محافظت خودرو در برابر خط و خش

خودروصافکاری و نقاشی

برای صاحبان خودرو همیشه محافظت خودرو در برابر خط و خش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. در نتیجه همیشه راه‌حل‌هایی برای این کار مطرح می‌شود. از جمله این راه‌حل‌ها ایجاد یک ‌لایه مثل رنگ خودرو بر روی بدنه ماشین است که این کار علاوه بر آن که ظاهر بهتری به خودرو می‌دهد، آن را در برابر عواملی مثل خط و خش، رطوبت، آفتاب ‌سوختگی، زنگ‌زدگی، ضربات سطحی و موارد دیگری مثل اسید و باران‌های اسیدی محافظت می‌کند.

رنگ‌های خودرو معمولاً از مواد شیمیایی ساخته شده که بعد از گذشت مدتی ممکن است در برابر گرما و مواد به‌ خصوص مواد اسیدی واکنش بدی نشان دهند. در نتیجه این رنگ‌ها بیش از مدت محدودی دوام نخواهد آورد و دچار آفتاب‌سوختگی، پوست شدن و یا ترک خوردن می‌شود.

راهکارهای محافظت خودرو در برابر خط و خش

اگر رنگ روی بدنه خودرو خراشیده شده باشد ظاهر ناخوشایندی دارد و اگر این خراش به حدی عمیق شده باشد که فلز زیر رنگ را نشان دهد مشکلات بیشتری مثل زنگ‌زدگی را به وجود می‌آورد.  مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید موجب شده تا راهکارهایی برای محافظت خودرو در برابر خط و خش ارائه شود. در ادامه به طور کامل به شرح کامل این راهکار‌ها می‌پردازیم:

انتخاب محل مناسب برای پارک کردن خودرو

پارک کردن خودرو در یک محل مناسب جزو راهکارهایی است که در محافظت خودرو در برابر خط و خش مهم می‌باشد. زمانی که اتومبیل در محل‌های با ترافیک بالای عابر پیاده یا نزدیک به وسایل نقلیه دیگر پارک شود، باز کردن در توسط دیگران، داشتن کیف دستی خراش دهنده و راننده‌ای که می‌خواهد ماشین خود را در فضای باریک پارک کند ممکن است رنگ ماشین و بدنه خودروی شما را بخراشد و به آن آسیب وارد کند؛ بنابراین توصیه می‌شود زمانی که قصد دارید از مکان‌های شلوغی مثل فروشگاه‌ها و مراکز خرید دیدن کنید خودروی خود را در پارکینگ‌های اختصاصی پارک کرده تا از آن در برابر خط و خش محافظت کنید.

علاوه بر این موضوع، نور مستقیم خورشید و آفتاب سوختگی خودرو به رنگ ماشین آسیب می‌رساند و صاحبان خودرویی که از این موضوع اطلاع دارند در اکثر مواقع وسیله نقلیه خود را زیر درختان پارک می‌کنند که بهتر است در این کار تجدید نظر انجام دهند زیرا عواملی مثل ریزش میوه و دانه و فضولات پرندگان روی سطح بدنه خودرو شما و یا شاخه‌ای که از درخت می‌شکند و روی آن می‌افتد باعث ایجاد آسیب روی بدنه خودرو می‌گردد؛ بنابراین رعایت کردن این موضوع برای محافظت خودرو در برابر خط و خش از اهمیت بالایی برخوردار است.

محافظت خودرو در برابر خط و خش

رعایت کردن تکنیک‌های رانندگی دفاعی

از جمله نکات بسیار کاربردی و شناخته شده برای محافظت از خودرو در برابر خط و خش رعایت تکنیک‌های رانندگی است. بسیاری از رانندگان این موضوع را نادیده می‌گیرند اما باید بگوییم که علاوه بر قوانین راهنمایی و رانندگی مثل بستن کمربند ایمنی، رانندگی دفاعی شامل مهارت‌های عملی‌ای می‌شود که رانندگان را در برابر اشتباهات احتمالی محافظت می‌کند.

در نتیجه انجام این تکنیک‌ها موجب می‌شود خودرو شما در برابر خط و خش محافظت گردد. رعایت تکنیک‌های رانندگی دفاعی در تمامی زمان‌ها خودرو را در برابر خسارت محافظت می‌کند. اگر شما فاصله ایمنی و منطقی خودرو خود را با سایر وسایل نقلیه اطراف خود رعایت کنید از خراش‌هایی که ممکن است در جاده بر روی اتومبیلتان ایجاد شود تا حد بسیاری جلوگیری می‌کنید.

برای صافکاری و نقاشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محافظت خودرو در برابر خط و خش

شست و شو بدنه خودرو در کارواش  

از آنجایی که شستشوی ماشین برای اکثر افرادی که دارای خودرو هستند اهمیت بالایی دارد و علاقه دارند که ظاهر خودروشان همواره خوب و تمیز به نظر برسد آن را بیش از حد تمیز کرده و شستشو می‌دهند. درست است که تمیزکردن خودرو ظاهر آن را بهبود می‌بخشد، اما برای محافظت خودرو در برابر خط و خش بهتر است که آن را بیش از حد تمیز نکنید زیرا به همان اندازه که گرد و غبار و خاک می‌تواند به خودرو آسیب بزند شستشوی مکرر با استفاده از برس‌های ساینده رنگ خود را خراش می‌دهند. بیشتر خراش‌هایی که روی سطح خودرو به وجود می‌آید نتیجه تصادف و برجستگی‌ها نیست در واقع در طی مراحل شستشوی وسیله نقلیه به وجود می‌آیند.

برس‌هایی که در کارواش‌های اتوماتیک به کار می‌رود می‌توانند به‌راحتی رنگ خودرو را از بین ببرند و آن را خراش دهند به همین دلیل بهتر است که برای جلوگیری از ایجاد خراش روی اتومبیل، ماشین خود را با دست بشویید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات هنگام شستن وسیله نقلیه گردگیری آن با پارچه خشک یا مالش مستقیم ماشین با اسفنج است. بنابراین باید از این روش‌ها دوری کرده و محصولات تمیزکننده باکیفیت بالا و غیر ساینده را برای شستشوی خودروی خود انتخاب کنید.

محافظت خودرو در برابر خط و خش

استفاده از پوشش نانو سرامیک

یکی از راه حل‌هایی که برای محافظت خودرو در برابر خط و خش به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو است. برای محافظت از بدنه خودرو در برابر عواملی مثل خط و خش، اشعه ماورا بنفش، خوردگی آفتاب می‌توان با استفاده از پوشش نانو سرامیک یک‌لایه بسیار نامرئی روی بدنه آن ایجاد کنید تا خودرو برای چند سال متوالی ظاهر و پوشش سالمی داشته باشد. پوشش نانو سرامیکی در واقع یک نوع پلیمر مایع است که روی بدنه خودرو ریخته می‌شود و بعد از اینکه با رنگ خودرو ترکیب می‌گردد یک‌لایه هیدروفوبیک روی سطح بیرونی آن که خاصیت آب‌گریزی دارد ایجاد می‌کند. خاصیت آب‌گریزی پوشش نانو سرامیک خودرو موجب می‌شود بدنه خودرو در برابر خط و خش، گرد و غبار و موارد دیگر محافظت شود. همچنین باعث می‌شود تا خودرو نمای ظاهری براق و شفافی داشته باشد.

برای صافکاری و نقاشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محافظت خودرو در برابر خط و خش

از مزایای این پوشش نانو سرامیکی که روی بدنه خودرو استفاده می‌شود وجود ذرات ریز نانو در آن است که می‌تواند رنگ بدنه را ترمیم کرده و اگر خط و خشی روی آن وجود دارد آنها را ناپدید کند. پوشش‌های نانو سرامیکی در انواع مختلفی از لحاظ درجه سختی تقسیم‌بندی شده‌اند که هرکدام از آنها کیفیت‌های متفاوتی دارد اما تمامی آنها بدنه خودرو را در برابر اشعه uv خورشید محافظت می‌کند و نمی‌گذارد رنگ خودرو دچار اکسایش و آسیب‌دیدگی شود.

مطلب پیشنهادی : صافکاری PDR چیست؟

سخن پایانی

در پایان مطلب باید بگوییم که تمامی مواردی که گفته شد راهکارهایی برای محافظت خودرو در برابر خط و خش است و رعایت کردن آن می‌تواند به شما در محافظت از بدنه خودروتان کمک کند. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

گاهی عمق، اندازه و شکل فرورفتگی به نحوی است که باید صافکاری pdr انجام شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا