تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

راه‌های افزایش طول عمر تلویزیون ال سی دی و ال ای دی!

تلویزیونلوازم خانگی

تلویزیون هم مانند هر وسیله‌ی دیگری طول عمر مشخصی دارد و اگر از آن به‌خوبی مراقبت نکنید و اقدامی برای افزایش طول عمر تلویزیون صورت ندهید، این دستگاه از یک جایی به بعد کیفیت و کارآیی خود را از دست می‌دهد.

اگر می‌خواهید بدانید که راهکارهای افزایش طول عمر تلویزیون چیست و چطور می‌توان کاری کرد که این وسیله تا سالیان سال به‌خوبی کار بدهد، با ما باشید. ما در این مقاله به راه‌های متعددی که موجب افزایش طول عمر تلویزیون سامسونگ، ال جی و … می‌شود، می‌پردازیم.

نکات کلیدی

  • رعایت نکاتی مثل تمیز کردن تلویزیون و تنظیم روشنایی آن، در افزایش طول عمر تلویزیون بسیار تاثیرگذارند!
  • تهویه محیطی که تلویزیون در آن قرار گرفته، همچنین فاصله‌ی آن از دیگر اجزایی که اطرافش هستند، در جریان داشتن هوا نقش و تاثیر مستقیمی دارد.

راه‌های افزایش طول عمر تلویزیون

  • داشتن سیستم تهویه‌ی مناسب
  • خاموش کردن تلویزیون در مواقع غیرضروری
  • تنظیم کردن نور نمایشگر
  • تمیز کردن تلویزیون
  • تنظیم سطح کنتراست تصویر
  • استفاده از محافظ برق

حال تمامی این موارد را مرور کرده و نقش آن‌ها در افزایش طول عمر تلویزیون‌ ال سی دی و ال ای دی بررسی می‌کنیم.

۱. تهویه مناسب

مثل هر وسیله‌ی برق دیگری که در خانه‌تان دارید، تلویزیون‌های هوشمند دارای یک مادربرد هستند که تمام اجزای دیگر را در دل خود جای داده است.

زمانی که تلویزیون فعال است، این اجزای مختلف گرم می‌شود و سیستم تهویه‌ی تلویزیون، این گرما را به بیرون می‌فرستد. اما اگر تلویزیون خیلی به دیوار نزدیک باشد، گرما نمی‌تواند به‌درستی بیرون بزند. پس لازم است که همیشه فضای قابل‌توجهی بین دیوار و تلویزیون وجود داشته باشد تا به اصطلاح، تلویزیون نفس بکشد.

همچنین، اگر اتاق خیلی تنگ و شلوغ باشد، گرمای زیادی متوجه تلویزیون می‌شود و بر طول عمر آن تاثیر می‌گذارد. در یک اتاق، باید هوا به‌خوبی جریان داشته باشد.

افزایش طول عمر تلویزیون پاناسونیک

۲. خاموش کردن تلویزیون

هرچه بیشتر از یک وسیله‌ی برقی استفاده کنید، طول عمر آن زودتر کاسته می‌شود. یک راهکار بیشتر کردن طول عمر تلویزیون، عدم روشن گذاشتن آن در زمان‌هایی‌ست که تماشایش نمی‌کنیم.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

بهتر است با خودمان صادق باشیم. چند دقیقه از روز را واقعا تلویزیون تماشا می‌کنیم؟ چند ساعت در روز تلویزیون روشن است؟

متأسفانه، یکی از عادات اشتباه ما، روشن گذاشتن تلویزیون صرفا برای این است که صدایش در فضا بپیچد.

این کار را بیشتر زمان‌هایی می‌کنیم که تنها هستیم و می‌خواهیم خانه شلوغ شود. متأسفانه، این عادت اشتباه ما، اجزای داخلی تلویزیون را خراب می‌کند و مجبور می‌شویم مدام اقدام به تعمیر تلویزیون کنیم.

۳. افزایش طول عمر تلویزیون با مدیریت نور نمایشگر

روشنایی تلویزیون نیز، مورد موثر دیگر در طول عمر آن است. همان‌طور که وقتی نور موبایل‌مان را زیاد کنیم صفحه داغ می‌کند و شارژش زود خالی می‌شود، افزایش نور تلویزیون هم مثل این می‌ماند که دستگاه چند ساعت بیشتر از حد معمول کار کرده است.

نور تلویزیون باید به اندازه‌ و مناسب با نور اتاق باشد. اگر تلویزیون در اتاقی تاریک است، حتما نور نمایشگر را کم کنید. این کار هم برای چشمان‌تان بهتر است و هم به سلامت تلویزیون‌تان کمک می‌کند.

کنترل و تنظیم نور تلویزیون

۴. تمیز کردن تلویزیون

تلویزیون‌ها باید مدام گردگیری شوند تا ذرات ریز غبار از منافذ باز دستگاه وارد نشوند و به اجزای داخلی آسیبی نرسانند. همچنین، اگر ذرات غبار صرفا روی نمایشگر هم برای مدت طولانی بمانند، می‌توانند مانند چرک 100 ساله تثبیت شده و پاک کردنشان خیلی دشوار شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

هنگام تمیز کردن تلویزیون، از دستمال نرم و مخصوص استفاده کنید تا صفحه دستگاه خش نگیرد. همچنین از اسپری‌های هوای فشرده که مخصوص چنین سطوحی است استفاده کنید.

۵. افزایش طول عمر تلویزیون با تنظیم و کنترل کنتراست

کنتراست، تمایزی بین رنگ‌های تیره و رنگ‌های روشن نمایشگر ایجاد می‌کند. همان‌طور که زیاد بودن نور نمایشگر در بالا رفتن مصرف انرژی تاثیر زیادی داشت، کنتراست هم اگر زیاد باشد، دستگاه انرژی زیادی صرف می‌کند و زودتر داغ می‌شود.

کیفیت تصویر نیز می‌تواند به‌مرور زمان در اثر بالا بودن کنتراست پایین بیاید.

۶. استفاده از محافظ برق

همه می‌دانیم که نوسانات برق چه بلایی سر وسایل برقی می‌آرود! اگر شما چندبار تجربه‌ خاموش شدن ناگهانی تلویزیون به‌علت قطعی برق یا نوسانات آن را داشته‌اید، پس سلامت این دستگاه در خطر است.

حتما برای وسایلی همچون یخچال، فریزر، و تلویزیون که دائما در برق هستند، از محافظ برق استفاده کنید تا ولتاژ کنترل شود و در اندازه‌ی مشخصی به دستگاه وارد شود.

محافظ تلویزیون

تعمیر تلویزیون

با تمام این صحبت‌ها در خصوص افزایش طول عمر تلویزیون و مراقبت‌ها، احتمال این‌که بخشی از آن آسیب ببیند و شما را نیازمند تعمیر کند، وجود دارد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

اگر پنل تلویزیون، بک لایت تلویزیون، یا هر قسمت دیگری خراب شد، اکیدا توصیه می‌کنیم که خودتان سعی در رفع مشکل نکنید. تعمیر تلویزیون‌های هوشمند، کار ساده‌ای نیست و لازمه‌ی تعمیر آن‌ها، دانش فنی بالا، مهارت و تجربه است.

برای رفع مشکلات مربوط به تلویزیون، چه چیزی بهتر از این‌که تعمیرکار به محل مراجعه کند و دستگاه را جلوی چشم خودتان باز، بررسی و تعمیر کند؟

تعمیرکاران تیم آچاره، پس از ثبت سفارش شما، به محل اعزام می‌شوند و پس از بررسی، تعمیر را همان‌جا انجام می‌دهند. دیگر نیازی نیست تلویزیون را تا تعمیرگاه حمل کنید و ندانید که چه اتفاقی برایش می‌افتد!

پس اگر دوست دارید که روند تعمیر تلویزیون شما و افزایش طول عمر تلویزیون با این روش انجام شود، کافی‌ست سری به وب‌سایت آچاره بزنید تا هم تعمیرکاران و امتیازاتشان را ببینید، و هم سفار‌ش‌تان را خیلی سریع و آسان، انجام دهید.

همچنین اگر دوست دارید تغییری در دکوراسیون منزل ایجاد کنید و با نصب تلویزیون روی دیوار فضای بیشتری در خانه ایجاد کنید می‌توانید از نصاب تلویزیون روی دیوار کمک بگیرید. نصب تلویزیون روی دیوار هم به زیباتر و بازتر شدن فضا کمک می‌کند و هم ضریب ایمنی بالایی دارد و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید