تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

علت نرسیدن گاز به اجاق چیست؟

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

آیا تا به حال این مشکل برای شما پیش آمده است که اجاق گاز خود را روشن کنید و متوجه شوید که هیچ گازی به اجاق گاز شما نمی‌رسد پاسخ بدون شک بله است، به همین دلیل است که مشغول خواندن این مقاله‌اید. گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که گاز به اجاق گاز نمی‌رسد و در نتیجه از روشن شدن شعله‌های اجاق گاز جلوگیری می‌کند. در این مورد، مهم است که ابتدا به دنبال علل احتمالی مشکل در گاز رسانی به اجاق گاز خود باشید. پس از یافتن دلایل نرسیدن گاز به اجاق گاز، می‌توانید آن را حل کنید. این دقیقاً هدف ما از نوشتن این مقاله است.

به چه دلیل گاز به اجاق گاز نمی‌رسد؟

نرسیدن گاز به اجاق گاز می‌تواند ریشه‌های مختلفی داشته باشد. در میان این دلایل، ما چند مورد را برای کمک به شما شناسایی کرده‌ایم.

 نرسیدن گاز به اجاق گاز

1. گرفتگی مجاری اجاق گاز، دلیل نرسیدن گاز به اجاق

شایع‌ترین علت، زمانی که فردی متوجه می‌شود که گاز به اجاق گاز نمی‌رسد و به سختی احتراق می‌کند، ضایعات مواد غذایی است که مانع از رسیدن جریان گاز به اجاق گاز می‌شود.

تعمیر اجاق گاز
تعمیر گاز

مطلب پیشنهادی راهکارهای خانگی برای رفع گرفتگی شعله گاز

ضایعات غذایی موجود در گاز

2. ایراد در اتصالات

اگرچه تعداد زیادی قطعات متحرک روی اجاق گاز وجود ندارد اما این امکان وجود دارد که اتصالات به مرور زمان شل شوند، به خصوص هنگام تمیز کردن یا در زمان راه‌اندازی کردن اجاق گاز. در صورتی که سیم‌هایی که جرقه زن را به ماژول کنترل متصل می‌کنند، ارتباط قوی ایجاد نکنند، جرقه نخواهید داشت زیرا گاز آن‌طور که باید جریان نمی‌یابد و در واقع گاز به اجاق گاز نمی‌رسد.

مطلب پیشنهادی تعمیر ترانس جرقه زن اجاق گاز

اتصالات ضعیف ساخته شده‌اند

3. ایراد در جرقه زن گاز

اگر سر شعله را از پایه مشعل جدا کرده‌اید و مطمئن هستید که اتصالات محکم و مطمئن هستند، ممکن است جرقه زن اجاق گاز شما دچار مشکل شده باشد. یک راه سریع برای تشخیص اینکه آیا جرقه زن نیاز به تعویض دارد یا خیر این است که چراغ‌های اتاق را خاموش کنید و دسته کنترل یا همان شیر ولوم شعله اجاق گاز را در موقعیت خاموش قرار دهید. اگر جرقه زن به جای رنگ سفید زیبا و تا حدودی آبی، زرد یا نارنجی می‌درخشد، احتمالاً باید آن را تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش تعویض جرقه زن اجاق گاز

دلیل روشن نشدن احاق گاز

هنگام نرسیدن گاز به اجاق گاز چه اقدامی باید انجام داد؟

هنگامی که دیگر گاز به اجاق گاز نمی‌رسد و گردش نمی‌کند، باید اقدامات لازم را انجام دهید. بسته به مشکل پیش آمده، ما راه حل‌های مختلفی را برای شما ارائه می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی نحوه تنظیم شعله اجاق گاز

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

1. سر شعله‌ها را تمیز کنید

با برداشتن میله‌های اجاق گاز شروع کنید. در مرحله بعد، سر شعله را که باید به راحتی جدا شود، بردارید. پایه ثابت دستگاه بالا می‌آید یا ممکن است لازم باشد چندین پیچ را قبل از برداشتن آن بردارید. محل را با یک شوینده به خوبی تمیز کنید. پایه ثابت دستگاه را در سرکه یا آب داغ غوطه‌ور کنید و از یک برس قوی برای حذف مواد زائد از حفره‌های پایه مشعل استفاده کنید. در نهایت با استفاده از خلال دندان، سوزن خیاطی یا هوای فشرده، ضایعات اضافی را از روزنه‌های اجاق گاز پاک کنید. پایه مشعل، سر شعله و میله‌های گاز را دوباره در جای خود قرار دهید. سعی کنید دوباره مشعل را روشن کنید.

علت نرسیدن گاز به اجاق گاز

2. اتصالات نادرست را دوباره وصل کنید

ابتدا دستگاه را از برق بکشید یا فیوز مربوط به قسمت گاز را قطع کنید. از شر میله‌های اجاق گاز و سر شعله‌ها خلاص شوید. پایه مشعل را هم از اجاق گاز جدا کنید و به دنبال اتصالات شل یا سیم‌های شل بگردید. این اتصالات را ایمن کنید و سیم‌های شل شده را دوباره محکم و درست وصل کنید. پایه مشعل، سر شعله و میله‌های گاز را دوباره نصب کنید. برق اجاق گاز را وصل کنید و اتصالات جدید را تست کنید.

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

اتصالات نادرست اجاق گاز

3. جرقه زن را تعویض کنید

هنگامی که فکر می‌کنید علت نرسیدن گاز به اجاق گاز، خراب بودن جرقه زن اجاق گاز شما است، گاز و فر را خاموش کنید، درپوش دستگاه را بردارید و از پیچ گوشتی استفاده کنید و پایه را از اجاق گاز جدا کنید. سیم‌های خروجی از جرقه زن را جدا کنید. به طور معمول، جرقه زن‌ها از یک قاب راحتاستفاده می‌کنند تا مجبور نباشید سیم‌ها را برش دهید یا به هم وصل کنید. قطعه جدید را جایگزین کنید و پایه مشعل، سر شعله و میله‌های اجاق گاز را دوباره در جای خود قرار دهید. سعی کنید یکی از شعله‌ها را روشن کنید تا ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر.

اگر هیچ یک از این راه‌حل‌ها نتوانست مشکل نرسیدن جریان گاز به اجاق گاز شما را برطرف کند، ممکن است شیر گاز سفت باشد یا مشکل جدی‌تر باشد. ممکن است لازم باشد سوئیچ جرقه زن، ماژول کنترل جرقه زن را تعویض کنید. در این شرایط بهتر است که با یک متخصص اجاق گاز تماس بگیرید و از او درخواست کمک کنید. متخصصین آچاره در شهر شما اماده ارائه خدمت به شما در شهرتان هستند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید