معرفی جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان

ساختمانلوله کشی و تاسیسات

از جمله مواردی که در اجرای جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان مهم است، جنس لوله‌ها یا روش انجام کار است. سیستم لوله‌کشی آب در تمام ساختمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به‌درستی اجرا شود.

سیستم لوله‌کشی آب در وهله اول ارتباطی مستقیم با سلامتی ساکنین دارد. به‌طوری که اجرای اصولی این سیستم لوله‌کشی سلامت کل جامعه را تضمین خواهد کرد. در مرحله بعد این سیستم حامل آب یا مایع حیاتی است که نبود آن با عدم امکان زندگی در زمین مرتبط است.

از این رو آشنایی با انواع سیستم‌های لوله‌کشی آب ساختمان به بهینه‌سازی تامین آب سالم و نجات کره زمین کمک خواهد کرد. در ادامه با بررسی سیستمهای جدید لوله‌کشی ساختمان با شما همراه خواهیم بود.

در صورتی که نیاز به خدمات لوله‌کشی ساختمان دارید می‌توانید از طریق ثبت درخواست در صفحه خدمات لوله‌کشی ساختمان با متخصصان آچاره به‌صورت رایگان مشاوره نمایید.

نکات کلیدی

  • لوله‌های 5 لایه بهترین محافظت را در برابر در برابر رشد و نفوذ باکتری‌ها و جلبک‌ها دارند.
  • لوله‌های 5 لایه به‌عنوان جدیدترین سیستم‌ لوله‌کشی ساختمان، ماندگاری و دوام بالایی دارند.
  • لوله‌های 5 لایه عایق حرارت هستند و در محیط‌های مستعد حریق به‌خوبی عمل می‌کنند.
  • روش IFIT به‌عنوان یکی از جدیدترین سیستم‌های لوله‌کشی ساختمان با لوله‌های 5 لایه و پروپیلن قابل اجرا هستند.

درباره لوله‌کشی ساختمان بیشتر بدانیم!

برای آشنایی با جدیدترین سیستم لوله‌کشی آب در ساختمان بهتر است ابتدا نحوه کارکرد آن را بشناسیم. لوله‌کشی فرآیند نصب لوله‌های پلاستیکی، فلزی یا سیمانی در ساختمان با هدف انتقال گازها، مایعات و ذرات جامد کوچک است.

در سال‌های اخیر از لوله‌های پلی پروپیلن یا همان لوله‌های پلاستیکی سفید و سبز و لوله‌های چند لایه پلیمری برای لوله‌کشی فاضلاب ساختمان همکف و سایر طبقات استفاده می‌شود. این نوع لوله‌ها جایگزین انواع لوله‌های فولادی، سیمانی و آلومینیومی شده‌اند.

لوله‌های پلی پروپیلن و پلیمری جزء جدیدترین سیستم لوله کشي ساختمان به‌شمار می‌آیند که برای لوله‌کشی آب و سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان به‌کار می‌روند. لوله‌کشی یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین بخش‌های اجرایی در ساخت ساختمان است که باید با آگاهی و دانش انجام شود.

انواع سیستم های لوله کشی آب ساختمان

لوله‌کشی در ساختمان کاربردهای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • لوله‌کشی آب سرد و گرم
  • لوله‌کشی فاضلاب
  • سامانه پنوماتیک
  • شبکه آبرسانی صنعتی
  • لوله‌کشی مصارف کشاورزی
  • لوله‌کشی شهری

در این میان مهم‌ترین کاربرد سیستم لوله‌کشی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: سیستم گرمایش و سرمایش، تاسیسات تخلیه فاضلاب و تامین آب مصرفی. لوله‌کشی ساختمان با هر هدفی باید توسط افراد باتجربه و آگاه انجام شود.

محاسبه رایگان هزینه خدمات لوله‌کشی ساختمان!

جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان و شبکه آبرسانی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساختمان سیستم لوله‌کشی آب است. اجرای درست این سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با بهترین متریال و جدیدترین روش‌ها اجرا شود. در این میان نیازهای ساختمان هم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

برای لوله‌کشی ساختمان استفاده از روش‌های جدید به کاهش مشکلات و بالا رفتن کیفیت کار کمک می‌کند. در این قسمت مقاله با جدیدترین متدهای اجرای سیستم لوله‌کشی آب ساختمان آشنا خواهیم شد. همچنین مزایا و معایب هر روش را جداگانه بررسی می‌کنیم.

جدیدترین سیستم لوله کشي ساختمان

1. جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان و شبکه آبرسانی بر اساس جنس لوله‌ها

لوله‌های 5 لایه یکی از جدیدترین انواع سیستم‌های لوله‌کشی آب ساختمان به‌شمار می‌روند. این لوله مزایای زیادی دارند و گزینه‌ای ایده آل برای انواع سیستم لوله‌کشی در ساختمان محسوب می‌شوند.

لوله‌های 5 لایه همزمان با تولید لوله‌های فلزی و پلیمری وارد بازار شدند؛ اما این لوله‌ها معایبی داشتند که کاربرد آن‌ها را با محدودیت‌هایی روبه‌رو کرد. برای مثال لوله‌های فلزی با وجود رسانایی بالایی که داشتند در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم نبودند و پوسیده می‌شدند.

در این میان لوله‌های پلیمری مستعد پوسیدگی و خوردگی نیستند؛ اما رسانایی بالایی ندارند. بنابراین برای انتقال آب گرم به‌خوبی عمل نمی‌کنند. از این رو بعد از بررسی این دو نوع لوله و مزایا و معایب آن‌ها لوله‌های 5 لایه ساخته و وارد بازار شدند.

سیستمهای جدید لوله کشی ساختمان

لوله‌های 5 لایه به‌عنوان یکی از سیستم‌های جدید لوله‌کشی ساختمان دارای چندین مزایا است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • در ساختار لایه‌ای لوله‌های 5 لایه از ترکیب فلزات و پلیمرها استفاده شده و مزایای هر دو نوع لوله را دارند.
  • لایه‌های خارجی لوله 5 لایه از جنس پلیمر است. از این رو این لوله در مقابل پوسیدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد.
  • فلز به‌کار رفته در ساختار لوله‌های 5 لایه از جنس آلومینیوم است و قابلیت انتقال گرمایی بالایی دارد.
  • ماندگاری لوله‌های 5 لایه حدود 50 سال است و از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است.
  • لوله‌های 5 لایه در مقابل نفوذ اکسیژن مقاوم هستند و باعث افت فشار نخواهند شد.
  • لایه پلیمر بیرونی لوله‌های 5 لایه خاصیت ضد حریق دارد و برای انتقال سیالات گرم بهترین گزینه محسوب می‌شود.

خدمات لوله‌کشی ساختمان با متخصصین آچاره

2. جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان و شبکه آبرسانی بر اساس روش کار

علاوه‌بر جنس لوله‌ها روش انجام کار هم در لوله‌کشی ساختمان اهمیت دارد. روش IFIT یکی از جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان است که با هزینه کم و اجرای سریع، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

سیستمهای جدید لوله کشی ساختمان | جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان

این روش که یکی از جدیدترین انواع سیستم‌های لوله‌کشی آب ساختمان است برای لوله‌کشی آب گرم و سرد به‌کار می‌رود. در ادامه با مزایای روش IFIT آشنا خواهیم شد.

  • در روش IFIT از لوله‌های 5 لایه یا پلی بوتیلن استفاده می‌شود. از این رو این سیستم لوله‌کشی قابلیت تحمل دما تا 95 درجه را دارد.
  • در روش IFIT از اتصالات کمتری استفاده می‌شود. از این رو این سیستم لوله‌کشی به سریع شدن پروسه ساخت و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.
  • آلومینیوم به‌کار رفته در لایه‌های لوله 5 لایه در روش IFIT انتقال آب گرم را آسان‌تر می‌کند. همچنین احتمال نشتی سیالات از قسمت اتصالات لوله‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • در روش IFIT برای لوله‌کشی ساختمان از اتصالات مدولار استفاده می‌شود که در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است.
  • برای اجرای IFIT که یکی از جدیدترین جدیدترین انواع سیستم‌های لوله‌کشی آب ساختمان به‌شمار می‌رود به تجهیزات پیشرفته‌ای نیاز ندارید. در واقع با کمک قیچی مخصوص برش لوله‌ها و ابزار کالیبره کردن می‌توان لوله‌کشی را انجام داد.
  • در اجرای لوله‌کشی ساختمان به روش IFIT نیازی به تجهیزات تامین کننده برق و انرژی نیست‌؛ بنابراین این پروسه با حداقل هزینه و کمترین زمان قابل اجرا می‌باشد.
  • اتصالات مدولار این امکان را به مجری لوله‌کشی می‌دهد تا بدون هیچ محدودیتی هر اندازه لوله را به هم متصل کند.
  • در اجرای سیستم لوله‌کشی ساختمان به روش IFIT به جوشکاری نیازی نیست. در نتیجه از این روش می‌توان در محیط‌های مستعد آتش سوزی و حساس به حریق استفاده کرد.
  • اتصالات مدولار این امکان را فراهم می‌کنند که بدون کوتاه کردن یا برش لوله‌ها در صورت نیاز هر گونه تغییراتی را در سیستم لوله‌کشی اعمال کنیم.

در مجموع روش IFIT یکی از جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان است که به‌دلیل مزایای زیاد آن مورد توجه همگان قرار گرفته است. اگر به فکر اجرای این روش برای لوله‌کشی ساختمان خود هستید حتما با کارشناسان مربوطه مشورت کنید.

کلام آخر

امروزه لوله‌های 5 لایه به‌عنوان جدیدترین نوع لوله‌ها در سیستم لوله‌کشی ساختمان معرفی شده‌اند. این نوع لوله‌ها نسبت به انواع فلزی و پلیمری مزایای بیشتری دارند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان روش IFIT است که به جوشکاری نیاز ندارد و در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

در نظر داشته باشید که اجرای جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان مستلزم گروه اجرایی با تجربه و کارآمد است؛ بنابراین قبل از هر کاری با تیم حرفه‌ای مشورت‌های لازم را انجام دهید.

سوالات متداول

هزینه اجرای جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان چقدر است؟

هزینه اجرای سیستم لوله‌کشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما در مجموع هزینه اجرای این سیستم نسبت به انواع قدیمی‌تر کمتر و به صرفه‌تر خواهد بود.

اجرای جدیدترین سیستم لوله‌کشی ساختمان چقدر زمان می‌برد؟

انجام سیستم‌های جدید لوله‌کشی در کمترین زمان ممکن تکمیل می‌شود و همین یکی از مزایای مهم این روش‌ها است.

آیا برای اجرای روش IFIT به جوشکاری لوله‌ها نیاز است؟

خیر. یکی از بزرگترین مزایای روش IFIT عدم نیاز به جوشکاری لوله‌ها است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا