سمپاشی سمپاشی

سمپاشی مورچه و راه های پیشگیری از هجوم مورچه ها

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

در برخی از زمان‌های سال ممکن است با هجوم مورچه‌ها به خانه مواجه شویم. کافی است کمی از خرده‌های مواد غذایی جایی بریزد تا هجوم مورچه‌ها آن قسمت را سیاه کند! راه‌های مختلفی برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها وجود دارد که سمپاشی مورچه یکی از آن‌ها است. همچنین می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی و غیر شیمیایی مشکل هجوم مورچه‌ها را حل کنید. با این مطلب از آچاره همراه باشید تا نحوه سمپاشی خانه برای مورچه و دیگر راهکارهای مبارزه با مورچه در خانه را به شما آموزش بدهیم.

وجود مورچه در خانه نشانه چیست؟

قبل از هر چیز، بهتر است بررسی کنیم که علت هجوم مورچه‌ها چیست و وجود آن‌ها در خانه نشانه چیست.

هجوم مورچه به منزل شما اغلب نشانه‌ای از وجود خرابی در بخش‌های مختلف خانه است. ممکن است مشکل نشتی لوله‌ها، و یا وجود ترک و با سوراخ‌هایی در کف و دیوارها باشد. خراب شدن و پوسیدگی وسایل چوبی در اثر نم و رطوبت هم می‌تواند باعث ازیاد مورچه‌ها در خانه بشود. مورچه‌های موسوم به “نجار” بیشتر جذب چوب پوسیده می‌شوند. وجود خرده‌های مواد غذایی و حشرات مرده در گوشه و کنار خانه که متوجه وجودشان نشدید هم می‌توانند از دلایل اصلی هجوم مورچه‌ها به خانه باشند.

اگر یک مورچه تنها را در هر قسمتی از خانه دیدید به این معنی است که صدها و یا حتی هزاران مورچه دیگر هم در گوشه و کنار خانه شما زندگی می‌کنند، پس با دیدن اولین مورچه بهتر است اقدامات لازم را انجام بدهید.

مطلب پیشنهادی کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه

سمپاشی
سمپاشی

مبارزه با مورچه در خانه

برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها سمپاشی خانه برای مورچه و استفاده از مورچه‌کش‌های شیمیایی است. همچنین مواد طبیعی بسیاری وجود دارند که می‌توانید برای سمپاشی مورچه از آن‌ها استفاده کرده و از شر مورچه‌ها خلاص شوید.

مبارزه با مورچه در خانه

سمپاشی خانه

اگر قصد دارید مورچه‌ها را با سمپاشی اصولی از بین ببرید، بهترین راه تماس با یک شرکت سمپاشی و سپردن کار به افراد متخصص است. بهتر است سمپاشی خانه برای مورچه را به فردی که دانش و تجربه این کار را دارد واگذار کنید تا علاوه بر بهتر انجام شدن کار دچار آسیب‌های جسمی و تنفسی در اثر سمپاشی نادرست نشوید.

مطلب پیشنهادی پشه کش خانگی با مواد اولیه در دسترس

مورچه کش صنعتی

مورچه‌کش‌ها انواع مختلفی دارند. احتمالا شما هم چند مورچه‌کش خانگی و صنعتی را می‌شناسید.  از اسپری و خمیرهای شیمیایی گرفته تا پودر و اسپری‌های طبیعی را می‌توانید از داروخانه و مراکز معتبر تهیه کنید. یکی از روش‌های مؤثر، استفاده از پودر مورچه کش است. این پودر را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید و کافی است آن را جلوی لانه مورچه‌ها بریزید. برای این کار، به مسیر رفت و آمد مورچه توجه کنید و ببینید در کدام قسمت‎‌های خانه ترک و سوراخ وجود دارد، سپس پودر را در همان قسمت‌ها بپاشید.

شیشه شوی و مایع صابون

جالب است بدانید مورچه‌ها هنگام حرکت ردی از خودشان به جا می‌گذارند که از طریق بوی آن می‌توانند مسیر برگشتشان را پیدا کنند. با استفاده از این ترکیب می‌توانید این رد را از بین برده و راه بازگشت مورچه‌ها به خانه را ببندید. برای این کار در یک بطری اسپری، مایع شیشه شوی و مایع صابون را مخلوط کنید. محلول را روی قسمت‌هایی که مورچه‌ها از آن‌ها وارد شده یا بیشتر دیده می‌شوند اسپری کنید. سپس با یک دستمال پارچه‌ای سطح اسپری زده را کمی دستمال بکشید به طوری که مقداری از اسپری همچنان کف زمین بماند و کامل خشک نشود.

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

فلفل سیاه یا قرمز

پودر فلفل سیاه یا قرمز یک ماده دافع عالی برای از بین بردن مورچه‌ها است. برای سمپاشی مورچه با فلفل، پودر فلفل را در گوشه‌های خانه و هرجا شکاف یا سوراخی وجود دارد بریزید تا مانع از رفت و آمد مورچه‌ها به داخل منزل شود.

روغن نعنا

نعنا یک ماده دافع طبیعی برای خلاص شدن از شر حشرات مختلفی مثل پشه و مورچه‌ها است. برای استفاده از این خاصیت نعنا، 10 تا 20 قطره روغن نعنا را به همراه 2 فنجان آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را در گوشه و کنار خانه و درزها اسپری کرده و اجازه بدهید خشک شود. هر چند بار که لازم بود این کار را تکرار کنید. بهتر است در صورتی که حیوان خانگی دارید از این روش استفاده نکنید، روغن نعنا می‌تواند باعث بروز بیماری در بعضی حیوانات بشود.

روغن درخت چای برای از بین بردن مورچه

استفاده از محلول روغن درخت چای یک روش طبیعی جهت سمپاشی خانه برای مورچه محسوب می‌شود. برای استفاده از این روش، 5 تا 10 قطره روغن درخت چای را با 2 فنجان آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و محلول را در گوشه و کنار خانه، درزها و هر قسمتی که معمولا مورچه‌ها تجمع می‌کنند اسپری کنید. مشابه روغن نعنا، بهتر است در صورتی که حیوان خانگی دارید از این روش استفاده نکنید، روغن درخت چای نیز می‌تواند به سلامتی حیوانات خانگی آسیب بزند.

مطلب پیشنهادی سمپاشی آشپزخانه

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

سرکه سفید

سرکه سفید نه تنها ماده‌ای مؤثر برای سمپاشی خانه برای مورچه محسوب می‌شود، بلکه یک ماده طبیعی فوق‌العاده است که از مصارف نظافتی گرفته تا درمانی می‌توانید از خواص بی‌نظیر آن استفاده کنید. برای از بین بردن مورچه‌ها با سرکه سفید، ترکیب مساوی از آب و سرکه درست کرده و آن را در مکان‌هایی که مورچه‌ها بیشتر رفت و آمد دارند اسپری کنید.

سمپاشی مورچه با سرکه سفید

آب جوش

یک روش بسیار ساده و مؤثر برای از بین بردن مورچه‌ها، استفاده از آب جوش است. در صورتی که در گوشه و کنار خانه متوجه سوراخ‌هایی شدید می‌توانید در آن‌ها آب جوش بریزید تا کلونی مورچه‌ها را از بین ببرد.

پودر قهوه

پودر قهوه استفاده شده را می‌توانید جهت سمپاشی خانه برای مورچه به کار ببرید. پودر قهوه تازه استفاده شده و نم دار را در مکان‌هایی که مورچه‌ها بیشتر رفت و آمد دارند و همچنین در گوشه و کنار خانه و درز پنجره‌ها بریزید. زمانی که پودر قهوه کاملا خشک شود خاصیت دافعه را از دست داده و باید آن را با پودر قهوه تازه استفاده شده و نم دار عوض کنید.

سمپاشی مورچه با لیمو

می‌توانید با اسپری کردن آب لیمو یا مالیدن نصف یک لیمو در مکان‌هایی که مورچه‌ها حضور دارند آن‌ها را از بین ببرید. استفاده از لیمو باعث از بین رفتن بوی ردی که مورچه‌ها از خودشان می‌گذارند شده و آن‌ها را برای برگشتن به خانه گیج می‌کند.

چند راه برای جلوگیری از هجوم مورچه‌ها به آشپزخانه

  • کف و سطوح آشپزخانه را هر روز تمیز کنید تا خرده مواد غذایی روی آن‌ها باقی نماند.
  • ظروف را بلافاصله پس از استفاده بشویید.
  • بعد از غذا خوردن سگ یا گربه، کاسه غذای حیوان خانگی را بشویید.
  • از سمپاشی یا مواد دافع طبیعی برای از بین بردن مورچه‌ها استفاده کنید.
  • مواد غذایی را در ظروف در بسته یا کیسه‌های زیپ‌دار نگهداری کنید.

مورچه ها مهاجمان متداول اغلب خانه‌ها بوده و عمدتا بی‌ضرر هستند. خلاص شدن از شر آن‌ها ممکن است سخت باشد، اما دفع و ریشه کن کردن مورچه‌ها در طول زمان با استفاده از سمپاشی خانه برای مورچه و همچنین روش‌های طبیعی که در بالا توضیح داده شد امکان‌پذیر است. تمیز نگه داشتن خانه و گرفتن درز و سوراخ‌ها که مکان‌هایی برای ورود و مخفی شدن مورچه‌ها هستند نیز می‌تواند از هجوم آن‌ها جلوگیری کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا