تعمیر پکیج تعمیرپکیج

ترموستات اتاقی پکیج – بررسی مزایا و نحوه نصب

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

در این مقاله قصد داریم شما را با ترموستات اتاقی پکیج بطور کامل آشنا کنیم، همچنین مزایا و نحوه نصب ترموستات اتاقی پکیج را هم بررسی می‌کنیم. لازم به ذکر است که در صورت خرابی پکیج منزل و نیاز به تعمیر کار پکیج منزل می‌توانید از سرویس تعمیر پکیج آچاره استفاده کنید.

نکات کلیدی

  • ترموستات اتاقی پکیج یک دستگاه برای کنترل هوشمندانه سیستم‌های گرمایشی است.
  • به کمک این دستگاه می‌توانید دمای مورد نظرتون برای محیط به راحتی اعمال کنید
  • همچنین استفاده از ترموستات اتاقی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی مصرف انرژی و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

ترموستات اتاقی پکیج چیست؟

ترموستات اتاقی پکیج وسیله ای است برای کنترل هوشمند دستگاه شوفاژ (موتورخانه مرکزی یا پکیج شوفاژ دیواری) که در داخل ساختمان و در دسترس افراد نصب می‌شود. به کمک این وسیله میتوان دمای اتاق را مشاهده نمود و برای فضای مورد نظر دمای مطلوب را انتخاب کرد یا به دستگاه برنامه زمانی برای روشن و خاموش شدن داد.

ترموستات اتاقی پکیج چیست

کاربرد و مزایای ترموستات اتاقی پکیج

ترموستات های اتاقی دارای تنوع و کارایی زیادی هستند که با توجه به قابلیتهای دستگاه پکیج شوفاژ و نوع ترموستات انتخاب شده دارای مزایای زیر می‌باشند:

1.صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق

2.کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری

3.تامین آسایش ساکنان ساختمان

4.تعیین حداقل و حداکثر دما برای دستگاه

5.کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

6.انطباق با شرایط

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

ترموستات اتاقی پکیج به شما این امکان را می‌دهد که دما را براساس نیازهای خود تنظیم کنید. برای مثال، در ساعات خواب می‌توانید دما را کاهش داده و در ساعات بیداری آن را افزایش دهید.

 نحوه نصب ترموستات اتاقی پکیج
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

نحوه نصب ترموستات اتاقی پکیج

جهت صحت عملکرد ترموستات اتاقی محل نصب آن باید طوری باشد که در معرض گرمای مستقیم رادیاتور، فن کویل، وسایل گازسوز، مسیر دودکش وسایل گاز سوز داخل دیوار، لامپ های روشنایی بالای تلویزیون، تابش مستقیم افتاب و یا سیستمهای موثر دیگر قرار نگیرد.

همچنین نصب آن در محلی که ارتباط نزدیک با فضای بیرون دارد، مثل نزدیک درب ورودی یا پنجره ها توصیه نمی‌شود. بهتر است ترموستات اتاقی در ارتفاع ۱/۲ تا ۱/۵ متری روی دیوار داخلی ساختمان نصب شود. اکثر شوفاژهای دیواری قادرند با ترموستات اتاقی ۲۴ ولت کار کنند، جهت جلوگیری از صدمه به برد الکترونیک دستگاه نباید در کنتاکت‌های ترموستات اتاقی جریان برق دیگری وصل شود.

در صورتی که از ترموستات اتاقی استفاده شود، پکیج پس از دریافت خروجی از ترموستات مبنی بر رسیدن به دمای مورد نظر پمپ را از مدار خارج کرده و تا رسیدن درخواست مجدد، گرمایش پمپ خاموش می‌ماند. در صورت استفاده نکردن از ترموستات اتاقی پمپ به صورت دائم روشن می‌ماند که این باعث افزایش استهلاک پکیج می‌شود.

سخن پایانی

در نهایت، استفاده از ترموستات اتاقی پکیج نه تنها به افزایش راحتی و کنترل بر دما کمک می‌کند، بلکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و حفظ محیط زیست نیز می‌‌شود. این دستگاه هوشمند به ما این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن از منابع انرژی استفاده کنیم.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا