5 روش حل مشکل سوسو زدن صفحه نمایش سامسونگ

لوازم دیجیتالموبایل

ممکن است شما هم هنگام استفاده طولانی‌مدت از تلفن همراه خود، متوجه سوسو زدن صفحه نمایش آن شده‌ باشید. اگر به سلامت چشم‌های خود اهمیت می‌دهید، یکی از راهکارهایی که باید برای جلوگیری از آسیب دیدن آن انجام دهید، از بین بردن این مشکل است. این روزها با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی و به‌دنبال آن افزایش ساعات استفاده از گوشی‌های هوشمند در روز، بهتر است تا از چشمان خود مراقبت کنید. با توجه به این موضوع در ادامه این مقاله از مجله آچاره به بررسی بهترین راهکارهای برطرف کردن سوسو زدن صفحه نمایش سامسونگ می‌پردازیم.

5 روش برای رفع سوسو زدن صفحه نمایش سامسونگ

در ادامه به معرفی 5 راهکار برای برطرف کردن سوسو زدن صفحه نمایش سامسونگ می‌پردازیم:

1. ریست گوشی

شاید اولین راهکاری که با سوسو زدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ به ذهن شما می‌رسد، ریست کردن گوشی است. با این روش، علاوه‌بر این‌که تلفن همراه شما، برای مدت کوتاهی استراحت می‌کند، برنامه‌هایی که باعث سوسو زدن صفحه نمایش شده‌اند نیز بسته می‌شوند و درنهایت، از آسیب‌های بعدی به گوشی و چشم شما جلوگیری خواهد شد.

توجه داشته باشید، هنگامی که مجدداً تلفن همراه را روشن کردید، اگر همچنان صفحه نمایش، به حالت اولیه خود بازنگشته بود، بهتر است تمامی برنامه‌هایی که اخیراً نصب کرده‌اید را از گوشی پاک کنید تا از آسیب‌های بیشتر به آن جلوگیری شود.

حل مشکل سوسو زدن صفحه نمایش سامسونگ

2. ریست فکتوری گوشی

زمانی که گوشی را ریست کردید و هنگام راه‌اندازی آن، مجدداً با سوسو زدن صفحه مواجه شدید، بهتر است که گوشی را ریست فکتوری کنید. با این روش، تلفن همراه شما به حالت اولیه خود بازمی‌گردد و هر چه اطلاعات و برنامه روی آن ذخیره کردید، پاک می‌شود.

اگر گوشی شما از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند، بهتر است که مراحل زیر را برای ریست فکتوری آن طی کنید:

  • شما به‌راحتی می‌توانید در قسمت سرچ گوشی عبارت reset option را سرچ کرده و گوشی خود را ریست کنید. اما اگر نیاز به توضیحات بیشتر دارید، در ادامه راه‌حل‌های دیگری را بررسی می‌کنیم.
  • به تنظیمات گوشی خود بروید و روی گزینه Reset Options ضربه زده و سپس گزینه Erase all data (factory reset) را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset phone را انتخاب کرده و در صورت داشتن پین، آن را وارد کنید.
  • درنهایت گزینه Erase everything را انتخاب کنید.

اگر گوشی شما از سیستم عامل IOS استفاده می‌کند، مراحل ذیل را طی کنید:

  • تنظیمات را بازکرده و به General بروید.
  • روی گزینه Reset ضربه بزنید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.
برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

توجه داشته باشید که در هر 2 سیستم عامل، قبل از ریست فکتوری، از اطلاعات گوشی خود بک آپ بگیرید تا درنهایت به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشید و برای همیشه آن‌ها را از دست ندهید.

حل مشکل پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ

3. تنظیم خودکار روشنایی را غیرفعال کنید

این ویژگی به‌طور خودکار، روشنایی گوشی را کم یا زیاد می‌کند. زمانی که متوجه سوسو زدن صفحه تلفن همراه خود شدید، بهتر است که این تنظیمات را غیرفعال کنید. در حالت کلی، این ویژگی به گوشی شما آسیب وارد نمی‌کند، اما زمانی که برنامه‌ای به هر دلیل سلامت گوشی شما تهدید کند، ممکن است با فعال بودن این ویژگی به گوشی شما آسیب وارد شود.

اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، این ویژگی در بخش تنظیمات، نمایشگر و روشنایی تطبیقی وجود دارد و در iOS هم می‌توانید آن را در تنظیمات و Display & Brightness پیدا کنید.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید به‌جای غیرفعالسازی این آپشن در گوشی‌های اندروید، آن را ریست کنید که در ادامه به توضیح مختصر آن می‌پردازیم:

  • به تنظیمات گوشی بروید.
  • روی گزینه Apps & notifications یا Apps ضربه بزنید.
  • یک اپ به نام Device Health Services را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • روی گزینه Storage ضربه زده و گزینه Clear Storage را انتخاب کنید.
  • در اینجا روی گزینه Reset روشنایی تطبیقی ضربه بزنید.

پیش از این‌که داده‌هایتان پاک شوند، یک پنجره پاپ آپ درباره انجام چنین فرایندی از شما سؤال می‌پرسد. اگر از چنین کاری مطمئن هستید، روی گزینه OK ضربه بزنید.علت سوسو زدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

4. حذف برنامه‌های با رزولوشن بالا

برخی از برنامه‌هایی که روی تلفن همراه خود نصب کردید، مانند بازی‌های مختلف، ممکن است به رزولوشن بالا احتیاج داشته باشند. زمانی که تلفن همراه شما به هر دلیلی توانایی اجرای این برنامه‌ها را نداشته باشد، ممکن است با سوسو زدن صفحه نمایش گوشی به شما اخطار دهد. در این موقعیت بهتر است تا برنامه‌هایی که متناسب با توانایی و ظرفیت گوشی شما نیستند را حذف کنید تا درنهایت به تلفن همراه شما آسیب بیشتری وارد نشود.

مطلب پیشنهادی: علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ

5. تعمیر گوشی

تا اینجا به مواردی اشاره کردیم که به‌تنهایی می‌توانند جلوی سوسو زدن صفحه گوشی سامسونگ را بگیرند؛ اما در برخی موارد، شما به‌تنهایی نمی‌توانید این مشکل را حل کنید. در این شرایط بهتر است که تلفن همراه خود را به تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید و از او بخواهید که مشکل را بررسی و آن را به بهترین شکل حل کند.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چرا توجه به عوامل سوسو زدن گوشی سامسونگ مهم است؟

همان‌طور که می‌دانید، در این مقاله به بررسی مهم‌ترین دلایل سوسو زدن گوشی سامسونگ پرداخته شده است. با توجه به افزایش روزافزون قیمت تلفن همراه، مراقبت از این وسیله هوشمند، ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است. در برخی از موارد، ممکن است سوسو زدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ دلیل خاصی نداشته و این مشکل صرفاً به‌علت نصب بعضی از برنامه‌های نامتناسب با قابلیت‌های گوشی به‌وجود آمده باشد.

اما در برخی از موارد نیز دلایل مهمی باعث بروز این اتفاق می‌شود و شما باید تلفن همراه خود را به متخصص این حوزه نشان دهید و از او بخواهید که مشکل به‌وجود آمده را بررسی کند. در آخر توجه داشته باشید که استفاده از خدمات مجموعه‌های معتبر و افراد متخصص، تلفن همراه شما با چالش‌های بیشتری مواجه نمی‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره به بررسی راهکارهای برطرف کردن سوسو زدن صفحه نمایش سامسونگ پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از متخصصین آجاره دریافت نمایید. از این‌که تاپایان این مطلب با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا