تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن [علائم خرابی]

لوازم خانگیتلویزیون

تعمیر تلویزیون کار مهم و حساسی است و خیلی اوقات تعمیر خرابی تلویزیون به‌راحتی و در خانه امکان‌پذیر نیست و باید توسط یک فرد متخصص انجام شود؛ اما تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن از جمله مواردی است که در صورت برخورداری از مهارت فنی کافی، می‌توان آن را در خانه انجام داد.

بک لایت چیست؟

قبل از این‌که درباره تعویض بک لایت توضیح دهیم، ابتدا باید بدانید که بک لایت چیست. بک لایت همان نور پس زمینه تلویزیون است که باعث می‌شود تلویزیون تصویری باکیفیت ارائه کند و بدون آن، شما برای تماشای تصویر باید حتما روند تعمیر تلویزیون را پشت سر بگذارید. به بیان دیگر کیفیت تصویر تلویزیون به کیفیت بک لایت استفاده‌شده در تلویزیون بستگی دارد.

در تلویزیون‌های ال سی دی از بک لایت‌هایی با لامپ‌های فلورسانت استفاده می‌شود که باعث تولید گرمای زیادی می‌شوند؛ اما در تلویزیون‌های ال ای دی از لامپ‌های ال ای دی استفاده می‌شود که هم کم‌مصرف هستند و هم کیفیت تصویر را افزایش می‌دهند. در این مدل بک لایت، لامپ‌ها روی یک پنل قرار می‌گیرند و سپس در تلویزیون قرار داده می‌شوند. در این حالت نیز لامپ‌ها یا به‌صورت ردیفی و مستقیم روی پنل یا در لبه‌های تلویزیون قرار می‌گیرند که ضخامت کمتری هم دارند.تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

مشکلات احتمالی در تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

از جمله مشکلاتی که ممکن است در زمان تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن پیش بیاید، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • پایین آمدن کیفیت تصویر یا دوتایی شدن رنگ تصویر به دلیل انتخاب بک لایت اشتباه
  • عدم استفاده از قطعات اصلی و اورجینال می‌تواند منجر به ارائه تصویری بی‌کیفیت شود.
  •  در صورت تعویض یک ردیف از لامپ‌های بک لایت تلویزیون ایکس ویژن، مدتی بعد لامپ‌های قدیمی‌تر سوخته و لامپ‌های جدید روشن باقی می‌مانند. پس بهتر است که بک لایت به‌طور کامل عوض شود.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

معرفی انواع بک لایت‌های تلویزیون ایکس ویژن

  • بک لایت شاخه‌ای از شاخه‌های افقی تشکیل می‌شود که لامپ‌ها در فاصله‌های مشخصی از هم روی آن قرار می‌گیرند و نور را مستقیماً به صفحه می‌تابانند.
  • بک لایت لبه‌ای در لبه صفحه تلویزیون قرار می‌گیرد و در نتیجه لامپ‌ها با تراکم بیشتری در کنار هم روی نوار قرار می‌گیرند. در این حالت ضخامت تلویزیون کم می‌شود.

نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

  • تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد.
  • روی صفحه لکه یا هاله ایجاد می‌شود.
  • در تصویر نقاط نورانی وجود دارد.
  • نیمی از تصویر سیاه شده است.
  • تصویر قطع‌ووصل می‌شود یا چشمک می‌زند.
  • لوگوی ایکس ویژن به نمایش در می‌آید و تصویر قطع می‌شود.علت خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن

بررسی علت سوختن بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

زمانی که قصد تعویض بک لایت تلویزیون را دارید، باید ابتدا علت سوختن آن را بررسی کنید. سوختن تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند بنا به دلایل مختلفی رخ دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1. استفاده کردن از قطعات با کیفیت متوسط

استفاده از بک لایت بی‌کیفیت باعث می‌شود تا لامپ‌های بک لایت زودتر از زمان مورد انتظار بسوزند و کیفیت تصویر پایین بیاید. در این صورت باید برای تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن اقدام کنید و مطمئن شوید که این بار از قطعه اصل و اورجینال و باکیفیت استفاده می‌کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

2. استفاده کردن مداوم از تلویزیون

روشن‌ بودن مداوم تلویزیون باعث داغ شدن تلویزیون می‌شود و گرم‌شدن موجب مستهلک و فرسوده شدن قطعات تلویزیون خواهد شد. بهتر است که در ازای هر 2 یا 4 ساعت استفاده، تلویزیون را به مدت 15 تا 20 دقیقه خاموش کنید.علت سوختن بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

3. سوختن بک لایت تلویزیون ایکس ویژن بر اثر گرمای محیط

در صورتی که تلویزیون در فضایی مانند کنار شوفاژ یا بخاری، نور مستقیم آفتاب یا نزدیک به آشپزخانه قرار بگیرد، باعث می‌شود تا تلویزیون و قطعات آن داغ شوند و همان‌طور که قبلاً گفتیم، داغ شدن قطعات تلویزیون از جمله بک لایت را می‌سوزاند.

4. میزان روشنایی نور تصویر تلویزیون بالا است

زمانی که تلویزیون را می‌خرید، تنظیمات نور تلویزیون روی بیشتری مقدار قرار دارد تا بهترین کیفیت تصویر را ارائه دهد. این موضوع باعث می‌شود تا لامپ‌ها از بیشتری میزان انرژی خود استفاده کنند و زودتر از رمان استاندارد بسوزند. برای جلوگیری از این مشکل نور صفحه تلویزیون را کم کنید یا در حالت پویا قرار دهید تا متناسب با نور محیط کم و زیاد شود. در صورتی که می‌خواهید نور صفحه را به‌صورت دستی تنظیم کنید، آن را روی 60 تا 80 قرار دهید.

5. سوختن بک لایت تلویزیون ایکس ویژن بر اثر جدا شدن بک لایت از سینی خنک‌کننده

گرمای لامپ‌ها از طریق سینی فلزی که در پشت لامپ‌ها قرار دارد خارج می‌شود تا از خرابی لامپ‌ها جلوگیری کند. در صورتی که لامپ‌ها از سینی فاصله بگیرند، دیگر گرمای لامپ‌ها به بیرون از تلویزیون منتقل نمی‌شود که منجر به سوختن زودتر از موعد لامپ‌های بک لایت خواهد شد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

لامپ‌ها به وسیله چسب یا گیره‌های فلزی به سینی وصل می‌شوند. اگر چسب استفاده‌شده کیفیت پایینی داشته باشد یا در آن از گیره‌های مناسبی استفاده نشده باشد، لامپ‌ها می‌سوزند.

علت خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن

  1. خراب شدن مین برد تلویزیون
  2. فرسوده شدن قطعات مین برد
  3. استفاده کردن از كابل HDMI نامرغوب
  4. استفاده از فلش مموری ویروسی
  5. خراب شدن آی سی برد پاور
  6.  نوسانات برق

علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

  1. وجود مشکل در پریز برق
  2. خراب بودن کابل برق تلویزیون
  3. خرابی برد تغذیه
  4. ویروسی شدن مین برد
  5. خراب شدن ریموت کنترل

نحوه تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

برای تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن 2 روش وجود دارد. شما هم می‌توانید کل بک لایت را عوض کنید که هزینه نسبتاً زیادی دارد. در صورتی که می‌خواهید کل بک لایت را عوض کنید، مطمئن شوید که یک بک لایت اورجینال و باکیفیت تهیه می‌کنید. روش دیگر این است که کل لامپ‌های بک لایت را بررسی و لامپی که خراب شده است را پیدا کنید و برای تعویض آن اقدام کنید.تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

کلام آخر

اگر کیفیت تصویر تلویزیون شما دچار افت شده است، احتمالاً مشکل از بک لایت است. برای تعویض بک لایت تلویزیون ایکس ویژن باید از مهارت کافی برخوردار باشید. این کار را با دقت و به‌آرامی انجام دهید تا آسیبی به تلویزیون وارد نشود. همچنین فراموش نکنید که آچاره چاره کاره و شما با استفاده از خدمات تخصصی آچاره می‌توانید تلویزیون خود را مثل روز اول نو کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید