دلایل شارژ نشدن پاور بانک چیست + راه حل مشکل

لوازم دیجیتالگجت

پاور بانک‌ها فرشته نجاتی هستند که در زمان خالی شدن شارژ باتری گوشی همراه و یا لپ تاپ و… به کمک­تان می­‌آیند و شما را نجات می­‌دهند! با وجود این جعبه جادویی کوچک دیگر نگران تمام شدن شارژ نخواهید بود. اما این جعبه نیز بر اثر دلایل مختلفی ممکن است شارژ نشود. شارژ نشدن پاور بانک به‌راحتی قابل تشخیص است. چرا که می­‌توانید میزان شارژ آن و وضعیت باتری پاور بانک را از روی نمایشگر ال ای دی کوچک که بر روی آن تعبیه شده است مشاهده کنید. این نمایشگر به صورت چشمک زن کار می‌­کند اما در برخی مواقع ممکن است چشمک هم بزند اما شارژ نداشته باشد. پس بهتر است اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

چرا پاور بانک شارژ نمی­‌شود؟

شارژ نشدن پاور بانک به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از ساده‌ترین آن­ها این است که کابل آن را به صورت کامل به آداپتور وصل نکرده‌­اید و برق به آن وارد نمی­‌شود و در نهایت پاور بانک شارژ نمی­‌شود. از این رو در زمان شارژ کردن پاور بانک از اتصال کامل سوکت‌ها اطمینان داشته باشید. همچنین آداپتورها را به پریزی وصل کنید که دارای برق باشد. بعضی اوقات ممکن است مشکل از کابل شارژ شما باشد. به همین خاطر بهتر است آن را هم تعویض کنید و با نمونه جدیدی آن را امتحان کنید. کابل شما باید از نوع FAST باشد یا همان شارژر سریع که بتواند در کوتاه‌ترین زمان بیشتری انتقال شارژ به باتری پاور بانک را داشته باشد. علاوه بر کابل بهتر است آداپتور خود را نیز تست کنید. شارژ نشدن پاور بانک می­‌تواند بر اثر خراب بودن آداپتور آن پیش بیاید.

نکته مهم: برای شارژ کردن پاور بانک و جلوگیری از خالی شدن باتری آن، از پریز برق برای شارژ استفاده کنید و از لپ تاپ به عنوان منبع استفاده نکنید. چرا که جریان خروجی از کامیپوتر  کمتر است و توان لازم جهت شارژ پاور بانک را ندارد.

بیشتر بخوانید: نبایدها و بایدهای شارژ موبایل در ماشین

بادکردن باتری از دلایل شارژ نشدن پاور بانک

از دیگر دلایل شارژ نشدن پاور بانک ها باد کردن باتری آنها است. از علائم آن این است که باتری پاور بانک به صورت یک جا خالی می­‌شود یا زمان شارژ شدن آن بسیار طولانی می­‌شود. این علائم به شما نشان می­‌دهد که حال پاور بانک شما خوب نیست و باید جهت خوب کردن حال آن اقدام کنید. این مشکل با تعویض باتری پاور بانک رفع می­‌شود. البته به نوع و مدل و برند تولید کننده پاور بانک شما نیز بستگی دارد.

خرابی و شارژ نشدن پاور بانک

اگر از سالم بودن کابل و آداپتور و … مطمئن هستید، اما بازهم پاور بانک شما شارژ نمی­‌شود هوشیار باشید. چرا که احتمالا دلیل اصلی دیگری دارد. این دلایل نیز بسیار متنوع هستند که مهم‌ترین آنها خراب شدن باتری پاور بانک است. باتری قلب تپنده پاور بانک است که خرابی آن در اصل خرابی خود پاور بانک است. در این صورت زمانی که این جعبه کوچک را به برق وصل می­‌کنید دیگر چراغ چشمک زن آن روشن نمی­‌شود. در این صورت بهتر است به سراغ کارت گارانتی آن بروید. معمولا این دستگاه های کوچک دارای گارانتی یک سال و … هستند. اگر خوش شانس باشید و زمان گارانتی هنوز باطل نشده باشد می­‌توانید جهت تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. در غیر این صورت بهتر است به فکر یک پاور بانک جدید باشد تا بتواند نیاز روزمره شما را رفع کند.

خرابی سوکت یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن پاور بانک

سعی کنید تا حد امکان با عجله از پاور بانک استفاده نکنید. زمانی که با عجله به سراغ آن می­‌روید ممکن است کابل را به اشتباه درون سوکت وارد کنید که در این صورت سوکت دچار آسیب می­‌شود و علاوه بر شارز نشدن نمی­‌تواند تلفن همراه و سایر دستگاه­‌های شما را هم شارژ کند. از این رو در حین اتصال کابل به آن دقت کنید تا این کار را به درستی انجام دهید. خبر خوب در این خصوص این است که سوکت‌های ورودی و خروجی آن به راحتی قابل تعویض و تعمیر می‌­باشد و می‌­توانید در کم‌ترین زمان این مشکل را برطرف کرده و همچون روز اول از پاور بانک خود استفاده کنید. ناگفته نماند که در حین خرابی سوکت و شارژ نشدن پاور بانک ممکن است چراغ چشمک زن آن به صورت مداوم روشن باشد.

بیشتر بخوانید : آموزش تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ

چگونه از پاور بانک خود مراقبت کنیم؟

در دنیای امروز پاور بانک‌ها همراه همیشگی برای افراد محسوب می­‌شوند. برای آنکه سبب افزایش طول عمر آن شوید تا به این زودی از کار نیفتد و بتوانید تا مدت­‌ها به راحتی و با آسودگی خاطر از آن استفاده کنید باید از آن مراقبت کنید. به این منظور باید نکات زیر را رعایت کنید:

1. کابل پاور بانک و شارژ آن را خم نکنید

همانطور که می‌­دانید خم کردن کابل باعث اتصالی سیم­‌های داخلی آن شده و در نهایت از کار می‌­افتد و دیگر قابل استفاده نیست. از همین رو در زمان جمع کردن کابل توجه کنید که به صورت اصولی آن را جمع نمایید.

شارژ نشدن پاوربانک

2. ضربه دشمن سلامتی پاور بانک شما

تا حد امکان از وارد شدن ضربه به پاور بانک خود پیشگیری کنید. نباید آن را از ارتفاع بلند پرتاب کنید. برخورد جسم سنگین با آن نیز می­‌تواند در روند کار آن اختلال ایجاد کند.

3. نگهداری دور از رطوبت

نفوذ رطوبت به درون پاور بانک نیز می­تواند یکی از دلایل شارژ نشدن آن باشد. به همین خاطر بهتر است در حین نگهداری به این نکته توجه کنید تا از مایعات و هرگونه سیال دیگری به دور باشد.

4. به ولتاژ آن توجه کنید

تنوع این دستگاه های کوچک بسیار زیاد است. روی آن ها مقدار ولتاژ ورودی درج شده است. در حین شارژ کردن به این ولتاژ توجه کنید تا با ولتاژ پایین­تر و یا حتی بیشتر آن را شارژ نکنید که باعث آسیب دیدن باتری پاور بانک می­‌شود.

5. به دمای دستگاه توجه کنید

باتری های به کارگرفته شده در این دستگاه ها از نوع لیتیومی می‌­باشد. استفاده بیش از حد از آنها سبب می­‌شود که دمای آنها افزایش پیدا کند که باعث آسیب دیدن به باتری و در نهایت خرابی آن می‌­شود. پاور بانک را در حین شارژ در دست نگه ندارید و از تابش نور آفتاب به ان هم جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید : استفاده از موبایل به عنوان ماوس بلوتوثی

6. آن را زود از شارژ بکشید

باتری لیتیومی پاور بانک زمانی به بالاترین میزان کارایی خود می‌رسد که به صورت صدرصد شارژ نشود. البته تکنولوژی که در این دستگاه ها وجود دارد باعث می­‌شود زمانی که شارژ آن به 100 رسیده است به صورت خودکار دیگر جریان برق را جذب نکند. اما اگر بیش از حد در شارژ بماند ممکن است مدارات داخلی آن تحت تاثیر قرار گرفته و خراب شوند. در اصطلاح به آن سوختگی مدار گفته می­‌شود که باعث خرابی پاور بانک شما می­‌شود.

چگونه خرابی پاور بانک را تشخیص دهیم؟

ساده‌ترین روش تشخیص آن چراغ چشمک زدن روی پاور بانک می­‌باشد. البته در برخی مواقع با روشن و خاموش کردن آن ممکن است چراغ خاموش شود. اما در غیر این صورت مشکل جدی تر از این حرف ها خواهد بود. علاوه بر چراغ پاور بانک تغییرات ظاهری همانند:

  1. لق بودن سوکت‌­های ورودی و خروجی
  2. تو رفتگی بدنه پاور بانک
  3. قطع شدن کابل و بریده شدن آن
  4. لق بودن کابل حین اتصال به سوکت

نشان دهنده خرابی این دستگاه است.

عمر باتری پاور بانک چقدر است؟

عوامل مختلفی بر طول عمر باتری ها اثر دارند که مهم ترین آن‌ها میزان مصرف کاربران است. اگر به صورت روزانه از آن استفاده نمی­‌کنید به صورت حدودی می­‌تواند تا 18 ماه شما را ساپورت کند. البته نحوه نگهداری از آن نیز بر طول عمر آن موثر است. برند سازنده و کیفیت نیز از دیگر عوامل موثر است که باعث می­‌شود باتری پاور بانک مدت زمان طولانی شارژ را نگه دارد.

شارژ باتری چقدر طول می­‌کشد؟

این اصل را همیشه رعایت کنید که پاور بانک خود را بیشتر از زمان لازم در شارژ نگه ندارید. برای آنکه با شارژ نشدن پاور بانک روبه­‌رو نشوید بیش از 2 ساعت آن را در شارژ نگه ندارید. البته در برخی مدل‌ها این زمان ممکن است برابر با 1 ساعت باشد. به این منظور بهتر است دفترچه راهنما آن را در زمان خرید به صورت کامل مطالعه کنید و مطابق با دستورالعمل های ذکر شده در آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : بررسی و حل 11 مشکل وای فای تلویزیون

پاور بانک را می­‌توانیم تعمیر کنیم؟

اگر شما هم صاحب یک دستگاه پاور بانک هستید باید جواب این سوال را در ذهن داشته باشید. پاور بانک ها قابلیت تعمیر را دارند. واضح است که تعمیر آن به نسبت خرید دوباره هزینه کمتری برایتان خواهد داشت. البته به شرطی که اسیب جدی ندیده باشند. توجه کنید که به سراغ یک متخصص برای تعمیر بروید. اگر می­‌توانید از گارانتی هم استفاده کنید. دیگر دغدغه‌ای نخواهید داشت و به راحتی می­‌توانید جهت نوسازی و تعویض آن توسط شرکت سازنده اقدام کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا