تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ به چه صورت است؟

تلویزیونلوازم خانگی

یکی از کارهایی که برای بهبود عملکرد تلویزیون‌های سامسونگ مخصوصا تلویزیون‌های هوشمند برند سامسونگ می‌توان انجام داد، تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ است. شاید از خود بپرسید که اصلا DNS چیست و چه کاربردی دارد؟ تغییر DNS تلویزیون سامسونگ به‌منظور بهبود قابلیت این دستگاه به اینترنت انجام می‌شود.

از آن‌جایی که می‌شود دستگاه‌ها و تلویزیون‌های هوشمند جدید را به اینترنت وصل کرد، می‌توان از قابلیت‌های بیشتری در این دستگاه استفاده کرد. برای مثال یکی از کارهایی که برای بهبود اتصال به اینترنت انجام می‌شود، اعمال یک‌سری تغییرات و تنظیمات مجدد در DNS است.

DNS مخفف‌شده عبارت Domain Name Server است که وظیفه ترجمه یک آدرس آی‌پی در نوار جست‌وجو را برعهده دارد. این امر باعث می‌شود تا آدرس سایتی که در وب به‌دنبال آن می‌گردیم، فقط در قالب یک‌سری اعداد نمایش داده نشود. علاوه‌بر این می‌توان با این تغییرات، محدودیت‌های جغرافیایی را دور زد. با این تفاسیر می‌خواهیم در ادامه به‌تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ بپردازیم.

نکات کلیدی

  •  از DNS می‌توان برای بهبود قابلیت تلویزیون به اینترنت استفاده کرد.
  • DNS مخفف‌شده عبارت Domain Name Server است که وظیفه ترجمه یک آدرس آی‌پی در نوار جست‌وجو را برعهده دارد.
  • قبل از هر کار و اعمال تغییر در DNS تلویزیون سامسونگ باید حتما آدرس آی‌پی دستگاه موردنظر را رجیستر کنید.

تغییر دادن Region برای تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ

اولین قدمی که باید برای تغییر DNS تلویزیون سامسونگ انجام داد، تغییر دادن تنظیمات Region یا همان منطقه است. به این ترتیب می‌توان محدودیت‌های جغرافیایی اتصال به اینترنت و وب‌گردی در سایت‌های مختلف را دور زد تا کیفیت و دسترسی به سرویس‌های بین‌المللی بهبود پیدا کند. کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که منطقه جغرافیایی و نام کشور مبدا را تغییر می‌دهید. برای تغییر Region و تنظیم DNS، مراحل ذیل را انجام دهید.

    • اولین گام برای تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ این است که دکمه منوی ریموت کنترل را فشار دهید تا وارد صفحه منو شوید.
    •  در مرحله دوم وارد گزینه System و سپس Setup شوید.تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ
    • در مرحله سوم، گزینه Smart Hub Terms & Conditions را انتخاب کنید.
    • الان باید روی گزینه Privacy & Policy کلیک کنید.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

  • گزینه Privacy & Policy

در ادامه مراحلی که انجام دادید باید دکمه‌های زیر را به ترتیب روی ریموت کنترل فشار دهید تا لیست کشورهای مختلف برایتان نمایش داده شود:

Mute _ Return _ Volume Up _ Channel Up _ Mute

حالا باید از بین لیست کشورهایی که برایتان نمایش داده شده، نام یکی را انتخاب کرده و Region را روی آن منطقه تنظیم کنید.

 تغییر دادن Region برای تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ

روش تنظیم و تغییر دادن آدرس آی پی تلویزیون سامسونگ

ایجاد برخی تغییرات در آدرس آی پی، یکی از کارهایی است که می‌توان برای تغییر و هم‌چنین تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ انجام داد. اگر می‌خواهید این‌ کار را انجام دهید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • دکمه منو را روی ریموت کنترل فشار دهید تا تلویزیون وارد صفحه منو شود.
  • در ادامه باید گزینه‌های Network و Network Status را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه IP Settings کلیک کنید.
  • وارد صفحه بعد که شدید، بخش تنظیمات DNS را انتخاب کنید.
  • برای اعمال کردن تغییرات موردنظر در این بخش باید روی گزینه Enter Manually کلیک کنید.
  • در این قسمت می‌توانید آی‌پی آدرس موردنظرتان را به‌صورت دستی وارد کنید تا تغییراتی که می‌خواهید، اعمال شود.

خدمات پیشنهادی آچاره: نصاب تلویزیون روی دیوار


محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

 تلویزیون سامسونگ

تنظیم و تغییر DNS تلویزیون سامسونگ از طریق مودم

یکی دیگر از گزینه‌هایی که کاربران از طریق آن می‌تواند از آن برای تنظیم DNS تلویزیون استفاده کنند، استفاده از مودم برای اعمال تغییرات است؛ بنابراین می توانیم از طریق پنل مدیریت مودم نیز تمام تغییرات موردنظرمان را اعمال کنیم. در تمام دستگاه‌هایی که به مودم وصل می شوند، می‌توان با دسترسی داشتن به صفحه مدیریت مودم، همه تغییرات موردنیاز در تنظیمات DNS را انجام داد.

برای این‌ کار کافی است با ورود به پنل مدیریت مودم، وارد بخش تنظیمات پیشرفته شبکه شوید. در آن‌جا گزینه تنظیمات مربوط به DNS را خواهید دید و می‌توانید از این راه به تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ بپردازید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

نکات مهم در تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ

قبل از هر کار و اعمال تغییر در DNS تلویزیون سامسونگ، باید حتما آدرس آی‌پی دستگاه موردنظر را رجیستر کنید. در واقع باید برای استفاده از سرویس هوشمند DNS در تلویزیون، اول از همه آدرس آی‌پی آن را ثبت کنید. روش انجام این‌ کار کاملا به نوع ارائه دهنده سرویس DNS بستگی دارد و با توجه به این موضوع متفاوت خواهد بود.

برای مثال بعضی از شرکت‌ها و کمپانی‌ها در مخصولات خودشان، بخش خودکاری را تحت‌عنوان Automatically register my IP address قرار داده‌اند تا آدرس آی‌پی به شکل اتوماتیک، آپدیت و ردیابی شود. نکته دیگری که باید بدانید این است که برای تنظیم DNS می‌توانید از آدرس سرورهای مختلف و شناخته‌شده استفاده کنید. با استفاده از این آدرس سرورهای مختلف DNS، که قابل اعتماد باشند، می‌توانید از کیفیت بالاتر خدمات اینترنت و وب‌گردی استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله دانستیم که با استفاده از تنظیم DNS تلویزیون سامسونگ می‌توانیم به چه قابلیت‌هایی دسترسی پیدا کنیم. هم‌چنین مراحل کامل آن را توضیح دادیم که انجام آن برایتان راحت باشد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. چنانچه به هر دلیلی نتوانستید خودتان این کار را انجام دهید یا به مشکل خوردید، برای رفع مشکلات تلویزیون از این قبیل، یا تعمیرات بیشتر، می‌توانید از کارشناسان آچاره کمک بگیرید. در صورتیکه به وبسایت آچاره مراجعه کنید، می‌توانید از بین متخصصین مختلف، شخص مورد نظر خود را انتخاب کنید تا سرویس مدنظرتان را ارائه دهد.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید