تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

علت کار نکردن کنترل تلویزیون: (روش تست کنترل و حل مشکل)

لوازم خانگیتلویزیون

احتمالا شما هم مثل خیلی از افراد دیگر حداقل یک ساعت از شبانه‌روز را پای تلویزیون می‌نشینید و همراه با اعضای خانواده فوتبال، سریال یا فیلم هیجان‌انگیز و خنده‌دار تماشا می‌کنید. حالا همین الان فرض کنید که راس ساعت مشخصی فیلم مورد علاقه شما شروع می‌شود و حالا هر چه‌قدر دکمه‌های کنترل تلویزیون را فشار می‌دهید اتفاق خاصی نمی‌افتد. در این زمان اولین چیزی که به ذهن بیشتر افراد خطور می‌کند، تمام شدن باتری کنترل است.

اگرچه در بیشتر مواقع با تعویض باتری می‌توانید مجددا از کنترل تلویزیون استفاده کنید اما گاهی اوقات علت کار نکردن کنترل تلویزیون چیز دیگری است. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم که چرا کنترل تلویزیون کار نمی‌ کند؟ هم‌چنین خواهیم گفت که چگونه می‌توانید ریموت کنترل تلویزیون را ریست کنید؟

علت کار نکردن کنترل تلویزیون

گاهی اوقات هرچه ‌قدر فکر می‌کنیم، نمی‌توانیم متوجه شویم علت کار نکردن کنترل دستگاه دیجیتال چیست؟ ما در این قسمت تصمیم گرفته‌ایم به ۵ دلیل کار نکردن کنترل تلویزیون اشاره کنیم. شاید دلیل مشکل شما هم بین همین موارد باشد.

1. آسیب فیزیکی

در برخی از مواقع کنترل تلویزیون در اثر ضربه یا افتادن روی زمین آسیب می‌بیند و درنتیجه به مرور زمان شاهد کار نکردن کنترل تلویزیون خواهید بود. در این شرایط بهتر است کارهای زیر را انجام دهید تا شاید کنترل درست کار کرد. اگر این کارها هم بی‌نتیجه بود، باید کنترل را تعمیر کنید.

  • شاید مانعی در بین شما و تلویزیون قرار دارد که باعث می‌شود دکمه‌های کنترل درست کار نکنند.
  • باتری‌ها را از کنترل تلویزیون خارج کنید و یک دقیقه تا ۵ دقیقه منتظر بمانید. سپس مجددا آن را به درستی داخل کنترل قرار دهید. (قطب + / – را در نظر داشته باشید)
  • باطری جدید جایگزین باتری‌های قدیمی کنید؛ شاید باتری‌ها ضعیف یا تمام شده باشند.
  • تلویزیون را از پریز بکشید و بعد از حدود ۶۰ ثانیه مجددا آن را داخل پریز بگذارید.

2. مشکل باتری

ابتدا بررسی کنید که باتری‌ها در جای درست قرار گرفته باشند. درصورتی‌که مدت زمانی طولانی است که باتری‌ کنترل تلویزیون را عوض نکرده‌اید، بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون

3. مسدود شدن مادون قرمز

اگر جسم یا وسیله‌ای در بین سنسور کنترل با تلویزیون قرار داشته باشد، ممکن است سیگنال مادون قرمز مسدود کند. در تلویزیون‌های سامسونگ این مادون قرمز معمولا در پایین صفحه نمایش یا پشت آن است. برای رفع این مشکل تنها باید جسم یا وسیله‌ای که مانع است را بردارید.

گاهی دیده شده که تجهیزات الکترونیکی مانند چراغ، رادیو و دستگاه‌های تلفن همراه خللی ایجاد می‌کنند پس بهتر است آنها را از کنترل دور نگه دارید.

اشعه مادون قرمز خود را نیز بررسی کنید تا درست کار کند. هم‌چنین اگر در محیطی هستید که کثیفی یا گردوغبار زیاد است، بهتر است آن را از بین ببرید تا مشکلی برای شما ایجاد نکند.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تعمیر کنترل تلویزیون

چگونه کنترل تلویزیون را تست کنیم؟

اگر هنوز اطمینان ندارید که کنترل تلویزیونتان خراب شده یا نه، بهتر است ابتدا یک دوربین دیجیتال، فیلم‌برداری یا تلفن همراه را بردارید و سپس مراحل تست کنترل تلویزیون انجام دهید. اگر مشکل همچنان باقی مانده بود، یعنی کنترل تلویزیون خراب شده در غیر این صورت مشکل از جای دیگری است!

علت کار نکردن کنترل تلویزیون

  • تلفن همراه خود را بردارید و دوربین آن را روشن کنید.
  • کنترل تلویزیون را دقیقا روبروی آن قرار دهید و دکمه‌های آن را فشار دهید.
  • اگر نور اشعه مادون قرمز را دیده‌اید یعنی کنترل ماهواره سالم است؛ درنتیجه تلویزیون یا ماهواره مشکلی دارند.
  • اما اگر نوری ساطع نشده بود یعنی مشکل از کنترل شما است.

نکته: گاهی اوقات نور مادون قرمز در برخی از تلفن‌های هوشمند دیده نمی‌شود، در این صورت بهتر است از دوربین دیگری برای تست استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

توجه: اگر دکمه‌ای را نزده‌اید اما نور مادون قرمز قابل مشاهده است؛ احتمالا یکی از دکمه‌ها گیر کرده و اجازه نمی‌دهد از سایر دکمه‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

چگونه مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون را حل کنیم؟

اگر کنترل تلویزیون کار نمی‌کند و نمی‌توانید کانال‌ها را بالا و پایین کنید، شاید باتری کنترل کم شده است یا شاید هم به دلیل بد گرفتن کنترل به سمت تلویزیون باشد؟ برای رفع این مشکل بهتر است روش‌های زیر را امتحان کنید.

تعویض باتری‌های کنترل تلویزیون

باتری قدیمی را در بیاورید و باتری جدید را جایگزین کنید.

ریست کردن کنترل تلویزیون

بعضی از کنترل‌های تلویزیون قفل می‌شوند و کار نمی‌کنند؛ در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید، ریست کردن آن است. برای ریست کردن نیاز دارید یک ‌بار باتری‌های کنترل را در بیاورید و مجددا در داخل جای مشخص‌شده قرار دهید. بعد از انجام این کار، کنترل را درست مقابل تلویزیون قرار دهید و دکمه پاور آن را بزنید. آیا تلویزیون روشن شد؟ اگر نه باز هم نگران نباشید در ادامه به راهکار‌های دیگر اشاره می‌کنیم.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون

کنترل‌های تلویزیون سامسونگ از سال ۲۰۱۶ قابلیت بازنشانی کارخانه را دارند که می‌توانید برای ریست کردن کنترل از این قابلیت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیر کنترل تلویزیون و بررسی علت خرابی آن

بین دکمه‌های کنترل را تمیز کنید

انجام این کار باعث می‌شود تا آلودگی و کثیفی از بین دکمه‌های کنترل پاک شود.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

تنظیم مجدد تلویزیون

اگر روش قبلی را انجام دادید اما نتیجه‌ای نگرفته‌اید بهتر است این روش را نیز امتحان کنید. برای انجام این کار نیاز است مراحل زیر را انجام دهید.

  • تلویزیون خود را خاموش کنید. (اگر کنترل کار نمی‌کند از دکمه پاور تلویزیون برای خاموش کردن آن استفاده کنید.)
  • سیم تلویزیون را از پریز برق بکشید تا تلویزیون به‌صورت کامل خاموش شود.
  • حدودا ۳۰ ثانیه الی ۵ دقیقه صبر کنید.
  • تلویزیون را مجددا به پریز برق وصل کنید.
  • تست کنید و ببیند که آیا تلویزیون با کنترل روشن می‌شود؟
  • اگر این‌طور نیست بهتر است دکمه تلویزیون را فشار دهید تا روشن شود.
  • حالا یک‌بار تلاش کنید تا با دکمه کم و زیاد صدا، صدا را بالا و پایین کنید؛ آیا باز هم با چنین مشکلی روبرو هستید یا مشکل شما به‌صورت کامل رفع شده است.

بیشتر بخوانید: استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون

سخن آخر

علت کار نکردن کنترل تلویزیون تنها به‌ خاطر باتری ضعیف کنترل نیست؛ گامی اوقات دلایلی دیگری هم می‌تواند باعث کار نکردن کنترل دستگاه دیجیتال شوند که در این مطلب در خصوص آنها صحبت کرده‌ایم. اگر تمام این روش‌ها را انجام داده‌اید اما نتیجه نگرفته‌اید بهتر است کنترل تلویزیون خود را به تعمیرکار تلویزیون نشان دهید تا شما را راهنمایی کند.

2.9/5 - (38 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید