نحوه کار با سماور برقی مایر(Maier)

لوازم خانگیچای و قهوه ساز

مدل‌های متنوع برند سماور برقی مایر در بازار موجود است که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود به تهیه مدل مورد نظر خود بپردازند. سماور برقی از جمله لوازم خانگی است که در منازل، دفاتر و ادارات از آن استفاده زیادی می‌شود. این مدل سماور همانطور که از نام آن پیداست برای جوشاندن آب به جای گاز از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند. همه مدل‌های سماور برقی مایر دارای کلید روشن و خاموش و یک کلید برای تنظیم قابلیت گرم نگه‌دار دارند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید زمانی که چای شما آماده شده استفاده کنید، یعنی دستگاه را روی درجه کم قرار بدهید تا چای یا دمنوش و یا نوشیدنی گرم شما برای مدت طولانی‌تری گرم بماند. در ادامه به ذکر توضیحات بیشتری درباره نحوه کار با سماور برقی مایر خواهیم پرداخت.

نحوه کار با سماور برقی مایر

افراد صبح‌ها پیش از اینکه به محل کار و یا محل تحصیل خود بروند نمی‌توانند زمان زیادی را برای تهیه چای صرف کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود که از دستگاه‌هایی که تهیه چای با استفاده از آن‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود، استفاده کنند. سماور برقی مایر با توجه به ساختار و توانی که دارد انواع چای و دمنوش‌ها را در مدت زمان ۵ دقیقه آماده می‌کند. در نحوه کار با سماور برقی مایر برای اولین بار مهم است که برای شروع آن را با آب پر کرده و آب را بجوشانید پس از اینکه آب به جوش آمد، آن را دور بریزید و این فرآیند را ۲ بار تکرار کنید.

به این ترتیب سماور شما آماده استفاده است و شما برای جوشاندن آب داخل آن کافی‌ است داخل مخزن آن تا جایی که به علامت حداکثر برسد آب ریخته و درپوش آن را گذاشته و دکمه روشن را فشار دهید و به مدت ۵ دقیقه منتظر بمانید تا آب به جوش آید و در ادامه مانند همان روشی که با سماور گازی و یا کتری برقی چای و یا هر نوشیدنی گرم دیگری درست می‌کنید، با استفاده از این سماور نیز به همان ترتیب انجام دهید.سماور برقی مایر

از دیگر نکاتی که در زمینه نحوه کار با سماور برقی مایر باید بدانید این است که این سماور مجهز به سیستم گرم نگهدارنده است و شما می‌توانید با ولوم تنظیم دما سماور را در دمایی تنظیم کنید، که می‌خواهید چای و یا دمنوش و نوشیدنی گرم شما در آن دما برای مدت طولانی‌تری نگه داری شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نکاتی که پیش از تهیه سماور باید بدانید؟

بهتر است پیش از تهیه هر مدل سماور برقی و پیش از یادگیری نحوه کار با سماور برقی مایر ابتدا به چند نکته توجه کنید.

  • اینکه مطمئن شوید مدل سماور برقی شما دارای سیستم قطع خودکار باشد، چرا که ممکن است گاهی بدون اینکه آب به داخل مخزن سماور برقی بریزید، آن را روشن کنید. در این صورت اگر سیستم قطع خودکار داشته باشد دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود.
  • از جمله مسائل دیگری که حین تهیه سماور برقی بهتر است آن را در نظر بگیرید، ظرفیت مخزن سماور است که به نیاز و میزان استفاده شما از نوشیدنی‌های گرم در طول روز بستگی دارد. برای مثال اگر شما در خانواده پرجمعیت زندگی می‌کنید و به نوشیدنی‌های گرم از جمله چای علاقه بسیاری دارید و یا قصد دارید سماور برقی را برای دفتر کار و یا اداره خود تهیه کنید، توصیه می‌شود سماور برقی‌ای تهیه کنید که از ظرفیت مخزن بالا و همچنین توان بالایی برخوردار باشد. اما اگر شما در خانواده کم جمعیت زندگی می کنید و نیاز شما در حد روزانه یک فنجان قهوه و یا چای است بهتر است سماورهایی با مخزن کوچکتر تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی:طرز استفاده از چای ساز کنوود

نکاتی که هنگام استفاده از سماور برقی باید به آن توجه کنید؟

  • از جمله نکاتی که حین استفاده و کار با سماور برقی مایر باید به آن توجه کنید، این است که اگر بلافاصله بعد از استفاده از دستگاه خواستید دوباره در آن آب به جوش بیاورید، باید صبر کنید تا سماور خنک شود و سپس در مخزن شیشه‌ای آن آب بریزید.
  • نکته دیگر این است که بیش از حد مجاز در سماور برقی آب نریزید. چرا که هنگامی که آب به جوش بیاید آب داغ بیرون از محوطه سماور خواهد پاشید، جهت جلوگیری از این مسئله یعنی پاشیدن آب داغ بیرون از سماور بهتر است که مطمئن شوید درپوش سماور را قبل از اینکه آن را به پریز وصل کنید، به خوبی در جای خود قرار داده‌اید.
  • پس از اینکه سماور را پر کردید، دوشاخه را به برق بزنید.
  • از سماور در مکان‌های مرطوب استفاده نکنید.
  • اگر قصد باز و بسته کردن سماور را داشتید از ابزارهای مناسب استفاده کنید.نکاتی که هنگام استفاده از سماور برقی
  • از سماوری که اتصال بدنه دارد استفاده نکنید.
  • در طی دوره‌های معین آب بندی دستگاه را کنترل کنید.
  • سماور برقی را به هیچ وجه داخل آب قرار ندهید.
  • اگر قصد عیب یابی و تعمیر و تعویض قطعات سماور برقی را داشتید ابتدا آن را از پریز برق بکشید.
  • شاید به دلیل مواد معدنی که در آب شیر وجود دارد رسوبات آب در بخش‌های داخلی سماور انباشته شود و رنگ بخش‌های داخلی آن تغییر کند. برای جلوگیری از افزایش این رسوبات و جرم گرفتن سماور برقی خود در دوره‌های مشخص سماور را جرم گیری کنید.

رسوب گیری سماور برقی مایر

رسوب زدایی در دوره‌های معین به عملکرد بهتر سماور کمک می‌کند. برای انجام این عملیات شما هم می‌توانید طبق دستورالعملی که در دفترچه راهنمای داخل بسته بندی سماور مایر آمده به رسوب زدایی و دفع رسوبات سماور برقی مایر خود بپردازید و یا از روش خانگی استفاده کنید. جهت رسوب زدایی سماور برقی خود به روش خانگی شما باید سه فنجان سرکه سفید را در مخزن شیشه‌ای سماور برقی خود ریخته و مابقی حجم مخزن را با آب تا جایی که به علامت حداکثر مخزن برسد پر کنید و آب و سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کنید، تا سطح تمام رسوبات را بپوشاند. سپس بگذارید این ترکیب به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت حدوداً یک شب تا صبح بماند. (توجه داشته باشید که در این مدت نباید آب را بجوشانید) پس از گذشت این زمان محلول ترکیب شده را دور بریزید و با آب تمیز و خالص سماور برقی مایر را تا جایی که به علامت حداکثر برسد پر کنید و حال آب را بجوشانید و پس از به جوش آمدن آب آن را دور بریزید. این کار را طی چندین مرحله تکرار کنید تا دیگر بوی ناخوشایندی از سماور شما به مشام نرسد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

کلام آخر

در مقاله فرق سعی داشتیم شما را با نحوه کار با سماور برقی مایر آشنا کنیم و همچنین نکاتی را جهت انتخاب سماور برقی مناسب شرایط خود و نگهداری صحیح از آن و حفظ عملکرد آن برای مدت طولانی با شما در میان بگذاریم. امیدوارم مطالب گفته شده برایتان مفید باشد و پاسخ ابهامات و سوالات شما را در زمینه سماور برقی به ویژه نحوه کار با سماور برقی مایر را داده باشد.

مطلب پیشنهادی: رفع زنگ زدگی درون کتری برقی

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا