تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

کدهای ارور یخچال فریزر ساید سامسونگ

لوازم خانگییخچال و فریزر

شرکت یخچال فریزر سامسونگ دومین واحد تولیدی بزرگ دنیا از نظر قیمت تمام شده است. شرکت سامسونگ الکترونیک کره اولین تولیدکننده‌ای بود که یخچال بدون برفک را با رتبه بهره‌وری انرژی 4 ستاره روانه بازار کرد. طیف وسیعی از یخچال‌های سامسونگ FRESHTECH هستند که باعث حفظ تازگی و ارزش غذایی میوه‌ها و سبزیجات می‌شود. سامسونگ همچنین دارای ویژگی «پک خنک» است. کول پک خنکی یخچال را حتی در زمان قطعی برق حفظ می‌کند و از ذوب یا فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. با همه ویژگی‌های مثبت برشمرده شده در مورد این برند، سامسونگ هم مانند همه لوازم دیگر دچار مشکلاتی می‌شود و در هنگام بروز مشکل کدهای خطا روی نمایشگر آن ظاهر می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم درباره تمام کدهای ارور یخچال فریزر سامسونگ صحبت کنیم تا در صورت بروز مشکل بتوانبد آن را حل کنید.

ارور چشمک زن ساید سامسونگ

ارور چشمک زن ساید سامسونگ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشید. یکی از دلایل بروز این ارور یخچال فریزر سامسونگ زمانی که نمایشگر دما چشمک می‌زند، این است که سعی می‌کند توجه شما را به خود جلب کند. معمولاً این اتفاق به دلیل بالا بودن دمای یخچال است. همچنین ممکن است به این دلیل باشد که یکی از درها باز مانده است.

کدهای ارور یخچال فریز سامسونگ باید فوراً برطرف شوند، چون وقتی کدی ظاهر می‌شود، استفاده از کنترل‌های یخچال تا زمانی که کد برطرف نشود مسدود می‌شود. البته مدل‌های فامیلی هاب استثنا هستند. در این مدل موقعی که کدی ظاهر می‌شود، همچنان این امکان وجود دارد که از پانل کنترل استفاده کنید، ولی باید هر چه سریع‌تر برای رفع ارور یخچال فریزر سامسونگ اقدام کنید.

نمایش خطای چشمک‌زن

گاهی اوقات وقتی کدهای ارور یخچال فریزر سامسونگ ظاهر می‌شوند، چراغ یخچال چشمک می‌زند تا توجه شما را به خود جلب کند. به عنوان مثال، کدهای 88 88، 83E، 85E یا 86E  ممکن است پس از قطع برق ظاهر شوند و به شما اطلاع می‌دهند که یخچال پس از قطعی برق به درستی راه‌اندازی نشده است. در مدل‌های قدیمی‌تر یا مدل‌های بدون نمایشگر عددی، کدهای خطا می‌توانند به‌ صورت چشمک‌زن ظاهر شوند. یک تکنسین تعمیرات خوب می‌تواند خطاها را تفسیر کند تا بفهمد یخچال چه مشکلی دارد. اگرچه اکثر کدهای ارور یخچال فریزر سامسونگ نیاز به سرویس دارند، اما برخی از آن‌ها را می‌توان با عیب یابی حل کرد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

نمایشگر دما چشمک می‌زند

اگر دمای داخل یخچال بالاتر از 15 درجه سانتی‌گراد باشد، صفحه کنترل یا بخشی از صفحه کنترل ممکن است چشمک بزند. پس از پایین آمدن دما به طور خودکار چشمک زن قطع می‌شود. هنگامی که در یخچال باز گذاشته شود، یا زمانی که یخچال در حال راه‌اندازی مجدد پس از قطعی برق است، دما ممکن است افزایش یابد. اگر یخچال شما سالم است و به‌درستی کار می‌کند، کاری جز صبر کردن برای خنک شدن آن وجود ندارید. این کار می‌تواند تا 4 ساعت طول بکشد. با این حال، اگر یخچال شما به درستی خنک نمی‌شود، با استفاده از دفترچه راهنما، سعی کنید با عیب‌یابی مشکل را برطرف کنید.

پانل کشو مواد غذایی در حال چشمک زدن است

برخی از یخچال‌ها دارای یک صفحه کنترل کوچک برای کشوی میانی یخچال هستند. اگر چراغ‌های این پنل چشمک می‌زند، یخچال را از برق بکشید یا برق را به مدت 2 دقیقه قطع کنید. یخچال را دوباره روشن کنید و ۱ دقیقه صبر کنید. مشکل حل خواهد شد.

ارور se یخچال فریزر سامسونگ

یکی دیگر از رایج‌ترین کدهای ارور یخچال فریزر سامسونگ، ارور se است. این ارور مربوط به قطعی برق است و تا زمانی که مشکل برطرف نشود، آبسرد کن و یخ‌ساز یخچال فریزر قطع خواهد بود. برای برطرف کردن این ارور یخچال فریزر سامسونگ، کلیدهای Energey Saver و Lightining را به مدت 15 ثانیه هم‌زمان با هم فشار داده و نگه دارید.

ارور se یخچال سامسونگ

ارور یخچال فریزر اینورتر سامسونگ

در یخچال‌های سامسونگ از تکنولوژی اینورتر استفاده می‌شود. این تکنولوژی منجر به کاهش مصرف انرژی یخچال می‌شود. گاهی اوقات ممکن است برد اینورتر یخچال ساید سامسونگ ارور داده و چراغ ال ای دی روی برد اینورتر شروع به چشمک زدن کند. با توجه به تعداد چشمک‌های برد اینورتر، دلیل ارور یخچال فریزر سامسونگ قابل تشخیص است:

  • یک چشمک: مشکل از استارت است. برد اینورتر و اتصالات موتور بررسی شود.
  • دو چشمک: خرابی spm. برد اینورتر را عوض کنید در صورت برطرف نشدن ایراد، موتور بررسی شود.
  • سه چشمک: قطع ارتباط بین برد اینورتر و کمپرسور
  • چهار چشمک: قفل‌شدگی موتور
  • پنج چشمک: قفل‌شدگی موتور / پایین بودن ولتاژ
  • شش چشمک: قفل‌شدگی موتور / بالا بودن ولتاژ

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

ارور e3 فریزر سامسونگ

در اکثر مواقع این ارور یخچال فریزر سامسونگ مربوط به کندانسور دستگاه است. به هیچ وجه خودتان برای برطرف کردن این ارور اقدام نکنید، چون کار دشواری است و ممکن است به سایر قطعات آسیب وارد کنید. در صورت بروز این ارور با یک متخصص تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

بیشتر بخوانید تعمیر سوراخ شدن یخچال فریزر

ارور rd یخچال فریزر سامسونگ

این ارور یخچال فریزر سامسونگ، مربوط به يخ زدگي دمپر هوای دستگاه است. دمپر بين دريچه يخچال و فريزر قرار دارد. وظيفه دمپر منتقل کردن سرما از فريزر به يخچال است. با توجه به دماي يخچال دمپر دستور انتقال سرما را، از برد الکترونیکی يخچال می‌گیرد. گاهي اوقات دمپر يخ می‌زند و يا موتور دمپر يا سنسور آن خراب می‌شود. دمپر یخچال دریچه‌ای نيست که باز و بسته شود بلکه مانند سدي عمل می‌کند که بی‌وقفه به اطراف می‌چرخد و به همین دلیل به يک سنسور مغناطيسي براي تشخيص زمان باز و بسته شدن نياز دارد. ارور rd يخچال فريزر سامسونگ به اين معني است که دمپر به دليل یخ‌زدگی يا خراب شدن موتور در موقعيت درستی قرار ندارد و نمی‌تواند بچرخد و يا به دليل معيوب بودن سنسور نمی‌تواند زمان درست باز و بسته شدن دمپر را تشخيص دهد. برای رفع این ارور یخچال فریزر سامسونگ حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

ارور fd در یخچال فریزر سامسونگ

اگر با این ارور یخچال فریز سامسونگ مواجه شدید، مطمئن باشید که فن یخچال دچار مشکل شده است. اگر به موقع برای رفع این ارور و خرابی فن اقدام نکنید، باید فن را به طور کامل تعویض کنید. همین‌طور عدم تعمیر به موقع فن یخچال، به موتور دستگاه نیز آسیب وارد می‌کند. برای برطرف کردن این ارور یخچال فریزر سامسونگ از یک متخصص یخچال فریزر درخواست کمک کنید.

انواع کدهای ارور یخچال‌های فامیلی هاب سامسونگ

اگر یخچال Family Hub دارید، می‌توانید فهرستی از کدهای خطای فعلی یا گذشته را با اجرای یک چرخه بررسی خودکار مشاهده کنید.

در پانل Family Hub، به قسمت Apps بروید و سپس روی Fridge Manager ضربه بزنید. روی تنظیمات یخچال و سپس بررسی خودکار ضربه بزنید. درنهایت روی Start ضربه بزنید. لیست کدهای خطا نمایش داده می‌شود.

کد ارور AP یا Access Point

وقتی این ارور یخچال فریزر سامسونگ را مشاهده کردید یعنی یخچال در حالت نقطه دسترسی یا Access Point قرار گرفته است و دلیل نمایش این کد این است که این مدل از یخچال‌ها امکان اتصال به وای فای را دارند و می‌توانند به عنوان یک وسیله هوشمند مورد استفاده قرار گیرند. این کد پس از تکمیل راه‌اندازی یا اگر راه‌اندازی کامل نشد پس از مدتی از بین می‌رود.

کد ارور 21E یا خطای فن فریزر

زمانی که فن دستگاه به درستی کار نمی‌کند، این ارور نمایش داده می‌شود. کار نکردن فن می‌تواند به علت یخ زدگی فن باشد که بر اثر باز ماندن در یا وجود شکاف در واشر در هنگام بسته شدن باشد.

برای رفع مشکل یا باید عمل یخ‌زدایی را انجام دهید و یا اینکه از یک متخصص کمک بگیرید. علاوه بر یخ‌زدایی، مطمئن شوید که دستگاه آن‌قدر پر نباشد که مانع از بسته شدن کامل در شود. واشر درب یخچال را بررسی کنید و در صورت وجود هر گونگی آسیب و خرابی برای تعویض آن اقدام کنید.

ارور یخچال فریزر سامسونگ- فن

کد ارور 22C، 22E یا خطای فن یخچال samsung

این خطا به طور بالقوه می‌تواند ناشی از کار کردن یخچال با درب باز برای مدت زمان طولانی بماند. اگر این اتفاق افتاد، یخچال را از برق بکشید و درها را برای چند ساعت باز بگذارید، سپس یخچال را دوباره به برق بزنید و درها را ببندید و به کار عادی خود ادامه دهید. اگر خطا مجدداً ظاهر شد، برای درخواست خدمات به مراکز پشتیبانی مراجعه کنید.

کد ارور 22C، 22E یا خطای فن یخچال samsung

کد ارور 41 یا 42 و چشمک زدن چراغ‌های آبی داخلی یخچال

با استفاده از کلید پاور در قسمت داخلی بالای در سمت راست، یخچال Family Hub را ریست و مجدداً راه‌اندازی کنید. اگر مشکل ادامه داشت، از یک متخصص کمک بگیرید.

کد ارور 41C

این مراحل فقط برای مدل‌های در فرانسوی فامیلی هاب اعمال می‌شود.

  • بررسی کنید که آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار دانلود و نصب شده است.
  • اگر بعد از آپدیت اولین بار خطا رخ داد، روی OK ضربه بزنید.
  • اگر بعد از به‌روزرسانی بیش از یک بار این خطا رخ داد، باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

کد ارور 76C

به معنی وجود آب در محفظه تکمیل خودکار دستگاه است.

ارور یخچال فریزر سامسونگ 85C

به معنی ولتاژ پایین در منبع تغذیه فعال است. ممکن است به دلیل قطعی برق باشد. این کد ارور بی‌ضرر است و با فشار دادن OK به مدت 3 ثانیه پاک می‌شود.

بیشتر بخوانید تعمیر موتور فن یخچال

کد خطای 88 88، 83E، 85E، یا 86E یا خطای ولتاژ برق

این خطاها در صورت وجود یک نوسان برق ظاهر می‌شوند. در این شرایط یخچال را از برق بکشید یا برق را به مدت 60 ثانیه قطع کنید و دوباره آن را روشن کنید. در صورت بازگشت کد، از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

کد خطای 83E

خطای تشخیص جریان غیرعادی کمپرسور است و یا ممکن است یک نوسان برق رخ داده باشد.

کد خطای 85E، 86E،88

اینورتر دستگاه دچار مشکل شده است. در این شرایط یخچال را از برق بکشید و 5 دقیقه صبر کنید و دوباره یخچال را راه‌اندازی کنید.

ارور یخچال فریزر سامسونگ: PC ER، PC CH

معمولاً به علت قطع اتصال برق بین اجزای یخچال، مانند کانکتور لولای درب رخ می‌دهد. در این شرایط یخچال را از برق بکشید و کلیه کاتکتورها چه روی برد و بالای لولای درب را چک کنید.

کد خطای PC ER، PC CH یخچال سامسونگ

کد خطای OF OF یا O FF یا حالت خنک کننده یخچال سامسونگ

اگر صفحه نمایش OF OF، OFF، OFF OFF را نشان می‌دهد، یخچال در حالت خنک‌کننده خاموش است که گاهی اوقات به آن حالت دمو یا حالت فروشگاه می‌گویند.

مراحل خاموش کردن این ارور یخچال فریزر سامسونگ برای هر مدل متفاوت است و در دفترچه راهنمای توضیح داده شده است.

  • دو دکمه بالایی را در سمت چپ پانل را پیدا کنید. در مدل‌های جدید، دکمه بالایی در سمت راست پنل قرار دارد.
  • به طور هم‌زمان این دکمه‌ها را لمس کرده و به مدت 5 تا 8 ثانیه نگه دارید تا زمانی که صدای زنگ به صدا درآید.
  • چند لحظه صبر کنید تا تأیید شود که نمایشگر دوباره به وضعیت خنک کننده خاموش برنمی‌گردد. اگر دوباره ظاهر شد، این مراحل را تا زمانی که موفق شوید تکرار کنید.

کد خطای OF OF یا O FF یا حالت خنک کننده یخچال سامسونگ

Ice Off چشمک می‌زند

این ارور یخچال فریزر سامسونگ بدان معناست که سطل یخ به درستی در جای خودش قرار نگرفته است یا اصلاً در آن قرار نمی‌گیرد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

جدول ارور یخچال فریزر سامسونگ

کدهای خطای رایج یخچال فریز سامسونگ دلیل نمایش خطا
کد خطا 5E خطای سنسور یخ‌زدایی یخچال
کد خطا 8E خطای سنسور یخ‌ساز فریزر
کد خطا 14E خطای سنسور یخ‌ساز
کد خطا 33E خطای گرم‌کن لوله آب پر کن
کد خطا 39E, 39C خطای عملکرد یخ‌ساز
کد خطا 40E, 40C خطای فن اتاق یخ
کد خطا 84C قفل کمپرسور
کد خطا 1 E خطای سنسور فریزر
کد خطا 2 E خطای سنسور فریزر
کد خطا 4 E خطای سنسور یخ‌زدایی فریزر
کد خطا 6 E خطای سنسور محیطی
کد خطا 21 E خطای فن فریزر
کد خطا 22 E خطای فن یخچال
کد خطا 23 E خطای فن کندانسور
کد خطا 24 E خطای یخ‌زدایی فریزر
کد خطا 25 E خطای یخ زدایی یخچال
کد خطا 26 E یا 39 E خطای عملکرد یخ‌ساز

چگونه یخچال سامسونگ خود را ریست کنیم؟

اگرچه توصیه نمی‌کنیم یخچال خود را ریست کنید، اما در صورت نیاز یک راه ساده برای انجام آن وجود دارد. دستورالعمل‌های زیر را بسته به مدل یخچال خود و آنچه می‌خواهید بازنشانی کنید دنبال کنید.

کد خطای PC ER، PC CH یخچال سامسونگ

بعد از فشار دادن این دو دکمه به‌صورت هم‌زمان، کل چراغ‌های روی صفحه به مدت یک ثانیه روشن شده و خاموش می‌شوند.

در بعضی از مدل‌ها پس از این مرحله صفحه نمایش خاموش می‌ماند یا دکمه‌ها کار نمی‌کنند. در این صورت یخچال را به مدت 5 دقیقه از برق بکشید و دوباره به برق بزنید.

ریست یخچال ساید بای ساید سامسونگ

در بعضی از مدل‌ها دکمه Energy saver  و دکمه Lighting نداریم. در این صورت کلیدهای Power Freeze و دکمه Power cool را به مدت 10 ثانیه به طور هم‌زمان نگه دارید. کل ال ای دی‌های صفحه نمایش با هم روشن شده و خاموش می‌شوند.

ریست یخچال ساید بای ساید سامسونگ

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید