تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی کد خطای f20 ماشین لباسشویی میله | روش رفع خطا

لوازم خانگیماشین لباسشویی

نمایش کد خطای f20 ماشین لباسشویی میله معمولاً از وجود مشکلی در آب دستگاه حکایت می‌کند. این خطا ممکن است باعث بروز مشکلات دیگری در ماشین لباسشویی نیز شود. ماشین‌های لباسشویی میله از رتبه خوبی در نظرسنجی کاربران برخوردارند. البته توجه به این نکته مهم است که هر ماشین لباسشویی در زمانی خاص فرسوده می‌شود و عمر آن به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. ماشین‌های لباسشویی که بیش از 10 سال از عمر آنها می‌گذرد، به دلیل فرسودگی قطعات نیاز به تعویض قطعات دارند.

برای اینکه ریشه مشکل را به طور دقیق مشخص کنید، نیاز به بررسی‌های بیشتری دارید. در این مطلب خطای f20 ماشین لباسشویی میله معرفی شده و راه‌های رفع آن نیز شرح داده شده است.

دلیل نمایش خطای f20 ماشین لباسشویی میله

خطای f20 ماشین لباسشویی میله به طور کلی به انسداد فیلتر پمپ تخلیه اشاره دارد. این ارور ماشین لباسشویی میله نشان می‌دهد که فیلتر پمپ تخلیه نیاز به پاکسازی دارد. در ماشین‌های لباسشویی میله با مدل‌های W1113، W1119، W1203، W1213 و W1215 این کد خطا نشان می‌دهد که آب تا دمای مشخص گرم نشده است. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بفهمید هر کد خطا به چه چیزی اشاره می‌کند و چگونه می‌توانید مشکل را حل کنید، خوب است دستورالعمل و کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را نگه داشته و مطالعه کنید. برای تشخیص دقیق ریشه مشکل تمام موارد زیر باید بررسی شود. خوشبختانه شما خودتان نیز می‌توانید این بررسی‌ها را انجام دهید و لزوما نیازی به درخواست از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی نیست.

دلیل نمایش خطای f20 ماشین لباسشویی میله

بررسی وجود انسداد در ماشین لباسشویی میله

اولین کاری که باید انجام دهید این است احتمال وجود هر گونه انسداد در شلنگ تخلیه و فیلترها را بررسی کنید. در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی بعد از چندین بار شستشوی لباس‌ها مقداری زباله در شلنگ و فیلترها جمع می‌شود که منجر به عدم تخلیه صحیح فیلتر می‌گردد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی وجود انسداد در ماشین لباسشویی میله

ابتدا قسمت پشت ماشین لباسشویی را بررسی کنید. دنبال پیچ خوردگی در شلنگ تخلیه باشید. در بسیاری از مواقع شلنگ‌ها بعد از چندین چرخه شستشو کمی جابه‌جا می‌شوند و پیچ می‌خورند. اگر متوجه شدید که چنین اتفاقی افتاده و به‌نظر می‌رسد که مشکل از این قسمت است، آن را برطرف کنید. چرخه را مجدداً اجرا کنید و چک کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

در مرحله بعد سعی کنید انسداد فیلتر را در صورت وجود برطرف کنید. پیدا و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی میله یکی از راحت‌ترین کارها است. این فیلتر در سمت راست جلوی ماشین لباسشویی زیر درب پنل قرار گرفته است. یک تابه کم‌عمق و مقداری حوله زیر درب پنل قرار دهید تا در صورت خروج آب جلوی آن را بگیرد. با باز کردن درب پیچ گرد فیلتر را می‌بینید. پیچ را باز کرده و آن را بردارید. هر گونه آشغال و زباله درون حفره و اطراف فیلتر را پاکسازی کنید. فیلتر را مجدداً سر جای خود قرار داده و آن را محکم ببندید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

بررسی شلنگ‌های ورودی آب

گاهی اوقات فیلترهای موجود در شلنگ مسدود می‌شوند و باعث بروز خطای f20 ماشین لباسشویی می‌شود. ماشین لباسشویی Miele یکی از ساده‌ترین سیستم‌ها را بین انواع ماشین لباسشویی برای بررسی شلنگ‌های ورودی آب و تمیز کردن آنها دارد.

بررسی شلنگ‌های ورودی آب

مراحل زیر را انجام دهید:

  • برق ماشین لباسشویی را قطع کنید.
  • منبع آب ماشین لباسشویی را قطع کنید.
  • با استفاده از انبردست شلنگ ورودی را از منبع آب باز کنید.
  • پس از باز کردن، قسمت لاستیکی را از داخل جدا کنید. در زیر آن فیلتری قرار گرفته است؛ آن را بردارید.
  • فیلتر را زیر آب تمیز بشویید. آن را سر جای قبلی‌اش بگذارید. قسمت پلاستیکی را نیز سر جای اول خود قرار داده و با استفاده از انبردست به منبع آب متصل کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

مشکل هیتر ماشین لباسشویی میله

اگر هیچ یک از توصیه‌های قبلی برای رفع خطای f20 ماشین لباسشویی میله مؤثر واقع نشد، رله هیتر و رله مدار را بررسی کنید. مقاومت رله را با یک مولتی‌متر بخوانید. اگر بین دو سر مقاومت هیچ عددی خوانده نشود، نشان‌دهنده این است که باید برای ماشین لباسشویی یک هیتر جدید تهیه کنید. انجام این کار ممکن است کمی سخت باشد؛ زیرا دسترسی به این قسمت از ماشین لباسشویی میله مشکل است. بسته به اینکه مدل ماشین لباسشویی شما چه باشد، می‌توانید از قسمت پشت یا جلوی دستگاه به آن دسترسی پیدا کنید.

مشکل هیتر ماشین لباسشویی میله در خطای f20 ماشین لباسشویی میله

ابتدا دستگاه را از برق جدا کرده و آب را نیز قطع کنید. به قسمت جلو نگاه کنید تا ببینید که آیا سه پیچ در اطراف پخش‌کننده مواد شوینده و یک پیچ در اطراف درب وجود دارد یا خیر. آنها را برداشته و پمپ تخلیه را قطع کنید. ماشین باید شبیه به درب باز شود. اگر از قسمت پشتی وارد شوید، یک دو شاخ نوک تیز با سیم در نیمه پایینی خواهید دید. سیم‌ها را بردارید و برای بررسی رله مجموعه را باز کنید. مطمئن شوید که در زمان انجام این کار ماشین لباسشویی شما خالی از آب باشد.

ممکن است نیاز باشد در این مرحله با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید؛ زیرا تعویض المنت حرارتی حتما باید توسط تعمیرکار انجام گیرد. نگران نباشید این کار هزینه زیادی برای شما در بر نخواهد داشت. با این وجود کسانی که می‌خواهند خودشان رله را تعویض کنند، به شرط شناخت کافی از ماشین لباسشویی خود، می‌توانند این کار را انجام دهند. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا از قطع بودن منبع برق اطمنیان حاصل کنید. سپس درب را مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنما بردارید.
  • دوشاخه‌ها را از رله هیتر جدا کنید. مرحله بعدی کمی سخت‌تر است. در این قسمت باید گیره‌های نگهدارنده رله هیتر را فشار دهید و رله را به سمت بالا بلغزانید. با این روش می‌توانید آن را از نگهدارنده‌اش جدا کنید.
  • برای تعویض نیز مراحل را برعکس انجام دهید.

سوالات متداول

چگونه ماشین لباسشویی میله را ریست کنیم؟

ریست و تنظیم مجدد ماشین لباسشویی میله بسیار ساده است. تنظیم مجدد این ماشین لباسشویی دو نوع است: تنظیم مجدد اولیه و تنظیم مجدد اصلی. تنظیم مجدد اولیه ماشین لباسشویی از پریز کشیدن آن است. بعد از چند دقیقه صبر کردن دوباره آن را وصل کنید.

اگر کد خطای f20 ماشین لباسشویی میله برطرف نشد، ریست اصلی را انجام دهید. این کار نیز راحت است. باید درب ماشین لباسشویی را در مدت 12 ثانیه 6 بار باز و بسته کنید. یک چرخه آبکشی خالی را اجرا کنید. این کار تمامی کدهای خطا را برطرف خواهد کرد.

چگونه حالت تشخیصی (Diagnostic Mode) را در ماشین لباسشویی میله اجرا کنیم؟

یکی از کارهایی که برای بررسی خطای f20 ماشین لباسشویی میله انجام می‌شود استفاده از حالتDiagnostic Mode است. در این ماشین لباسشویی حالت تشخیصی پیچیده‌تر طراحی شده است، به‌گونه‌ای که تنها تکنسین خدمات می‌تواند از آن استفاده کند.

نکته قابل توجه دیگر این است که ماشین‌های لباسشویی متفاوت شیوه‌های متفاوتی برای فعال شدن حالت تشخیصی دارند. باید ببینید مدل ماشین لباسشویی شما از چه روشی برای ورود به آن حالت استفاده می‌کند. برای تشخیص نحوه فعال کردن حالت تشخیصی در ماشین لباسشویی می‌توانید از کتابچه راهنمای آن استفاده کنید.

خطای f20 ماشین لباسشویی میله

برای رفتن به حالت سرویس:

  • ماشین لباسشویی را روشن کرده و درب جلو را باز کنید.
  • همزمان کلید توقف را فشار دهید و درب را ببندید.
  • کلید توقف را رها کنید. سپس سه بار آن را فشار داده و نگه دارید.
  • در این مرحله منو را روی نمایشگر خود خواهید دید و می‌توانید قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

آیا می‌توان ماشین لباسشویی میله را تخلیه اجباری (Force Drain) کرد؟

برای بررسی خطای f20 ماشین لباسشویی میله ممکن است نیاز باشد آب داخل آن را تخلیه کنید. ماشین لباسشویی میله را نیز می‌توان مانند بسیاری از ماشین‌های لباسشویی دیگر تخلیه کرد. ابتدا برق دستگاه را قطع کنید. شلنگ تخلیه را در قسمت پشتی ماشین پیدا کنید. شلنگ را از تخلیه جدا کرده و اجازه دهید آب وارد سطل شود. شلنگ را مجدداً به تخلیه وصل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید