ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند

لوازم خانگیمایکروفر

اگر ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند چند احتمال را باید در نظر گرفت. برای عیب‌یابی مشکل ابتدا بررسی کنید که آیا سیم برق به پریز وصل است؟ و آیا پریز جریان برق دارد یا خیر؟ اگر مشکل از برق دستگاه نبود، احتمالا فیوز یا قطع‌کننده مدار ایراد پیدا کرده‌اند.

در بیشتر مواقع دلیل روشن نشدن ماکروفر خرابی تایمر است. حال اگر ماکروفر روشن نمی‌شود اما تایمر کار می‌کند مشکل از کجاست؟ در چنین شرایطی باید نقص تایمر را فراموش کنید و احتمالات دیگر را در نظر بگیرید.

گاهی پیش می‌آید که تایمر ماکروفر کار می‌کند اما روشن نمی‌شود. معمولا این مشکل به‌دلیل تنظیم نبودن تایمر یا تنظیمات اشتباه آن است یا باز بودن درب، سوختن مگنترون یا دیود رخ می‌دهد. در حالت کلی شش دلیل احتمالی را می‌توانیم به این مشکل مربوط بدانیم.

بیشتر این مشکلات جزئی هستند که می‌توانید در چند ثانیه آنها را حل کنید. چنانچه شما هم با این مشکل مواجه هستید که ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند، با مجله آچاره همراه باشید تا راهکارهای رفع این مشکل را شرح دهیم.

اگر در هر مرحله متوجه شدید از عهده این کار بر نمی‌آیید با متخصص تعمیرات تماس بگیرید. برای این کار کافی است از طریق وبسایت آچاره، در بخش تعمیر ماکروفر درخواست خود را ثبت کنید و از کارشناسان و متخصصان مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اگر تایمر ماکروفر کار می‌کند اما دستگاه گرم نمی‌شود ممکن است به‌دلیل معیوب بودن سوئیچ درب آن باشد.
  • احتمال دیگر این است که مگنترون سوخته باشد. این قطعه مایکروویوهایی را تولید می‌کند که غذا پخته شود.
  • گاهی اشتباه بودن تنظیمات تایمر ماکروفر دلیل اصلی روشن نشدن دستگاه با وجود فعال بودن تایمر است.
  • قفل نشدن درب ماکروفر هم دلیل روشن نشدن آن است گرچه تایمر فعال است.
  • اگر غذای منجمد یا غلات را داخل ماکروفر بگذارید ممکن است روشن نشود. با این که تایمر آن در حال کار است.

ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند؛ عیب‌یابی مشکل در یک نگاه!

  • تایمر تنظیم نیست. برای حل این مشکل تایمر ماکروفر را ریست کنید.
  • تایمر به اشتباه تنظیم شده است. حالت نمایشی یا کنترل قفل را خاموش کنید و در صورت پایین بودن سطح توان را افزایش دهید.
  • مشکل به غذای داخل ماکروفر مربوط است. از گذاشتن غذاهای خشک و گوشت منجمد داخل ماکروفر خودداری کنید.
  • درب ماکروفر به‌خوبی قفل نشده است. برای حل این مشکل مواد غذایی و سایر موانع احتمالی را بردارید تا درب بسته شود. اگر بسته نشد سوئیچ و قفل درب ماکروفر را بررسی کنید و در صورت معیوب بودن آنها را تعویض نمایید.
  • مگنترون سوخته است. مگنترون را بررسی کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید.
  • دیود سوخته است. اگر دیود سوخته باشد باید آن را تعویض کنید یا از تعمیرکار بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

مایکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند

چرا ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند؟

اگر ماکروفر شما روشن نمی‌شود اما به‌نظر می‌رسد تایمر آن کار می‌کند برای عیب‌یابی مشکل موارد زیر را در نظر بگیرید.

1. تایمر ماکروفر تنظیم نشده است

شاید برای شما پیش آمده باشد که ماکروفر را به برق زده‌اید و روشن شده و فراموش کردید تایمر آن را تنظیم کنید. در چنین شرایطی منتظر می‌مانید تا ماکروفر کار کند؛ اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. پس قبل از هر کاری مطمئن شوید که تایمر تنظیم شده است.

برای بررسی این مشکل که چرا تایمر ماکروفر کار می‌کند اما روشن نمی‌شود تایمر را چک کنید. برای تنظیم تایمر مراحل زیر را انجام دهید.

  • دکمه Clock را فشار دهید.
  • زمانی را که می‌خواهید ماکروفر کار کند وارد کنید.
  • یک بار دیگر Clock را فشار دهید و بین AM و PM یکی را انتخاب کنید.
  • برای شروع شمارش معکوس، شروع، ok یا Enter را فشار دهید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

2. تایمر ماکروفر اشتباه تنظیم شده است

گاهی اوقات مشکل به تنظیم اشتباه تایمر ماکروفر مربوط است که شامل هر یک از این موارد می‌شود.

  • قفل کنترل

فعال بودن قفل کنترل یا قفل کودک تمام عملکرد ماکروفر را قفل می‌کند. این بدان معناست که ماکروفر شما بعد از فعال شدن دکمه قفل کودک، کار نمی‌کند یا گرم نمی‌شود.

  • روشن بودن دکمه دمومد

با فعال شدن عملکرد حالت نمایشی می‌توانید آنچه که ماکروفر می‌تواند انجام دهد را بدون شروع به کار آن تجسم کنید. گاهی تایمر شمارش معکوس بسیار سریع کار می‌کند که البته غیرعادی است.

تایمر ماکروفر کار میکند اما روشن نمی شود

  • پایین بودن سطح توان

اگر ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند احتمالا سطح توان بالای دستگاه را تنظیم نکرده‌اید. در این شرایط ماکروفر شما روشن نمی‌شود حتی اگر تایمر درست باشد.

برای رفع این مشکل بررسی کنید که آیا عملکرد کنترل قفل یا حالت نمایشی فعال است و آن را خاموش کنید. سپس به سطح توان دستگاه نگاه کنید. اگر سطح توان آن کم است آن را بالا ببرید تا ماکروفر شما قدرت بیشتری داشته باشد.

3.مگنترون سوخته است

اگر تا این مرحله نتوانسته‌اید دلیل این مشکل را بیابید که چرا ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند، مگنترون را بررسی کنید. وظیفه مگنترون تبدیل DC با جریان بالا یا ولتاژ بالا به فرکانس ماکروفر است تا دستگاه گرم شود. اگر مگنترون سوخته باشد از گرم شدن ماکروفر جلوگیری می‌شود.

مگنترون سوخته باید تعویض شود. فراموش نکنید که مگنترون قطعه‌ای با ولتاژ بالا است؛ بنابراین باید احتیاط کنید چون ممکن است دچار برق‌گرفتگی شوید. حتی زمانی که مایکروویو از برق جدا است احتیاط لازم را داشته باشید. بهتر است تعویض این قطعه را به متخصص تعمیرات بسپارید.

مایکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند

4. درب ماکروفر به‌خوبی قفل نشده است

اگر درب مایکروویو به‌درستی قفل نشود برد کنترل ممکن است آن را به‌عنوان یک خطا تشخیص دهد و ماکروفر شروع به‌‌کار نکند. همچنین مسدود شدن قسمت‌های مختلف درب ماکروفر به‌دلیل تجمع مواد غذایی یا گرد و خاک می‌تواند دلیل این مشکل باشد.

اگر سوئیچ مایکروویو معیوب باشد و نتواند با برد کنترل ارتباط برقرار کند ماکروفر کار نمی‌کند. خرابی سوئیچ درب باعث می‌شود درب به‌درستی بسته نشود و ماکروفر شروع به‌کار نکند. ممکن است قفل در شکسته باشد و به‌همین دلیل محکم نشود و ماکروفر خاموش بماند.

برای رفع این مشکل قسمت‌های مختلف درب ماکروفر را از نظر گرفتگی بررسی کنید. اگر درب بسته نمی‌شود قفل آن را از نظر آسیب‌دیدگی بررسی کنید و آن را تعویض نمایید. اگر چفت درب سالم است سوئیچ درب را با مولتی‌متر تست کنید و در صورت عدم تداوم آن را تعویض نمایید.

تایمر مایکروفر کار میکند اما روشن نمی شود

5. غذای نامناسب را داخل دستگاه گذاشته‌اید

هر غذایی مناسب مایکروویو نیست و حتی اگر تایمر درست باشد دستگاه ممکن است کار نکند. به عنوان مثال، اگر غذاهای خشک مانند نان و غلات پخته نشده داخل ماکروفر بگذارید ممکن است روشن نشود. از گذاشتن گوشت منجمد داخل ماکروفر خودداری کنید.

برای جلوگیری از این مشکل غذاهای خشک و گوشت منجمد را در مایکروویو نپزید. گزینه‌های مرطوب را در نظر بگیرید. کتابچه راهنما را بررسی کنید تا ببینید سازنده چه نوع غذایی را مناسب پخت داخل مایکروویو می‌داند.

نصب و تعمیرات تخصصی ماکروفر با تیم آچاره

6. دیود سوخته است

اگر ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند ممکن است دیود سوخته باشد. دیود قطعه دیگری است که ممکن است بسوزد و در کارکرد ماکروفر اختلال ایجاد کند. زمانی که دیود به‌دلیل مشکل برق می‌سوزد مانع دریافت توان کافی مگنترون می‌شود. در نتیجه با این مشکل مواجه خواهید شد که ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند.

با بررسی تداوم دیود با مولتی‌متر می‌توانید دیود معیوب را تشخیص دهید. اگر دیود تداوم ندارد آن را تعویض کنید. برای ایمنی بیشتر مانند تعویض مگنترون، بهتر است این کار را به متخصص تعمیرات بسپارید.

تایمر مایکروفر کار میکند اما روشن نمی شود | ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند

جمع‌بندی

اگر ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند ممکن است تنظیمات آن اشتباه باشد. در این صورت بررسی کنید که آیا دمومد یا قفل کنترل روشن است یا خیر. اگر یکی از آنها فعال است آن را خاموش کنید.

گاهی سوختگی دیود یا مگنترون را هم می‌توان به روشن نشدن ماکروفر با وجود فعال بودن تایمر آن مرتبط دانست. بهتر است این مشکل را به یک متخصص تعمیرات بسپارید تا ایراد را مورد بررسی قرار دهد و مشخص شود که چرا ماکروفر روشن نمی شود اما تایمر کار می کند؟

سوالات متداول

چرا ماکروفر روشن نمی‌شود اما برق دارد؟

اگر ماکروفر شما روشن نمی‌شود اما برق دارد ممکن است تنظیمات دستگاه اشتباه باشد. مواردی مانند فعال بودن قفل کنترل یا دمو مد از جمله دلایل این مشکل هستند.

چرا ماکروفر متوقف می‌شود اما تایمر به‌کار خود ادامه می‌دهد؟

اگر ماکروفر شما گرم نمی‌شود اما تایمر آن همچنان کار می‌کند به احتمال زیاد به‌دلیل خرابی برد کنترل است. برد کنترل معیوب نمی‌تواند به‌خوبی با سایر اجزای ماکروفر ارتباط برقرار کند. در نتیجه دستگاه به‌طور ناخواسته متوقف می‌شود و گاهی مجبور می‌شوید آن را ری‌استارت کنید.

رایج‌ترین علت خرابی ماکروفر چیست؟

معمو‌ل‌ترین علت خرابی ماکروفر سوختن مگنترون است. اگر این قطعه معیوب باشد ماکروفر غذا را گرم نمی‌کند. گاهی اوقات سوختن و خرابی مگنترون می‌تواند مانع از روشن شدن ماکروفر شما شود حتی اگر تایمر درست باشد.

چگونه ماکروفر را ریست می کنیم؟

می‌توان اکثر برندهای ماکروفر را با جدا کردن آنها از برق به‌مدت حداقل 5 دقیقه مجدداً تنظیم کرد. اگر نشد دکمه Cancel/Reset را فشار دهید و منتظر بمانید تا ببینید آیا ماکروفر دوباره تنظیم می‌شود یا خیر.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا