند نیز رخ دهد. به عنوان مثال، اگر پیراهن و سایر لباس‌های خود را در کنار کلاه یا روسری آلوده به شپش قرار دهید، ممکن است این حشره فورا به یقه لباس‌ها چسبیده و از این طریق به موها و سر شما منتقل شود.

راه های انتقال شپش

سمپاشی خانه برای رفع شپش

روش‌های بسیاری برای از بین بردن شپش‌ وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید آنها را خفه کرده و به‌طور کامل ریشه‌کن کنید. سمپاشی خانه برای رفع شپش نیز بسیار مؤثر خواهد بود. به غیر از این موارد، می‌توان این موجود آزار دهنده را خشک هم کرد. سمپاشی خانه برای رفع شپش، باعث می‌شود تا در عرض 24 ساعت از شر آنها خلاص شوید.

سمپاشی سمپاشی

به طور کلی شپش سر خطرناک نیست اما باعث ایجاد خارش‌های شدید می‌شود. افرادی که بیش از حد به این بیماری مبتلا می‌شوند، در دراز مدت موهایشان شدیدا آسیب می‌بیند. شپش در موارد حادتر ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. برای همین سمپاشی خانه برای رفع شپش نسبت به راهکارهای دیگر موثرتر می‌باشد. اگر قصد سمپاشی خانه را دارید، باید دقت کنید که در هنگام استفاده از سم، باید آن را از چشم‌هایتان دور نگه دارید.

سمپاشی خانه برای رفع شپش

انواع شپش

اگر قصد انجام سمپاشی خانه برای رفع شپش را دارید، شناختن انواع این حشره به شما کمک خواهد کرد تا اقدام شما برای انهدام آن‌ها موفق‌تر باشد. به طور کلی سه نوع شپش وجود دارد:

1. شپش سر

این شپش‌ها روی پوست سر شما یافت می‌شوند. آن‌ها به‌راحتی در پشت گردن و بالای گوش قابل مشاهده هستند. از آنجایی که این حشره بال ندارد، پس قادر به پرواز کردن نیز نبوده و به همین دلیل است که به ساقه موها می‌چسبد. این نوع شپش‌ها، عمدتا در جاهایی که گرم‌تر هستند، دیده می‌شوند.

شپش سر

2. شپش بدن

این شپش‌ها در لباس و روی رختخواب زندگی می‌کنند و روی پوست شما حرکت می‌کنند. شپش‌های بدن اغلب افرادی را مبتلا خواهند کرد که قادر به حمام کردن یا شستشوی منظم لباس نیستند، مانند افرادی که بی‌خانمان هستند یا افرادی که در مناطق دور افتاده‌ای که به آب کافی دسترسی ندارند، زندگی می‌کنند. شپش بدن تنها نوع شپش شناخته شده برای گسترش بیماری‌ها است و می‌تواند ناقل تعدادی از بیماری‌های زیر باشد:

  1. بیماری تیفوس که علت بروز آن شپش‌ها هستند.
  2. تب راجعه
  3. تب سنگر

شپش

3. شپش ناحیه تناسلی

این شپش‌ها معمولاً خرچنگ نامیده می‌شوند. این نوع حشره پاهای بلندی دارد که زیرا میکروسکوپ شبیه خرچنگ می‌باشد. 

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی 

چه زمانی باید به‌خاطر ابتلا به شپش، به پزشک مراجعه کرد؟

با اینکه سمپاشی خانه برای رفع شپش یک راهکار ایده‌آل است، اما اگر دوباره شاهد این موجود ریز و آزار دهنده بودید، بهتر است در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از کودکان در صورت آلوده شدن به شپش، با داروهای بدون نسخه یا درمان‌های خانگی برای شپش سر نیز درمان می‌شوند. گاهی نیز ممکن است شما موارد دیگری را با شپش اشتباه بگیرید، این موارد عبارتند از:

  1. شوره سر
  2. باقی مانده از محصولات مو
  3. مهره‌ای از بافت موی مرده روی ساقه مو (ریخته گری مو)
  4. کثیفی و چربی‌های روی پوست سر یا سایر زباله‌هایی که ممکن است از روی بالش به موهای شما چسبیده باشند.
  5. سایر حشرات کوچک موجود در مو

مردم می‌توانند بهداشت شخصی خوبی داشته باشند و همچنان به شپش مبتلا شوند. شپش اگر به درستی درمان نشود، می‌تواند به یک مشکل حاد تبدیل شود.

سمپاشی خانه برای رفع شپش

شپش سر می‌تواند باعث خارش پوست سر شود، اما سایر بیماری‌های پوستی مانند شوره سر، اگزما یا حتی آلرژی به شامپو و سایر محصولات مو نیز می‌توانند باعث خارش پوست سر شوند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید علت اصلی خارش پوست سر چیست.

برای این کار، ابتدا موهای کودک خود را خیس کنید. این کار حرکت شپش‌ها را آهسته می‌کند و تشخیص آنها برای شما راحت‌تر خواهد بود. از یک شانه دندانه ظریف برای جدا کردن موهای فرزندتان استفاده کنید، سپس با یک چراغ قوه نور را به پوست سر او بتابانید. با یک شانه برای یافتن شپش‌ها، مو را شانه بزنید.

اگر کودک شما شپش داشته باشد، متوجه حرکت حشرات قهوه‌ای کوچک به اندازه دانه‌های کنجد خواهید شد که به نظر می‌رسد روی موها چسبانده شده‌اند. ممکن است مطمئن نباشید که کثیفی است یا شپش. یک راه حل دیگر برای تشخیص شپش این است که موها را شانه کنید. اگر به شپش آلوده باشند، اغلب به سختی شانه می‌شوند، در حالی که کثیفی به‌راحتی پاک می‌شود.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

پیشگیری از شپش در خانه و مدرسه

شپش سر مسری است. به همین دلیل شما باید یک سری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. وسایل شخصی مانند برس مو، گیره مو، شانه و کلاه را به‌ هیچ عنوان با افراد دیگر به اشتراک نگذارید. از طرفی باید لباس‌ها و ملحفه‌های خود را به طور مرتب بشویید. اگر فکر می‌کنید در خانه به شپش مبتلا شده‌اید، کف خانه و مبلمان را جاروبرقی بکشید و سپس مبلمان را به مدت دو هفته با روکش‌های پلاستیکی بپوشانید.

سمپاشی برای رفع شپش

جلوگیری از انتشار شپش در مدرسه و مهدکودک نیز کار بسیار دشواری است. می‌توانید از کودک خود بخواهید در طول زمان بازی از تماس سر به سر با بچه‌های دیگر خودداری کند. پرهیز از فضاهای مشترک برای پوشاک و کلاه، مانند کمد نیز ممکن است به جلوگیری از گسترش شپش کمک کند. با این حال، حتی با رعایت اصول بهداشتی، ممکن است کودک شما همچنان به شپش مبتلا شود. اگر چنین است، بهترین راه برای درمان علائم، از طریق داروهایی است که پزشک می‌تواند تجویز یا توصیه کند.

پیشگیری از شپش

کلام آخر

همان طور که گفته شد، شپش‌ها حشرات ریز و آزار دهنده‌ای هستند که به‌راحتی بین افراد منتقل می‌شوند. درصورت مبتلا شدن به آن، اگر اقدامات به موقعی انجام نشود، باعث بروز عفونت خواهد شد. رعایت بهداشت فردی و استفاده نکردن از لوازم شخصی یکدیگر می‌تواند کمک کننده باشد.

با این حال اگر مشکل بر طرف نشد، سمپاشی خانه برای رفع شپش بهترین گزینه است. شما برای سمپاشی خانه برای رفع شپش می‌توانید از نیروهای مجرب آچاره کمک بگیرید. کافی است یک درخواست در سایت یا اپلیکیشن پر کنید تا کارشناسان مجرب ما در اسرع وقت همراه شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید