بررسی علل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ j5pro + راهکار

لوازم دیجیتالموبایل

این روزها که موبایل‌ها همه لمسی شده‌اند، کار نکردن صفحه تاچ گوشی، باعث نگرانی و استرس می‌شود چون متاسفانه اغلب به این معناست که باید هزینه زیادی برای حل مشکل کرد. همه ما، احتمالا روزانه بالغ بر صد بار صفحه لمسی گوشی خود را لمس می‌کنیم. بنابراین، عجیب نیست اگر تاچ اسکرین گوشی‌ها، مدام خراب شوند. اما چه می‌شود که تاچ گوشی کار نمی‌کند؟ ما در این مقاله می‌خواهیم به سراغ یکی از گوشی‌های سامسونگ، j5pro، برویم و علل کار نکردن صفحه تاچ آن را بررسی کنیم. اگر شما هم این مدل موبایل را دارید و می‌خواهید با دلایل رایج کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ j5pro آشنا شوید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید تا با ۷ نکته مهم و راه حل آشنا شوید.

۱. آیا تاچ اسکرین موبایل شما واقعا خراب شده؟

اول باید این مشکل اساسی را ریشه‌یابی کنید. ممکن است فقط یک باگ نرم‌افزاری منجر به کار نکردن تاچ اسکرین شده باشد. برای پی بردن به این مسئله چند راه وجود دارد.

کار نکردن تاچ موبایل سامسونگ

  • موبایل را ری‌بوت کنید: یکی از کارهایی که خیلی‌ وقت‌ها شما را از خرج زیاد نجات می‌دهد، همین ری‌بوت کردن است. با ری‌استارت کردن، خیلی از مشکلات حل می‌شود. دکمه پاور را فشار دهید و گوشی را ری‌ستارت کنید. اگر نتوانستید از تاچ گوشی استفاده کنید تا گوشی ری‌ستارت شود، دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید تا موبایل خاموش شود. 
  • گوشی را در وضعیت safe mode قرار دهید: اگر تاچ اسکرین به طور مقطعی کار می‌کند، بعد از ریبوت کردن گوشی را روی safe mode بگذارید. در این حالت، ممکن است ببینید استفاده از تاچ گوشی برای برنامه‌هایی که از اول روی گوشی بوده، یعنی برنامه‌هایی که شما خودتان نصب نکرده‌اید، مشکلی ندارد. در این حالت، احتمالا یکی از اپ‌هایی که نصب کرده‌اید باعث خراب شدن تاچ اسکرین شده است.

۲. گلس محافظ گوشی سامسونگ j5pro را بردارید

همه‌ی ما برای حفاظت از صفحه گوشی در برابر خش و ضربه، از محافظ استفاده می‌کنیم. اما همین ورق پلاستیکی، می‌تواند گاهی وقت‌ها مانع رسیدن سیگنال به صفحه گوشی شود. اگر این اواخر تاچ پد گوشی درست کار نکرده، گلس محافظ را بردارید. هیچ تضمینی بر این که با این کار مشکل به طور قطع حل شود وجود ندارد، اما احتمال این که وضعیت تاچ اسکرین بهتر شود، زیاد است.

مطلب پیشنهادی:آیا اتصال گوشی به تلویزیون

کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ j5pro

۳. کارایی اسکرین را به طور مصنوعی بالا ببرید

در صورت درست کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ j5pro، می‌توانید با کمک یک اپلیکیشن، کارایی آن را تا حدودی بالا ببرید. اپلیکیشن touchscreen repair، اپ کم حجمی است که از کندیِ اسکرین گوشی‌تان می‌کاهد و پاسخ‌دهی آن را بالا می‌برد. 

برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

۴. کنترل گوشی با صدا یا حرکات صورت

نیاز نیست حتما تاچ گوشی کار کند تا بتوانید از آن استفاده کنید. در گوشی‌های اندروید، امکان کنترل با صدا و حرکات صورت، خیلی وقت است که بوجود آمده و با نصب اپ‌های مربوطه، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. البته، این روش در صورتی به کار می‌آید که تاچ گوشی‌تان کارکرد حداقلی‌ای داشته باشد تا بتوانید اپ مورد نظر، که Google’s Voice Access نام دارد را نصب کنید.

google voice access

اگر موفق به نصب شدید، این اپ به تمامی دستورات شما گوش می‌دهد و هر کاری که خواستید، اعم از شماره گیری یا استفاده از اپ‌های به خصوص را، انجام می‌دهد. 

۵. از موس و کیبورد اکسترنال استفاده کنید

اگر به هیچ وجه نمی‌توانید اپی را نصب کنید، می‌توانید از یک موس و کیبورد جداگانه استفاده کنید. برای کنترل کردن یک موبایل اندرویدی با کیبورد و موس اکسترنال، بهتر است از موس و کیبوردی استفاده کنید که با دانگل کار کنند، چون موبایل تنها یک ورودی دارد.

tochpad not working

دلایل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ j5pro 

  • وجود باگ
  • خراب شدن کانتکت اسکرین
  • اپلیکیشن‌های نامناسب
  • آب رفتن توی گوشی
  • افتادن گوشی

1. وجود باگ

سیستم عامل اندروید، مسئول برقراری ارتباط بین صفحه تاچ و نرم‌افزار گوشی است. اگر در نرم‌افزار باگی وجود داشته باشد، ممکن است خود را با غیر فعال کردن تاچ اسکرین نشان دهد. در چنین حالتی، احتمالا ری استارت کردن گوشی بتواند مشکل را رفع کند.

2. خراب شدن کانتکت اسکرین

عملکرد تاچ اسکرین به این بستگی دارد که آیا انگشت شما می‌تواند سیگنال لازم را به سیستم عامل برساند یا نه. ضخیم بودن گلس، می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. 

3. نصب اپلیکیشن‌های نامناسب

همه کسانی که از اندروید استفاده می‌کنند، در جاهایی متوجه درست کار نکردن گوشی به خاطر یک اپ نامناسب شده‌اند. بعضی اپ‌ها کاری می‌کنند که گوشی به کل فریز شود و کار کردن با آن را غیر ممکن کند. اگر چنین مشکلی را با گوشی خود احساس کردید، باید اپ نامناسب را شناسایی، و حذف کنید.

مطلب پیشنهادی:اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

4. آب رفتن داخل گوشی

این مشکل برای خیلی‌ها پیش می‌آید. افتادن گوشی توی آب یا پاشیدن کمی آب روی نقاط حساس گوشی، می‌تواند اجزای داخلی گوشی را خراب کند. بنابراین اگر گوشی خیس شد، حتما باید آن را خشک کنید.

خیس شدن گوشی

5. افتادن و ضربه خوردن گوشی

این مشکل هم بسیار رایج است. بارها پیش می‌آید که گوشی‌هایمان از دست یا جیب می‌افتند و آسیب می بینند. حساس‌ترین قسمتی که پس از سقوط گوشی آسیب می‌بیند، اسکرین آن است. در صورت صدمه دیدن گوشی هم، خیلی طبیعی است که کار نکند. 

برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ j5pro

پایان

حال که با دلایل و راه‌های مقابله با کار نکردن صفحه لمسی گوشی سامسونگ j5pro آشنا شدید، بهتر می‌دانید که در این مواقع چکار کنید. توصیه ما به شما این است که اگر نتوانستید با راهکارهای اولیه، گوشی را درست کنید، حتما برای بررسی‌های بیشتر گوشی را به مراکز تعمیراتی یا نمایندگی سامسونگ ببرید تا به صورت اصولی و حرفه‌ای بررسی شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا