مبل لاوست چیست؟ تفاوت شزلون و لاوست

چوب و کابینتساختمانمبلمان

مبل‌ها برای آرامش و ایجاد پیوند خانواده طراحی شده‌اند و یک عنصر ضروری در خانه‌های مدرن محسوب می‌شوند. با وجود یک مبل با پشتی خمیده در اتاق نشیمن، مکانی راحت برای دراز کشیدن هنگام تماشای تلویزیون خواهید داشت. مبل جایی گرم و نرم را برای با آرامش دراز کشیدن پس از یک روز کاری طولانی و سخت است. همچنین جایی است که همه از جمله اعضای خانواده و مهمانان می‌توانند به راحتی بنشینند و تلویزیون تماشا کنند. در این مقاله از مجله آچاره با معرفی مبل لاوست و بررسی تفاوت شزلون و لاوست با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مبلمان

مبلمان به عنوان یک عضو مرکزی از خانه شما در دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می‌شود که ظاهر کلی خانه شما را تکمیل خواهد کرد. علاوه بر این مبل یک وسیله عالی در خانه برای خانواده‌های دارای فرزند است. اگر نوزاد دارید مبل مکانی مناسب برای چرت زدن نوزاد است زیرا نوزادان نمی‌توانند بلند شوند یا غلت بزنند.

از طرف دیگر اگر کودک نوپا دارید می‌توانید به او ژیمناستیک آموزش دهید. مبل‌ها دارای بازوهای بالشتکی هستند که آن را به مکان‌های ایمن برای برخاستن و فرود تبدیل می‌کند. در این میان انتخاب مبل مناسب همیشه کاری دشوار است که به کاربرد مورد نظر شما بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم درباره دو مدل مبل شزلون و لاوست صحبت کنیم و تفاوت‌های آن‌ها را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

مبل شویی با دستگاه را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شستشوی مبل با دستگاه در خانه
  • بهترین مواد شوینده بدون آسیب به مبل
  • شستشوی انواع سطوح روکش‌دار مانند میز، صندلی و دیوارهای روکش‌دار
  • شستشوی موکت با دستگاه در محل
  • شستشوی فرش با دستگاه در محل
  • شستشوی مبلمان اداری

شستشوی مبل با تیم آچاره

مبل شویی با دستگاه را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شستشوی مبل با دستگاه در خانه
  • بهترین مواد شوینده بدون آسیب به مبل
  • شستشوی انواع سطوح روکش‌دار مانند میز، صندلی و دیوارهای روکش‌دار
  • شستشوی موکت با دستگاه در محل
  • شستشوی فرش با دستگاه در محل
  • شستشوی مبلمان اداری

شستشوی مبل با تیم آچاره

مبل شزلون

شزلون نوعی مبلمان است که فراتر از «کلاسیک» بوده و از 3000 سال قبل از میلاد وجود داشته است. سبک راحت و همه‌کاره مبلمان در همه فرهنگ‌ها رایج بوده و در نقاشی‌های دیواری یونان باستان و همچنین نقاشی‌های مدرن ویکتوریایی و هنر فرانسوی به تصویر کشیده شده است. امروزه این سبک مبلمان به روز شده و تطبیق یافته است. نمونه‌های موجود امروزی از کلاسیک و تا بسیار مدرن متفاوت است بنابراین می‌توانند برای هر خانه یا سبک طراحی داخلی مناسب باشند.

شزلون به زبان فرانسوی به معنای «صندلی بلند» است و اساساً به صندلی با یک نشیمنگاه بلند که فرد بتواند در زمان نشستن پاهای خود را که روی آن نگه دارد گفته می‌شود. شزلون به واقع ظاهری ما بین یک صندلی و مبل و یک تخت خواب دارد. متداول‌ترین سبک شزلون این است که پشتی کوتاهی داشته باشد و دسته‌ای که یک سوم یا نیمی از صندلی را شامل می‌شود. به این ترتیب گوشه‌ای ایجاد می‌شود که فرد بتواند به آن تکیه کند. با این حال، برخی از شزلون‌های ساده‌تر ممکن است یک بالشتک یا تکیه‌گاه در یک انتها داشته باشند.

سبک‌های متفاوت شزلون

شزلون‌ها در طیف وسیعی از سبک‌ها مانند هر صندلی یا مبل دیگری در دسترس هستند که نشان‌دهنده دوره‌هایی است که در آن محبوبیت داشته‌اند. یک نوع کلاسیک که به شزلون‌های باستانی مصری‌ها باز می‌گردد مبل چوبی با پایه‌های بافته شده است. مزیت این نوع مبل این است که بالش‌ها را می‌توان روی آن قرار داد و این بالش‌ها به ویژه در اتاق‌های روشن، باز و به ویژه باغ‌ها یا برای استفاده گاه و بیگاه در فضای باز عالی به نظر می‌رسند.

به این ترتیب شزلون با سبک سنتی ویکتوریایی با دکمه‌های تافتی و روکش‌های مخملی یک سبک سلطنتی محسوب می‌شود. شزلون ساده بدون دسته و یک صندلی منحنی است که از وسط برای حمایت از زانویی‌ها و در انتها برای حمایت از پشتی بلندتر ساخته می‌شود. این نوع مبل اغلب از جنس چوب یا آلومینیوم هستند و با چرم جنس عالی روکش شده‌اند.

علاوه بر ارتباط مشترک آنها با مطب روانپزشک، این سبک در مطالعه یا کتابخانه فوق العاده به نظر می‌رسد. در نهایت شزلون‌های مدرن را می‌توان تقریباً با هر پارچه‌ای روکش کرد و اغلب به سبک مربع‌تر و امروزی‌تر، با پشت و بازوهای کوتاه و کوسن‌های روکش طراحی نمود.

مبل لاوست چیست؟ تفاوت شزلون و لاوست

مبل‌ لاوست

صندلی‌های لاوست دقیقاً از قرن هفدهم وجود داشته‌اند و در طول سال‌ها میزبان بسیاری از شب‌های قرار ملاقات برای مردم در سراسر دنیا بوده‌اند. لاوست عمدتاً به دلیل اندازه کاملاً کوچک صندلی عشق نام گرفته که معمولاً فقط برای نشستن راحت دو نفر مناسب است.

اصطلاح مبل‌ لاوست می‌تواند به طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای نشستن اشاره داشته باشد. از جمله مبل S شکل که به افراد اجازه می‌دهد رو در رو روی یک کاناپه بنشینند یا یک نیمکت چوبی ساده که دارای دو بالشتک است که رایج ترین نوع مبل محسوب می‌شود. صرف نظر از این موارد، اگر دوست دارید نزدیک یکی از عزیزانتان بنشینید یا کاناپه‌ای می‌خواهید که فضای زیادی را در یک اتاق نشیمن کوچک اشغال نکند صندلی عشق می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. برای اینکه بفهمیم چرا این نوع مبل صندلی عشق یا لاوست خوانده می‌شود مطالبی را در زیر گردآوری کرده‌ایم.

مبل عشق در واقع صندلی است که برای دو نفر طراحی شده است اما ظاهر یک مبل کوچک را دارد. معمولا شبیه یک کاناپه کوچک به نظر می‌رسد و برای نشستن راحت دو نفر ساخته شده است. مبل عشق برای فضایی مناسب است که برای یک مبل بزرگ خیلی کوچک است. همچنین مبل لاوست می‌تواند مکمل مبل بزرگتر دیگری باشد.

مبل لاوست چیست؟ تفاوت شزلون و لاوست

برخی از افراد از آنها برای اضافه کردن صندلی در اتاق خواب استفاده می‌کنند. صندلی‌های عشق گذشته بسیار متفاوت از امروز به نظر می‌رسیدند و طراحی واقعی تری داشتند. مدل‌های قدیمی اغلب فقط یک صندلی بزرگ با دو صندلی بودند که معمولاً به شکل “S” طراحی می‌شدند. در این حالت صندلی ها روبروی هم بودند.

صندلی عشق می‌تواند هر نوع مبلی باشد که دارای دو صندلی است. این یک تعریف گسترده است اما این مبلمان می‌تواند از هر ماده یا طرحی ساخته شوند. صندلی‌های عشق را می‌توان در هر مکانی در داخل خانه شما یا حتی در پارک‌ها یا باغ‌ها استفاده کرد. بسیاری از افراد از صندلی‌های عاشقانه یا مبل لاوست در خانه خود برای افزودن سبک و احساس به فضا استفاده می‌کنند. صندلی‌های عاشقانه اغلب با مجموعه‌های مبلمان اتاق نشیمن که شامل قطعات دیگری است فروخته می‌‌شود.

صندلی عشق نام خود را از نزدیک نگه داشتن دو نفر در کنار یکدیگر گرفته است. این صندلی دو نفره برای اولین بار در قرن هفدهم اختراع شد و برای زنانی در نظر گرفته شده بود که لباس‌های بلند می‌پوشند تا راحت بنشینند. انقلاب صنعتی قرن نوزدهم گسترش ثروت را در میان جمعیت آغاز کرد. به همین دلیل، صندلی‌های عشق محبوبیت پیدا کردند و در خانه‌های بیشتری دیده می‌شدند. این نوع مبلمان یک اقدام عالی برای صرفه جویی در فضا بودند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

تفاوت شزلون و لاوست

پشتی صندلی تمایز اصلی بین شزلون و لاوست کلاسیک است. مانند یک صندلی معمولی، صندلی‌ها دارای یک پشتی با ارتفاع ثابت هستند که در امتداد سمت کوتاه‌تر صندلی قرار دارد. از طرف دیگر مبل لاوست معمولاً دارای پشتی است که در امتداد سمت بلند صندلی قرار می گیرد. اکنون که تمایز اساسی بین شزل و لاوست را مشخص کرده‌ایم بیایید ببینیم کدام یک از اینها باید انتخاب ایده آل برای خانه شما باشد.

چرا باید به یک مبل شزلون فکر کنید؟

  • شزلون مبلی همه‌کاره است. اگر فضایی با شکل نامتعارف دارید پیدا کردن مبلمان اتاق نشیمن مناسب می‌تواند یک معما باشد. صندلی‌های نشیمن راهی برای حل این معما هستند و در عین حال سبکی جدی را حفظ می‌کنند.
  • شزلون می‌تواند فضای کوچک را بزرگتر نشان دهد. اگر فضای نشیمن کوچکی دارید شزلون با پشتی کوتاه می‌تواند فضا را بزرگتر نشان دهد. صندلی راحتی در مرکز اتاق تاثیر بصری کمتری دارد و نسبت به یک مبل بزرگ زیباتر به نظر می‌رسد.
  • با مبل شزلون ظرفیت نشیمن خود را افزایش دهید. دو صندلی در وسط اتاق مکانی دنج و متقارن را برای دو نفر ایجاد می‌کند تا در محیطی مجلل استراحت کنند یا گروه هایی که به تماشای تلویزیون بپردازند.
  • مبل شزلون جلوی دید شما را نمی‌گیرد. بیشتر تخت‌های مبلی بسیار نزدیک به زمین هستند. این بدان معناست که آنها جلوی دید را نمی‌گیرند و ممکن است در مقابل قسمت‌های برجسته مانند پنجره‌ها، شومینه‌ها یا طاق‌نماها قرار بگیرند بدون اینکه مانع سایر عناصر اتاق شوند.
  • افزودن عناصر زیبایی به محیط. اگر اتاق نشیمن شما آرام، کسل کننده و از مستطیل‌ها و خطوط صافی ساخته شده باشد یک تخت شزلون می‌تواند راهی برای بین بردن یکنواختی تمام آن زاویه های راست باشد.
  • با یک نشیمنگاه مد روز، می‌توانید مجموعه‌ای از منحنی‌ها را به ترکیب محیط اضافه کنید و یک نقطه آرامش منحصر به فرد برای مهمانان خود ایجاد نمایید. در عین حال مکانی کاربردی برای استراحت و رفع استرس خواهد بود.

چرا باید لاوست را در نظر بگیرید؟

راحتی بیشتر. تمامی مبل‌ها و تخت‌خواب‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که وزن فرد به طور مساوی در سرتاسر فونداسیون واحد توزیع می‌شود و در نتیجه فضای نشیمن و خواب با کیفیت و راحت ایجاد می‌شود. ایده‌ای برای صرفه جویی در فضا. اگر فضای کوچکی دارید و نیاز به نگهداری اشیاء زیادی دارید، یک لاوست با فضای ذخیره‌سازی گزینه ایده آلی است. آنها معمولاً با کشوهای تعبیه شده در پایه عرضه می‌شوند که فضای ذخیره‌سازی زیادی را فراهم می‌کند. عملکردهای چندگانه. چه چیزی بهتر از مبلمانی که می‌تواند به عنوان تخت و مبل شما به طور همزمان باشد؟ این جذابیت یک لاوست است زیرا می‌تواند همزمان هر دو عملکرد را داشته باشد. در اتاق نشیمن، مبلمان کاناپه می‌تواند افراد زیادی را به طور همزمان در خود جای دهد. از سوی دیگر، ممکن است به سادگی با برداشتن کوسن‌ها و جایگزینی آنها با بالش، یک تخت خواب برای شب درست کنید.

این نوع مبلمان را می‌توانید در اتاق نشیمن و اتاق خواب نیز استفاده کنید. در حالی که قاب‌های مبلمان معمولاً فضای بیشتری نسبت به تشک اشغال می‌کنند لاوست‌ها به اندازه تشک دراز و پهن هستند. فضای بیشتری در اطراف مبلمان وجود دارد و برای اتاق خواب‌های کوچک مناسب هستند.

تعداد زیادی کوسن روی کاناپه. لاوست مبلمان مورد علاقه کسانی است که مجموعه بزرگی از خرس‌های عروسکی و کوسن در اتاق خود دارند. این واحد مبلمان به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند تمام تزئینات مجلل را در یک مکان به نمایش بگذارد.

مبل لاوست چیست؟ تفاوت شزلون و لاوست

جمع‌بندی

یک مبل می‌تواند به عنوان وسیله‌ای چند منظوره در یک خانه استفاده شود. از آنجایی که مبل‌ها فضای زیادی را در خانه اشغال می‌کنند منطقی است که مبل خود را برای استفاده های کاربردی تری بکار بگیرید. به عنوان مثال اگر منزل شما از آن دسته خانه‌هایی است که فضای کافی برای اتاق مهمان یا دفتر کار خانگی را ندارد می‌توانید از مبل خود برای این کارها استفاده کنید. وقتی از اتاق به عنوان دفتر کار استفاده می‌شود می‌توانید روی یک مبل شزلون بنشینید و زمان استراحت روی آن دراز بکشید. با مطالبی که درباره مبل شزلون و لاوست بیان شد به‌راحتی می‌توانید تفاوت شزلون و لاوست را متوجه شوید.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر مبلمان فعلی منزل شما لکه گرفته و کثیف شده آن را به متخصصین آچاره بسپارید تا با استفاده از دستگاه مبل شویی و مواد شوینده نانو آن را مثل روز اول تمیز و براق کنند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا