2 روش تمیز کردن پرده کرکره‌ای – کرکره فلزی و عمودی

نظافت و شستشو

اگر متوجه شدید روی پرده کرکره‌ای منزل گرد و غبار نشسته و رنگ کدری پیدا کرده، وقت آن رسیده است که نسبت به شستن پرده کرکره‌ای خود اقدام کنید. پرده‌های کرکره‌ای انواع مختلف دارند و هر یک میزان متفاوتی از گرد و غبار را جذب می‌کند و روش‌های مختلفی برای شستن آنها وجود دارد اما همه انواع آنها بعد از مدتی نیاز به تمیز کردن دارند و این امر اجتناب‌ناپذیر است.

در ادامه روش‌هایی بسیار کاربردی و مؤثر برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای بیان کرده‌ایم تا پرده خود را مثل روز اول زیبا کنید.

طرز شستن پرده‌های کرکره‌ای

طرز شستن پرده‌های کرکره‌ای به جنس پرده و میزان کثیفی آن بستگی دارد. نگهداری از این گونه پرده‌ها نسبتاً آسان است و می‌توان آنها را در حین نصب نیز تمیز کرد. در زیر چند روش عالی برای شستن پرده کرکره‌ای معرفی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم روش شستشوی پرده توری با دست را نیز مطالعه کنید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

شستن پرده کرکره

روش اول تمیز کردن پرده کرکره‌ای: استفاده از جاروبرقی یا پارچه مرطوب

در بیشتر موارد جاروبرقی کشیدن یک راه عالی برای نظافت پرده کرکره‌ای است. جاروبرقی در صورتی که کثیفی پرده شما خیلی عمیق نباشد و در تمیز کردن گرد و غبارهای سطحی بسیار مؤثر بوده و روشی عالی برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای است.

برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای با جاروبرقی کارهای زیر را انجام دهید:

  1. بررسی کنید و ببینید که پرده کرکره‌ای شما از چه جنسی ساخته شده است. بسیاری از پرده‌های کرکره‌ای از وینیل ساخته شده‌اند؛ به همین دلیل ظاهر صاف و براقی دارند و احساس افراد را بر می‌انگیزند. اگر پرده شما از جنس وینیل است، پس ضد آب خواهد بود و می‌توانید با خیال راحت یک پارچه مرطوب را برای تمیز کردن آن به کار ببرید. در غیر این صورت از ابزار مخصوص جاروبرقی برای تمیز کردن پرده استفاده کنید.
  2. پرده کرکره‌ای خود را به طور کامل باز کنید.
  3. سطح هر دو طرف پرده را با پارچه پاک کنید یا جاروبرقی بکشید. تمام سطح پرده را طی کنید. نیازی نیست برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای از محصولات پاک‌کننده خشن استفاده کنید.
  4. قبل از اینکه پرده را جمع کنید، صبر کنید تا خشک شود. اگر از جاروبرقی برای تمیزکردن پرده استفاده کرده‌اید، نیازی به این مرحله نیست؛ زیرا پرده خشک است. مهم است که در صورت خیس بودن اجازه دهید تا پرده کاملاً خشک شود؛ چرا که خیسی و رطوبت شرایط را برای رشد کپک‌ها فراهم می‌کند.

تمیز کردن پرده کرکره‌ای

روش دوم تمیز کردن پرده کرکره‌ای: تمیز کردن اساسی

در بیشتر موارد اگر لکه روی پرده شما پررنگ باشد یا عمیقاً در آن نفوذ کرده باشد، باید پرده را به صورت عمقی تمیز کنید. برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای به صورت عمیق به لوازم زیر نیاز دارید:

  • وان
  • پاک‌کننده ملایم
  • قفسه خشک کن
  • سردوش
  • پارچه یا اسفنج غیر ساینده

برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای خود به صورت عمیق نیاز دارید تا پرده را پایین بیاورید. برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای در وان مراحل زیر را دنبال کنید:

تمیز کردن پرده کرکره

  1. پرده خود را از قلاب آن جدا کنید. اگر به انتهای کرکره خود توجه کنید، می‌بینید که با استفاده از براکت‌های کوچک به دیوار چسبانده شده است. یکی از این براکت‌ها پوششی دارد که با باز کردن آن قادر خواهید بود کل پرده را بردارید.
  2. پرده را کمی باز کنید. باید به‌اندازه‌ای شل باشد که آب به‌خوبی به سطح آن برسد.
  3. پرده را در وانی که با آب گرم و شوینده پر شده است، قرار دهید و صبر کنید تا خیس بخورد. به جای صابون یا مایع ظرفشویی از یک پاک‌کننده ملایم برای شستن پرده کرکره‌ای استفاده کنید، زیرا پارچه‌ای حساس دارند و باید از مواد شوینده ملایم برای شستن آنها استفاده کرد.
  4. بعد از گذشت یک ساعت پرده و لکه روی آن را بررسی کنید. هر دو سمت پرده را بررسی کنید و اگر لازم بود با استفاده از یک اسفنج یا پارچه لکه را بسابید.
  5. پرده را بشویید. پرده‌ها را زیر دوش حمام گرفته و با استفاده از سردوش به طور کامل تمیز کنید تا مواد شوینده آن خارج شوند.
  6. صبر کنید تا پرده کاملاً خشک شود. آن را کامل باز کرده و روی قفسه خشک کن قرار دهید. بعد از خشک شدن کرکره را روی براکت‌ها سوار کنید.

روش تمیز کردن پرده کرکره‌ای

شستشوی کرکره فلزی

شستشوی کرکره فلزی نیز به همان روش‌های کلی که برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای در بالا گفته شد، انجام می‌گیرد. البته روش دیگری که در شستشوی کرکره فلزی استفاده می‌شود، بخارشو است. روش بخارشو تنها برای شستشوی کرکره فلزی کاربرد دارد و در دیگر جنس‌های پرده کرکره‌ای قابل استفاده نخواهد بود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

طرز شستن پرده‌های کرکره‌ای

شستن کرکره عمودی

شستن کرکره عمودی مانند دیگر انواع پرده کرکره‌ای کار سختی نیست. در این مورد نیز می‌توانید از روش‌های کلی گفته شده در بالا استفاده کنید. جاروبرقی یا استفاده از پارچه مرطوب دو روش عالی برای شستن کرکره عمودی هستند. دستگاه بخارشو نیز روش مؤثری است که در شستن کرکره عمودی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نکات پایانی در تمیز کردن پرده کرکره‌ای

در زیر برخی نکات مهم که هنگام شستن پرده کرکره‌ای در انواع مختلف باید در نظر بگیرید را بیان کرده‌ایم:

  1. پرده‌ها را با ابزار مخصوص پرده جاروبرقی بکشید. جاروبرقی را از بالا به پایین نکشید، بلکه به صورت افقی حرکت دهید.
  2. با استفاده از گردگیر پشم بره مجدداً به تمیز کردن نوارها اقدام کنید. گردگیرهای پلاستیکی برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای مناسب نیستند.
  3. وقتی در حال گردگیری یا جاروبرقی کشیدن پرده کرکره‌ای عمودی هستید، تنها به سمت پایین این کار را انجام دهید. در صورت حرکت کردن به سمت بالا امکان باز شدن قلاب پرده کرکره‌ای عمودی وجود دارد.
  4. با استفاده از یک اسفنج لاستیکی که به عنوان اسفنج خشک نیز شناخته می‌شود، گرد و غبار و بقایای باقیمانده از پرده‌های پارچه‌ای و وینیل را پاک کنید. اسفنج را به‌آرامی روی پرده حرکت دهید.
  5. برای تمیز کردن نقطه‌ای پرده از پاک‌کننده چند منظوره استفاده کنید. آن را روی پارچه‌ای خشک و تمیز اسپری کرده و ناحیه کثیف شده پرده را تمیز کنید. هیچوقت پاک‌کننده را به طور مستقیم روی پرده اسپری نکنید.
  6. برای شستن پرده کرکره‌ای چوبی توجه داشته باشید که این نوع از پرده را نباید خیس کرد، بلکه تنها می‌توانید کمی آن را مرطوب کنید. آنها را برای تمیز کردن در نیاورید، بلکه همان طور که سر جایشان هستند، تمیز کنید.
  7. اگر پرده پارچه‌ای کرکره‌ای شما بسیار کثیف است، آن را به خشکشویی ببرید.
  8. هرگز پرده‌ها را با اسپری کردن شیلنگ کارواش روی آنها تمیز نکنید. همچنین آنها را در وان غوطه‌ور نکنید (مگر زمانی که بخواهید به صورت عمقی آنها را تمیز کنید).

نظافت پرده کرکره

چه بخواهید به صورت سطحی پرده خود را تمیز کنید و چه قصد از بین بردن لکه سرسخت روی آن را داشته باشید، برای تمیز کردن پرده کرکره‌ای به تجهیزات خاصی نیاز نیست. با ساده‌ترین مواد در دسترس نیز می‌توانید پرده‌ای زیبا و به تمیزی روز اول داشته باشید!

اگر وقت کافی برای انجام این کار ندارید یا نیاز به کمک دارید می‌توانید از سرویس پرده شویی آچاره استفاده کنید تا پرده‌های شما مثل روز اول برق بزنند. شما می‌توانید پس از ثبت سفارش رایگان در سایت یا اپلیکیشن، بدون پرداخت هزینه استعلام قیمت بگیرید و پس از انجام کار هزینه آن را بصورت نقدی یا اعتباری پرداخت کنید.

4.7/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا