4 علت خرابی باتری گوشی ایسوس!

لوازم دیجیتالموبایل

علت خرابی باتری گوشی ایسوس چیست؟ گوشی خود را به شارژ زده‌اید و منتظرید تا هر چه سریع‌تر شارژ شود. بعد از مدتی متوجه می‌شوید گوشی شما آن طور که انتظار داشتید، شارژ نشده است. با خود فکر می‌کنید که آیا باتری گوشی خراب شده است؟!

ممکن است علت شارژ نشدن گوشی شما خرابی باتری باشد. عوامل ایجادکننده خرابی باتری گوشی در برندهای مختلف تقریبا یکسان هستند. در این مقاله دلایل خرابی باتری گوشی ایسوس را با هم بررسی خواهیم کرد.

نکات کلیدی 

      • عواملی مانند عدم استفاده از حالت کم‌مصرف گوشی، انجام بازی‌های موبایلی به میزان زیاد، روشن بودن GPS در تمام طول روز، آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی و … از دلایل خرابی باتری موبایل ایسوس به‌شمار می‌روند.
      • تلفن‌های هوشمند مدرنی که بعد از سال 2015 تولید شده‌اند، باید بتوانند پس از شارژ شدن بین 5 تا 8 ساعت دوام بیاورند.

فهرست مطالب

علت خرابی باتری گوشی ایسوس چیست؟

عوامل بسیاری وجود دارند که می‌توانند بر طول عمر باتری گوشی اثر بگذارند. نحوه استفاده شما از موبایل یکی از مهم‌ترین موارد مؤثر بر خرابی باتری گوشی ایسوس است. با استفاده صحیح از موبایل می‌توانید عمر باتری گوشی خود را طولانی‌تر کنید و مدت بیشتری از آن استفاده کنید.

هیچ چیزی ماندگار و همیشگی نیست. این در مورد باتری گوشی نیز صدق می‌کند. باتری گوشی شما دیر یا زود بعد از مدتی فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. اکثر باتری‌ها بعد از 300 تا 600 چرخه فعالیت، شروع به از دست دادن ظرفیت خود می‌کنند. بعد از این مدت، شما به‌آرامی نشانه‌های فرسودگی و خرابی باتری را مشاهده می‌کنید.

آیا شک دارید که عمر باتری شما رو به اتمام است؟ در این مطلب نشانه‌های خرابی باتری گوشی ایسوس را بیان می‌کنیم. با بررسی این نشانه‌ها در گوشی خود می‌توانید متوجه شوید که امید به زندگی باتری شما چقدر است.

تعمیر موبایل را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل
  • تعمیر باتری گوشی
  • تعمیرات نرم‌افزار موبایل
  • تعمیر سخت‌افزار گوشی
  • تعمیر هنگ کردن و داغ شدن موبایل
  • تعمیر سوکت شارژ گوشی

تعمیر تخصصی موبایل در محل با تیم آچاره

تعمیر موبایل را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل
  • تعمیر باتری گوشی
  • تعمیرات نرم‌افزار موبایل
  • تعمیر سخت‌افزار گوشی
  • تعمیر هنگ کردن و داغ شدن موبایل
  • تعمیر سوکت شارژ گوشی

تعمیر تخصصی موبایل در محل با تیم آچاره

علائم خرابی باتری گوشی ایسوس

در این قسمت نشانه‌ها و علائم خرابی باتری گوشی ایسوس را بیان می‌کنیم. این نشانه‌ها در اغلب برندهای گوشی یکسان هستند.

1. روشن نشدن گوشی ایسوس؛ از علائم خرابی باتری گوشی ایسوس

این مورد یکی از رایج‌ترین نشانه‌های خرابی باتری گوشی ایسوس و دیر شارژ شدن گوشی است. این مورد ساده‌ترین راهی است که می‌توانید از وضعیت باتری خود مطلع شوید. مانند هر وسیله الکترونیکی دیگر که بدون برق روشن نمی‌شود، گوشی شما نیز همین‌طور است.

اگر همچنان نوتیفیکیشن‌هایی از گوشی خود می‌شنوید یا نشانه‌هایی از برق را تجربه می‌کنید، اما نمایشگر کاملاً سیاه است، ممکن است مشکل از نمایشگر باشد و نه باتری.

همچنین ممکن است شارژر شما مشکل داشته باشد. با یک شارژر دیگر امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکل از باتری است.

2. نشان دادن علائم حیاتی تنها در زمان اتصال به شارژر

اگر گوشی شما کاملاً مرده است و در عین حال مطمئن هستید که نمایشگر شما مشکلی ندارد، احتمالاً باتری گوشی شما خراب است. شارژر خود را به دستگاه وصل کنید و تلفن خود را چند دقیقه مشاهده کنید.

اگر شروع به کار کرد که عالی است. حالا شارژر را جدا کنید. اگر به محض جدا کردن شارژر گوشی خاموش شود، یعنی باتری خراب است. به دلیل خرابی باتری، دستگاه شما تنها زمانی که به برق وصل است کار می‌کند.

خرابی باتری گوشی ایسوس

2. زود خالی شدن شارژ باتری

یکی دیگر از علائم خرابی باتری گوشی ایسوس، خالی شدن زودهنگام شارژ باتری است. به‌طور متوسط تلفن‌های هوشمند مدرنی که بعد از سال 2015 تولید شده‌اند، باید بتوانند پس از شارژ شدن بین 5 تا 8 ساعت دوام بیاورند. البته این میزان بسته به نوع فعالیت تلفن همراه به شدت متفاوت است.

اگر به‌طور مکرر از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید یا از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که مصرف شارژ زیادی دارند، شارژ باتری گوشی ایسوس شما زودتر تمام خواهد شد. فراموش کردن بستن برنامه‌ها بعد از اتمام کار با آن‌ها نیز یکی دیگر از موارد مؤثر بر خالی شدن شارژ گوشی ایسوس است. در این صورت ممکن است شارژ گوشی شما بین 3 تا 4 ساعت دوام بیاورد.

اگر وسط کار با گوشی، ناگهان گوشی شما از کار می‌افتد و خاموش می‌شود یا اگر باتری شما با وجود رعایت موارد بالا کمتر از 2 ساعت شارژ تمام می‌کند، احتمالا باتری مشکل دارد.

3. داغ شدن بیش از حد؛ از علائم خرابی باتری گوشی ایسوس

محدوده سالم دما برای گوشی‌های هوشمند بین 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد است. اگرچه باتری شما می‌تواند در دمایی بالاتر از این محدوده کار کند، اما برای آن بسیار مضر است.

دماهای بالاتر از 30 درجه سانتی‌گراد بر عمر و عملکرد کلی باتری تأثیر منفی خواهند گذاشت. اگر با لمس گوشی متوجه می‌شوید که داغ است، باید برای تعویض باتری گوشی اقدام کنید

4. برآمدگی باتری

برآمدگی باتری از دیگر نشانه‌های خرابی باتری گوشی ایسوس است. اگر صفحه گوشی شما از قاب گوشی جدا شده یا در حال جدا شدن است، به احتمال زیاد ناشی از متورم شدن باتری است که باعث حرکت صفحه به سمت بالا می‌شود. برآمدگی باتری گوشی ایسوس به دلیل شارژ بیش از حد آن رخ می‌دهد.

مانند گرمای بیش از حد گوشی، جدا شدن صفحه گوشی از قاب نیز خطرناک است و باید جدی گرفته شود. در این مرحله چاره‌ای جز تعویض باتری ندارید. حتما باتری را تعویض کنید، قبل از اینکه صفحه گوشی ترک بخورد!

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

چگونه از زود خالی شدن باتری موبایل ایسوس جلوگیری کنیم؟

خرابی باتری گوشی ایسوس یکی از علل زود خالی شدن باتری است. با این وجود عوامل دیگری به جز خرابی باتری نیز بر سرعت خالی شدن شارژ باتری موبایل ایسوس اثر دارند.

اگر کارهایی که باعث تخلیه زودهنگام شارژ باتری می‌شوند را زیاد انجام دهید، باتری شما خیلی زود به پایان عمر نزدیک شده و در اصطلاح خراب می‌شود. برای جلوگیری از خرابی باتری گوشی ایسوس و هر گوشی دیگری باید فعالیت‌هایی که موجب زود خالی شدن باتری گوشی می‌شوند را محدود و از داغ شدن موبایل جلوگیری کنید.

در این قسمت پاسخ به سؤال «چگونه از زود خالی شدن باتری موبایل ایسوس جلوگیری کنیم؟» را خواهید گرفت. راه‌حل هایی که در ادامه آمده‌اند، از زود خالی شدن شارژ باتری موبایل جلوگیری می‌کنند.

1. کاهش روشنایی نمایشگر گوشی

زیاد بودن نور صفحه نمایش باعث زود خالی شدن شارژ باتری گوشی شما خواهد شد. این یکی از دلایل اصلی تخلیه سریع باتری است.

سطح روشنایی تلفن همراه خود را به کمترین میزان کاهش دهید. نور باید تنها به‌اندازه‌ا‌ی باشد که بتوانید نوشته‌ها را به‌راحتی بخوانید. بیش از آن نیازی نیست.

همچنین می‌توانید از ویژگی روشنایی خودکار صفحه استفاده کنید که با توجه به شرایط محیط اطراف تغییر می‌کند.

معرفی علائم و علل خرابی باتری گوشی ایسوس

2. کار کردن اسکنر وای فای

روشن کردن وای فای به‌طور کلی باعث افزایش سرعت مصرف شارژ باتری شما خواهد شد. علاوه بر این، روشن ماندن اسکنر وای فای برای مدت طولانی نیز موجب افزایش سرعت خالی شدن شارژ باتری می‌شود.

روشن کردن وای فای باعث فعال شدن اسکنر وای فای برای شناسایی شبکه‌های موجود می‌شود.

اگر سیگنال وای فای پیدا نشد و همچنان اجازه دهیم که اسکنر به کار خود ادامه دهد، باتری تلفن خیلی زود تخلیه خواهد شد. اگر سیگنال وای فای را پیدا نکردید، برای جلوگیری از زود خالی شدن باتری موبایل فوراً اسکنر وای فای خود را خاموش کنید.

3. روشن ماندن GPS در تمام طول روز

فعال بودن دائمی GPS موجب زود خالی شدن شارژ باتری تلفن همراه و کاهش عمر باتری موبایل خواهد شد. اگر قابلیت خاموش نشود، سیستم برای ردیابی مکانی که در آن قرار گرفته‌ایم، به کار خود ادامه خواهد داد.

این ویژگی برای برخی کاربران بسیار مفید است؛ به‌گونه‌ای که در تمام طول روز آن را فعال نگه می‌دارند. اگر نیازی ندارید، آن را غیر فعال کنید تا شارژ گوشی خود را برای مدت طولانی‌تری ذخیره کنید.

4. اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه

برخی برنامه‌های روی گوشی حتی بعد از اتمام کار و بستن آن‌ها نیز متوقف نمی‌شوند. برخی از آن‌ها برای اهداف خاصی به فعالیت خود در پس‌زمینه ادامه می‌دهند. با مراجعه به تنظیمات باتری می‌توانیم متوجه شویم کدام برنامه‌ها بیشترین میزان شارژ باتری را مصرف می‌کنند.

برای اینکه باتری بیشتر دوام بیاورد، می‌توانیم برنامه‌های غیر ضروری که در حال اجرا در پس‌زمینه هستند را غیرفعال کنیم. اگر تلفن همراه شما از قابلیت بهینه‌سازی داخلی برخوردار است، می‌توانید از آن برای حداکثر کردن قدرت باتری استفاده کنید.

5. استفاده بیش از حد از برنامه‌های تخلیه کننده باتری

برخی برنامه‌ها مانند پخش ویدئو و موسیقی در صورت استفاده بیش از حد انرژی باتری را بسیار کم می‌کنند.

همین‌طور اگر از طرفداران بازی‌های موبایلی هستید، بدانید که بازی‌های موبایلی خیلی زود شارژ باتری‌تان را تخلیه می‌کنند. فعالیت دیگری که در صورت انجام بیش از اندازه به سرعت باتری گوشی را خالی می‌کند، اتصال به اینترنت است.

برای کاهش سرعت خالی شدن شارژ گوشی، سعی کنید تا جای ممکن به جای دیدن ویدئو، مطالعه کنید. همچنین به مدت طولانی با موبایل بازی نکرده و مدت استفاده از اینترنت موبایل را کاهش دهید.

6. آپدیت نبودن نرم‌افزار

اگر نرم‌افزار گوشی شما قدیمی باشد، باتری گوشی سریع‌تر تخلیه خواهد شد. نرم‌افزارهای به‌روز شده معمولا اختلالات قبلی را برطرف می‌کنند که می‌تواند در سرعت خالی شدن باتری گوشی اثرگذار باشد.

به‌روزرسانی‌ها را می‌توان به‌صورت دستی یا به‌صورت خودکار انجام داد.

آپدیت نبودن گوشی ایسوز

7. مشکلات سخت‌افزاری

مشکلات سخت‌افزاری عمدتا به دلیل وضعیت بد باتری و شارژر معیوب اتفاق می‌افتد. استفاده از شارژرهایی نامناسب با باتری یا شارژر معیوب نیز ممکن است باعث خرابی باتری شود.

در صورتی که تشخیص دادید شارژر گوشی ایسوس شما مشکل دارد، فوراً آن را تعویض کنید.

تعمیر باتری گوشی ایسوس

اگر علائم خرابی باتری گوشی ایسوس در گوشی شما مشاهده می‌شود، باید آن را تعمیر کنید. کار تعمیر باتری گوشی ایسوس را به یک متخصص بسپارید تا متناسب با مدل گوشی شما آن را تعویض یا تعمیر کند.

در اغلب موارد باتری معیوب گوشی ایسوز باید تعویض شود و تعمیر آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

چرا گوشی ایسوس شارژ نمی‌شود؟

علل متفاوتی باعث شارژ نشدن گوشی می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید چرا گوشی ایسوس شارژ نمی‌شود، این قسمت را بخوانید. علل مختلف شارژ نشدن گوشی ایسوس را به‌طور خلاصه بیان کرده‌ایم:

1. مشکل در پریز برق

ممکن است شارژر را به پریز تلفن وصل کرده باشید! اگر چه خنده‌دار به‌نظر می‌رسد، اما این یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی ایسوس است. ترجیحاً از یک پریز دیگر برای شارژ گوشی استفاده کنید و ببینید آیا گوشی شارژ می‌شود یا خیر.

تعمیر باتری گوشی ایسوس

2. مشکل در کابل رابط

ممکن است علت شارژ نشدن گوشی ایسوس وجود مشکل در کابل رابط باشد. کابل را از نظر ظاهری چک کنید.

در صورت وجود هر گونه زدگی، خوردگی، پارگی و …. گوشی شما شارژ نخواهد شد. همچنین باید سر پورت USB و نرینه‌ای که به گوشی شما متصل می‌شود را بررسی کنید. ممکن است این قسمت به دلیل فشار دادن یا کشیدن زیاد دچار مشکل شود.

بهتر است گوشی خود را با یک کابل رابط دیگر شارژ کنید. در این صورت مشخص می‌شود که آیا مشکل از کابل رابط است یا خیر.

3. عدم اتصال صحیح پورت شارژ گوشی به سر کابل

گاهی اوقات ممکن است به دلیل ذرات چربی و گردوغبار، اتصال صحیحی بین سر کابل شارژر و پورت شارژ گوشی برقرار نشود.

در این وضعیت، گوشی شارژ نخواهد شد. همچنین باید پورت شارژر را بررسی کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

عیب‌یابی و تعمیر موبایل با تیم آچاره

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی ASUS

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی ASUS اقدامات زیر را انجام دهید:

1. فورس ری استارت گوشی؛ راه رفع مشکل شارژ نشدن گوشی ASUS

فورس ری استارت راهی خوب برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی ایسوس است و در بسیاری از موارد مشکل شارژ نشدن گوشی با این کار حل شده است.

فورس ری استارت در گوشی‌های مختلف متفاوت است. در این مورد با افراد متخصص مشورت کنید.

فورس ری استارت گوشی ایسوس

2. آپدیت یا دانگرید سیستم عامل

گاهی اوقات به‌روزرسانی سیستم عامل و گاهی اوقات قدیمی بودن سیستم عامل مانع از شارژ شدن گوشی ایسوس می‌شوند. اگر اخیراً سیستم عامل خود را آپدیت کرده‌اید، آن را در صورت امکان دانگرید کنید.

اگر مدت زیادی است سیستم عامل خود را به‌روز نکرده‌اید، حتما این کار را انجام دهید. ممکن است با این کار مشکل شارژ نشدن گوشی برطرف شود.

3. تعویض باتری

اگر هیج یک از روش‌های بالا کار نکرد، پس به احتمال زیاد باتری گوشی شما مشکل دارد. باتری خود را تعویض کنید.

ممکن است باتری قابل تعویض نباشد. در این صورت برای تعویض باتری گوشی ایسوس باید به افراد حرفه‌ای و متخصص مراجعه کنید.

 جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره به بررسی دلایل خرابی باتری گوشی ایسوس و راهکار‌های پیشگیری از بروز این مشکل پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پساخ خود را از کارشناسان موبایل آچاره دریافت کنید.
فراموش نکنید برای تعمیر موبایل ایسوس در محل، تیم متخصصین آچاره درکنار شما خواهند بود. کافی‌ست سفارش خود را در سایت آچاره ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

دلایل خرابی باتری موبایل ایسوس چیست؟

تمام فعالیت‌هایی که باعث زود خالی شدن شارژ باتری می‌شود، در خرابی باتری مؤثر هستند.
انجام بیش از حد بازی‌های موبایلی، اتصال طولانی‌مدت به وای فای و اینترنت، زیاد بودن نور صفحه نمایش، اجرای برنامه‌ها در پس زمینه، آنتن‌دهی ضعیف، روشن بودن GPS به مدت طولانی و ... همگی از دلایل خرابی باتری موبایل ایسوس هستند.

آیا بازی کردن با موبایل باعث خراب شدن باتری موبایل ایسوز می‌شود؟

اگر به میزان کم بازی می‌کنید، خیر.
در صورتی که جزء افرادی هستید که در شبانه‌روز بیش از 2 ساعت با موبایل بازی می‌کنید، بدانید که با این کار خیلی زود باعث خراب شدن باتری موبایل ایسوز خود خواهید شد.

آیا امکان تعمیر باتری گوشی ایسوس وجود دارد؟

بله. در صورتی که متوجه خرابی باتری گوشی ایسوس خود شدید، می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر باتری خود را تعمیر کنید؛ هر چند در اغلب موارد مجبور به تعویض باتری می‌شوید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا