نبایدها و بایدهای شارژ موبایل در ماشین

موبایللوازم دیجیتال

احتمالاً شما هم جزء افرادی هستید که زمان‌هایی که در ترافیک گیر افتاده‌اید را بهترین زمان برای شارژ گوشی با usb ضبط ماشین می‌دانید. آیا شارژ کردن گوشی در ماشین کار درستی است؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این پرسش برسید.

شارژ موبایل در ماشین

چه در حال سفر در جاده‌ باشید و چه در رفت‌وآمد روزمره از محل کار به خانه، کم بودن شارژ باتری گوشیتان ممکن است شما را ناراحت یا بی‌حوصله کند. اکثر مردم جرأت اعتراف به این موضوع را ندارند، اما حقیقت این است که شارژ زیر 5 درصد، استرس زیادی به آنها وارد می‌کند. در نتیجه از هر فرصتی برای شارژ کردن گوشی خود استفاده می‌کنند، حتی اگر نیاز باشد این کار را درون ماشین انجام دهند.

شارژ کردن گوشی در ماشین

چطور موبایل خود را در ماشین شارژ کنیم؟

این سوال که چطور گوشیمان را در سفر شارژ کنیم؛ تا به حال برای افراد زیادی پیش آمده است. روش‌های مختلفی برای به شارژ زدن موبایل در ماشین وجود دارد. بسته به اینکه ماشین شما در چه سالی و توسط چه برندی تولید شده باشد، می‌توانید از یکی از گزینه‌های زیر استفاده کنید.

1. به شارژ زدن موبایل در ماشین با استفاده از فندک

اگر شارژر ماشین با پورت usb بخرید که بتوانید آن را به فندک متصل کنید، می‌توانید از طریق فندک، گوشی خود را در ماشین شارژ کنید. برای شارژ آسان گوشی هوشمند خود به جریانی حداقل 2 آمپر نیاز دارید. فندک این کار را بدون مشکل انجام می‌دهد اما هنگام خرید شارژر ماشین باید دقت کنیدکه نوع مرغوب آنرا تهیه کنید.به شارژ زدن موبایل در ماشین با استفاده از فندک

2. به شارژ زدن موبایل در ماشین با usb

خودروها ممکن است یک یا چند پورت usb داخلی داشته باشند که بتوانید شارژر را به آنها متصل کرده و بدین طریق گوشی هوشمند خود را شارژ کنید. با این وجود توجه کنید که آزمایش‌های بسیاری نشان داده‌اند که جریانی که از این پورت‌ها خارج می‌شود برای شارژ سریع گوشی هوشمند شما بسیار محدود است.

شارژ کردن گوشی با usb

گوشی‌های هوشمند معمولاً دارای اپلیکیشن‌های قدرتمندی هستند که میزان زیادی از باتری گوشی را مصرف می‌کنند. پورت‌های یو اس بی نمی‌توانند جوابگوی این انرژی زیادی باشند. در نتیجه ممکن است شارژ شدن گوشی هوشمند شما با سرعت دلخواهتان پیش نرود و حتی در حین به شارژر وصل بودن گوشی، بخشی از شارژ گوشی را از دست بدهید!

3. شارژ موبایل در ماشین از روش بی‌سیم

خودروهای جدید از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین دیگر نیازی نیست از کابل استفاده کنید. اگر گوشی شما قابلیت شارژ بی‌سیم دارد، آن را روی استند، سینی یا مکان مخصوص قرار دهید تا شارژ شود.

شارژ کردن گوشی بدون کابل در ماشین

4. شارژ گوشی با usb ضبط ماشین

شارژ گوشی با usb ضبط ماشین روشی است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. پورت usb در وسیله نقلیه شارژ گوشی شما را با برق کمتری نسبت به آنچه گوشی نیاز دارد، انجام می‌دهد. در نتیجه ممکن است گوشی شما حین شارژ شدن از کار بیفتد یا اینکه شارژ آن به سختی انجام شود. هنگام رانندگی از محل کار به خانه یا بالعکس، تلفن همراه در طول 30 تا 60 دقیقه رفت‌وآمد به میزان بسیار کمی شارژ می‌شود. این موضوع بدین علت است که در حقیقت شارژی که گوشی در حین رانندگی مصرف می‌‌کند از انرژی که در زمان شارژ توسط یو اس بی به آن منتقل می‌شود، بیشتر است.

مطلب پیشنهادی معرفی انواع روش‌های شارژ باتری ماشین

شارژ کردن گوشی با فندک ماشین

آیا شارژ موبایل با فندک ماشین به باتری آسیب می‌رساند؟

بیشتر سوکت‌های 12 ولتی می‌توانند جریانی به اندازه حداکثر 10 آمپر تولید کنند. این در حالی است که اکثر شارژرها از 1 تا 3 آمپر استفاده می‌کنند. اگر شارژر خراب باشد، برق به طور پیوسته و ثابت وارد دستگاه نمی‌شود. این وضعیت موجب نوسانات ناگهانی در جریان برق ورودی به موبایل می‌شود که ممکن است باعث ایجاد حرارت بیش از حد در دستگاه، آسیب به اجزای داخلی آن و در برخی موارد تخریب دستگاه شود.

البته شارژرهای فندکی مدرن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که چیپ‌های درون آنها ولتاژها و جریان‌های خیلی بالا یا خیلی پایین را شناسایی می‌کنند و نمی‌گذارند جریان‌ها یا ولتاژهایی  بیش از حد معمول وارد گوشی شود. در نتیجه باتری گوشی کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرد. با این وجود باز هم این روش کاملاً ایمن نیست.

آیا شارژ  موبایل در خودرو به باتری ماشین آسیب می‌رساند؟

در لحظات اولیه‌ای که ماشین استارت زده می‌شود، نباید روی باتری فشار باشد، در این صورت ممکن است ماشین به‌درستی استارت نخورد. البته ماشین‌های مدرن این مشکل را برطرف کرده‌اند. در این ماشین‌ها در لحظه‌ای که استارت زده می‌شود توان باتری کاملاً روی استارت صرف شده و دیگر قسمت‌ها تا زمانی که ولتاژ ثابت شود، شروع به کار نمی‌کنند. این زمان معمولاً بیشتر از 5 ثانیه طول نمی‌کشد. در نتیجه نگران انفجار باتری ماشین خود نباشید! اما باز هم استفاده از شارژر فندکی ماشین توصیه نمی‌شود.

آسیب های شارژ گوشی در ماشین

 آسیب‌های گوشی به باتری ماشین

شارژ موبایل در ماشین و در حین رانندگی یکی از عواملی است که باعث خالی شدن باتری ماشین شما می‌شود. اگر خودروی شما خاموش باشد اما همچنان از رادیوی آن استفاده کنید، دستگاه انرژی خود برای شارژ شدن را از باتری ماشین دریافت می‌کند. چنین وضعیتی برای افرادی که به‌تازگی خودرو خود را خریده‌اند و باتری خودرو آنها سالم است، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. اما اگر خودروی شما قدیمی است، بهتر است از شارژ موبایل در ماشین و با درگاه usb خودداری کنید.

شارژ کردن گوشی در خودردو

اساساً کار با موبایل در ماشین به دلیل حواس پرتی که ممکن است برای راننده ایجاد کند، عملی مذموم است. هر گاه در هنگام رانندگی دست‌های راننده فرمان ماشین و چشم‌هایش جاده را ترک کنند، برای خود و سرنشینان آن ماشین خطر ایجاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی هنگام خیس شدن موبایل چکار کنیم؟

سوالات متداول

1- چرا نباید موبایل را در ماشین شارژ کنیم؟

پورت یو اس بی ماشین انرژی کمتر از آنچه گوشی موبایل برای شارژ شدن به آن نیاز دارد را برای موبایل فراهم می‌کند. در نتیجه گوشی به‌سختی شارژ می‌شود. شارژ موبایل با فندک ماشین نیز به دلیل نوساناتی که در برق ورودی به موبایل ایجاد می‌کند مورد تأیید نیست. از این گذشته کار با موبایل در ماشین باعث حواس پرتی و ایجاد خطر برای راننده و سرنشینان آن می‌شود.

2- چرا شارژ گوشی با فندک ماشین ضرر دارد؟

شارژ گوشی با فندک ماشین ممکن است به باتری ماشین یا باتری گوشی آسیب وارد کند. البته ماشین‌های نسل جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که این مشکلات را تا حدودی برطرف کرده‌اند، با این وجود باز هم شارژ موبایل با فندک ماشین توصیه نمی‌شود.

شارژ کردن موبایل در ماشین

3- بهترین روش شارژ گوشی در ماشین کدام است؟

به طور کلی شارژ موبایل در ماشین کار درستی نیست و سعی کنید این کار را انجام ندهید. بهترین روش شارژ گوشی در ماشین وجود ندارد! هیچ یک از روش‌هایی که برای به شارژ زدن موبایل در ماشین وجود دارند، ایمن نیستند و یا برای ماشین یا برای موبایل یا برای خود شما آسیب‌زا خواهند بود. رایج‌ترین روش‌ها برای شارژ موبایل در ماشین روش شارژ بی‌سیم، شارژ گوشی با usb ضبط ماشین و شارژ گوشی با فندک ماشین هستند. شارژ گوشی با فندک ماشین از شارژ گوشی با usb ضبط ماشین سریع‌تر است. اگر سرعت برایتان مهم است، از این روش استفاده کنید.

3.4/5 - (25 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام بنظربنده یه اینورتر۲۰۰ وات خرید کنید که به جای فندکی خودرو هم وصل بشه و با تبدیل برق ماشین به برق ۲۲۰ ولت،حالا میتونید از شارژر اصلی موبایل بر روی پریز اینورتر واسه فست شارژ کردن گوشی هوشمند خود استفاده کنید.من به شخصه که تازه خرید ایترنتی کردم اینور ولی هنوز به دستم نرسیده.حتما اینورت ایرانی خرید کنید کیفیتش خیلی بالاتر از چینی ها هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا