تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

ارور ماشین لباسشویی دوو – مرجع رفع خطای DAEWOO

لوازم خانگیماشین لباسشویی

زمانی که با ارور ماشین لباسشویی دوو مواجه می‌شوید، این کد خطا به شما می‌گوید که در جایی از لباسشویی شما ایراد وجود دارد. هر مشکلی که برای ماشین لباسشویی شما به وجود آید از جمله مشکلات در تأمین آب، نصب نادرست شلنگ تخلیه، قفل نشدن درب و غیره معمولاً دلیل نمایش یک کد خطا در صفحه نمایش لباسشویی است. در ادامه این مقاله برای رمزگشایی کدهای خطای ماشین لباسشویی دوو و راه حل های این خطاها با ما همراه باشید.

فهرستی از کدهای ارور ماشین لباسشویی دوو

کدهای ارور ماشین لباسشویی Deawoo می‌تواند مربوط به مشکل درب، سنسور گرمایش آب، خطای نرم‌افزاری یا برد مدار الکتریکی، خطای موتور یا پمپ و موارد دیگر باشد. از ساده‌ترین دلایل نمایش کد خطا در ماشین لباسشویی دوو می‌توان به باز ماندن درب دستگاه یا جا نیفتادن درست کشوی مواد شوینده نام برد. رفع به‌موقع این مشکلات به افزایش طول عمر لباسشویی شما کمک خواهد کرد.

کدهای ارور ماشین لباسشویی دوو

ارور le

این کد خطا نشان می‌دهد در حالی که ماشین لباسشویی در حال کار کردن است درب ماشین لباسشویی محکم بسته نشده است.

روش رفع خطای لباسشویی دوو: در را دوباره ببندید و مطمئن شوید که قفل کار می‌کند. اگر قفل درب مشکل داشته باشد باید آن را تعویض کنید.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

علامت قفل روی ماشین لباسشویی

نمایش علامت قفل روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی دوو به مشکل میکرو سوئیچ در ماشین مربوط می‌شود. این علامت خطا به وجود ایراد در بسته شدن در ماشین اشاره دارد.

روش رسیدگی به ارور قفل Deawoo: ابتدا در ماشین لباسشویی را چک کنید که شیء یا لباسی مانع بسته شدن آن نشده باشد. در مرحله بعد اگر ایراد از میکرو سوئیچ در باشد باید آن را تعویض کنید. در صورتی که برد الکتریکی ماشین لباسشویی ایراد پیدا کرده است برای تعویض آن باید با متخصص تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید.

خطای oe در ماشین لباسشویی دوو

این کد خطا نشان دهنده تخلیه نشدن فاضلاب ماشین لباسشویی است. کد خطای oe نشان می‌دهد که ماشین لباسشویی قادر به استفاده از آب در طول چرخه شستشو نیست. کد خطای oe به‌واسطه بسته شدن شلنگ تخلیه یا فیلتر پمپ تخلیه فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید تعمیر آسان ماشین لباسشویی

روش رسیدگی به ارور oe: پمپ و سیستم تخلیه را از نظر گرفتگی بررسی کنید. مطمئن شوید که فیلتر کار می‌کند. ممکن است شلنگ تخلیه پیچ خورده یا گرفتگی دارد. آن را تمیز کرده و پیچ خوردگی احتمالی آن را درست کنید. شاید پمپ تخلیه به درستی کار نمی‌کند. آن را تعویض کنید.

ارور h5 در لباسشویی دوو

این کد خطا به دلیل گرم شدن بیش از حد آب ماشین لباسشویی نمایش داده می‌شود.

روش رفع خطای h5 در لباسشویی دوو: سنسور دما و گرم‌کن لباسشویی را بررسی کنید. اگر دمای آب برای لباس‌های پشمی 45 درجه یا بالاتر باشد، زنگ هشدار هر 10 دقیقه به مدت 10 ثانیه به صدا در می‌آید. این کد خطا ناپدید می‌شود زمانی که دکمه روشن خاموش ماشین لباسشویی را فشار دهید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

در مرحله اول باید دمای آب را کنترل کنید. المنت حرارتی را چک کنید که گرم شده باشد. اگر المنت حرارتی خراب شده یا سوخته باشد باید توسط تکنیسین حرفه‌ای تعویض شود.

ارور h6 در لباسشویی دوو

این خطا مربوط به وجود اختلال در گرم گن ماشین لباسشویی است. دلیل این اختلال می‌تواند ایراد المنت حرارتی باشد.

حل ارور h6 در لباسشویی دوو: باید ترمیستور لباسشویی دوو، سیم‌ها و المنت حرارتی آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورت خرابی یا از کار افتادن هر یک از این قطعات باید با خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید.

ترمیستور ماشین لباسشویی چیست؟

ترمیستور یا سنسور حرارتییکی از قطعات کلیدی ماشین لباسشویی است که نقشی مهم در کیفیت چرخه شستشوی لباس‌ها دارد. وظیفه این سنسور، تنظیم دمای داخل لگن ماشین لباسشویی است. اگر این قطعه از کار افتاده باشد برای تعویض آن حتماً باید با مراکز تعویض و تعمیر ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید.

ترمیستور لباسشویی دوو

ارور ue در ماشین لباسشویی دوو

دلیل نمایش این کد خطا عدم تعادل در هنگام چرخش لگن به دلیل توزیع وزن ناهماهنگ لباس‌هاست. این عدم تعادل مانع از چرخیدن درست لگن ماشین لباسشویی می‌شود.

روش رسیدگی به این ارور: در ماشین لباسشویی را باز کنید، لباس‌های شسته شده را مجدداً در لگن پخش کنید تا عدم تعادل برطرف شود. باید لباس‌ها در همه جای لگن با وزنی مناسب جا بگیرند. سپس در را ببندید.

ارور rhd

این کد خطا معمولاً به ندرت اتفاق می‌افتد و دلیل نمایش آن به وجود ایراد در برد الکتریکی ماشین لباسشویی دوو مربوط می‌شود. این ایراد، کاملاً تخصصی است و برای رفع این خطا باید از یک متخصص حرفه‌ای کمک بخواهید.

ارور e3 لباسشویی دوو

ارور e3 ماشین لباسشویی دوو به معنای سرریز شدن آب لگن است. سنسور سطح آب سیگنالی را ارسال می‌کند که نشان می‌دهد آب بیش از حد در لگن جمع شده است. یعنی مقدار آب بیشتر از مقدار مورد نیاز برای برنامه انتخابی بوده و ماشین لباسشویی شستشو را متوقف می‌کند.

روش رسیدگی به خطای e3: این مشکل را می‌توانید با رفع هرگونه انسداد از پمپ تخلیه واقع در جلوی دستگاه برطرف کنید. پمپ تخلیه را باز کنید و آن را بشویید. قبل از این کار حتماً روی فرش یا کف‌پوش آشپزخانه را بپوشانید چون ممکن است آب داخل لباسشویی به بیرون تخلیه شود. به محض تخلیه کامل لگن ماشین لباسشویی، نمایش این کد خطا متوقف می‌شود.

رفع ارور ماشین لباسشویی دوو

بیشتر خرابی‌ها و عیوبی که به‌صورت  ارور ماشین لباسشویی دوو در زمان استفاده روزانه از این دستگاه رخ می‌دهند را می‌توان با مطالعه دفترچه راهنمای آن به سادگی برطرف کرد. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی دوو را می‌توانید به راحتی از سایت دانلود کنید. به این ترتیب می‌توان در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی نمود بدون اینکه لزوماً به تماس با مرکز خدمات فنی مجاز سازنده نیاز باشد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

در مرحله اول برای عیب یابی ارور ماشین لباسشویی Deawoo می‌بایست ماشین را ریست کنید. برای ریست کردن ماشین لباسشویی ابتداPOWER  را فشار دهید تا ماشین لباسشویی خاموش شود. ماشین را از پریز برق بکشید یا کلید مدار به دستگاه را خاموش کنید. در صورت غیرفعال بودن برق، دکمه START/PAUSE را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. ماشین را دوباره به برق وصل کنید یا کلید مدار را دوباره روشن کنید.

ماشین‌های لباسشویی دوو دارای ویژگی تنظیم مجدد یا ریست هستند که به شما امکان می‌دهد بعد از مواجه با کد ارور ماشین لباسشویی دوو آن را مجدداً راه‌اندازی کنید. برخی از ماشین‌ها دکمه‌ای دارند که برای ریست کردن موتور باید آن را فشار دهید. چنانچه لباسشویی شما بدون دکمه ریست باشد جدا کردن ماشین لباسشویی از برق و سپس وصل مجدد آن همانند دکمه ریست کردن ماشین‌های لباسشویی دیگر عمل می‌کند.

در زمان نمایش هر کد خطای ماشین لباسشویی دوو اولین و مهم‌ترین کار برطرف کردن این کد است. جدی نگرفتن و دیر اقدام کردن برای رفع ایراد ممکن است باعث خرابی ماشین لباسشویی و قطعات اصلی آن شود. اگر از طریق دفترچه راهنما نتوانستید مشکل را رفع کنید با خدمات پس از فروش آن تماس گرفته و از آن‌ها کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید آموزش نصب ماشین لباسشویی

در عین حال اگر قطعه‌ای نیاز به تعمیر یا تعویض دارد بهتر است این کار را به متخصصان حرفه‌ای ما در زمینه سرویس و تعمیرات ماشین لباسشویی دوو بسپارید. پیشنهاد می‌کنیم در این موارد بدون دست‌کاری ماشین لباسشویی و برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی‌تر با تکنیسین تماس بگیرید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید