تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی کد خطای 5d/SD ماشین لباسشویی مای تگ

لوازم خانگیماشین لباسشویی

5d/SD یکی از خطاهای عجیب در ماشین لباسشویی مای تگ است. ممکن است بسیاری از صاحبان ماشین لباسشویی Maytag با این موضوع روبرو شوند اما دقیقا ندانند این ارور به چه معناست چون شرح این کد خطا در دفترچه راهنما ذکر نشده است. در ادامه در رابطه با علت کد خطای 5d/SD ماشین لباسشویی مای تگ و نحوه برطرف کردن و تعمیر ماشین لباسشویی آن توضیحاتی کاربردی ارائه کرده‌ایم که مشکل شما را کاملا حل خواهد کرد.

دلیل نمایش خطای 5d/SD ماشین لباسشویی مای تگ

وجود کف زیاد در ماشین لباسشویی Maytag، مانع از تخلیه آب در هنگام چرخش دستگاه می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود که عملکرد دستگاه متوقف شود، اما ماشین لباسشویی همچنان درحال اضافه کردن آب باشد. گاهی نیز ممکن است چراغ Sd روشن شود که نشانگر توقف کامل ماشین لباسشویی است.

خطای 5d/SD ماشین لباسشویی مای تگ

2 مشکل اصلی باعث ایجاد گاز اضافی و حباب در دستگاه می‌شود. شایع‌ترین آن استفاده از شوینده‌های نامناسب است. اغلب شوینده‌ها با فناوری‌های جدید ماشین‌های لباسشویی مطابقت ندارند و باعث می‌شوند ماشین‌های لباسشویی راندمان پایینی داشته باشند و موثر کار نکنند. هنگام خرید شوینده، حتما دقت کنید که دارای برچسب راندمان بالا یا “HE” باشد.

مشکل دوم، استفاده بیش از حد ماده شوینده است. برخی گمان می‌کنند که برای تمیزی بهتر و بیشتر لباس‌ها باید مقدار زیادی شوینده داخل مخزن بریزند اما این تصوری اشتباه است و به ماشین لباسشویی آسیب می‌زند. بهتر است شوینده بهتری تهیه کنید و مقدار پیشنهاد شده روی بسته‌بندی را استفاده کنید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

راهکار رفع خطای 5d/SD ماشین لباسشویی مای تگ

رفع فوری مشکل Sd بسیار ساده است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یک دور لباسشویی خالی از لباس و بدون شوینده را روشن کنید. با این کار مواد شوینده باقی مانده در ماشین لباسشویی کاملا تمیز می‌شوند. اگر مواد شوینده پاک نشدند، نیاز است که ماشین لباسشویی خود را یک بار ریست کنید.

اما اگر مشکل کد خطای 5d/SD به دلیل وجود شوینده نباشد، چه باید کرد؟ اگرچه اغلب اوقات دلیل این خطا مربوط به باقی ماندن ماده شوینده در ماشین لباسشویی است، اما ممکن است کد Sd نشانگر مسدود شدن شلنگ تخلیه هم باشد.

رفع خطای 5d/SD ماشین لباسشویی مای تگ

مشکل در نمایش خطا

گاهی اوقات ممکن است کد خطا به اشتباه روی نمایشگر نشان داده شود و در واقع ماشین لباسشویی شما مشکلی نداشته باشد. در این صورت با مشاهده کد خطا بهتر است یک بار دکمه پاور را فشار دهید تا این کد پاک شود و دوباره ماشین لباسشویی خود را برای استفاده روشن کنید. یا حتی می‌توانید به مدت 1 دقیقه ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید. اگر پس از انجام این موارد باز هم کد خطا مشاهده شد احتمال وجود مشکل در ماشین لباسشویی شما بالاست و حتما باید برای تعمیر آن اقدام کرده و از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

سوالات متداول

  1. چگونه می‌توان ماشین لباسشویی Maytag را ریست کرد؟

برای ریست کردن ماشین لباسشویی می‌توانید دوشاخه آن را از پریز بکشید و اتصال آن به برق را کاملا قطع کنید. همچنین می‌توانید دکمه پاور را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا ماشین لباسشویی شما ریست شود.

  1. آیا می‌توان ماشین لباسشویی Maytag را به صورت دستی تخلیه کرد؟

تخلیه دستی ماشین لباسشویی Maytag ممکن است کمی زمانبر باشد، اما شدنی است. با فشردن دکمه پاور ابتدا آن را خاموش کرده و سپس دستگاه را از برق بکشید. ماشین لباسشویی را از دیوار دور کنید تا بتوانید شلنگ تخلیه را مشاهده کنید. از یک پارچ یا سطل برای تخلیه آب استفاده کنید. تا جای ممکن سعی کنید آب موجود را تخلیه کنید. سپس شلنگ تخلیه را جدا کرده و باقی مانده آب را درون سطل بریزید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

  1. چرا ماشین لباسشویی مای تگ پر سر و صدا کار می‌کند؟

اگر قطعات داخلی ماشین ظرفشویی شما فرسوده شده یا دچار خرابی شده باشند، ممکن است لباسشویی شما صدای بلند و ناخوشایندی بدهد. البته اگر لباسشویی شما از مدل‌های جدید باشد کمتر دچار این مشکل می‌شود. دلیل دیگر ریختن لباس‌ بیش از حد استاندارد در داخل آن است که موجب ایجاد سر و صدای بسیار می‌شود. زمانی که حجم لباس‌های شما بیش از حد استاندارد باشد، ممکن است باعث جابه‌جایی ماشین لباسشویی و در نتیجه شلنگ تخلیه آن شود. در طول زمان این اتفاق باعث ایجاد مشکلات تخلیه می‌شود.

  1. چرا ماشین لباسشویی صدای کلیک ‌مانند می‌دهد؟

صدای عجیب کلیک ‌مانند از ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل گیر کردن چیزی در شلنگ تخلیه باشد. بهتر است دستگاه خود را خاموش کرده و شلنگ تخلیه و همچنین جیب لباس‌ها را بررسی کنید. پس از رفع مشکل، دوباره ماشین لباسشویی را روشن کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی مای تگ

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید