نحوه از بین بردن ترک روی گوشی در خانه

لوازم دیجیتالموبایل

وقتی گوشی از دستتان بیوفتد، حتی اگر شدت ضربه کم باشد، احتمال این‌که کمی ترک بردارد وجود دارد. حتی گاهی وقت‌ها که گوشی را در کیف یا جیب می‌گذارید، به علت برخورد با دیگر اشیای درون کیف یا فشاری که در جیب به آن وارد می‌شود، ممکن است ترک‌های مویی ریزی بردارد. برای از بین بردن ترک روی گوشی، نیاز نیست که بلافاصله اسکرین آن را عوض کنید. اگر ترک‌ها یا شکستگی‌های روی گوشی زیاد و عمیق نیستند و به عمق اسکرین یا ال سی دی نرسیده‌اند، راه‌های دیگری وجود دارند که کم‌هزینه‌اند و مشکل را به‌خوبی رفع می‌کنند. با ما باشید تا راه‌های از بین بردن ترک‌های سطحی و نه چندان سخت گوشی را یاد بگیرید.

نحوه از بین بردن ترک روی گوشی در خانه

چند روشی که در ادامه برای درست کردن اسکرین گوشی گفته می‌شود، اصلا سخت نیستند و نیاز به هیچ ابزار یا تخصص خاصی ندارند. تمام وسایل مورد نیازشان هم در خانه پیدا می‌شود. 

نحوه از بین بردن ترک گوشی

1. از بین بردن ترک روی گوشی با خمیر دندان

آیا کار خمیر دندان فقط سفید کردن دندان‌هایتان است؟ خیر. این محصول توانایی‌ها و قابلیت‌های دیگری هم دارد که ممکن است عجیب و باورنکردنی بنظر برسند، اما وقتی امتحانشان کنید، می‌بینید که واقعیت دارند.

یکی از این استفاده‌های عجیب خمیردندان، از بین بردن ترک‌های سطحی و جزئی است. برای استفاده از آن هم، نیاز نیست دنبال ابزار خاصی بگردید. تنها کافی است که کمی خمیردندان را به کمک پنبه یا انگشتتان روی قسمت ترک خورد بزنید. به آرامی آن را بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس، با یک دستمال تمیز که پرز به‌جا نمی‌گذارد، آن را پاک کنید. 

از بین بردن ترک روی گوشی

این کار را فقط برای ترک‌های نازک و مویی انجام دهید که اذیتتان می‌کند و نمی‌خواهید ببینیدشان. اگر روی گوشی ترک عمیقی افتاده یا حتی بخشی از گلس یا اسکرین به‌واسطه‌ی ضربه‌ای سخت آسیب دیده، خمیردندان هیچ کمکی به شما نمی‌کند.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. از بین بردن ترک روی گوشی با استفاده از لاک ناخن

لاک ناخن یا پولیش ناخن، دیگر محصولاتی هستند که به‌جز کاربرد همیشگی‌شان، کاربردهای دیگری هم دارند و به شما برای از بین بردن ترک روی گوشی کمک می‌کنند. البته باز هم باید بگوییم که در رفع ترک‌های بزرگ چاره‌ساز نیستند. 

پولیش ناخن، از آن‌جایی که قابلیت چسبندگی دارد، می‌تواند مانند یک غشا، فضای خالی بین ترک را پر کند تا ترک‌ها گسترش پیدا نکند. برای استفاده از پولیش ناخن، کافیست کمی از آن‌ را در محل آسیب دیدگی بمالید و چند دقیقه‌ای وقت دهید تا خوب خشک شود. (زمانی که برای خشک شدن پولیش ناخن نیاز است، بیشتر از خمیردندان است). پس از خشک شدن، قسمت‌هایی که از درز ترک بیرون زده را با جسم تیزی مانند سنجاق، به آرامی بخراشید. اگر حس کردید لازم است، دو سه مرتبه دیگر این پروسه را تکرار کنید.

مشکلات تعمیر اسکرین گوشی در خانه

همانطور که زودتر گفته شد، صفحه نمایش گوشی حساس است و زود ترک برمی‌دارد. اگر ترک روی گوشی بیشتر از یک خراش ساده است، شاید بهتر باشد که اسکرین به‌کل عوض شود. همچنین، حین تعمیر و از بین بردن ترک روی گوشی، اگر دقت کافی نداشته باشید، احتمال این‌که کار را خراب‌تر کنید و ترک عمیق‌تر شود وجود دارد. در ادامه، چند دلیل برای این‌که چرا بهتر است گوشی را به مراکز تعمیراتی ببرید و خودتان تعمیر آن را به عهده نگیرید، گفته می‌شود.

اسکرین خراب شده گوشی

لک گرفتن نمایشگر

تعمیر ترک روی گوشی با لاک و خمیر دندان یا چسب، دقت می‌خواهد و اگر سرسری این کار را انجام دهید، ممکن است این مواد روی نمایشگر پخش شوند یا از لای درزها به قسمت‌های سالم گوشی بروند و آن‌وقت دیگر کاری از دستتان برنمی‌آید جز این‌که اسکرین به‌کل تعویض شود. همچنین، چسب و لاک ممکن است وارد سوکت گوشی شوند و به باتری هم آسیب بزنند.

از دست دادن گارانتی

اگر گوشی‌تان نسبتا نو است و همچنان تحت گارانتی است، با مراجعه به نمایندگی یا فروشگاهی که موبایل را از آن‌ها تهیه کرده بودید، بدون این که نیاز به پرداخت مبلغی باشد، گوشی را برایتان تعویض یا تعمیر می‌کنند و این خیلی بهتر از تلاش برای از بین بردن ترک روی گوشی است. اگر خودتان اقدام به تعمیر گوشی کنید، گارانتی را از دست خواهید داد.

مطلب پیشنهادی: کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ j5pro 

اگر امکان رساندن سریع گوشی به مراکز تعمیراتی نبود چکار کنیم؟

گاهی اوقات فرصت این‌که همان لحظه گوشی را به مراکز تعمیراتی برسانید وجود ندارد. ممکن است بیمار باشید، مشغله‌های فراوان داشته باشید یا به هر دلیلی، دسترسی به تعمیرگاه برایتان مقدور نباشد.

در چنین شرایطی، برای جلوگیری از گسترش ترک روی گوشی، حتما روی سطح گوشی را چسب بزنید. این کار تنها برای چند روز می‌تواند جلوی گسترش ترک را بگیرد و علاج دائمی نیست. به محض این‌که فرصت کردید باید گوشی را به مراکز تعمیراتی برسانید تا نمایشگر تعویض شود.

برای تعمیرات موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چسباندن صفحه گوشی

روش دیگری که برای مراقبت از گوشی در چنین مواقعی وجود دارد، استفاده از گلس‌های محافظ است. اگر اسکرین گوشی‌تان آسیب دیده و می‌ترسید عمق فاجعه بیشتر شود، از گلس محافظ اسکرین استفاده کنید. البته روش قبلی ساده‌تر است و امکان این‌که شخصی در چنین مواقعی به گلس محافظ دسترسی داشته باشد، کم است.

پایان

ممکن است متخصصی حرفه‌ای و دلسوزی که به گوشی‌تان رسیدگی کند و نمایشگر را درست و اصولی تعویض کند، سراغ نداشته باشید. در چنین مواقعی، شما می‌توانید روی کارشناسان آچاره حساب کنید. با این کار، حتی نیاز به خروج از منزل هم نیست؛ تنها کافیست  در چند گام ساده سفارش تعمیر ال سی دی موبایل در محل ثبت نمایید تا کارشناسان ما، در تاریخ و ساعت مشخص شده از سوی شما، به محل اعزام شده و مشکل را در زمانی کوتاه و کاملا اصولی برطرف کنند.

4.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا