تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت کار نکردن موتور یخچال سینجر

یخچال و فریزرلوازم خانگی

به طور معمول زمانی که کارکرد و بازدهی یخچال دچار مشکل می‌شود، ممکن است خراب شدن موتور یخچال اولین چیزی باشد که به ذهنمان می‌رسد؛ اما همیشه هم علت خراب شدن یخچال مربوط به موتور آن نمی‌شود. به همین جهت قصد داریم تا در این مقاله درباره خرابی موتور یخچال سینجر برای شما توضیح دهیم و عوامل و نشانه‌های خرابی آن را بررسی کنیم.

علت کار نکردن موتور یخچال سینجر

در این قسمت عوامل خراب شدن و کار نکردن موتور یخچال سینجر را بررسی خواهیم کرد.

1. گرمای بیش از حد در موتور یخچال سینجر

به طور معمول موتور یخچال گرما تولید می‌کند، ولی اگر میزان گرمای تولید شده بیش از حد معمول و استاندارد باشد و یا فن تهویه به درستی کار نکند، منجر به خراب شدن موتور یخچال سینجر می‌شود.

2. وجود آلودگی در موتور یخچال سینجر

یکی دیگر از مواردی که منجر به خراب شدن موتور یخچال سینجر می‌شود، کثیف شدن و جمع شدن گرد و غبار در موتور و سایر قطعات دیگر مانند لحیم کاری و … است. وجود هر چیزی به جز روغن و مبرد در موتور، منجر به بروز مشکل و خرابی در موتور یخچال سینجر می‌شود.

 علت کار نکردن موتور یخچال سینجر

3. کمبود روغن‌کاری در موتور یخچال سینجر

یکی از مهم‌ترین کارها در نگهداری از یخچال، روغن کاری موتور کمپرسور یخچال است. اگر روغن کاری در زمان و میزان مناسب انجام نشود، نمی‌تواند تأثیرگذاری خوبی داشته باشد و موتور گرمای بیشتری تولید می‌کند و همین امر منجر به خراب شدن موتور یخچال می‌شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

4. ایراد دکمه استارت موتور یخچال سینجر

اگر موتور یخچال خاموش می‌شود و دوباره روشن نمی‌شود، ممکن است صفحه کنترل کمپرسور دچار مشکل شده باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فشار وارد شده به کمپرسور بیش از حد نرمال باشد. در نتیجه باید موتور یخچال سینجر را تعمیر کنید. موتور یخچال نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. فشار دستگاه باید بررسی شود و در صورت لزوم موتور و قطعات مربوط به آن باید تمیز و به خوبی از آن مراقبت و نگهداری شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

5. وصل نبودن سیم برق و دو شاخه

گاهی اوقات ممکن است یخچال به دلیل وصل نبودن جریان برق کار نکند. پس همیشه اول از وصل بودن سیم برق و دوشاخه به پریز برق مطمئن شوید. در صورتی که پریز به دو شاخه وصل است و یخچال کار نمی‌کند، میزان جریان برق را با مولتی متر یا اهم‌ متر اندازه‌گیری کنید و از درست و کافی بودن جریان مطمئن شوید.

 

6. سوختن فیوز یا برد الکترونیکی

گاهی اوقات ممکن است سوختن فیوز برد الکترونیکی موجب کار نکردن موتور یخچال شود. برای بررسی فیوز برد ابتدا از اتصال پریز برق مطمئن شوید. در قدم بعدی، به کمک یک اهم‌متر فیوز روی برد الکترونیکی را بررسی کنید. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که فیوز مشکلی ندارد ولی همچنان موتور یخچال کار نمی‌کند، احتمالاً برد الکترونیک دچار مشکل شده است. برد الکترونیک قطعه گران‌قیمتی است و اگر امکان تعمیر یخچال وجود دارد، بهتر است آن را تعمیر کنید.

7. خراب شدن فیوز اوردلود

از فیوز اوردلود به عنوان محافظ در مدار کمپرسور یخچال‌ استفاده می‌شود. وظیفه این فیوز، جریان کنترل حرارت در درون موتور یخچال سینجر است. در صورتی که جریان کششی موتور و حرارت آن از کنترل خارج شود، فیوز اوردلود تحریک می‌شود و در نتیجه برق ورودی کمپرسور قطع می‌شود و در نهایت موتور یخچال کار نمی‌کند.

8. بروز مشکل در رله استارت

رله استارت یک کلید قطع و وصل است که شامل دو عدد سیم پیچ، سیم پیچ استارت و سیم پیچ رانینگ است. در زمان شروع به کار موتور، سیم‌پیچ‌ها در یک مدار قرار می‌گیرند و با گذشت چند ثانیه کمپرسور کار خود را شروع می‌کند و سپس سیم پیچ استارت از مدار خارج می‌شود و سیم‌پیچ رانینگ در مدار باقی می‌ماند و کار می‌کند. در صورتی که موتور یخچال کار نمی‌کند و در عین حال صدای ضعیفی از آن شنیده می‌شود، رله استارت و اوردلود را بررسی کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

9 خراب شدن ترموستات

وظیفه کنترل دما در یخچال بر عهده ترموستات است و علاوه بر این برق کمپرسور و فن یخچال را هم تأمین می‌کند. زمانی که موتور و فن از کار می‌افتند، احتمالاً ترموستات دچار مشکل شده است. برای بررسی ترموستات از مولتی متر استفاده کنید. به این نکته دقت کنید که برای بررسی ترموستات، ابتدا باید جریان برق یخچال را قطع کنید. سپس ترموستات را از بدنه یخچال خارج کنید و بررسی کنید. زمانی که کنترل ترموستات را از روی دمای پایین تنظیم می‌کنید، مدار سوییچ بسته می‌شود و بین ترمینال‌ها جریان برقرار می‌شود، در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، یعنی ترموستات خراب شده است.

10. سوختن موتور یخچال

در بعضی مواقع ممکن است علت کار نکردن یخچال، سوختن خود موتور یخچال باشد. برای رفع مشکل در این حالت، موتور را تعویض کنید.

بررسی علل خرابی موتور یخچال سینجر

موتور یخچال سینجر شامل بخش‌های الکترونیکی، مکانیکی و گاز یخچال سینجر می‌شود. هر یک از این بخش‌ها، از چند بخش و قطعات کوچک‌تر تشکیل می‌شود. در نتیجه زمانی که قرار باشد موتور یخچال را بررسی کنید، باید قطعات تشکیل دهنده آن را نیز بررسی کنید. وظیفه کمپرسور فشرده‌سازی گاز مبرد و به گردش درآوردن آن در لوله‌های اواپراتور و خنک کردن گاز در کندانسور تبدیل آن به مایع است.

وظیفه اصلی کمپرسور یا موتور یخچال سینجر فشرده سازی گاز مبرد و تولید برودت در یخچال است. مقدار تولید بردت به قدرت موتور بستگی دارد. اگر میزان فشار موتور کم شود، قدرت آن نیز کاهش میابد و ممکن است به سیم پیچ الکترونیکی نیز آسیب وارد شود. در هر دو حالت سرمای یخچال کم می‌شود و باید موتور یخچال تعویض گردد.

موتور یخچال سینجر

نشانه‌های تشخیص سوختن موتور یخچال

در این قسمت روش‌های تشخیص سوختن موتور یخچال را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. وقتی موتور یخچال استارت میزند اما دوباره قطع می‌شود، به این معنی است که موتور سوخته است.
  2. موتور یخچال استارت می‌خورد اما بلافاصله فیوز قطع می‌شود.
  3. زمانی که کمپرسور یخچال روشن است اما بدنه آن خیلی داغ است، یعنی موتور یخچال سینجر شما سوخته است.
  4. زمانی که یخچال در حال کار کردن است، سر و صدای غیر عادی از آن شنیده می‌شود.
  5. زمانی که یخچال کلاً روشن نمی‌شود.
  6. زمانی که یخچال با صدای خاصی شروع به کار می‌کند.
  7. موتور یخچال کار نکند و صدایی شبیه به تیک تیک از آن شنیده می‌شود، می‌تواند به معنای سوختن موتور یخچال است.

بیشتر بخوانید : آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نشانه‌ها علت کار نکردن موتور یخچال سینجر پرداختیم. شما می‌توانید شوالات خود را در ارتباط با یخچال سینحر در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید