راهنمای انتخاب پرده اداری [معرفی 4 نوع پرده برای دفتر کار!]

دکوراسیون داخلیساختمان

پرده‌ اداری بخش جدایی‌ناپذیر دکوراسیون اداری است و سبک فضای کار را مشخص می‌کند. انتخاب پارچه‌ و رنگ مناسب برای پرده اداری به شما این امکان را می‌دهد تا چهره دفتر کار خود را تغییر دهید و محل کار خود را مدرن‌تر و رنگارنگ‌تر کنید.

نصب پرده در دفتر کار مزایای اقتصادی و عملی زیادی برای شما دارد؛ چون پرده‌ها عایق نور و صدا هستند. اختلالات نور و صدا باعث کاهش بهره‌وری و کارایی می‌شود و نصب پرده اداری مناسب برای حل این مشکلات ضروری است.

اگر قصد تغییر دکور محل کار خود را دارید و نمی‌دانید انتخاب مناسب برای پرده‌های اداری چیست، این مقاله را تا آخر بخوانید. هدف ما در این مطلب، ارائه راهنمای انتخاب بهترین پرده برای اداره آشنایی با انواع پرده اداری و ویژگی‌های هر کدام است. با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • ابریشم مصنوعی، پنبه و کتان 3 تا از بهترین پارچه‌هایی هستند که می‌توانید برای پرده‌های پنجره‌های اداری در نظر بگیرید.
  • در سال 2022، سادگی و مینیمالیسم در سبک‌های پرده بیشتر به چشم می‌خورد.
  • پرده‌ها بسته به طراحی و پارچه مصرفی می‌توانند اتاق را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نشان دهند.
  • پرده‌های حریر تولیدشده از پارچه‌های کمرنگ برای بزرگ‌تر نشان دادن اندازه اتاق ایده‌آل هستند.

نقش اصلی پرده اداری چیست؟

پرده اداری 2 عملکرد اصلی را ایفا می‌کند. در درجه اول نقش محافظ را در برابر نور خورشید دارد. در وهله دوم به‌عنوان عنصر تزئینی عمل می‌کند که باعث احساس راحتی بیشتر کارمندان در دفتر کار می‌شود.

جهت و چشم‌انداز پنجره‌های اداری میزان و زمان تابش نور خورشید را تعیین می‌کنند. این نور می‌تواند کار را مختل کند به‌خصوص اگر کارهای اداری با کامپیوتر انجام شود؛ بنابراین مدل پرده اداری باید با توجه به موقعیت پنجره انتخاب شود.

به یاد داشته باشید که نصب پرده مناسب در دفتر کار، فضای اداری محل کار شما را تکمیل می‌کند. از این رو نصب پرده اداری یک سرمایه گذاری فوق‌العاده محسوب می‌شود.

سرویس دوخت و نصب پرده اداری را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • دوخت انواع پرده‌های ساده و مدل‌دار
  • نصب پرده‌های ساده، چوب‌دار و چوب‌پرده
  • رفو و تعمیرات پرده

نصب و دوخت انواع پرده با تیم آچاره

سرویس دوخت و نصب پرده اداری را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • دوخت انواع پرده‌های ساده و مدل‌دار
  • نصب پرده‌های ساده، چوب‌دار و چوب‌پرده
  • رفو و تعمیرات پرده

نصب و دوخت انواع پرده با تیم آچاره

دلایل نصب پرده اداری

کارفرمایان باید محیط کار مساعدی را برای کارمندان خود فراهم کنند. انجام این کار مستلزم صرف هزینه و فعالیت‌های بیشتر است. یکی از این اقدامات که ارزش سرمایه‌گذاری را دارد، نصب پرده‌های اداری مناسب و زیباست.

پرده اداری دفتر کار شما را به فضایی خلاقانه و راحت تبدیل می‌کنند. پرده‌های مناسب دفتر کار علاوه‌بر راحتی، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. کنترل نور ورودی به دفتر کار

انواع پرده‌های جــدید اداری کنترل نور ورودی به دفتر کار شما را آسان‌تر می‌کنند. بسته به نیاز کارمندان خود می‌توانید پنجره‌ها را به‌طور کامل یا جزئی بپوشانید.

پرده اداری چیست؟

2. افزایش راندمان انرژی

نصب پرده اداری به بهره‌وری انرژی کمک می‌کند. این پوشش‌ها هوا را در مقابل پنجره‌های دفتر کار شما حبس می‌کنند تا عایق گرما و سرما باشد.

با این کار گرم کردن یا خنک کردن دفتر کار برای شما آسان‌تر می‌شود. به یاد داشته باشید که پنجره‌ها منبع اصلی انرژی در دفتر کار شما هستند.

نصب نوع مناسب پرده باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شما می‌شود. پرده‌ها نه‌تنها نور ورودی به دفتر شما را کنترل می‌کنند، بلکه گرما را تا 45 درصد کاهش می‌دهند.

3. حفظ حریم خصوصی

وقتی صحبت از حریم خصوصی کارمندان می‌شود، هیچ چیزی مهم‌تر از پرده اداری نخواهد بود.

پرده‌های عمودی مانند لوردراپه اداری علاوه‌بر این‌که به‌ حفظ حریم خصوصی کارمندان کمک می‌کند، مانع از تابش نور خورشید به داخل محیط کار هم نمی‌شود.

4. مقرون‌به‌صرفه بودن پرده‌ها

استفاده از پرده به شیک‌تر شدن پنجره‌های خانه و محل کار شما کمک می‌کند. همچنین روشی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش جذابیت و زیبایی دفتر کار شما است.

پرده‌های اداری در محدوده قیمت‌های مختلف موجود هستند و می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد.

لوردراپه اداری

5. تنوع بالای انواع پرده‌ها

انواع پرده اداری در رنگ‌ها، سبک‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. این تنوع به شما این امکان را می‌دهد که گزینه مناسب را برای دفاتر کار خود انتخاب کنید.

برای مثال می‌توانید از بین پرده‌های رومی، عمودی یا لوردراپه اداری پرده دلخواه خود را انتخاب کنید. با گشت‌وگذار در فروشگاه‌ها نمونه‌هایی را خواهید یافت که با فضای داخلی دفتر شما همخوانی داشته باشد.

محاسبه رایگان هزینه دوخت و نصب انواع پرده!

6. تنوع گسترده جنس و پارچه

پرده‌های پنجره در جنس‌های مختلف موجود هستند و همین تنوع انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کند. برای مثال اگر دفتر کار شما دارای مبلمان چوبی است، پرده کرکره چوبی می‌تواند مکمل دفتر کار شما باشد.

پرده‌ها نقش حیاتی در دکوراسیون دفتر و خانه شما دارند. نصب آن‌ها ساده‌ترین راه برای تغییر ظاهر دفتر شماست. وقت را تلف نکنید، به بازار بروید و پرده‌های باکیفیت را از نمایندگی معتبر خریداری کنید. از نتیجه کار پشیمان نخواهید شد.

قیمت پرده اداری

چگونه پرده مناسبی را برای دفتر کار انتخاب کنیم؟

پرده‌های اداری با ایجاد فضای کار راحت‌تر و جذاب‌تر، نقش مهمی در بهبود روحیه کارکنان دارند. ازاین‌رو مهم است که برای انتخاب پرده مناسب دفتر کار، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید.

رنگ، جنس و بلندی پرده

انتخاب پارچه مناسب پرده مهم‌ترین بخش از راهنمای انتخاب بهترین پرده برای اداره محسوب می‌شود. اگر پارچه خیلی سنگین انتخاب کنید ممکن است به‌خوبی چین نخورد. برعکس اگر پارچه خیلی سبک باشد، ایست خوبی نخواهد داشت.

قبل از نصب پرده اداری تعیین کنید که پرده‌ها از چه ارتفاعی بالاتر از پنجره به دیوار یا سقف متصل شوند. پرده‌هایی که بالاتر از پنجره نصب می‌شوند، دیوارهای اتاق را بلندتر نشان می‌دهند. طراحان اغلب پرده‌ها را حدود 15 سانتی‌متر بالاتر از قاب پنجره آویزان می‌کنند.

برای داشتن ظاهری مدرن، پنل باید هم سطح پنجره باشد. بهتر است چند سانتی‌متر اضافی در اطراف محیط قاب پنجره برای جلوگیری از ورود نور در نظر بگیرید.

آسایش و آرامش کارمندان و ارباب رجوع

راحتی در محیط کار ضروری است. در این میان نور نامناسب می‌تواند باعث خستگی و اختلال بینایی و سردرد کارکنان شود؛ بنابراین سلامت کارمندان و بهره‌وری کسب‌وکار تحت‌تأثیر نور نامناسب در محل کار قرار دارند.

توجه به نور برای کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند و افرادی که نیاز به تشخیص سایه رنگ‌ها دارند مانند طراحان گرافیک بسیار مهم است. بهتر است در محیط کار از نور طبیعی استفاده کنید و پرده اداري مناسب با نور اتاق را انتخاب نمایید.

نور خورشید برای کسانی که روی میز با کامپیوتر کار می‌کنند، باید به‌صورت جانبی باشد. پنجره‌ها را باید با پرده‌های کرکره‌ای ونیزی یا لوردراپه اداری مجهز کنید. علاوه‌بر این، پرده‌ها به تعادل دمایی مناسب دفتر کار هم کمک می‌کنند.

پرده‌های لوردراپه نوع محبوبی از پرده‌های عمودی هستند که عمدتاً از یک ریل و نوارهای پارچه‌ای عمودی به‌نام لوور تشکیل شده‌اند. ریل پرده به درازای پنجره نصب‌ می‌شودو لوورها از آن آویزان می‌شوند.

لوورها از طریق طناب کشیده شده و از این طریق می‌توانند کج شوند. تمیز کردن پرده کـرکـره ای لوردراپه بسیار آسان است؛ به همین دلیل این پرده کاملا مناسب محیط اداری است.

نصب پرده اداری

انواع پرده‌های اداری

یکنواخت بودن دکوراسیون اداری برای کارمندان خسته‌کننده می‌شود. تزئینات ساده مانند پرده‌های اداری جدید می‌توانند تغییر بزرگی در ظاهر کلی فضا ایجاد کنند.

ابریشم مصنوعی، پنبه و کتان 3 تا از بهترین پارچه‌هایی هستند که می‌توانید برای پرده‌های پنجره‌های اداری در نظر بگیرید. این پارچه‌ها نسبت به سایر متریال پرده مانند حریر و مخمل به نگهداری کمتری نیاز دارند.

در صورت کثیفی یا لک شدن به‌راحتی می‌توانید این پرده‌ها را با جاروبرقی تمیز کنید و همین مسئله نگهداری از پرده را به مراتب آسان‌تر خواهد کرد. از پارچه مرطوب یا نرم برای پاک کردن گردوغبار استفاده کنید. علاوه‌بر این برای تغییر دکور به‌راحتی می‌توانید پرده‌ها را با انواع جدید جایگزین کنید.

در ادامه می‌خواهیم با انواع پرده‌های مناسب دفتر کار آشنا شویم:

1. پرده‌های آستر دار دو کاره

نوری که از کامپیوترها و لامپ‌ها منعکس می‌شود به روشنایی محل کار کمک می‌کنند. ازاین‌رو نور خورشید واردشده از پنجره دفتر کار ممکن است برای کارمندان آزاردهنده باشد.

پرده‌های آستردار که نوعی از پرده اداري هستند این مشکلات را حل می‌کنند. این پرده‌ها می‌توانند جلوی ورود نور و صدا را بگیرند. این پرده‌ها راه‌حل عالی برای به‌حداقل رساندن سروصدا هستند؛ به‌ویژه اگر دفتر کار شما در مکان شلوغ شهر واقع شده باشد.

دوخت و نصب انواع پرده با تیم آچاره

2. پرده‌های رومی

پرده‌های رومی پوششی دنج به پنجره می‌دهند. اگر می‌خواهید نور و حریم خصوصی را کنترل کنید، پرده‌های رومی گزینه‌های عالی هستند. می‌توانید از این پرده‌ها در اتاق‌های اداری رسمی و غیررسمی استفاده کنید.

3. پرده‌های حریر

پرده حریر ورود بخش زیادی از نور طبیعی را امکان‌پذیر می‌کند و برای هر اتاقی مناسب است.

4. پرده‌های شید

پرده‌های شید که به پرده شید بلک‌اوت هم معروف هستند حداکثر انسداد نور را ایجاد می‌کنند. این نوع پرده‌ها برای مهد کودک‌ها، اتاق‌های مدیا و حتی اتاق‌ خواب‌هایی که می‌خواهید در آن بخوابید عالی هستند. با توجه به تفاوت پرده شیــد و زبــرا می‌توان از مزایای هر یک از این پرده‌ها در مکان‌های مختلف بهره برد.

به‌غیر از پرده‌های نام‌برده، می‌توانید از پرده ونیزی، شیدرول یا لوردراپه اداری نیز استفاده کنید. این نوع پرده‌ها حریم خصوصی را حفظ می‌کنند و پنجره‌ها را می‌پوشانند.

علاوه‌بر این ظاهری مرتب به دفتر کار شما می‌دهند. نصب پرده اداری مناسب در دفتر کار، فضای شغلی شما را بهتر می‌کند. این پوشش‌های پنجره نوعی سرمایه‌گذاری فوق‌العاده محسوب می‌شوند.

انواع پرده اداری

قیمت پرده اداری

قیمت پرده اداري براساس متر مربع تعیین می‌شود. در عین‌ حال مدل پرده و جنس پارچه هم روی قیمت کلی آن تاثیر دارد. در میان انواع پرده‌های اداری پرده شید و کرکره‌ای ساده کمترین قیمت را دارند.

در مقابل پرده کرکره چوبی گران‌ترین نوع پرده محسوب می‌شود.

پرده لوردراپه اداری و انواع پرده زبرا جزء قیمت مناسب‌ترین پرده‌ها هستند. برای تعیین دقیق قیمت پرده اداری باید هزینه نصاب، ابزار لازم برای نصب پرده اداری، هزینه حمل و نقل و ارسال پارچه‌ها به دفتر کار را هم در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید تجهیزات جانبی مانند ریموت کنترل یا والان را به پرده دفتر کار خود اضافه کنید باید قیمت این موارد را هم در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

یکی از دلایل سرمایه‌گذاری کسب‌‌وکارها برای پرده‌ اداري حفظ حریم خصوصی کارمندان است. اغلب این پرده‌ها نه‌فقط برای پنجره‌های خارجی، بلکه برای پنجره‌ها و درب‌های داخلی نیز نصب می‌شوند. انواع پرده‌ اداری برای فضاهای کاری مانند اتاق جلسات یا دفاتر مدیریتی عالی هستند.

علاوه‌بر این تحقیقات نشان می‌دهد که کشیدن پرده‌ها در زمان غروب می‌تواند اتلاف گرما را تا حدود 15 درصد کاهش دهد. استفاده هوشمندانه از پرده‌ها می‌تواند به گرم یا خنک نگه داشتن دفتر کار شما و کاهش قبوض برق و گاز کمک کند.

در این مقاله از مجله آچاره به معرفی انواع پرده اداری پرداختیم. در نهایت فراموش نکنید که تیم آچاره به‌‌منظور نصب انواع پرده اداری در کنار شما خواهند بود. کافی است سفارش خود را در صفحه نصب و دوخت پرده اداری آچاره ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

منظور از پرده اداری چیست و چه کاربردی دارد؟

پرده‌های اداری به‌عنوان لوردراپه اداری هم شناخته می‌شوند و زمانی که به‌دنبال کنترل نور و حفظ حریم خصوصی هستید، این پرده‌ها گزینه خوبی هستند.
همچنین بنابر نیاز می‌توان از آن‌ها در ادارات، فضاهای رسمی و غیررسمی نیز استفاده کرد.

وجود پنجره در دفتر کار شما چقدر مهم است؟

دسترسی به پنجره‌ها و نور طبیعی می‌تواند روز کاری بهتری را به‌همراه داشته باشد.
بسیاری از شرکت‌ها به مزایای داشتن فضای کاری با بیشترین تعداد پنجره پی برده‌اند.
این مزایا شامل تمرکز بهتر و فشار کمتر به چشم است.

آیا پرده‌ها کیفیت صدا را بهتر می‌کنند؟

پاسخ بله است! اگرچه پرده‌ها نمی‌توانند به‌طور کامل مانع همه صداها شوند؛ اما به کاهش جذب نویز کمک می‌کنند.
سر و صدا از طریق دیوارها و شکاف‌ها وارد اتاق می‌شود، اما پرده‌ها در مسدود کردن صدا در فضای پنجره نقش مهمی دارند.

پرده‌ها چگونه انرژی را حفظ می‌کنند؟

پرده‌ها با محدود کردن جریان هوا به حفظ گرما کمک می‌کنند.
گرما حتی از پنجره‌های دوجداره هم عبور می‌کند؛ اما پرده‌ مانعی برای جریان هوا از اتاق به بیرون است.

آیا پرده‌ها اتاق را گرم نگه می‌دارند؟

پرده‌ها میزان تبادل هوا بین پنجره و اتاق را کاهش می‌دهند.
برای حفظ گرما در داخل خانه، پرده‌های باکیفیت می‌توانند اتلاف گرما را تا حدود 40 درصد کاهش دهند.

آیا پرده اتاق‌ها را خنک‌تر نگه می‌دارد؟

چیزی در حدود 30 درصد از گرمای ناخواسته از طریق پنجره‌ها وارد می‌شود؛ بنابراین بسته نگه داشتن پرده‌ها به‌خصوص در ساعات اوج نور خورشید به جلوگیری از ورود گرما کمک می‌کند.

به این پست امتیاز دهید

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا