9 روش برای پاک کردن رنگ مو روی پوست

زیبایی و سلامترنگ مومو

رنگ‌ کردن مو در خانه فواید زیادی دارد؛ اما یکی از چالش‌های رنگ کردن مو در خانه این است که اگر مراقب نباشید، رنگ می‌تواند پیشانی، گردن یا دست‌های شما را لکه‌دار کند. پاک کردن این لکه‌ها از روی پوست هم ممکن است کار سختی باشد. ما در این مطلب نحوه پاك كردن رنگ مو از پوست و نکاتی در مورد جلوگیری از لکه شدن پوست برای دفعه بعد که موهای خود را در خانه رنگ می‌کنید، توضیح خواهیم داد.

نکات کلیدی

  • قبل از شروع رنگ کردن، خط مو و دست‌های خود را با وازلین یا کرم چرب بپوشانید.
  • اگر پوست شما حساس است، از روش‌های ملایم‌تر پاک کردن رنگ مو از روی پوست مانند روغن زیتون یا خمیر دندان استفاده کنید.

نحوه پاك كردن رنگ مو روي پوست

رنگ‌ مو می‌تواند در امتداد خط مو و صورت شما در جایی که رنگ قرار گرفته است، لکه ایجاد کند. از آنجایی که پوست صورت حساس‌تر از پوست سایر نقاط بدن است، نباید از پاک‌کننده‌های قوی یا ساینده در این ناحیه استفاده کنید.

در ادامه 9 روش پاک کردن رنگ مو از پوست را به شما آموزش خواهیم داد.
از بین بردن رنگ مو روی پوست

مطلب پیشنهادی: از بین بردن لک رنگ مو از روی چوب

1. پاک کردن لکه رنگ مو با آب و صابون

اولین اقدام برای پاک کردن رنگ مو روی پوست شما باید استفاده از صابون و آب گرم باشد. اگر قبل از خشک‌ شدن یا مدت کوتاهی پس از استفاده از رنگ، شروع به پاک کردن رنگ کنید، ممکن است برای پاک‌ کردن آن کافی باشد. ولی اگر پوست شما لکه‌دار شده است، ممکن است لازم باشد یکی از روش‌های دیگر را امتحان کنید.

2. پاک کردن رنگ مو روی پوست با روغن زیتون

روغن زیتون یک پاک‌کننده طبیعی است که ممکن است به پاک کردن رنگ مو روی پوست کمک کند. این روش ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، گزینه خوبی باشد؛ اما همه می‌توانند آن را امتحان کند.

برای استفاده از این روش مقدار کمی روغن زیتون را روی یک تکه پنبه بریزید یا از انگشت خود استفاده کنید و آن را به‌آرامی به ناحیه لکه‌دار پوست خود بمالید و بگذارید تا 8 ساعت بماند. اگر می‌خواهید با آن بخوابید، بهتر است آن را با باند یا پلاستیک بپوشانید تا لکه‌ای ایجاد نشود. برای پاک کردن روغن زیتون، آن را با آب گرم بشویید.از بین بردن رنگ مو روی پوست با روغن زیتون

3. از بین بردن لکه رنگ مو با مالیدن الکل

مالیدن الکل می‌تواند برای پوست، خشن و خشک‌کننده باشد؛ بنابراین اگر پوست بسیار حساس یا خشکی دارید، ممکن است این مورد گزینه خوبی برای شما نباشد. برای استفاده از الکل به‌عنوان پاک‌کننده رنگ، مقدار کمی الکل را روی پنبه یا پد بریزید و آن را به‌آرامی روی قسمت لکه‌دار پوست خود بمالید. پس از پاک شدن رنگ، حتماً پوست خود را با آب گرم و صابون بشویید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

4. خمیر دندان؛ یک راهکار عالی برای پاك كردن رنگ مو از پوست

خمیردندان برای پاک کردن لکه‌ها از روی دندان استفاده می‌شود اما ممکن است به پاک کردن لکه‌های رنگ‌مو از روی پوست شما نیز کمک کند. به این منظور از خمیر دندان بدون ژل استفاده کنید و مقدار کمی از آن را روی یک گوش پاک‌کن یا انگشت خود بمالید. سپس آن را روی لکه‌های ایجادشده رنگ روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با یک دستمال خیس‌شده با آب گرم، آن را پاک کنید.پاک کردن رنگ مو با خمیر دندان

5. از بین بردن رنگ مو با استفاده از لاک‌پاک‌کن

لاک‌پاک‌کن ناخن برای استفاده روی صورت یا گردن شما ایمن نیست اما می‌تواند به پاک کردن لکه رنگ مو از روی دست شما کمک کند. مقدار کمی از پاک‌کننده لاک ناخن را روی یک گوش پاک‌کن یا پنبه بمالید و برای چند ثانیه آن را روی لکه رنگ قرار دهید. لکه باید شروع به از بین رفتن کند. سپس دست‌های خود را با آب گرم و صابون بشویید تا لکه به‌خوبی پاک شود.

6. پاك كردن رنگ مو از پوست با استفاده از مایع‌ظرفشویی و جوش‌شیرین

جوش‌شیرین لایه‌بردار است و مایع‌ظرفشویی هم می‌تواند به حل‌شدن رنگ کمک کند. پس مقداری مایع‌ظرفشویی ملایم و جوش‌شیرین را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر به‌دست آید. سپس خمیر را به‌آرامی روی ناحیه لکه‌دار روی دستان خود بمالید و درنهایت آن را با آب گرم بشویید.

7. آرایش پاک‌کن؛ یک گزینه جذاب

آرایش پاک‌کن مخصوصاً برای پاک کردن آرایش چشم و محافظت از پوست حساس اطراف چشم در برابر کیسه‌های زیر چشم، پیری زودرس و چین‌وچروک بسیار مفید است. آرایش پاک‌کن همچنین ممکن است در پاک کردن رنگ مو روی پوست شما کمک کند. مقداری از آرایش پاک‌کن را روی پنبه بمالید و شروع به مالیدن روی قسمت‌های لک‌شده با رنگ مو کنید. قبل از شستشو 5 دقیقه صبر کنید.پاک کردن رنگ مو از پوست

8. پاک کردن رنگ مو از روی پوست با استفاده از مایع لباسشویی

ممکن است که مایع لباسشویی گزینه خوبی برای پاک کردن لکه رنگ مو باشد. از مواد شوینده عاری از رنگ و عطر استفاده کنید تا کمترین سایش را ایجاد کنید. مقدار کمی از مواد شوینده را روی پوست لکه‌دار خود بمالید. (لطفاً از وارد کردن مایع لباسشویی به چشم خود اجتناب کنید!) اجازه دهید مواد شوینده به مدت نیم‌ساعت روی پوست شما بماند و سپس یک دستمال تمیز یا پد آرایش پاک‌کن را با آب گرم خیس کرده و مواد را از روی پوست خود پاک کنید.

بیش از حد اسکراب نکنید! با این کار فقط آسیب بیشتری به پوستتان وارد می‌کنید. لکه رنگ را به‌آرامی و مداوم بمالید تا از بین برود، سپس آن را بشویید. در صورت لزوم برای از بین بردن رنگ مو روی پوست این کار را تکرار کنید. لکه باید به‌تدریج از روی پوست شما محو شود، اما اگر در طی چندین‌بار تلاش پیشرفتی نداشتید، روش دیگری را امتحان کنید.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

9. معجزه با اسپری مو

استفاده از اسپری مو برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست، راه‌حل مناسبی برای هر نوع پوستی نیست و شما باید آن را با احتیاط اعمال کنید. اگر لکه رنگ روی پوست دست‌هایتان است، مقداری از اسپری مو را به دست‌هایتان اسپری کنید و محل لکه‌شده را به‌شدت مالش دهید. اگر خط موی شما لکه شده است، اسپری مو را روی یک پنبه یا پد آرایش پاک‌کن اسپری کرده و سپس ناحیه لکه‌شده را پاک کنید.از بین بردن رنگ مو روی پوست

کلام آخر پاک کردن رنگ مو از روی پوست

رنگ کردن مو ممکن است باعث شود که در ناحیه خط مو یا دست‌های شما، لکه ایجاد شود. البته روش‌های مختلفی برای پاک کردن رنگ مو روی پوست وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از لاک‌پاک‌کن، روغن زیتون، مایع‌ظرفشویی و جوش‌شیرین، لکه‌های رنگ ایجادشده را از بین ببرید. همچنین چرب‌ کردن خط مو یا دست‌ها قبل از شروع رنگ کردن می‌تواند از لک‌شدن پوشت شما جلوگیری کند. برای جلوگیری از مشکلاتی از این دست می‌توان از خدمات رنگ مو آچار بهره ببرید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

3.4/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا