تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

دلایل پرش تصویر تلویزیون چیست؟

لوازم خانگیتلویزیون

دلایل پرش تصویر تلویزیون شامل موارد متعددی است. برخی از این موارد ایرادات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و گاهی نیز مرتبط با سیستم‌های خروجی و ورودی هستند. لرزش و پرش در تصاویر انواع مانیتورها و تلویزیون‌های ال‌ای‌دی، ال‌سی‌دی و همین‌طور پلاسما، ایرادی است که دیر یا زود انواع مدل‌ها از برندهای سازنده مختلف با آن روبه‌رو می‌شوند. این مسئله در مورد شرکت‌هایی که تولیدات ضعیف‌تری دارند و یا اصطلاحاً شرکت‌های No Name هستند مشهودتر خواهد بود.

از این ‌رو ما تمامی مواردی که می‌تواند موجب این مشکل شود را بررسی می‌کنیم. در نهایت به شما پیشنهاد خواهیم کرد که برای حل پرش تصویر تلویزیون از تعمیرکاران باتجربه و متخصص آچاره که خدمات را با گارانتی ارائه می‌کنند کمک بگیرید. در این صورت علاوه بر پرداخت هزینه منصفانه و منطقی، مطمئن می‌شوید که مشکل بازگشت نخواهد داشت.

معمولاً برای این که مطمئن شویم واقعاً تلویزیون به‌صورت جدی با این مشکل مواجه شده است، لازم است که اول یک‌ بار آن را ریست فکتوری کنید. برای این کار می‌توانید وارد منوی تنظیمات شده و تلویزیون را Reset کنید. معمولاً در این حالت اگر مسئله مربوط به شبکه، آنتن و یا کانال‌یابی باشد مشکل خیلی زود رفع خواهد شد.

ریست کردن و حل مشکل پرش تصویر تلویزیون

همیشه در تمامی دستگاه‌های الکتریکی و دیجیتال اولین ایده‌ای که به ذهن هرکسی می‌رسد، ریست کردن خواهد بود. پس از این که تلویزیون را خاموش کردید، آن را به مدت 1 دقیقه از برق جدا کنید. در این صورت تمامی داده‌های ذخیره شده در حافظه موقت تلویزیون از بین خواهد رفت.

در مرحله بعدی مجدداً مانیتور یا تلویزیون را به برق متصل کنید و آن را روشن کنید. بسیاری از مشکلات در این وضعیت حل می‌شوند. درصورتی‌که مجدداً تلویزیون را راه‌اندازی کردید اما این ایراد حل نشد، اگر تلویزیون شما مدلی هوشمند و دارای سیستم‌عامل است، می‌توانید سیستم‌عامل آن را نیز به‌روزرسانی کرده و به تنظیمات کارخانه ببرید.

البته توجه داشته باشید که در این صورت تمام مرورهای وب، جستجوها، فایل‌های دانلود شده، نرم‌افزارها و بازی‌های نصب شده روی تلویزیون نیز پاک خواهد شد. می‌توانید از طریق اکانت‌های اشتراکی، از اطلاعات تلویزیون خود بک‌آپ بگیرید و سپس این کار را انجام دهید.

ریست فکتوری تلویزیون

دلایل پرش تصویر تلویزیون

1. ضعیف شدن پنل و فلت تلویزیون

یکی دیگر از علت‌های پرش صفحه تلویزیون، مربوط به مشکل در پنل اصلی است. معمولاً پنل‌های ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی عمر مفیدی دارند و درصورتی‌که مدت زمانی از کارکرد آن‌ها بگذرد دچار مشکلاتی نظیر پرش، برفک‌های ناگهانی، رنگ‌پریدگی، پیکسل سوختگی و… می‌شوند.

ضعیف شدن پنل تلویزیون و پرش تصویر تلویزیون از جمله مواردی است که کاربران پس از 5 سال استفاده از تلویزیون ممکن است با آن مواجه ‌شوند. البته کیفیت برند سازنده و همین‌طور جنس پنل نیز روی این مسئله تأثیرگذار است. ضربه، آسیب‌های فیزیکی و شوک‌های برقی نیز به‌خودی‌خود، جز موارد مهم و تأثیرگذاری هستند که این ایراد را ایجاد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره تلویزیون سه بعدی

پرش صفحه تلویزیون در حالتی که پنل دچار ایراد شده باشد معمولاً یا با قطع و وصلی پیاپی همراه خواهد بود و یا این که مدام صفحه قطع می‌شود و پلکانی جابه‌جا می‌شود. باید بدانید که پنل اصلی تلویزیون‌های ال‌ای‌دی قیمت بالایی دارد. این قیمت تقریباً به‌اندازه 80 درصد هزینه خرید یک تلویزیون نو محاسبه می‌شود. شاید شنیده باشید که تعمیرکاران هم به شما پیشنهاد می‌دهند به سراغ یک مدل جدید بروید و تلویزیون فعلی‌تان را تعمیر نکنید.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

البته در صورتی ‌که مدل تلویزیون شما از برندهای معتبر و شناخته شده است، بهترین کار تعمیر خواهد بود. چون در حال حاضر امکان خرید مدل‌های محبوب کره‌ای نظیر سامسونگ و ال جی در بازار ایران وجود ندارد. از طرفی باید دقت کنید که تعمیرکار پنل نو و با کیفیتی را روی تلویزیون شما نصب کند.

2. مشکل در برد اصلی تلویزیون، عامل بعدی پرش تصویر تلویزیون

مشکل در برد اصلی یا همان مادربرد تلویزیون، یکی دیگر از دلایل پرش تصویر تلویزیون می‌باشد. مین بورد یا مادربرد یکی از قطعات مهم در هر تلویزیون یا نمایشگر است که معمولاً ارتباط را بین تمامی قطعات برقرار می‌کند، از سنسور مادون‌قرمز گرفته تا سیستم کانال‌یابی، نرم‌افزار و آنتن و…

این قطعه معمولاً پس از مدتی نیاز به تعویض خواهد داشت. درصورتی‌که نیم‌سوز شده باشد نیز لازم است که قطعه به‌صورت کامل تعویض گردد. پرش تصویر تلویزیون به‌واسطه خرابی مین برد معمولاً مشهودتر خواهد بود. یعنی پرش صفحه تلویزیون با شدت بیشتری اتفاق می‌افتد. از طرفی گاهی با تعویض این قطعه نیز ممکن است مشکل حل نشود که در این صورت باید بخش‌های دیگر بررسی گردند.

سیم‌های اتصال، قسمت‌های دیگر برد، بردی که به صفحه و پنل تلویزیون متصل می‌شود و همین‌طور ارتباط سیستم‌ عامل با سخت‌افزار (درصورتی‌که تلویزیون شما اسمارت است) را نیز باید بررسی کنید. به‌طورکلی عامل سخت‌افزاری نیازمند بررسی دقیق است. یعنی این کار حتماً باید توسط یک فرد متخصص و حرفه‌ای انجام شود.

مطلب پیشنهادی نصب نرم‌افزار روی تلویزیون ال جی

مشکل پرش تصویر تلویزیون 

3. ایرادات کابل‌ها و اتصالات تلویزیون

پرش تصویر تلویزیون در برخی مواقع نیز وابسته به ایراد در کابل‌ها و همین‌طور اتصالات، ورودی‌ها و خروجی‌ها خواهد بود. هر تلویزیون امروزه دارای ورودی و خروجی‌های HDMI، AV، VGA و… است. علاوه‌بر آن ممکن است شما از تیونر داخلی و سیستم DVB خود تلویزیون استفاده نکنید و یا این که تلویزیون خود را به گیرنده ماهواره متصل کرده باشید. در این وضعیت لازم است که کیفیت کابل اچ‌دی‌ام‌آی یا AV (همان کابل‌های چند رنگ که صدا و تصویر را انتقال می‌دهند) را به‌خوبی بررسی کنید.

معمولاً بهتر است مدل‌های با گارانتی این کابل‌ها را تهیه کنید. اگر سری به بازار بزنید با مدل‌های مختلف و قیمت‌های متنوعی برای هرکدام از این کابل‌ها مواجه می‌شوید. عموماً کابل‌های ارزان‌قیمت سبب پرش صفحه تلویزیون می‌شوند. در نتیجه باید آن‌ها را با مدل‌های باکیفیت تعویض کنید. تا جایی که می‌توانید از کابل‌های دراز استفاده نکنید چون‌که معمولاً از کیفیت تصویر می‌کاهند و یا موجب ایجاد نویز و پرش تصویر تلویزیون می‌شوند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

یکی دیگر از کابل‌هایی که می‌تواند سبب بروز پرش صفحه تلویزیون شود، مربوط به خروجی صدا است. اگر در خانه از اسپیکرهای بزرگ، سیستم‌های ساند بار، سینمای خانواده و… استفاده می‌کنید باید بدانید که معمولاً کابل‌های بی‌کیفیت و یا AUXهای ارزان‌قیمت که امکان تفکیک خوبی ندارند، مشکل‌ساز خواهند بود. پرش تصویر تلویزیون در بیشتر مواقع که هیچ ایرادی در دستگاه وجود نداشته باشد مربوط به اتصالات ورودی و خروجی است، چون سیستم‌های کابلی معمولاً کم‌ترین توان مقاومتی در برابر نویز را دارند.

مطلب پیشنهادی تعمیر نگاتیو شدن تصویر تلویزیون

4. تلویزیون بیش از حد روشن است

همان‌طور که می‌دانید تلویزیون‌های ال‌ای‌دی عمر مفید کمتری نسبت به مدل‌های CRT دارند و وقتی بیش از حد روشن بمانند، این طول عمر کم‌تر از همان 5 سالی خواهد شد که معمولاً در مورد آن صحبت می‌شود. زمانی که تلویزیون بیش از حد روشن می‌ماند، لامپ‌های موجود در آن دچار آسیب می‌شوند. همین‌طور دمای تلویزیون نیز در این حالت بالا می‌رود.

البته این مشکل گاهی با تغییر رنگ صفحه نیز خودش را نشان می‌دهد و صرفاً نمی‌توان گفت که پرش صفحه تلویزیون نشان‌دهنده این ایراد است. به‌خصوص اگر مدام تلویزیون در محیطی است که دما تغییر می‌کند، این ایراد بیشتر نمود پیدا می‌کند. در برخی شرایط اتصال تلویزیون به دیوار و عدم رعایت فاصله مناسب سبب مشکل پرش می‌شود. زیرا دمای دیوار پایین و دمای تلویزیون به‌دلیل استفاده طولانی‌مدت و کارکردن بیش از حد بالا می‌رود.

تلویزیون بیش از حد روشن است

5. مشکلات سیستم‌عامل و نرم‌افزار

پرش تصویر تلویزیون در مواقعی که به‌تازگی تلویزیون خود را خریداری کرده‌اید ممکن است مربوط به سیستم‌عامل باشد. تفاوتی ندارد که مانیتور و نمایشگر شما از کدام سیستم‌عامل استفاده می‌کند، تایزن، webOS، اندروید و … در نهایت اگر برای آن به‌روزرسانی منتشر شده است، می‌توانید آن را نصب کنید. این تنظیمات معمولاً در منوی برنامه‌ها و بخش به‌روزرسانی قابل‌مشاهده و در دسترس است. در چنین شرایطی اگر باز هم با پرش مواجه شدید، بهتر است پس از به‌روزرسانی پیش ‌از این که اطلاعات زیادی را روی دستگاه ذخیره‌سازی کنید، آن را ریست فکتوری کنید.

6. ایراد در آنتن و کابل آنتن

مشکلاتی که در تلویزیون‌ها به وجود می‌آید تا حد زیادی شبیه به هم بوده و حتی دلایلی که سبب بروز این ایرادات می‌شوند نیز به هم مربوط هستند. مثلاً قبلاً در این مورد صحبت کردیم که برفک تلویزیون می‌تواند مرتبط با سیستم آنتن، کابل هم محور یا کواکسیال و حتی نوع آنتن شما باشد. درصورتی‌که از آنتن‌های چرخان و موتوردار استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکل پرش تصویر مواجه شوید.

باتوجه‌ به این که سیستم‌های گیرنده DVB و تیونر موجود در تلویزیون‌های امروزی نسبت به آرمیچرها، آهن‌رباها و میدان‌های مغناطیسی حساس هستند، اگر آنتن تلویزیون در نزدیکی آن نصب شده است و یا از آنتن‌های رومیزی استفاده می‌کنید، بهتر است که جای آن را تغییر دهید. این آنتن‌ها گاهی می‌توانند موجب پرش تصویر تلویزیون شوند.

ضمن این که شما در چنین مواقعی باید مطمئن شوید که آیا پرش از خود تلویزیون است یا عامل خروجی، برای بررسی این مسئله پس از ریست فکتوری، باید تمامی کابل‌های ارتباطی دستگاه و شبکه‌های بی‌سیم را قطع کنید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، موقعیت دستگاه را تغییر دهید. مثلاً تلویزیون را به اتاق دیگری ببرید. در این صورت اگر هنوز هم با پرش صفحه تلویزیون مواجه هستید، باید بگوییم که مشکل از عوامل خارجی نیست.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

اما اگر از آنتن‌های مرکزی در ساختمان‌ها و برج‌ها استفاده می‌کنید، اختلالات رادیویی می‌تواند سبب بروز این ایراد گردد. معمولاً در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود که تلویزیون خود را از آنتن‌های مرکزی در ساختمان‌ها جدا کنید و از یک آنتن معمولی مجزا استفاده کنید. تفاوتی ندارد که نوع آنتن شما چیست، ترجیحاً پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ آنتن‌های چرخان نروید که سبب ایجاد نویز روی صفحه تلویزیون‌ها می‌شوند. ضمن این که اگر در هنگام استفاده از گیرنده داخلی DVB با این مشکل مواجه شدید، از ستاپ باکس‌ها و گیرنده‌های ثانویه استفاده کنید.

ایراد در کابل و اتصالات

7. رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون با تنظیمات صفحه یا Picture Tuning

بخش Picture Tuning در تمامی تلویزیون‌های پلاسما، ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی وجود دارد. منظور همان قسمت تنظیمات تصویر است. گاهی شما می‌توانید با تغییر نوع تصویر از PAL به حالت‌های دیگر، رزولوشن و همین‌طور رنگ‌ها و کنتراست نور این مشکل را حل کنید. البته پرش تصویر معمولاً مشکلی سخت‌افزاری است. اما گاهی تغییر تنظیمات مرتبط با این بخش نیز می‌تواند مشکل را کم‌تر کند تا این که نسبت به تعمیر دستگاه اقدام کنید.

ضمن این که اگر از دستگاه‌های پخش نظیر بلوری، دی‌وی‌دی، گیرنده دیجیتال و… استفاده می‌کنید، باید تنظیمات مربوط به کابل‌های ورودی را نیز بررسی کنید. امروزه در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی معمولاً برای هر نوع ورودی و اتصال یک قسمت مجزا وجود دارد که می‌توانید بر اساس آن تنظیمات جدیدی را اعمال کنید! ضمن این که اگر در چنین مواردی نتوانستید از طریق روش‌های نرم‌افزاری مشکل پرش تصویر تلویزیون را حل کنید به سراغ تعمیرکاری باتجربه و یا ترجیحاً نمایندگی‌های مجاز بروید.

مطلب پیشنهادی دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون

8. نوسان برق و مشکل در منبع تغذیه

گاهی نوسان برق نیز می‌تواند موجب پرش صفحه تلویزیون شود. عموماً برق در فصول تابستان ضعیف و یا قطع خواهد شد. استفاده از محافظ‌های مخصوص لوازم صوتی و تصویری می‌تواند تا 99 درصد جلوی این مشکلات را بگیرد. اما اگر به هر دلیل در محافظ شما مشکلی ایجاد شود، ممکن است دستگاه دچار نوسان برقی شود.

در چنین شرایطی مدام با مشکل پرش تصویر مواجه می‌شوید. برای بررسی این مسئله لازم است که نمایشگر توسط یک تکنسین باز شده و ولتاژ آن با استفاده از دستگاه‌هایی مانند اهم متر یا مولتی متر تست شود. درصورتی‌که میزان ولتاژ بالاتر از حد مجاز باشد، منبع تغذیه یا همان پاور، تعمیر خواهد شد. پس از آن فیش تلویزیون شما نیز باید بررسی گردد. اگر فیش از پشت تلویزیون جدا می‌شود پیشنهاد ما این است که آن را تعویض کنید.

نوسان برق و مشکل منبع تغذیه

9. سیگنال ضعیف آنتن یا گیرنده، از دلایل پرش تصویر تلویزیون

پرش تصویر تلویزیون‌، روی سیستم‌های دیجیتال مشهودتر است. اگر از حالت تبدیل آنالوگ به دیجیتال روی نمایشگر خود استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. برای بررسی این مسئله به سراغ منوی INFO در تلویزیون خود بروید، یک دکمه روی کنترل مختص ورود به این صفحه در نظر گرفته شده است. وقتی آن را فشار می‌دهید، صفحه‌ای تحت عنوان مشخصات شبکه روی تلویزیون قابل‌مشاهده خواهد بود.

دو نوار کیفیت و قدرت سیگنال قابل‌مشاهده خواهد بود. درصورتی‌که هرکدام از این دو مورد بیش از حد پایین باشند، قطعاً با مشکل پرش صفحه‌نمایش مواجه می‌شوید. در این وضعیت هم باید حتما موقعیت آنتن، کابل هم محور خروجی و ورودی‌ها را چک کنید. در نهایت باید کاری کنید که قدرت و کیفیت سیگنال به میزان مناسبی برسد.

10. وجود پارازیت و سیگنالهای اضافه و پرش تصویر تلویزیون

در برخی شرایط آنتن‌های اطراف، دکل‌های BTS، امواج رادیویی بی‌سیم‌ها و شبکه‌های واکی‌تاکی و همین‌طور دیش‌های ماهواره‌ای نیز روی مسئله پرش تصویر تلویزیون تأثیر می‌گذارند. در این حالت معمولاً نمی‌توان کاری انجام داد مگر این که از اسپلیتر یا نویز گیر برای آنتن استفاده کنید این دستگاه قیمت ارزانی دارد، شبکه پیچیده‌ای ندارد و شبیه به یک رابط تلویزیونی است. وقتی آن را به آنتن متصل می‌کنید جلوی نویزهای خارجی را می‌گیرد. بخصوص اگر از آنتن‌های مرکزی و مشترک در خانه و محل کار و ساختمان‌ها استفاده می‌کنید.

پیشنهاد ما این است که حتماً از این دستگاه بهره گرفته و تا حد ممکن میزان نویزهای موجود در سیگنال و کابل را کم کنید. این دستگاه نیز توسط برندهای مختلفی در بازار ایران عرضه می‌شود. به‌طورکلی پیشنهاد ما این است که برای تأمین و خرید قطعات جانبی، سخت‌افزار و کابل‌های ورودی و خروجی تلویزیون‌ها به سراغ برندهای شناخته شده بروید؛ در غیر این صورت دیر یا زود با مشکلاتی نظیر پرش صفحه تلویزیون، کاهش کیفیت و قدرت سیگنال و… مواجه می‌شوید.

جمع‌بندی نهایی

در نهایت دلایل زیادی می‌توانند سبب پرش تصویر تلویزیون شوند، از جمله آن‌ها می‌توان به مشکل در منبع تغذیه و سیستم پاور، فیش ورودی برق، خرابی برد اصلی یا همان مین برد، لامپ تصویر تلویزیون، فلت پنل و … اشاره کرد. باتوجه ‌به این که مانیتورهای تلویزیون‌های صفحه تخت عمر مفیدی دارند، اگر مدت‌زمان زیادی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید و یا این که دچار نوسان برقی شده‌اند، باید به فکر تعمیرشان باشید چون در غیر این صورت ممکن است مشکل حادتر شود.

در وضعیتی که مشکل از منبع تغذیه و یا مین برد باشد، احتمالاً دستگاه پس از مدتی دچار ایرادات بزرگ‌تری می‌شود و در نتیجه لازم است که برای تعمیر آن هزینه بیشتری نیز صرف کنید. اگر می‌خواهید از این هزینه‌ها جلوگیری کنید و مشکل پرش تصویر تلویزیون را حل کنید؛ پس زودتر دست‌به‌کار شوید و منتظر نمانید. برای حل مشکلات تلویزیون خود و تعمیر اساسی آن، همواره می‌توانید از نیروهای متخصص و مجرب تلویزیون آچاره کمک بگیرید تا در اسرع وقت در محل حاضر شوند و دستگاه شما را به بهترین شکل تعمیر کنند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا