نظافت منزل آچاره نظافت منزل آچاره

از بین بردن لک رنگ مو از روی چوب

نظافت و شستشوخانه‌داری

رنگ کردن مو در خانه می‌تواند حسابی دردسرساز باشد. مهم نیست چقدر احتیاط به خرج می‌دهید، همیشه ممکن است لک رنگ مو روی فرش، سرامیک و یا سطوح چوبی بماند. اما نگران نباشید، در صورتی که سریع عمل کنید، از بین بردن لک رنگ مو از روی چوب کار چندان سختی نیست. در این مطلب از مجله آچاره راهکارهای مختلفی را برای از بین بردن لک رنگ مو از روی سطوح چوبی به شما معرفی می‌کنیم.

کارهای خانه گاهی اوقات زمان‌بر و پرحوصله است برای راحتی بیشتر تیم آچاره نظافت منزل  را انجام می‌دهد و کافی است شما روی لینک کلیک کنید.

در نظر داشتن نوع چوب

قبل از اقدام به از بین بردن لک رنگ مو از روی چوب و استفاده از مواد مختلف، مهم است که بدانید با چه نوع چوبی سر و کار دارید: چوب جلا داده شده یا چوب مات.

چوب جلا داده شده

از بین بردن لک رنگ مو از روی چوب جلا داده شده معمولا راحت‌تر است. همچنین این نوع چوب در برابر جذب آب و رطوبت نیز مقاوم‌تر است و لک رنگ را به خودش جذب نمی‌کند. با این وجود، برخی از مواد شوینده برای پاك كردن رنگ مو از روي چوب می‌توانند به این نوع چوب آسیب زده و باعث روشن شدن رنگ آن شوند و بهتر است که روی آن استفاده نشوند.

چوب مات

چوب مات یا چوب بدون جلا، بدلیل نداشتن لایه رویی محافظ در برابر رطوبت و لک رنگ آسیب پذیرتر است. برای از بین بردن لک رنگ مو از روی چوب مات نباید آب و رطوبت زیادی جذب چوب شود، در صورت خیس شدن چوب فورا آن را خشک کنید تا مانع از ورم کردن چوب شوید. پاك كردن رنگ مو از روي چوب مات یکی از کارهای مهم نظافت منزل است.

نظافت منزل

چند ماده طبیعی برای از بین بردن لک رنگ مو از روی چوب

پاك كردن لکه رنگ مو از روي چوب سفید و رنگی کاری مهم در نظافت منزل است که تغییر چشم‌گیری در زیبایی خانه ایحاد می‌کند.

نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

1. سرکه و جوش شیرین

با مقادیر مساوی سرکه و  پاک کننده جوش شیرین یک ترکیب خمیری درست کنید. سپس مقداری از خمیر درست شده را به وسیله یک پارچه تمیز روی لکه بمالید تا از روی چوب پاک شود. پس از بین رفتن رنگ، محل را با پارچه مرطوب (با آب گرم) پاک کنید.

سرکه و جوش شیرین برای نظافت منزل

2. جوش شیرین، مایع ظرفشویی و آب

محلولی از ترکیب 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و دو فنجان آب گرم درست کنید. با یک پارچه تمیز آغشته به محلول روی لکه رنگ بمالید تا اثر آن از بین برود.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

3. جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

برای از بین بردن لکه های قدیمی‌ رنگ مو که پاک کردنشان سخت‌ترین کار در نظافت منزل است، خمیری از ترکیب مساوی جوش شیرین و هیدروژن پراکسید درست کنید. خمیر را با استفاده از یک پارچه خشک روی لکه بمالید. قبل از استفاده از این خمیر روی لکه، آن را روی قسمتی از چوب امتحان کنید. پراکسید هیدروژن می‌تواند باعث تغییر رنگ چوب و ایجاد لکه شود، بنابراین حتما قبل از استفاده از خمیر آن را روی قسمت کوچکی از چوب تست کنید.

تاثیر جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

4. آب لیمو، جوش شیرین و ابر جادویی

مقدار مساوی از آب لیمو و جوش شیرین را ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. سپس خمیر را مستقیما روی لکه رنگ زده و یا آن را روی ابر جادویی مجیک زده و روی لکه بمالید. در این مرحله روی قسمت لک شده کمی آب یا سرکه سفید اسپری کنید. سپس با استفاده از یک دستمال پارچه‌ای مرطوب قسمت مورد نظر را پاک کنید.

آب لیمو، جوش شیرین و ابر جادویی در نظافت منزل

5. الکل

ایزوپروپیل الکل یا الکل مخصوص ضدعفونی، ماده‌ای مؤثر برای از بین بردن لک رنگ مو از روی چوب است. یک تکه پنبه را به الکل آغشته کرده و آن را روی لک رنگ مو روی چوب بمالید تا کاملا از بین برود.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

نظافت منزل

6. روغن زیتون

در صورتی که بلافاصله بعد از لک شدن چوب با رنگ مو اقدام به پاک کردن آن کنید، روغن زیتون می‌تواند ماده موثری باشد. روغن لک رنگ مو را از بین می‌برد. همچنین از روغن زیتون می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های آب روی چوب استفاده کنید. روغن زیتون را به وسیله یک دستمال پارچه‌ای روی لک‌های آب بکشید تا از بین بروند.

پاك كردن رنگ مو از روي چوب با الکل

جلوگیری از لک شدن چوب با رنگ مو

قبل از شروع به رنگ کردن مو، هر سطحی که در اطرافتان قرار دارد را با روزنامه، حوله یا پلاستیک بپوشانید تا لک رنگ روی سطوح نریزد. پوشاندن سطوح و استفاده از کاسه برای نگهداری برس رنگ یا دستکش‌های کثیف به جلوگیری از لکه دار شدن تصادفی کف، فرش یا مبلمان چوبی کمک می‌کند.

ایده‌آل این است که موهایتان را در حمام رنگ کنید. کاشی‌های حمام به دلیل طراحی ضدآب شان به راحتی تمیز می‌شوند و لکه‌های رنگ را می‌توانید با یک آبکشی ساده از بین ببرید. در صورتی که خارج از حمام موهایتان را رنگ می‌کنید، بعد از لک شدن سطوح، خصوصا سطوح چوبی، فورا اقدام به پاک کردن لکه کنید تا از بین بردن آن سخت‌تر نشود.

به طور کلی روش‌های سالم‌تری هم برای نظافت منزل وجود دارد که می توان در مقاله انتخاب نظافت منزل با روش‌های سبز را مطالعه کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. ضمن سلام بنده برس رنگ موی مشکی از دستم افتاد و اطراف آینه و میز آغشته به رنگ شدن و فورا با بنزین ، تینر خمیر دندان الکل طبی و لاک پاک کن زدم اما پاک نشده لطفا اگه روشی بهتر که بشه لک ها را پاک کنم راهنمایی کنید سپاس از شما🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا