بررسی جامع کارت گرافیک‌های intel hd graphics family

لوازم دیجیتالکامپیوتر و لپ تاپ

مشخصات، قیمت، قدرت و بررسی کارت گرافیک‌های intel hd برای کسانی که می‌خواهند کارت گرافیک دستگاه خود را عوض کنند، مهم است. با ما باشید تا با کارت گرافیک آشنا شویم و پس از آن به مشخصات و قیمت کارت گرافیک intel hd graphics family می‌پردازیم و انواع آن را بررسی کنیم.

بعد از همه این بررسی‌ها و نکات و در صورت وجود مشکل برای تعمیر کامپیوتر با متخصصین آچاره در ارتباط باشید.

کارت گرافیک چیست؟

کارت گرافیک، قطعه‌ای در کامپیوتر است که موظف است تصاویر را برای به نمایش درآمدن در مانیتور آماده کند. در واقع می‌توان گفت که کارت گرافیک، تصاویر را پس از دریافت، طوری ترجمه می‌کند که سیگنال‌های قابل درکی برای نمایشگر شوند. با کمک کارت گرافیک، نمایش تصاویر 3d خیلی راحت‌تر و بهتر هستند و انواع طیف‌ رنگی در آن قابل اجراست. کارت گرافیک، برای گرافیست‌ها و افرادی که کارشان ادیت کردن ویدیوهاست، بسیار اهمیت دارد.

کارت گرافیک‌های intel hd چیست؟

مقاله پیشنهادی: جدول مقایسه سی پی یو amd با intel

آشنایی با انواع کارت گرافیک

۳ نوع کارت گرافیک وجود دارد.

  1. کارت گرافیک integrated یا آن برد
  2. کارت گرافیک discrete یا جدا
  3. کارت گرافیک eGPU یا اکسترنال

کارت گرافیک integrated

این نوع از کارت گرافیک، به‌صورت جداگانه از سی پی یو ساخته نمی‌شود و با هم هستند. در حال حاضر، کارت گرافیک آن برد در اکثر لپتاپ‌ها و کامپیوترها استفاده می‌شود. از مضرات این نوع کارت گرافیک می‌توان به این مورد اشاره کرد که آن را نمی‌توان ارتقا داد.

از ویژگی‌های مثبت آن نیز می‌توان گفت که قیمت پایینی دارد و اگر کاری تخصصی در حوزه گرافیک و ویرایش انجام نمی دهید و بیشتر استفاده‌تان از کامپیوتر تماشای فیلم و وب‌گردی است، این کارت گرافیک مناسب شماست.

کارت گرافیک discrete

این نوع کارت گرافیک مناسب افرادی است که به‌طور حرفه‌ای ادیتور یا گیمر هستند. این کارت گرافیک جداگانه روی مادر بورد جای می‌گیرد و قدرت و سرعت بسیار بالایی دارد. قیمت آن نیز بیش از دیگر سخت‌افزارهای کامپیوتر است. اگر ادیتورها و گیمرها این کارت گرافیک را نداشته باشند، کارشان به سختی پیش می‌رود و سرعت کمی خواهد داشت.

کارت گرافیک eGPU

این کارت گرافیک خارج سیستم است و با کابل به لپتاپ یا pc وصل می‌شود. سیستم‌هایی که قدرت کمی دارند و باید کار گرافیکی سنگین انجام دهند، از کارت گرافیک eGPU یا اکسترنال استفاده می‌کنند. این کارت گرافیک‌ها، قدرت لپتاپ را بالا می‌برند البته باید گفت از مدل مجزا قدرت کمتری دارند.

تاثیرات و مزیت‌های کارت گرافیک

از آن‌جا که امروزه بازی‌ها کیفیت خیلی بالایی دارند و سنگین هستند، بدون کارت گرافیک گیمینگ به‌خوبی اجرا نمی‌شوند. برای گیمرها، چیزی مهمتر از FPS یا سرعت بروز رسانی نیست چون این ویژگی مانع لگ زدن بازی و پایین آمدن کیفیت تصویر می‌شود. کارت گرافیک مناسب، مانع بروز چنین مشکلی می‌شود. 

از سوی دیگر، رزولوشن با داشتن کارت گرافیک بسیار بالا می‌رود. رزولوشن کیفیت تصویر است و هرچه رقم رزولوشن بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است. شاید اولین چیزی که هنگام تهیه کارت گرافیک باید به آن توجه داشت، رزولوشن آن است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر کامپیوتر!

مشخصات کارت گرافیک intel hd 520

در جدولی که در ادامه آمده است، شما با تمامی مشخصات کارت گرافیک intel hd 520 که باید بهشان توجه داشته باشید آشنا می‌شوید.

گرافیک یک واحد گرافیکی یکپارچه در دستگاه‌هایی با پردازنده بسیار کم ولتاژ، دارای ۲۴ واحد EU با حداکثر کلاک ۱۰۵۰ مگاهرتز. 
کارآیی قابل اجرا و مدیریت بازی‌هایی که پس از ۲۰۱۵ ساخته شده‌اند. 
امکانات و ویژگی‌ها رمز گشایی موتور تصویری H.265/HEVC. قادر به کنترل ۳ نمایشگر به‌طور همزمان.

مشخصات و قدرت گرافیک intel hd 620

تمامی مشخصات و قدرت گرافیک intel hd 620 در جدولی که در ادامه آمده، درج شده است.

گرافیک واحد گرافیکی یکپارچه در دستگاه‌های بسیار کم ولتاژ و از نسل Kaby lake. حداکثر کلاک ۱۰۵۰ مگاهرتز با توجه به نوع پردازنده. نیازمند دسترسی به حافظه اصلی 2x64bit DDR3/DDR4.
کارآیی مشابه کارت گرافیک hd 520. وابسته به فاکتورهایی چون اندازه حافظه داخلی و سرعت مدل.
امکانات و ویژگی‌ها پشتیبانی از رنگ 10 bit. می‌تواند رمزگشایی داشته باشد. نتفلیکس 4k پشتیبانی نمی‌شود.

معایب و مزایا و ویژگی‌های intel hd 630

پردازنده‌های core i3-8100، core i3-8350k، core i5-8400، core i5-8600، core i7-8700 از کارت گرافیک اینتل 630 استفاده می‌کنند. کلاک اسپید این کارت گرافیک از مدل‌های پیشین بالاتر است و می‌تواند نمایش 4k را پشتیبانی کند. 

مزایا

  • مصرف برق بسیار کم
  • قابل استفاده برای بازی‌هایی با low setting

معایب

  • نامناسب برای تولید محتوا
  • لک زدن در کیفیت 1080p

قیمت گرافیک intel hd 630 نیز در حال حاضر نزدیک به ۳۰ دلار است.

بررسی کارت گرافیک intel hd 4600 (معایب و مزایا)

کارت گرافیک intel hd 4600 مصرف برق پایینی دارد و از تصاویر 4k پشتیبانی می‌کند. این کارت گرافیک، دارای کلاک اسپید بالاتری از سری‌های قبلی است و کیفیت گیمینگ در بعضی بازی‌ها را بسیار بالا می‌برد. اما متاسفانه، در برخی از بازی‌ها توان پایینی دارد و تصویر را با رزولوشن خوب نشان نمی‌دهد و اگر بازی سنگین باشد، تصاویر مات و غیر رنگی خواهند بود. به‌طور کل، اگر گیمر هستید، از کارت گرافیک دیگری هم در کنار این کارت استفاده کنید چون این کارت گرافیک به تنهایی کافی نیست. (اگر می‌خواهید با بهترین و اقتصادی‌ترین کیبوردهای گیمینگ آشنا شوید این مقاله برای شماست.)

تعمیرات سخت افزاری کامپیوتر با تیم آچاره

بررسی کارت گرافیک intel hd 4600 (معایب و مزایا)

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله به تعدادی از کارت گرافیک‌های intel hd پرداختیم و ویژگی‌هایشان را گفتیم تا شما راحت‌تر بتوانید کارت گرافیک مورد نیازتان را پیدا و انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم که هنگام تهیه کارت گرافیک، با متخصصین این حوزه نیز مشورت کنید و تحقیقات جامعی داشته باشید. اگر سوالی در خصوص این مقاله و دیگر کارت‌های گرافیک دارید، در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان آچاره به سوالاتتان پاسخ دهند.

مطلب پیشنهادی:دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس

به این پست امتیاز دهید

9 دیدگاه

  1. اقا مدل 520 جی تی ای وی و کالاف دیوتی و از این مدل بازی ها که از 2015به قبل هستن رو میاره
    لپتاپم asus k555uهستش؟؟؟

    1. بصورت کلی بازی هایی که میخواین اجرا کنید یه سری نیازمندی حداقلی جهت اجرا رو پشت جعبه بازی می‌نويسند. علاوه بر فاکتور گرافیک فضای هارد و میزان رم و سی پی یو هم فاکتورهایی هستند که باید بررسی کنید اما در کل برای بازی مثل gti v سازنده میزان حداقل یه گیگابایت گرافیک را توصیه کرده که دستگاه k555v این میزان را دارد.

  2. سلام من مستند ساز هستم برای نمایش برنامه هایی که با فرمت hevc 265 هستند چه نوع کارت گرافیکی لازم است

    1. این یک فرمت تصویریه که از فشرده سازی بیشتری در برابر h264 باحفظ کیفیت تصویر بهره می بره و اگر کدک رو روی سیستم نصب کنید به درستی باید روی اکثر سیستم ها اجرا بشه و وابستگی خاصی به کارت گرافیک نداره

  3. سلام ببخشید لب تاپ با این پردازنده خوبه برای کار های روزمره بازی هایی مثل ps

    💢CPU: i3-8130U
    💢RAM: 8gb – DDR4
    💢Graphics: UHD Grafic Family
    💢Storage: |256ssd + 1TB|
    💢Screen: 15.6 inch
    💢Weight: 1.5 kg

    1. هرچند این سیستم برای کارهای گیمینگ منابع کافی نداره و جزو رده های با منابع پایین دسته بندی میشه اما ممکنه بتونید با تغییر برخی از مشخصه های بازی از عهده اجراشون بربیاید مثل کاهش نرخ فریم و رزولوشن و … اما مهمترین قسمت اینه این سیستم چیپ گرافیک مجزا نداره که بتونه توی اجرای بازی به نحو احسن کمک کنه

  4. سلام لپتاپ دل 3510 گرافیک intel hd graphics 530 رم 8 گیگابایت سی پی یو کورای سون نسل هفت ویندوز 10 بازی های فیفا 21و 22 اجرا میکنه یا بازی جی تی ای وی و جی تی ای 6 که قراره سال 2025 عرضه بشه

    1. داش جی تی ای وی میاره ولی جی تی ای 6 با لپ تاپ 30میلیونی به زور میادـ

  5. سلام لپ تاپ با مشخصات i7، 1۰750ودومدل گرافیک اینتل uhdfamileوgtx1650tiبرای چه کارهایی خوبه بااین مشخصات چگونه لپ تاپی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا