راهنمای کامل تعویض برد تردمیل

تردمیللوازم خانگی

یکی از بزرگترین جذابیت‌های دویدن این است که می‌توان آن را در فضای باز انجام داد. به نظر می‌رسد دویدن در فضای باز باعث می‌شود زمان سریعتر بگذرد، شما در معرض هوای تازه قرار بگیرید و با طبیعت در تماس باشید. با تمام این مزایا، ممکن است تعجب کنید که چرا کسی می‌خواهد از تردمیل استفاده کند! اما تردمیل هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. یکی از مزیت‌های تردمیل این است که در شرایط آب و هوایی بد، به شما امکان می‌دهد به تمرینات خود در منزل یا هر محیط سر بسته‌ای ادامه دهید. تنظیم شیب و سرعت دلخواه، دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های تردمیل هستند که باعث هدفمندتر شدن تمرینات شما خواهد شد.
با تمام مزیت‌ها و امکاناتی که این دستگاه دارد، ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شده و به خوبی کار نکند. نقص یا سوختن برد کنترل موتور تردمیل، یک نمونه از مشکلات رایجی است که احتمالا با آن مواجه خواهید شد. در صورت بروز همچین ایرادی، شما باید در اسرع وقت به فکر تعمیر یا تعویض برد تردمیل باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا قطعات اصلی این دستگاه‌ها را به شما معرفی کرده و یک راهنمای کامل درمورد تعویض برد تردمیل در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی قطعات اصلی تردمیل

راهنمای کامل تعویض برد تردمیل

قبل از اینکه بخواهیم مراحل تعویض برد تردمیل را به شما آموزش بدهیم، بیاید با اجزای تشکیل دهنده این دستگاه آشنا شوید.

  1. قاب تردمیل
    راهنمای کامل تعویض برد تردمیل

یک تردمیل باید بتواند به راحتی وزن شما را تحمل کند، پس لازم است یک فریم با کیفیت بالا داشته باشد. بیشتر سازندگان تردمیل از آلومینیوم یا فولاد برای ساخت این قاب استفاده می‌کنند. آلومینیوم در هنگام دویدن احساس محکم بودن را به ورزشکار داده، در حالی که فولاد به تردمیل حالت فنری بودن را می‌دهد.

  1. موتور تردمیل

موتور یکی از مهمترین بخش‌های یک تردمیل است زیرا تعیین می‌کند که چه مقدار نیرو در طول تمرین در اختیار شما قرار خواهد گرفت. معمولاً اعتقاد بر این است که اگر یک تردمیل مقدار اسب بخار خوبی داشته باشد، احتمالاً موتور کیفیت بالایی دارد. اگرچه این گفته تا حدودی درست است، اما هنگام تصمیم گیری در مورد یک موتور تردمیل خوب باید به چند نکته توجه کرد.

تردمیل هایی که دور در دقیقه کمتری ارائه می‌دهند عملکرد بهینه، افزایش گشتاور و عملکرد کلی بهتر و افزایش طول عمر را به همراه دارند. البته همه اینها به دلیل برنامه تمرینی مورد انتظار شما، بودجه، و نوع ضمانتی است که سازنده تردمیل ارائه می دهد.

  1. سطح تردمیل
    سطح تردمیل

سطح تردمیل‌های پیشرفته با تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF) ساخته شده‌اند که جنس آنها چوبی است و ترکیبی از موم و رزین می‌باشد. اگر قصد دارید چندین سال از تردمیل خود استفاده کنید، ما یک سطح ام‌دی‌اف را توصیه می‌کنیم زیرا کمتر مستعد اضافه کاری است. تردمیل‌های متوسط ​​تا پایین از تخته سه لا یا تخته خرده چوب ساخته شده اند که پس از چند مدت، در صورت استفاده نادرست از آن دچار شکستگی خواهند شد.

یک تردمیل خوب باید دارای نوعی پوشش محافظ نیز باشد. مدل‌های ارزان‌تر ممکن است با مینای مشکی براق رنگ آمیزی شوند، در حالی که برندهای درجه یک از رزین “فنولیک” که یک پلیمر مصنوعی است، استفاده می‌کنند. اگر سطح تردمیل شما از جنس ام‌دی‌اف ساخته شده و روکش قسمت‌های بالا و پایین سطح نیز با رزین فنولیک پوشیده شده باشد، پس می‌توان از طرف دیگر آن نیز استفاده کرد. این مزیت برای کسانی خوب است می‌خواهند سال‌ها نهایت استفاده را از وسیله خود داشته باشند.

  1. تسمه تردمیل

اگر یک تردمیل برای خانه خود در نظر می‌گیرید، این احتمال وجود دارد که کاربران متعددی بخواهند با آن ورزش کنند. به همین دلیل، تسمه تردمیل یکی از مواردی است که زیاد نیاز به تعویض دارد و باید نسبت به تعویض تسمه تردمیل آگاه باشید. تردمیل شما می تواند تمام اسب بخار دنیا را داشته باشد، اما اگر سطح آن خیلی باریک باشد، برای انجام حرکت واقعی دویدن دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل، اگر کاربران متعددی قرار است از آن استفاده کنند، یک تردمیل با تسمه در حدود 20 در 60 اینچ را توصیه می‌کنیم. تسمه ای با این اندازه برای همه مناسب خواهد بود و به شما امکان می‌دهد در هنگام دویدن تمام حرکت ورزشی آزاد داشته باشید.

  1. موتور شیب‌دار تردمیل

موتور شیب‌دار یکی از قطعات مهم تردمیل است زیرا تنظیم تردمیل روی شیب می‌تواند به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید و علاوه بر آن عضلات همسترینگ، ساق پا و باسن را تقویت کنید. این موتورها دارای دو نوع دستی و کنترلی هستند که در نوع دستی باید خودتان به صورت فیزیکی شیب دستگاه را تنظیم کنید. موتور شب‌دار تردمیل به یک برد متصل است که اگر این برد دچار نقص شود، عملکرد موتور را با مشکل ومواجه می‌کند. پس در چنین شرایطی باید اقدام به تعویض برد تردمیل کنید.

  1. غلتک تردمیل
    غلتک تردمیل

غلتک ها یکی از مهم ترین اجزای است که در طول زمان دچار شکستگی خواهد شد. غلتک‌ها برای تنظیم حرکات تسمه طراحی شده و باعث می‌شوند که تسمه همیشه در مرکز قرار گیرد. نکته ای که باید در اینجا به خاطر بسپارید این است که غلتک‌ها زمانی که از تردمیل به طور منظم استفاده می‌شوند عملکرد بهتری خواهند داشت. غلتک ها نیز باید مقداری وزن در پشت خود داشته باشند زیرا هر چه سنگین تر باشد، اینرسی بیشتری خواهد داشت که باعث کاهش فشار روی موتور می‌شود. یک راه خوب برای بررسی اینکه غلتک‌های شما با کیفیت هستند این است که ببینید آیا آنها از یک تکه فولاد جامد ساخته شده‌اند یا خیر. این همچنین به این معنی است که آنها به مرور زمان از بین نخواهند رفت.

  1. کنسول تردمیل
    تعویض برد تردمیل

کنسول تردمیل ایستگاه فرمان شماست. چند سال پیش تردمیل ها دارای کنسول‌های ساده ای بودند که برنامه های از پیش تعیین شده، کلید روشن/خاموش و نگهدارنده بطری آب را ارائه می‌کردند. مانند هر چیز دیگری، پیشرفت فناوری باعث شده است که کنسول‌های تردمیل امروزی به سیستم‌های کاملی تبدیل شوند و در عین حال اطلاعات تناسب اندام مرتبط با تمرین شما را ارائه ‌دهند.در کنار تردمیل خود، ریل‌هایی برای قرار دادن دستان خود خواهید یافت که اغلب دارای گیره‌های نبض هستند. این گیره‌های نبض می‌توانند ضربان قلب شما را کنترل کنند و محاسبه کنند که در طول تمرین چقدر کالری سوزانده‌اید. تمام این اطلاعات روی نمایشگر LCD شما نمایش داده می‌شود.

  1. کلید ایمنی تردمیل

اکثر تردمیل های مدرن اکنون دارای یک کلید ایمنی هستند. هدف کلید ایمنی اطمینان از توقف سریع تردمیل در صورت افتادن کاربر و جلوگیری از آسیب بیشتر است. برندهای مختلف تردمیل ممکن است اندازه یا سبک کلید/گیره را تغییر دهند، اما اصل و عملکرد یکسان باقی می‌ماند. کلید ایمنی تردمیل معمولاً به لباس یا مچ باشگاه ورزشی متصل می‌شود. کلید ایمنی را می‌توان به صورت یک کارت نازک که در پانل جلویی قرار می‌گیرد یا یک کلید مغناطیسی که به یک پد متصل شده، ساخته شود.

  1. برد تردمیل
    برد تردمیل

برد، یکی از اجزاء مهم تردمیل است که وظیفه ولتاژ رسانی را به بخش‌های مختلف همچون موتور را برعهده دارد. به طور کلی در تردمیل 4 نوع برد داریم: برد درایو، برد پنل، بردپاور و برد کنترل. خراب شدن این بردها یکی از رایج‌ترین مشکلات استفاده از تردمیل می‌باشد که در این صورت شما نیاز به تعویض برد تردمیل دارید. به عنوان مثال اگر این قطعه خراب شود، دستور از بالا به پایین ارسال شده اما موتور حرکت نخواهد کرد. این مشکل گویای این است باید به فکر تعمیر یا تعویض برد تردمیل باشید. در ادامه نحوه تعویض برد کنترل را برای شما آورده‌ایم

آموزش مراحل تعمیر و تعویض برد تردمیل

هر قطعه الکترونیکی دارای یک جزء است که به عنوان پایه سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند. اگر آن قطعه مرکزی خراب شود، مشکل جدی دارید. این مورد برای برد کنترل موتور تردمیل است. با این حال، تعمیر یا تعویض برد تردمیل معیوب چندان پیچیده نیست. در زمان تعویض برد تردمیل مطمئن شوید که دفترچه راهنمای تردمیل، ابزار مناسب و یک برد کنترل جایگزین برای تعویض صفحه معیوب دارید.

1. تردمیل را خاموش کنید و آن را از پریز برق یا محافظ برق جدا کنید.

در زمان تعویض برد تردمیل ابتدا پیچ‌های محافظ موتور را با پیچ گوشتی خود باز کنید. در حین کار، به کتابچه راهنمای تردمیل خود مراجعه کنید زیرا محل درب موتور و تعداد پیچ ​​ها در هر مدل متفاوت است. هر سیمی را که به برد کنترل و تردمیل متصل است، جدا کنید. قبل از اینکه سیم ها را با دقت با دستان خود جدا کنید، مطمئن شوید که LED روی برد کنترل خاموش است. تردمیل شما ممکن است دارای سیم‌هایی مانند سیم‌های ارتفاع، اتصالات روشن/خاموش، سیم‌های موتور و سیم‌های حسگر باشد. در زمان تعویض برد تردمیل برای جدا کردن همه سیم‌ها به کتابچه راهنمای تردمیل خود مراجعه کنید. زیرا هر مدلی، تعداد و نوع سیم‌های متصل به برد کنترل متفاوتی دارد.

2. برد کنترل را بردارید.

قبل از تعویض برد تردمیل غبارهای موجود را تمیز کنید، زیرا گرد و غبار می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تردمیل شود.

3. برد کنترل جدید را نصب کنید.

اکنون وقت تعویض برد تردمیل است. برد جدید را در محل قرار داده و تمام سیم‌ها و پیچ‌ها را مطابق با دفترچه راهنما، دوباره به آن ببندید.

4. درب موتور را با تمام پیچ های مورد نیاز در جای خود قرار دهید.

بعد از تعویض برد تردمیل شما باید دستگاه خود را طبق دفترچه راهنما دوباره کالیبره کنید. کالیبراسیون تردمیل زمانی است که شما به طور دقیق بازخورد شیب و سرعت تردمیل خود را ثبت می‌کنید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی و شرح اجزای اصلی تردمیل پرداختیم و مراحل تعویض برد تردمیل که یکی از شایع‌ترین علل خرابی این وسیله است را به شما آموزش دادیم. به کمک این توضیحات و دفترچه راهنمای تردمیل، به راحتی می‌توانید خودتان کار تعویض برد تردمیل را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا