تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آموزش اتصال پلی استیشن به تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیون

شرکت سونی در سال 1994 هم‌زمان با اولین کنسول خودش، توانست یک کنترلر انقلابی عرضه کند که در آن زمان، موجب سنت‌شکنی شد. در همان سال شرکت سونی عنوان تجاری پلی‌استیشن را برای محصولاتش برگزید و به بقیه معرفی کرد. امروزه بالغ بر 78 درصد سود شرکت سونی، از همین بازی‌های کامپیوتری پلی‌استیشن تامین می‌شود. هیجان بازی کردن با این کنسول‌ها وصف‌نشدنی است؛ اما باید آموزش اتصال PS4 به تلویزیون را نیز بلد باشیم تا لذت بازی در صفحه نمایش بزرگ‌تر را، تجربه کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید تا نحوه اتصال پلی استیشن به تلویزیون را بررسی کنیم.

آموزش اتصال پلی استیشن به تلویزیون

آموزش اتصال PS4 به تلویزیون، برای لذت بردن از بازی در صفحه نمایش بزرگ، ضروری است. همان‎طور که می‌دانید برای متصل کردن پی‌اس به تلویزیون، باید از کابل HDMI تلویزیون استفاده کنید. در زیر به مراحل اتصال PS4 به تلویزیون اشاره کردیم:

  • برای اتصال پلی استیشن به تلویزیون، باید یک سمت کابل را به پورت HDMI OUT در کنسول وصل کرده و سمت دیگرش را به HDMI input تلویزیون وصل کنید.
  • وصل کردن برق دستگاه
  • کانکتور سیم برق را به درگاه AC IN پلی‌استیشن متصل و قسمت دو‌شاخه را به یک پریز برق استاندارد، متصل کنید.

زمانی که می‌خواهید کنسول را به اینترنت متصل کنید، باید کابل اینترنت را به پورت LAN پشت کنسول و قسمت دیگر را به مودم یا روتر وصل کنید.

اتصال پلی استیشن به تلویزیون

آیا اتصال پلی استیشن به تلویزیون ضرر دارد؟

درمورد اینکه آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می‌زند یا خیر، حرف‌های زیادی وجود دارد؟ در قدیم معتقد بودند که بازی زیاد با تلویزیون، باعث کوتاهی عمر و آسیب رسیدن به آن می‌شود. شاید بتوان حرف آن‌ها را تأیید کرد؛ به این دلیل که تلویزیون‌های قدیمی به علت ساختاری که داشتند، مقاومتشان از تلویزیون‌های پیشرفته امروزی کمتر بود. بهتر است بدانید که تلویزیون‌هایی مثل پلاسما و سی‌آر‌تی، بر اثر ثابت بودن تصاویر، بعد از مدتی می‌سوختند.

اتصال پلی استیشن به تلویزیون

مشکلاتی که وجود داشت، از سال 2008 به بعد حل شد. فناوری‌های پیشرفته‌ای که روی  تلویزیون‌های امروزی کار گذاشته شده، به شما امکان بازی کردن با کنسول از طریق تلویزیون را می‌دهند. تکنولوژی سه‌بعدی تعبیه شده روی این تلویزیون، مانع از ثابت ماندن تصاویر روی صفحه نمایش می‌شود.

بنابراین دیگر نگران این نباشید که آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می‌زند یا خیر!

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

تبدیل HMDI به Vga برای PS4

تبدیل HMDI به Vga برای PS4 کار چندان سختی نیست. مبدل HDMI به VGA، همراه با کابل صدا و منبع برق است. این مبدل برای منتقل کردن تصویر و صدا از دستگاه‌های مختلفی که دارای پورت HDMI هستند مناسب است که تصاویر را بدون قطعی و اتصالی و کیفیت بسیار بالا انتقال می‌دهد.

برای استفاده از این مبدل، باید منبع برق را به پورت USB وصل کنید. یک ویژگی خوب این مدل این است که به هیچ‌گونه راه‌اندازی نیاز ندارد و با تمامی سیستم عامل‌ها هم‌خوانی دارد. در زیر چند مورد از کاربردهای این مبدل را ذکر کردیم:

  • منتقل کردن صدا و تصاویر
  • قابل استفاده برای ویدئو پروژکتور‌ها
  • قابل استفاده برای: Laptop، Xbox360 DVD player Blu-ray player، Computer،Set-top Box or any other HDMI source like PS3 and PS4
  • این مبدل تنها برای منتقل کردن صدا و تصویر از پورت hdmi به vga استفاده می‌کند. البته عکس این قضیه صادق نیست؛ یعنی رابطه دو طرفه وجود ندارد.
  • مبدا را به پورت HDMI دستگاه وصل کرده و سپس با استفاده از کابل VGA، تصویر را منتقل و به پورت یو‌اس‌بی وصل کنید.

تبدیل HMDI به Vga برای PS4

چگونه دسته بازی را به تلویزیون وصل کنیم؟

 حتما شما هم این سوال به ذهنتان رسیده که چگونه دسته بازی را به تلویزیون وصل کنیم. متصل کردن دسته بازی به‌خصوص ps4 بسیار راحت است. همان‌طور که می‌دانید امروزه اغلب تلویزیون‌ها دارای بلوتوث هستند که برای پیدا کردن آن، باید اول به قسمت تنظیمات بروید.

بعد از پیدا کردن گزینه بلوتوث، کنترلر مد‌نظرتان را سرچ کنید. تلویزیون را در حالت جفت‌شدن قرار دهید تا کنترلر پیدا شود. برای اینکه کنترلر ps4 در حالت جفت‌شدن قرار بگیرد، باید دکمه‌های PlayStation و Share را نگه‌دارید. وقتی این کار را بکنید، نوار نور سریعا چشمک می‌زند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

تعمیر پی‌اس‌فور در صورت عدم اتصال پلی استیشن به تلویزیون

شما در هنگام استفاده از پلی‌استیشن، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. شاید این مشکلات در هنگام اتصال پلی استیشن به تلویزیون یا موارد دیگر پیش بیاید. اما برای رفع این مشکلات باید چه کاری انجام داد؟ در این قسمت مشکل چشمک زدن چراغ نشان‌گر آبی و راه‌حل آن را شرح دادیم:

چشمک زدن چراغ نشان‌گر آبی

حتما شما هم هنگام راه‌اندازی PS4 و اتصال پلی استیشن به تلویزیون، متوجه چراغ LED کنار کنسول شده‌اید. این چراغ همیشه قبل از سفید شدن آبی می‌شود. اگر چراغ آبی مکررا پالس می‌شود، یعنی کنسول هیچ سیگنالی به تلویزیون ارسال نمی‌کند. نور آبی چشمک‌زن می‌تواند نشانه مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد. برای برطرف کردن این مشکل، طبق مراحل زیر پیش بروید:

به‌روز کردن سیستم‌عامل

  • کاربرانی بوده‌اند که ادعا کرده‌اند وقتی سیستم عاملشان را آپدیت کرده‌اند، مشکل سیگنال‌های صوتی برطرف شده است.
  • با به‌روز کردن سیستم‌عامل، ممکن است تنظیمات HDMI عوض شود و دستگاه درست شود.
  • اگر تلویزیونی دارید که می‌توان آن را به اینترنت متصل کرد، با مراجعه به کتاب‌چه سیستم را به‌روز کنید.

اتصال پلی استیشن به تلویزیون

بررسی کردن منبع تغذیه

هنگام اتصال پلی استیشن به تلویزیون، دکمه پاور پی‌اس را که در قسمت جلوی دستگاه قرار گرفته، 7 ثانیه لمس کنید. به‌جای 7 ثانیه می‌توانید تا موقعی که سیستم 2 بار بوق بزند و آف شود، این‌کار را انجام دهید. سپس سیم برق AC را از پریز جدا کنید.

فراموش نکنید که اتصال AC IN و سیم برق را از لحاظ آسیب‌دیدگی یا ناهنجاری چک کنید.

پورت‌های HDMI را مورد بررسی قرار دهید.

برای تعمیر کردن PS4 باید پورت HDMI در تلویزیون و پورت PS4 را بررسی کنید. در صورت امکان کابل‌های جایگزین HDMI را آزمایش و بررسی کنید.

پورت‌های HDMI پلی استیشن

درایور سخت اتصال پلی استیشن به تلویزیون را بررسی کنید.

  • از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • سیم برق AC و کابل‎های متصل را پیش از کشیدن درپوش پایه HDD، به سمت خارج جدا کنید.
  • بعد از برداشتن، هارد را بررسی کنید که صدمه ندیده باشد. اطمینان حاصل کنید که هارد در محفظه HDD درست قرار گرفته باشد.

درایور سخت اتصال پلی استیشن

تنظیم دوباره کنترلر

  • از اتصال درست همه چیز مطمئن شوید.
  • دکمه پی‌اس را بر روی کنترلرش فشار داده و نگه‌دارید؛ تا زمانی که چراغ سیستم نارنجی رنگ شود.
  • بعد از انجام مرحله قبل، باید دکمه پی‌اس را مجدد فشار داده و نگه دارید تا سفید شود.
  • این روش آزمایش شده است و می‌تواند دستگاه شما را به شکل اصولی درست کند.

هزینه بازی با ps4 در گیم‌نت چقدر است؟

کنسول‌ها در رده پرطرفدارترین‌های حوزه‌ بازی هستند. در این بین، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس‌وان محبوبیت بیش‌تری دارند. بازی با این وسایل آن‌هم به صورت گروهی، یک شور و هیجان دیگری دارد. بازی کردن در محیطی مثل گیم‌نت برای تمامی رده‌های سنی مجاز است.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

قیمت بازی در گیم‎نت بسته به دستگاهی که می‎خواهید بازی کنید و تایمی که می‌گذارید، متفاوت است. امروزه قابلیت اتصال پلی‌استیشن به تلویزیون نیز فراهم شده است. پس شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه، آموزش اتصال ps4 به تلویزیون را یاد بگیرید و در منزل بازی کنید.

اتصال پلی استیشن به تلویزیون

چگونه کنسول را تمیز کنیم؟

در بخش‌های قبلی با مسائل زیادی از قبیل آموزش اتصال PS4 به تلویزیون و اتصال پلی استیشن به تلویزیون، آشنا شدیم. وقت آن رسیده که بگوییم چگونه باید PS4 را تمیز کنیم.

تمامی وسایل، از‌جمله کنسول، حتی اگر هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نکنیم، بعد از مدتی خاک خورده و به نظافت نیاز پیدا می‌کنند.

زمانی که دستگاه روشن است، هرگز برای تمیز کردن آن اقدام نکنید. دستگاه را خاموش کرده و تمامی کابل و سیم‌ها را بردارید. گرد و خاک را با استفاده از هوای فشرده بریزید و بخش بیرونی را به کمک پارچه میکروفیبری خشک تمیز کنید. برچسب‌های پشت کنسول را در‌آورده و سپس با استفاده از پیچ گوشتی T9 تمامی پیچ‌ها را جدا کنید.

نتیجه‌گیری

PS4 از سری دستگاه‌هایی است که برای بازی کردن استفاده می‌شود. بدیهی است بازی در صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر، لذت خاص خودش را دارد. برای این‌کار می‌توانید با اتصال پلی استیشن به تلویزیون، یک بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. برای این اتصال باید شما آموزش اتصال PS4 به تلویزیون را بدانید تا این لذت را تجربه کنید.

ما در این مقاله اتصال پلی استیشن به تلویزیون، تبدیل HMDI به Vga برای PS4 را برای شما شرح دادیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد. اگر سوالی دارید کافی است در کامنت‌ها بنویسید تا پاسخگوی شما باشیم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید